Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Post autor: Dydzio » sob mar 08, 2014 20:05

Właśnie stałem się szczęśliwym (?) posiadaczem Golfika czwartej generacji. Nurtuje mnie jedna sprawa, ale jak już pytam, to zapytam o więcej :P
1. Jak to właściwie jest z centralnym zamkiem? Mam książkę serwisową z naklejką z kodami wyposażenia a w nich kod 4F0. Według rozpiski Sztomel z tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171409" onclick="window.open(this.href);return false; (a dokładniej linku do forum passatowców):
4F0 Zamek centralny zdalnie sterowany
Ale już według http://igorweb.org/equidec/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
4F0 = Mechanical locking system
Więc?
Zajrzałem do skrzynki bezpiecznikowej, brakowało bezpiecznika w gnieździe 6, uzupełniłem bezpiecznikiem 7,5A (nie wiem czemu tak mi się ubzdurało), ale zamek nie ruszył. Ciekawe jest to, że w gnieździe są piny na bezpiecznik (w odróżnieniu od 17, gdzie wieje pustką).
Czy można w prosty sposób mechanicznie sprawdzić "obecność" centralnego bo:
2. Psuja ze mnie, chyba za mocno przekręciłem kluczyk w drzwiach kierowcy, bo teraz się nie zamyka (muszę zamykać od środka). Co mogłem zepsuć/urwać? Wystarczy odkręcić pierwszą z góry śrubę
Obrazek
żeby wyjąć wkładkę i to naprawić, czy trzeba rozbierać całe drzwi?
3. Wiem już, że mam bardzo podstawową i ubogą wersję... Ale czy były wersje MK4 bez komputera? Na liczniku pośrodku pod kontrolkami nic mi się nie wyświetla. Chodzi mi o spalanie i takie tam...
4. Warto zaopatrzyć się w taką książkę?
Obrazek
5. Jaki kabelek/skaner kupić do MK4? Chodzi mi raczej o podstawy, odczyt ewentualnych błędów, kasowanie podstawowych itp. Mile widziane linki do znanego portalu aukcyjnego.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Post autor: Qto » sob mar 08, 2014 20:26

1. Można sprawdzić numer komfortu, możesz też zobaczyć ile kabli idzie do drzwi (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=525959" onclick="window.open(this.href);return false;)... jeżeli oryginalnie jest elektryka szyb i luster to jest centralny zamek...
2. odkręć, wyciągnij wkładkę i zobacz co popsułeś...
3. tak
4. tak
5, zajrzyj do działu diagnostyka



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Post autor: Dydzio » sob mar 08, 2014 21:42

1. Jutro sprawdzę wiązkę do drzwi, ile i jakie kable mogą oznaczać centralny?
2. To też jutro :) Ciekawe jest to, że nie działa zamykanie... ale otwieranie działa :O
Co do reszty, to w książkę się zaopatrzę, a brak wyświetlania spalania jakoś przeboleję :)

EDIT: dodam komplet kodów wyposażenia z serwisówki: x4j b04 c6d g0c h5v j1p mn7 1ac 1g2 1mp 1nc 5rq 5sl t1q 0bc 3s0 3u1 qg2 0g3 8gm 8l3 1h0 1kk 1lq 3yq g27 1mp 4ue 4x0 4r0 4f0 n4c 5ma 8re 2jb e0a 0al 0bc 0gg 1ja l41 0yz



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5964
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Post autor: grg474 » ndz mar 09, 2014 10:05

Dydzio, google i masz link - wklejasz kody i masz
X4J = National sales program poland
B04 = Type approval denmark
C6D = Felgi stalowe 6 jx14 et38
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
H5V = Opony 175/80 r14
J1P = Akumulator
MN7 = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1.4ltr. litera kodowa
1AC = System przeciwblokujĄcy -abs-
1G2 = Koło zapasowe dojazdówka
1MP = Kierownica bez dodatk. wielofunkcyjnych elementów com airbag
1NC = Kołpak koła (pełny)
5RQ = Lusterko na wysięgniku (konvex) str. prawa
5SL = Lusterko na wysięgniku (konvex) 1f52
T1Q = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 1,4l/55kw 16v
0BC = Stabilizator
3S0 = Bez poręczy dachowych
3U1 = Przykrycie przestrzeni bagaznika
QG2 = Przedłużenie okresu przeglĄdu nie daje się uaktywn.
0G3 = Ręczna skrzynia b. z drĄżkiem przełĄczania
8GM = Alternator
8L3 = Antena dachowa
1H0 = Bez regulatora siły hamowania
1KK = Ham. tarczowe z tarczami ceramicznymi tył
1LQ = Hamulce tarczowe przod
3YQ = Schowek w drzwiach przod.
G27 = Pakiet zawiesz. komfortowe baza
1MP = Kierownica bez dodatk. wielofunkcyjnych elementów com airbag
4UE = Lewo/prawo
4X0 = Bez bocznej poduszki bezp.
4R0 = PodnoŚniki szyb-z przodu el., z tyłu ręczne
4F0 = Bez centralnego zamka
N4C = Tapicerka oparcia i siedzenia
5MA = Wkłady ozdobne
8RE = 4 glosnik (passiv)
2JB = Spojler chropowaty czarny dol
E0A = Akcja specjalna-brak
0AL = Stabilizator przod
0BC = Stabilizator
0GG = Instalacja oczyszczania gazow spal. eu4
1JA = Fahrwerksdaempfung hinten
L41 = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 2md:771-805kg
0YZ = Bez ustalonej klasy wagowej-oŚ tylna 1f45

a jakie masz faktycznie wyposazenie (bo samochód ma trochę lat więc i może być uboższy lub bogatszy) to już inna sprawa. Ja miałem wersję BASIC a obecny właściciel samochodu może powiedzieć że ma komfortline bo mniej więcej do tej wersji doszedłem
co do kabla - polecam stronę viaken.pl


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie elektryki w MK4

Post autor: Dydzio » ndz mar 09, 2014 22:42

grg474 pisze:Dydzio, google i masz link - wklejasz kody i masz
Widzisz, to wcale nie jest takie oczywiste, bo jak już wspomniałem:
Dydzio pisze:Według rozpiski Sztomel z tematu viewtopic.php?t=171409 (a dokładniej linku do forum passatowców):
4F0 Zamek centralny zdalnie sterowany
Ale już według http://igorweb.org/equidec/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
4F0 = Mechanical locking system
A patrząc tylko na Twoją rozpiskę:
grg474 pisze:4R0 = PodnoŚniki szyb-z przodu el., z tyłu ręczne
ja mam przód ręczny...
Zajrzałem do wiązki drzwi, całkiem jej nie rozebrałem z izolacji, ale "wymacałem" że ma mało kabli, więc obstawiam także brak centralnego... Za to udało mi się odpalić alarm :)

W temacie "Wybór interfejsu..." wspomniałem o problemie z silnikiem, wspomnę o nim też tutaj: zimny silnik gaśnie, nawet, jak już zapali, to po wciśnięciu gazu zaczyna się dławić i lubi zgasnąć. Dzisiaj wyjechałem z parkingu, jak chciałem ruszyć z jedynki "ja mu gaz a on zgasł". Już po krótkiej chwili i (ale niekoniecznie) przełączeniu się na gaz, wszystko działa normalnie. Nie widzę też problemu z mocą.
W czym to może być problem? Mieszanka? Przepływomierz? Generalnie problem jest tylko z benzyną i tylko na zimnym silniku (po rozgrzaniu nawet na benzynie wszystko jest OK). Planuję zaopatrzenie się w kabel serwisowy, więc mogę poszperać w komputerze, tylko od czego zacząć?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości