Kontrolka ładowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ładowania
Witam wszystkich, dużo szukałem w wyszukiwarce na dole, ale nie mogę doczytać się jak to jest z tą kontrolką. Wiadomo, że po włączeniu stacyjki napięcie biegnie na kontrolkę, następnie do alternatora celem wzbudzenia go, i stąd pytanie? jaki element decyduje o fakcie gaśnięcia kontrolki, w jaki sposób się to odbywa? różnica wysokości napięć? Będę wdzięczny za odpowiedzi.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kontrolka ładowania
kontrolka dostaje plus po zapłonie...przez kontrolkę prąd wędruje do alternatora i go wzbudza (prąd płynący przez kontrolkę wystarczy aby wzbudzić alternator)...od strony alternatora pojawia się plus, mamy na kontrolce dwa plusy więc ta gaśnie.
Kontrolka ładowania
Dziękuję kolego za fachową wypowiedź, nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, a mianowicie: skoro jest plus idący na wzbudzenie, jak to się dzieje, że w pojazdach które mają podłączone światła led do wzbudzenia nie świecą się od razu po przekręceniu zapłonu(przecież jest tam napięcie), dopiero w momencie gdy altek odda tym przewodem napięcie.
Kontrolka ładowania
Kolego tu masz prosty schemat jak działa kontrolka:
Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 27 gości