Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: borax9x » sob mar 01, 2014 23:45

Witam wszystkich forumowiczow !!
Posiadam VW BORA 1.9 TDI ASZ

Jest to wersja bardzo ciezsza , zmieniana bo wazy 1500+ kg ( pusciutka)

Wszystkie podzespoly jak i uklad miedzy intercoolerem / turbina i wszelkie inne przewody , rury powietrzne z silnika ARL.
Musial byc w jakis sposob modyfikowany.

Mam mianowicie taki problem . Na zimnym silniku 0,6 spalanie na jalowym , na rozgrzanym 1,0 po 5 min postoju do 0,9 spada , czasem nawet 1,2 mam.
Jak rozgrzeje silnik przy spokojnej jezdzie , naprawde spokojnej i osiagniecie 90 stopni , pierwsze dynamiczne przyspieszania... Bora rwie jak opetana. Ponad norme ciagnie ;))
Przy stopniach 70-80 stopni ofc nigdy nie cisne na maxa ale moc rowniez jest wieksza . Po dluzszej jezdzie , po kilku minutach szybszej jazdy , bora przyspiesza slabiej . Niby moc ale to juz nie to... Jak ma swoja moc , nawet jak jest sucho , przy 2 po wlaczeniu turbo (2 tys obrotow) rzadko sie zdazy ze nie straci przyczepnosci (zamieli).

Dol mam potezny... kiedy ma swoja moc , nie zbiera sie stopniowo tylko turbo wstaje odrazu na maxa. Na 3 oczywiscie tez rwie i czasem na 3 przy wlaczeniu turbo potrafi stracic trakcje... Jest duza roznica , po dluzszej jezdzie w mocy.

Pompowtryski mam w stanie podobno idealnym
1 mam -0,17 drugi -0,21 trzeci 0 a czwarty na plusie 0,5~ (w tym momencie kiedy nawet samochod nie ma swojej mocy)
Na postoju oczywiscie , na rozgrzanym silniku , na 1300 obrotach juz wszystkie pompowtryski sie wyruwnuja do 0

Turbo regenerowane na podzespolach orginalnych (pewniak)
pompowtryski uszczelniane
czyszczony caly uklad dolotu powietrza
brak egr (czasem nie dzialal , czasem dzialal i dziwnie sie zachowywal samochod... jakos wylaczony programowo bo po odlaczeniu przewodu podcisnienia brak bledu i smiga furka jak opetana)
brak kata i srodkowego
ogolnie rzecz biorac jezeli chodzi o inne podzespoly to cale zawieszenie i uklad hamulcowy nowy , czujnik predkosciomierza itd itp musialem rowniez wymieniac.

rozrzad ofc nowy , olej wymieniany co 10-15 tys (w zaleznosci jak czas) , co 10-15 rowniez all filtry wymieniam ( w tym roku juz 3 raz zaraz bede - od maja posiadam furke )

TURBINA LADUJE KSIAZKOWO! Brak zastrzezen z logow , przeplywka troche za malo daje , nawet na postoju dawala 283 mg a powinna wiecej , po odlaczeniu egr daje 476 ale w czasie jazdy nie sprawdzalem jeszcze czy juz przeplywka sprawna , w czasie jazdy az takiej duzej rozbierznosci nie bylo , ale jednak byla (sprawdzane bylo z egr-em podlaczonym bez jeszcze nie)

temp niby na liczniku nie rosnie powyzej 90 na kompie z tego co bylo sprawdzane rowniez , chyba nawet nie lapala calych 90 nigdy tylko 88 ... ale kiedys pamietam ze jak jechalem to wskoczylo w ktoryms miejscu w ktoryms bloku temperatura 103 a na liczniku nadal 90 , po zjechaniu na poboczu , otwieram maske i wporzadku , nie bylo znakow przegrzania samochodu.

OSTATNIO JAK OSTATNIO JECHALEM , 160-190 ciagle i ciagle but w podlodze praktycznie , juz jak dojechalem do swojej miescowosci w czasie przyspieszania uslyszalem wycie . Jak troche ostrzej pojezdze slychac to i coraz glosniej i glosniej z czasem. Przy 2 tys obrotow jest takie dodatkowe WYCIE , takie ŁUUUUUU jakby ala echowy dzwiek. Oczywiscie przy wlaczeniu turbinki , przy 6 na 140 itd itp predkosciach jak dawalem buta nie bylo to jednostajne tylko ŁU ŁU ŁUUU ŁU .

spalanie spokojna jazda (zima bez klimy) w granicach 5,5-6 komputer tyle pokazuje i tyle w rzeczywistosci mierzone , przy ostrej jezdzie jak jechalem (wlasnie wtedy kiedy sie zaczelo buczenie , wycie ) 8,5

Mam listek od przeplywki f 00c 262 055 , kolega ma seata leona seria 150 km (arl) , nr przeplywki (tzn tego kulka w ktore wchodzi przeplywka) ma ten sam , filtra powietrza , wszystko te same numery , ale listek ma f 00c 262 027 (tydzien temu kupil nowy przeplywomierz) dzis go podmienilem zeby sprawdzic jak bedzie borka smigala... Turbo sie nie wlaczalo do 2500 obrotow po 2500 obrotow dostawala strzala niezlego... a od 3 tys obrotow dodatkowe doladowanie (czuc bylo przejscie) i w moment trzeba bylo zmieniac bieg bo juz 4+ tys obrotow , nawet na 3 i 4 biegu...


Gora tym razem byla potezna ale dolu w ogole nie bylo.
Bardzo to nas zdziwilo bo przeciez moj 055 jest to nowszy zamiennik 027 ...
na mojej przeplywce jego seat oslabl troche (odczuwalne w czasie jazdy)
ma wgrana mape na 200 km i 400~ nm tylko kupil nowe pompowtryski i mowi ze nadal ma za malo mocy (moze i ma racje) dzis sie z nim probowalem i minimalnie lepiej idzie... (jak bora stracila moc)

(w planach w tym miesiacu nowa przeplywka jak jest walnieta)

DODAM ZE BORA NIE KOPCI W OGOLE !! ANI GRAMA DYMKU ZADNEGO NA POSTOJU ANI W CZASIE JAZDY ANI PRZY REDUKCJI ...
bez egr i bez kata , podejrzenie wyszlo ze za mala dawka paliwa od jednego "specjalisty"

Sorki ze tak sie rozpisalem , rozumiem ze moze komus sie nie chce tyle czytac ale wlozylem w samochod wiele potu , nerwow i pieniedzy ... oraz zdrowia i chce zeby chodzil jak zegarek ! Jak postawie go na nogi w 100% bede myslal o wizualnym tuningu i chiptuningu (jezeli juz nie jest modyfikowana mapa) bo te czesci wsadzone z arl ktore nie wystepowaly w asz to dziwny zbieg okolicznosci ( i ta waga samochodu... )
Wymienie teraz wszystkie usterki ktore chcialbym zlikwidowac:

1. Spadek mocy po dluzszej jezdzie (rozgrzaniu , ale nie zawsze , czasem przy spokojnej jezdzie po rozgrzaniu , pierwsze przyspieszania , przyspieszanie JEST MOC!)
2. Zwiekszenie spalanie na postoju wraz ze wzrostem temperatury (przy 50 -60 jest 0,6 a pozniej roznie az do 0,9 - 1,2 w zaleznosci (bez zadnego obciazenia!)
3.Ten dziwny dzwiek wycia ... To nie jest zabardzo uciekanie powietrza... mi sie wydaje ze to ma zwiazek z metalowym elementem (slysze echowy dzwiek, jezeli ktos rozumie) a moze to sie stalo po odlaczeniu przewodu od egr ? HMM ?

Bardzo bym prosil o zainteresowanie i pomoc ;)
Jakiekolwiek logi niezbedne do diagnozowania problemu prosze o ich podanie , wykonam je jak najszybciej !!!
Prosze podac odrazu wszystkie naraz zeby po kilka razy nic nie robic;)
Czy to moze byc wina przeplywki ze im dluzej jezdze ona moze pozniej zle dawkowac powietrze ? Moze byc przez nia podawane za male paliwo? DLACZEGO NIE KOPCI ? W sumie jestem zadowolony ale bez egr i bez kata... dziwne , jezdze na VERVA ON albo DYNAMIC (ostatnio DYNAMIC bo akrtyczna verva jest slaba).

Dzieki z gory o pomoc.

EDIT !! :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=528915" onclick="window.open(this.href);return false; - w filmiku z tego tematu , samochod wydaje chyba nawet ten sam dzwiek !
podkresle oleju ani gramka nie ubywa !
kat synchronizacji ustawilem na 0 (skoki na -0,6) bo bylo -2,7 (nie odczuwalna roznica ani w mocy ani w spalaniu na postoju ani w odpalaniu i tak odpala na dotyk , w zime rowniez na 1 obrot przy -25 nawet jak bylo)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: italiano_83 » ndz mar 02, 2014 10:36

borax9x pisze:Turbo regenerowane na podzespolach orginalnych (pewniak)
A od kiedy to Garrett udostępnia ori podzespoły do regeneracji ?
borax9x pisze:Pompowtryski mam w stanie podobno idealnym
Nie ma logów nie ma potwierdzenia..
borax9x pisze:TURBINA LADUJE KSIAZKOWO! Brak zastrzezen z logow , przeplywka troche za malo daje
To samo nie ma logów nie ma potwierdzenia, ja zakładam z automatu, że się mylisz ..

Logi i diagnostyka, bo z suchego opisu nic tu nikt nie wywnioskuje...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: borax9x » ndz mar 02, 2014 12:48

napisalem prosze o podanie jakie logi z jakich blokow zrobic.

Pompowtryskow jak chcecie , przeplywki , turbiny tylko jakie bloki bo chce zrobic wszystko naraz ;)
Przyznam . Po zakupie samochodu(z tego powodu ja kupilem) szla niesamowicie... chociaz turbina byla dojechana i byly turbodziury to i tak jezeli chodzi o osiagi do setki byly o wiele lepsze , dodatkowo kopcil . Po wymianie rozrzadu przestal kopcic ale stracil buta... i jest raz lepiej raz gorzej. Na przyklad teraz jechalem powolutku w trasie , rozgrzal sie silnik i buta ... na 2 jak tylko turbo sie odpalilo do samego konca brak trakcji a pozniej jade , niby idzie jak typowa seria 130 - 150 ale gorzej niz szla... Jakby zawsze chodzila tak ajk chwile po rozgrzaniu lub jak przy 70-80 stopniach to bym nic wiecej nie chcial ;)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: italiano_83 » ndz mar 02, 2014 13:03

W dziale diagnostyka jest podwieszony regulamin/porada jak i które logi wykonać jest podany cały schemat - wystarczy przeczytać i postępować zgodnie z zawartymi tam poradami, a następnie logi umieścić w dziale diagnostyka- w tym temacie możesz wstawić link do tego z logami który umieścisz w diagnostyce.
+ krótki opis tego co zostało zmodyfikowane w aucie jakie turbo, jakie pompki jeśli były zmieniane, ic kolektor- EGR- kat jeśli zostały usunięte.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: borax9x » pn mar 03, 2014 22:44

Log (0 - 003,008,011,003,008,011)

log dynamiczny ... 3 bieg

BRAK EGR , BRAK KATALIZATORA , BRAK SRODKOWEGO WYDECHU

niestety zrobilem blad i na szybko wszystko robilem i ogolnie dane blokow mam na screenach ktore umieszcze

Obrazek

to rozgrzany na maksa i po przejazdzce (logowaniu przepplywki)



Obrazek

a to moi drodzy przy okolo 70 stopniach

ObrazekObrazekObrazek

jak oceniacie ? Przyznam ze przy tescie prawie szedl jak powinien ... nie najgorzej , chcialem 2 raz logowac bo juz zaczal slabo chodzic ale padl lapek ;p

edit : zapomnialem dodac

z podlaczonym egr na postoju pokazywal 240 - 260 i strasznie przeplywka nie dociagala ... szczyt byl wtedy 500-600 zamiast te min. 850 ?

egr odlaczylem bo czesto i tak sie wylaczal przy rozgrzanym silniku ... (podobno poszlo podejrzenie ze ktos pisal program do wylaczenia egr-a) poniewaz jezdze z odpietym przewodem i nie ma zadnych bledow , a znajomi z tym silnikiem nie moga tak jezdzic bo sypie bledami.

Jak widac turbo wstaje pozno przez przeplywke (jezeli sie myle prosze poprawic) ... To mozliwe ze im bardziej sie nagrzeje przeplywka to moze bardziej oszukiwac a na zimnej przeplywce lepiej idzie?

Kolejna rzecz ktora mnie trapi ... 13.83 V ladowanie alternatora przy wlaczonych swiatlach i radiu (bez dmuchawy / klimy) to tez moze powodowac w czasie jazdy spadek mocy , obciaza silnik , wlaczenie swiatel i radia i jest slyszalne to po prawcy silnika , jak dmuchawe wlacze (to zaglusza) ale jak odpale klime... drga buda , a nie powinna tak sie zachowywac .

dawka paliwa jest git?
EDIT !! :
Sprawdzona jedna rzecz... Jestem zalamany . Serie golfa 4 1.9 tdi asz objezdzam na 1 i 2 jak chce... ale od 80 mnie lyka a juz przy 170 juz go nie widze;/ (moim 170) on ma kolo 200 , a 200 u mnie to graniczy z cudem , idzie ale padaka ... idzie ponad 200 tylko koniec drogi (210 juz mialem) i jeszcze szedl ale padaka...

EDIT:

bora 1.9 110 km
1 i 2 bieg (nie ma szans) ale od 120~ lecimy tak samo do 170-180 pozniej pomalu go lykam . dzis robilem troche logow po przedmuchaniu przeplywki nawet daje 1280 w momentach daje... ale turbo dalej tak samo pozno wstaje ;/ mniejsza o to ... nie moglem przekroczyc 190 , zawrot 2 proba i 198 i wiecej nic... pod gorke kawalek i zwolnil do 190 ... nie rozumiem



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: borax9x » sob mar 08, 2014 03:55

Przeplywka zamowiona nowa...
Problem w tym ze przy 2400-2900 obrotow mam swoja moc niby na cieplym silniku ale do 2000 obrotow 0 reakcji na gaz ! NA ROZGRZANYM POWTARZAM.

na zimnym od 1500 obrotow czuc ze idzie i swietnie reaguje na gaz chodz jest zimny silnik ... a turbo wstaje od 1800 obrocikow

na cieplym nie ma tego

zamowilem nowa przeplywke bosch , calosciowa a nie sam listek ( 450 zl ) zobacze czy bedzie poprawa...

Jak nie bede sprawdzal all podcisnienie (przewody) , i przewoty powietrzne (glownie intercooler , chociaz on byl czyszczony i zadnej dziury nie ma i nie wyglada na nie sprawnego)

btw ... z EGREM na postoju dawka powietrza przez przeplywke 220 mg :D smiech ;p u kolegi tez na silniku asz 380 ? i idzie z samego dolku , jak rakieta , niestety wyjechal i nie bylem w stanie podmienic przeplywki...



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

Spadek mocy po rozgrzaniu i wieksze spalanie

Post autor: borax9x » sob mar 08, 2014 15:39

turbo siedzi wieksze , pompowalo za malo pisalo ze 2,3 - 2,4 powinno kolo 2,8 te turbo pompowac ... a w rzeczywistosci pompowalo po 1,3 - 1,5 bara po wlozeniu nowej przeplywki troche odzyl ale turbo sie rozsypalo ;D
Na gware poszla i w poniedzialek bedzie nowa , wiec nie moge sie doczekac tej torpedki :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości