[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Temat zakładam chociaż nie mam pytań ale być może innym się przydadzą moje doświadczenia.
Najpierw musimy kupić hak holowniczy - ja pokusiłem się na używkę nr 1J0 092 145 A - czyli półautomatyczny. Do tego miałem wiązkę jak się okazało z wersji gniazda przyczepy kempingowej i mówiąc szczerze - najdłużej zeszło mi właśnie z wiązką. Dobra - mamy hak wraz z 4 śrubami o Ø10mm 10,9 + klucze 17, torx 20 i 25, nasadowa 8, śrubokręt.
Demontujemy światła tylne - tylne lampy są przykręcone na 3 nakrętki pod klucz 8 - po lewej stronie tej trzeciej nie widać ale jest otwór o kształcie prostokąta - przez który nasadką 8 można odkręcić tą nakrętkę. Odpinamy wtyczkę od lampy i teraz jest mały problem - trzeba lampę odchylić do tyłu żeby śrubka wyszła poza nadwozie a następnie w bok ale lampa nie będzie chciała wyjść - trzyma ją jeszcze taki bolec i jak szarpniecie to wyskoczy z mocowania
Zdjęliśmy obie lampy i mamy taki widok:
Trzeba w tym widocznym czarnym z otworem plastiku wycisnąć trzpień ze środka - wtedy plastik wyjdzie nam do góry. Następnie odkręcamy torxem śrubę widoczną po zdjęciu lampy (po jednej śrubie na stronę) a następnie dwie śruby na dole zderzaka
Teraz mamy do wyboru - zdejmujemy koła (i tak później trzeba będzie) albo na razie walczymy bez - musimy wykręcić po 3 śruby torx które łączą nadkole plastikowe ze zderzakiem. Odpinamy wtyczkę przy lewej lampę - która idzie z kabelkami do zderzaka do podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jak już to wykręciliśmy i odpięliśmy - ściągamy zderzak do tyłu
Bierzemy nasadowy klucz 17 i odkręcamy 4 śruby mocujące belkę wzmocnienia zderzaka pojawi nam się otwór w który wsuniemy nasz zakupiony hak
Zapomniałem zrobić fotkę ale to akurat najmniej ważne. Hak do golfa 4 posiada w swoich nogach czy jak tam zwał te części po dwa otwory z gwintem w które będziemy wkręcać śruby 10 - ktoś powie że nie ma otworów - otóż są - tylko że zamaskowane naklejkami w formie materiału i przykryte zabezpieczeniem - naklejki są w kształcie prostokąta i umieszczone 21cm od siebie po lewej macie na zdjęciu + jedna zaślepek idealnie nad zawieszką tylną tłumika. Po prawej symetrycznie to jest na lewo od idących w dół węży do zbiornika paliwa oraz tuż przy nadwoziu
dobra czyli - odkręcamy koła, zdejmujemy nadkola, odklejamy 4 prostokąty, w ich miejsce dajemy śruby mocujące hak do nadwozia. Jak przykręciliśmy to przekładamy wiązkę prze otwór pod światłem (czarna zaślepka) i podpinamy wiązkę pod wtyczkę haka. Zakładamy zderzak - przy okazji wycinając lekko otwór pod wysuwaną wtyczkę i podpinany hak, potem lampy. Sprawa techniczna załatwiona.
Wygląda to nam teraz tak:
Hak zamontowany ale nie wpięty:
Hak wpięty
Ciekawostka- hak ten mieści się do tego styropianu gdzie macie podnośnik i klucz do kół - jest dla niego właśnie miejsce - a gniazdo elektryczne haka chowa sie pod zderzak.
Teraz bawimy się elektryką. Ja miałem już wiązkę którą musiałem przerobić - wy jeśli nie macie to musicie się zaopatrzyć w gniazdo haka + 2szt wtyczek "893 971 636" i 2 szt. wtyczek 4B0 971 996 - do tych wtyczek potrzebne będzie 12szt końcówek męskich i 12 żeńskich (wąskie takie jak przy wtyczce ISO do radia). Teraz dzięki schematowi robicie połączenie z lewego i prawego reflektora zgodnie z zamieszczony poniżej schematem.
Daje wam schemat 4 wtyczek, 2 szt to wtyczka przyczepy bagażowej 7 pin i dodatkowej kempingowej 7 pin oraz 13 pin bagażowej i dodatkowej kemping 13pin
Tak to wygląda po zrobieniu:
To ostatnie zdjęcie pokazuje że wtyczkę tą co powinna iść do lampy wpinacie do przejściówki a następną dopiero wtyczkę wpinacie do lampy
Najpierw musimy kupić hak holowniczy - ja pokusiłem się na używkę nr 1J0 092 145 A - czyli półautomatyczny. Do tego miałem wiązkę jak się okazało z wersji gniazda przyczepy kempingowej i mówiąc szczerze - najdłużej zeszło mi właśnie z wiązką. Dobra - mamy hak wraz z 4 śrubami o Ø10mm 10,9 + klucze 17, torx 20 i 25, nasadowa 8, śrubokręt.
Demontujemy światła tylne - tylne lampy są przykręcone na 3 nakrętki pod klucz 8 - po lewej stronie tej trzeciej nie widać ale jest otwór o kształcie prostokąta - przez który nasadką 8 można odkręcić tą nakrętkę. Odpinamy wtyczkę od lampy i teraz jest mały problem - trzeba lampę odchylić do tyłu żeby śrubka wyszła poza nadwozie a następnie w bok ale lampa nie będzie chciała wyjść - trzyma ją jeszcze taki bolec i jak szarpniecie to wyskoczy z mocowania
Zdjęliśmy obie lampy i mamy taki widok:
Trzeba w tym widocznym czarnym z otworem plastiku wycisnąć trzpień ze środka - wtedy plastik wyjdzie nam do góry. Następnie odkręcamy torxem śrubę widoczną po zdjęciu lampy (po jednej śrubie na stronę) a następnie dwie śruby na dole zderzaka
Teraz mamy do wyboru - zdejmujemy koła (i tak później trzeba będzie) albo na razie walczymy bez - musimy wykręcić po 3 śruby torx które łączą nadkole plastikowe ze zderzakiem. Odpinamy wtyczkę przy lewej lampę - która idzie z kabelkami do zderzaka do podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Jak już to wykręciliśmy i odpięliśmy - ściągamy zderzak do tyłu
Bierzemy nasadowy klucz 17 i odkręcamy 4 śruby mocujące belkę wzmocnienia zderzaka pojawi nam się otwór w który wsuniemy nasz zakupiony hak
Zapomniałem zrobić fotkę ale to akurat najmniej ważne. Hak do golfa 4 posiada w swoich nogach czy jak tam zwał te części po dwa otwory z gwintem w które będziemy wkręcać śruby 10 - ktoś powie że nie ma otworów - otóż są - tylko że zamaskowane naklejkami w formie materiału i przykryte zabezpieczeniem - naklejki są w kształcie prostokąta i umieszczone 21cm od siebie po lewej macie na zdjęciu + jedna zaślepek idealnie nad zawieszką tylną tłumika. Po prawej symetrycznie to jest na lewo od idących w dół węży do zbiornika paliwa oraz tuż przy nadwoziu
dobra czyli - odkręcamy koła, zdejmujemy nadkola, odklejamy 4 prostokąty, w ich miejsce dajemy śruby mocujące hak do nadwozia. Jak przykręciliśmy to przekładamy wiązkę prze otwór pod światłem (czarna zaślepka) i podpinamy wiązkę pod wtyczkę haka. Zakładamy zderzak - przy okazji wycinając lekko otwór pod wysuwaną wtyczkę i podpinany hak, potem lampy. Sprawa techniczna załatwiona.
Wygląda to nam teraz tak:
Hak zamontowany ale nie wpięty:
Hak wpięty
Ciekawostka- hak ten mieści się do tego styropianu gdzie macie podnośnik i klucz do kół - jest dla niego właśnie miejsce - a gniazdo elektryczne haka chowa sie pod zderzak.
Teraz bawimy się elektryką. Ja miałem już wiązkę którą musiałem przerobić - wy jeśli nie macie to musicie się zaopatrzyć w gniazdo haka + 2szt wtyczek "893 971 636" i 2 szt. wtyczek 4B0 971 996 - do tych wtyczek potrzebne będzie 12szt końcówek męskich i 12 żeńskich (wąskie takie jak przy wtyczce ISO do radia). Teraz dzięki schematowi robicie połączenie z lewego i prawego reflektora zgodnie z zamieszczony poniżej schematem.
Daje wam schemat 4 wtyczek, 2 szt to wtyczka przyczepy bagażowej 7 pin i dodatkowej kempingowej 7 pin oraz 13 pin bagażowej i dodatkowej kemping 13pin
Tak to wygląda po zrobieniu:
To ostatnie zdjęcie pokazuje że wtyczkę tą co powinna iść do lampy wpinacie do przejściówki a następną dopiero wtyczkę wpinacie do lampy
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 22:46 przez Anonymous, łącznie zmieniany 9 razy.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:29
- Lokalizacja: Łomżowrzód
Re: [Mk4] montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Czy ktoś z was montował hak posiadając czujnik cofania?
Chodzi mi o ewentualne kłopoty związane ze zdjęciem zderzaka. Czy są jakieś połączenia na przewodach pozwalające bezproblemowo zdemontować zderzak? (jeśli tak to gdzie) Czy zrobiony jest zapas przewodów, który pozwala na położenie zderzaka na ziemi i montaż haka. Czy jest jakieś inne rozwiązanie?
Chodzi mi o ewentualne kłopoty związane ze zdjęciem zderzaka. Czy są jakieś połączenia na przewodach pozwalające bezproblemowo zdemontować zderzak? (jeśli tak to gdzie) Czy zrobiony jest zapas przewodów, który pozwala na położenie zderzaka na ziemi i montaż haka. Czy jest jakieś inne rozwiązanie?
[Mk4] montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Trochę późno, ale może na przyszłość komuś się przyda..wielorybek pisze:Czy ktoś z was montował hak posiadając czujnik cofania?
Przy czujnikach cofania standardowo odkręcamy wszystko co wyżej opisał greg, następnie trochę wysuwamy zderzak i wypinamy wtyczki z czujników w zderzaku i możemy spokojnie robić swoje
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- dragsterdh
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49
[Mk4] montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Witam. Mam pytanie nt zderzaka po montażu. Kupiłem i zamontowałem hak mki Oris, ponoć oryginalny. Taki jak na aukcji:
http://allegro.pl/vw-golf-iv-4-hak-holo ... ?source=oo" onclick="window.open(this.href);return false;
Do momentu zamontowania zderzaka wszystko poszło jak po maśle. Sam zderzak jednak nie pasuje już tak dobrze. Coś pod spodem pręży i nie mogę zainstalować zderzaka do końca. Ciemno się już zrobiło i ręce mi już opadły z niemocy. Czy z tego zderzaka trzeba coś wymontować?
http://allegro.pl/vw-golf-iv-4-hak-holo ... ?source=oo" onclick="window.open(this.href);return false;
Do momentu zamontowania zderzaka wszystko poszło jak po maśle. Sam zderzak jednak nie pasuje już tak dobrze. Coś pod spodem pręży i nie mogę zainstalować zderzaka do końca. Ciemno się już zrobiło i ręce mi już opadły z niemocy. Czy z tego zderzaka trzeba coś wymontować?
[Mk4] montaż haka holowniczego wraz z instalacją
przy dokładka zderzaka - w której musisz wyciąć otwór na hakdragsterdh pisze:Coś pod spodem pręży i nie mogę zainstalować zderzaka do końca. Ciemno się już zrobiło i ręce mi już opadły z niemocy. Czy z tego zderzaka trzeba coś wymontować?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- dragsterdh
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49
[Mk4] montaż haka holowniczego wraz z instalacją
No i sprawa rozwiązana. W "łapach" haka są po cztery otwory, zgrupowane po dwa. Jedne są do wersji htb, drugie zaś do wersji kombi. Tak wyszło, że ten mój egzemplarz miał dospawane nakrętki do otworów pod kombi. Wystarczyła wizyta u spawacza i nakrętki dospawane we właściwe otwory.
[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Podłącze się pod temat, może się ktoś orientuje czy do golfa IV kombi podejdzie hak od skody octavi mk1 hatchback? zderzak trzeba podcinać, hak odpinany.
[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Panowie nie bardzo rozumiem temat z elektryką. Czy jak kupię gotowy hak z wiązką to też muszę rzeźbić z elektryką przy lampach??? Wszystko ogarniam tylko nie rozumiem tej elektryki. Wiązka idzie tak, że od haka leci do lewej lampy gdzie są dwie wtyczki jedną wpinamy w lampę do drugiej wpinamy instalację która przed montażem haka była wpięta w lampę i jeśli chodzi o prawą lampę jest tak samo tak???
mk4 by bamber137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw lut 27, 2014 21:40
Re: [Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Panowie, które otwory w łapach pasują do kombi, a które do hatchbacka?
Patrząc od kuli mamy pierwszy zestaw, a później jest drugi.
Zestaw 1: Otwory bliżej belki (kuli)???
Zestaw 2: Otwory dalej belki (kuli) ???
Proszę o pomoc
Patrząc od kuli mamy pierwszy zestaw, a później jest drugi.
Zestaw 1: Otwory bliżej belki (kuli)???
Zestaw 2: Otwory dalej belki (kuli) ???
Proszę o pomoc
Re: [Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
skoczek194 pisze:Panowie, które otwory w łapach pasują do kombi, a które do hatchbacka?
Patrząc od kuli mamy pierwszy zestaw, a później jest drugi.
Zestaw 1: Otwory bliżej belki (kuli)???
Zestaw 2: Otwory dalej belki (kuli) ???
Proszę o pomoc
Dodaj jakieś foto bo nie bardzo rozumiem o co ci chodzi
mk4 by bamber137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw lut 27, 2014 21:40
Re: [Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Czy na tym zdjęciu "nakrętki" są w prawidłowym miejscu jeśli chodzi o montaż do wersji hatchback?
Re: [Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Powinny pasować jeśli masz oryginalnego hakaskoczek194 pisze:Czy na tym zdjęciu "nakrętki" są w prawidłowym miejscu jeśli chodzi o montaż do wersji hatchback?
mk4 by bamber137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw lut 27, 2014 21:40
Re: [Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Mocowania pasują. Jednak narodziło mi się kolejne pytanie. Po montażu haka ni jak nie pasuje wzmocnienie zderzaka, więc umieściłem je w piwnicy i nie wiem czy słusznie? No i jeszcze śruby do montażu zastosowałem klasy 10.9?????
Jeśli chodzi o kostki fabryczne to niestety czas oczekiwania w serwisie na wtyk (koszt 5 zł szt) ok 2 tygodnie. Gniazda są przeważnie dostępne na miejscu (27 zł szt).
Ja postanowiłem wykorzystać kostki zasilające ISO 8 pin (gniazdo + wtyk) koszt ok 1,5 zł szt. Może się przyda.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o kostki fabryczne to niestety czas oczekiwania w serwisie na wtyk (koszt 5 zł szt) ok 2 tygodnie. Gniazda są przeważnie dostępne na miejscu (27 zł szt).
Ja postanowiłem wykorzystać kostki zasilające ISO 8 pin (gniazdo + wtyk) koszt ok 1,5 zł szt. Może się przyda.
Pozdrawiam
[Mk4] Montaż haka holowniczego wraz z instalacją
Jestem na etapie demontażu haka, kupiłem belkę pod zderzak jednak nie wiem jakie śruby do niej przychodzą a nei chcę rozkręcać 10 razy...
Pamięta może ktoś jakimi śrubami jest przykręcona belka pod zderzak ? Klucz 17 pisze czyli teoretycznie śruby 10mm ?
Pamięta może ktoś jakimi śrubami jest przykręcona belka pod zderzak ? Klucz 17 pisze czyli teoretycznie śruby 10mm ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=526046 <---- Był Golf !
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=571865 <---- Jest Leon !
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=571865 <---- Jest Leon !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości