problem z MFA
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z MFA
Witam. Mam golfa II i dziś zakładałem licznik z obrotkiem i z MFA i mam problem, bo nie działa mi z MFA funkcja średniego spalania, "km" i "km/h", zegarek i czas podróży działa, temperatury myślę też, ale nie mam podpiętych czujników i nie działają mi kontrolki od oleju i od temperatury wody, wskazówka się nie podnosi i kontrolka też nie miga, reszta o dziwo działa jak należy Możliwe by się popaliły diody i czy dało by radę to jakoś "na krótko" sprawdzić?
problem z MFA
Byl juz o tym temat poszukaj pod tym linkiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=460822" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483150" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z MFA
Przewód od temp wody możesz zmasować, wskazówka temp cieczy powinna wskazać wtedy max temp. Średnie spalanie nie będzie działało jak nie będzie podpięte podciśnienie, przejechany dystans i średnia prędkość bierze sygnał z czujnika halla na prędkościomierzu.
problem z MFA
no właśnie poczytałem co i jak, przy czujnikach temp i oleju zakładam błąd przy montażu, a co do czujnika halla, mam licznik na dwie wtyczki a instalacja na jedną, to wiadomo rzeźba i mam problem, bo w czarnej wtyczce jest przy pinie 11 "czujnik halla" raz się pytałem, to mówili, by tego nigdzie nie podpinać, teraz czytałem, to już zgłupiałem, to jak to ma w końcu być?
aaaa i ekonomizer gdzie podpiąć, bo w kilku miejscach pisało, że w pin 2 białej wtyczki a teraz znalazłem, że w pin 14 wtyczki białej...
aaaa i ekonomizer gdzie podpiąć, bo w kilku miejscach pisało, że w pin 2 białej wtyczki a teraz znalazłem, że w pin 14 wtyczki białej...
problem z MFA
Pin opisany jako czujnik halla służy do funkcji GALA w radiu i do tempomatu, a sygnał jest pobierany z czujnika halla na prędkościomierzu. Widać go na tym zdjęciu, to to czarne lub żółte coś z tyłu prędkościomierza na lewo od podpięcia linki licznika z skrzyni biegów.
Profilaktycznie podaje link do opisu wtyczek liczników z jedną i dwoma wtyczkami.
http://a2resource.com/electrical/CE2cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A do ekonomizera musisz mieć skrzynię biegów z takim coś, z niego brany jest sygnał do ekonomizera. Według ETOS-a skrzynie pięciobiegowe są typu 8A, 9A, AGB.
Profilaktycznie podaje link do opisu wtyczek liczników z jedną i dwoma wtyczkami.
http://a2resource.com/electrical/CE2cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A do ekonomizera musisz mieć skrzynię biegów z takim coś, z niego brany jest sygnał do ekonomizera. Według ETOS-a skrzynie pięciobiegowe są typu 8A, 9A, AGB.
problem z MFA
do ekonomizera to wiem, że trzeba mieć jakies tam kupa, ale jako sam ekonomizer, tj strzałka działa bez tego bo widziałem, tylko trzeba napięcie podać na elektrozawór tylko nie wiem już który to pin...
problem z MFA
Według tego opisu wychodzi mi że pin 8 w białej wtyczce.
http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z MFA
to jest od obrotomierza, a może i ekonomizer też tu trzeba wpiąć, spróbuje jutro, dzięki za pomoc aaaa trudno jest zdiagnozować uszkodzenia halla w liczniku?
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
problem z MFA
Zawór ekonomizera to pin 7b/1 czyli na zamontowanym liczniku pierwszy pin od lewej w pierwszym rzędzie białej wtyczki, z tego opisu obrotomierz to 7b/4 czyli 4 jak wyżej opisałem. Jak wskazuje ci paliwo to raczej źle podłączone czujniki jak nie to może być stabilizator napięcia 10V. Jeśli ten hall działa jak w aparacie zapłonowym to powinno pojawiać się napięcie o zmiennej częstotliwości na pinie 7c/2 czarna wtyczka 2 przewód od lewej w 2 linii czyli od silnika. Oczywiście w trakcie jazdy.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z MFA
dobra tam, posprawdzałem, jest uszkodzony... trzeba by kupić drugi ale teraz na jedną wtykę i bez rzeźby pójdzie
problem z MFA
pokombinowałem dziś... i jak na krótko podpiąłem wskaźnik temp to działa -_- znaczy się jak podałem minus na masę a plus na przewód wskaźnika to zapala się kontrolka, a jak zamienię to wskazówka idzie do góry... nie udało mi się tylko kontrolki od oleju uruchomić...
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
problem z MFA
Od oleju to zależy który czujnik jeden jest zwarty do masy a potem rozlacza drugi ma odwrotnie.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
problem z MFA
może źle wytłumaczyłem, licznik mam w domu na biurku, wziąłem zwykły zasilacz 4V i podłączyłem pod licznik, najpierw minus zasilacza z masą licznika a plus z pinem 4 czyli tym co odpowiada za wskazania temp wody i zapaliła się lampka od wody... przepiałem przewody na odwrót i wskazówka zaczęła się unosić... czyli jest to sprawne. A z olejem nie wiem jak sprawdzić kontrolkę, bo podając minus na masę i plus na przewody odpowiadające za miganie kontrolki przy ciśnieniu 0.3bara i 1.4/1.8bara nic się nie działo, i nie wiem czy jest to inaczej załączane czy co
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości