Mam problem z sondą lambda w Golf IV V6 AQP z 99r.
Pojawia mi się błąd silnika:
17606 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2
P1198 - 35-00- Electrical Malfunction
Chcę wymienić sondę lambda,ale nie wiem która to jest B1 S2 , gdzieś wyczytałem że to sonda przed katalizatorem bo B1 i po stronie pasażera czyli S2 - może być to bzdura.
Nie chcę kupić sondy i odłożyć na półkę.
Jak wyglądają te oznaczenia? Dobrze jest to opisane?
Problem z sondą lambda
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z sondą lambda
Witam, wlasnie wymianialem taka w lupo i B1 S2 oznacza u mnie za katalizatorem a B1 S1 przed, jesli mialoby byc tak jak piszesz to musialo by ich tam byc przynajmniej cztery... B1 to oznaczenie bank 1, a S2 to sensor drugi, wiec do wymiany ta za katalizatorem
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Problem z sondą lambda
17606-P1198 - Sonda Lambda HO2S 2, bank 1, obwód grzałki (EOS, przewody)
Posprawdzaj przewody i wtyczkę może zaśniedziała.
Posprawdzaj przewody i wtyczkę może zaśniedziała.
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z sondą lambda
W moim aucie są 4 sondy lambda niestety, 6 cylindrów i to chyba dlatego...
Dziś wymieniłem sondę lambda po stronie pasażera przed katem i błąd nadal się pojawia więc B1 S2 prawdopodobnie znaczy Sonda przed katalizatorem po stronie kierowcy - gdzieś na forum Vortex'u coś takiego również znalazłem.
Zamówiłem dodatkową sondę pasującą w te miejsce... niestety jest tak że mam dwie sondy pasujące w miejsce pasażera (różnią się kolorem brązowa i czarna wtyczka) czyli na prawą stronę przed katalizator,ale wtyczka w puszcze pod podłogą dla sondy po lewej stronie ma dodatkową bruzdę i nie da się zamienić ich miejscami pomimo jednej długości przewodów...chyba że przełożę wtyczki,ale to może być lipa.
Co do awarii sond lambda bynajmniej tych przed katalizatorem zauważyłem że sposobem na ich chwilowe przywrócenie do życia w moim przypadku jest wciśnięcie bolców w spince sondy do środka wtyczki np. śrubokrętem...
Po lekkim wciśnięciu powracała rezystancja między szarym i białym przewodem,ale na chwilę bo zaraz znów tam coś nie łączyło.
Czekam teraz na sondę brązową przed katalizator na stronę kierowcy i chyba sprawa będzie rozwiązana.
Pochwalę się jeszcze,nie wiem czy to dzięki tej wymianie,ale mój AQP na trasie między domem a Płockiem około 35km spalanie na poziomie 6.8-7.2l przy jeździe na tempomacie ;]
Względny sukces chyba
Dziś wymieniłem sondę lambda po stronie pasażera przed katem i błąd nadal się pojawia więc B1 S2 prawdopodobnie znaczy Sonda przed katalizatorem po stronie kierowcy - gdzieś na forum Vortex'u coś takiego również znalazłem.
Zamówiłem dodatkową sondę pasującą w te miejsce... niestety jest tak że mam dwie sondy pasujące w miejsce pasażera (różnią się kolorem brązowa i czarna wtyczka) czyli na prawą stronę przed katalizator,ale wtyczka w puszcze pod podłogą dla sondy po lewej stronie ma dodatkową bruzdę i nie da się zamienić ich miejscami pomimo jednej długości przewodów...chyba że przełożę wtyczki,ale to może być lipa.
Co do awarii sond lambda bynajmniej tych przed katalizatorem zauważyłem że sposobem na ich chwilowe przywrócenie do życia w moim przypadku jest wciśnięcie bolców w spince sondy do środka wtyczki np. śrubokrętem...
Po lekkim wciśnięciu powracała rezystancja między szarym i białym przewodem,ale na chwilę bo zaraz znów tam coś nie łączyło.
Czekam teraz na sondę brązową przed katalizator na stronę kierowcy i chyba sprawa będzie rozwiązana.
Pochwalę się jeszcze,nie wiem czy to dzięki tej wymianie,ale mój AQP na trasie między domem a Płockiem około 35km spalanie na poziomie 6.8-7.2l przy jeździe na tempomacie ;]
Względny sukces chyba
Problem z sondą lambda
jaki problem wypiąć wtyczkę sondy i sprawdzić czy pojawi się następny błąd? Masz 4 sondy, wypinasz wtyczkę i patrzysz czy wyskoczy błąd sondy nr...
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- artist1987
- Mały gagatek
- Posty: 96
- Rejestracja: pt kwie 16, 2010 16:56
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Problem z sondą lambda
Robiłem tak,ale nie doszedłem do ładu z tymi błędami.
Przyjdzie sonda to się okaże czy poprawny opis na forum Vortex był...według pomiarów wygląda na to że to ta sonda, po wyciągnięciu sondy z auta nieco łatwiej dokonywać pomiarów jeżeli chodzi o uszkodzenie grzałki
Przyjdzie sonda to się okaże czy poprawny opis na forum Vortex był...według pomiarów wygląda na to że to ta sonda, po wyciągnięciu sondy z auta nieco łatwiej dokonywać pomiarów jeżeli chodzi o uszkodzenie grzałki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości