[Passat 2E 2.0] problem z zaworami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
Jeżeli te stuki wsytepuja tylko na rozgrzanym silniku i przy pełnym gazie , po lekkim puszczeniu gazu znikajaą, ten dźwięk jest charakterystyczny takie metaliczne dzwonienie wysokiej czestotliwości to jest to spalanie stukowe , które wystepuje z kilku powodów : za wczesny zapłon, przegrzanie miescowe silnika silnika (nagar , zła termicznie świeca) , kiepskiej jakości paliwo (za mało oktanów) , weź na przejażdżke doświadczonego mechanika który potrafo rozróznic spalanie stukowe od "grających" panewek.
Jesli moja diagnoza sie potwierdzi to chyba masz problem jak pisał Paweł Marek, z czujnikiem spalania stukowego który nie koryguje wyprzedzenia zapłonu z jakiś przyczyn ,może przydałaby sie diagnostyka silnika pod obciążeniem, czyli lamptop i jazda w drogę. Ale najpierw trzeba ustalic co to za stuki i z kąd pochodza, a potem szukac właściwiej przyczyny , a nie po omacku wymieniac wszystko bez sensu jak np zmiana oleju filtra itp.
Diagnoza diagnoza diagnoza - najpierw , taka jest właściwa kolejność, a potem leczenie!
Jesli moja diagnoza sie potwierdzi to chyba masz problem jak pisał Paweł Marek, z czujnikiem spalania stukowego który nie koryguje wyprzedzenia zapłonu z jakiś przyczyn ,może przydałaby sie diagnostyka silnika pod obciążeniem, czyli lamptop i jazda w drogę. Ale najpierw trzeba ustalic co to za stuki i z kąd pochodza, a potem szukac właściwiej przyczyny , a nie po omacku wymieniac wszystko bez sensu jak np zmiana oleju filtra itp.
Diagnoza diagnoza diagnoza - najpierw , taka jest właściwa kolejność, a potem leczenie!
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
co do grajacych panewek to mam doswiadczenie gdyz mialem TOYOTE gdzie graly panewki i u mnie to raczej odpada.A co dospalania stukowego to jest to bardzo mozliwe gdyz objawy sa takie jak pisal homsky tylko ze nie musze dawac od razu calego gazu , wystarczy jak przycisne np.na 4 biegu przy 60km(probowalem tez ruszac np.z dwojki z miejsca i slychac bylo taki sam dzwiek nawet przy niskich obrotach).Zaciekawia mnie tylko to ze to sie nasila , np.rok temu bylo to slychac bardzo delikatnie i jak mu dobrze przycislem i zmienialem bieg to bylo lekko slychac.Nasililo sie to w ostatnim tygodniu (dopisze ze nic nie bylo robione przy silniku w tym czasie)A JEZEKI SIADL TEN CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO TO GDZIE ON SIE ZNAJDUJE I JAKI JEST KOSZT ZAKUPU TEGO CZUJNIKA.AHA wymienilem olej i filter i dalej slychac tak samo????????????????????????CO JEST?????????
pozdrawiam
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 20:32 ]
aha czy moze ktos wie jak domowym sposobem sprawdzic ten czujnik spalania stukowego i czy wogule sie da.Pogrzebalem na forum i znalazlem go.
pozdrawiam
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 20:32 ]
aha czy moze ktos wie jak domowym sposobem sprawdzic ten czujnik spalania stukowego i czy wogule sie da.Pogrzebalem na forum i znalazlem go.
Domowym sposobem nie da sie go sprawdzić niestety, żeby sprawdzic działanie tego czujnika, trzeba auto pod VAG podłaczyć , albo jesli masz mozliwośc pożyczenia czujnika z innego silnika 2E , to najłatwiej byłoby potwierdzic awarie tego czujnika lub ja wykluczyć.darek i jadzka pisze:aha czy moze ktos wie jak domowym sposobem sprawdzic ten czujnik spalania stukowego i czy wogule sie da.Pogrzebalem na forum i znalazlem go.
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 21:16 ]
Zgadza sie, przy bardzo mocno przyspieszonym zapłonie wystarczy juz niewielkie nacisnięcie na pedał gazu na 4,5 biegu aby usłyszeć detonację.darek i jadzka pisze: co dospalania stukowego to jest to bardzo mozliwe gdyz objawy sa takie jak pisal homsky tylko ze nie musze dawac od razu calego gazu , wystarczy jak przycisne np.na 4 biegu przy 60km
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
a jak jest cena takiego czujnika w przypadku gdyby byl uwalony??????ile moze wziasc gosciu za podlaczenie auta do kompa i zdjagnozowanie???????
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 22:02 ]
aha a jest to mozliwe zeby auto przy bardzo przyspieszonym zaplonie palilo i jezdzilo normalnie(jeszcze co zauwazylem ze po wymiane tego rozrzady jak odpalan autko to mi blokuje rozrusznik,bardzo ciezko obraca lub nie moze obrucic)myslalem ze to rozrusznik i wymienilem tulejki ale to sie i tak czasami dzieje......moze to ma cos wspulnego??????????????????
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 22:02 ]
aha a jest to mozliwe zeby auto przy bardzo przyspieszonym zaplonie palilo i jezdzilo normalnie(jeszcze co zauwazylem ze po wymiane tego rozrzady jak odpalan autko to mi blokuje rozrusznik,bardzo ciezko obraca lub nie moze obrucic)myslalem ze to rozrusznik i wymienilem tulejki ale to sie i tak czasami dzieje......moze to ma cos wspulnego??????????????????
za wczesny zapłon może powodowac problemy z rozruchem jakie opisałeś, ale to juz musiałby byc bardzo przyspieszony zapłon i przy takim ustawieniu nie dałoby sie normalnie jeździć..
Tak przy za wczesnym zapłonie ale oczywiście w granicach rozsądku ,auto jeździ w miere "normalnie", efekt uboczny to na zagrzanym silniku wspomniane spalanie detonacyjne.
Podłaczenie pod VAG to zalezy od warsztatu od 50zł w górę.
Ile kosztuje ten czujnik - nie mam pojęcia
Tak przy za wczesnym zapłonie ale oczywiście w granicach rozsądku ,auto jeździ w miere "normalnie", efekt uboczny to na zagrzanym silniku wspomniane spalanie detonacyjne.
Podłaczenie pod VAG to zalezy od warsztatu od 50zł w górę.
Ile kosztuje ten czujnik - nie mam pojęcia
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
oraz nierówne wolne obroty. Przekonałem sie o tym gdy kupiliśmy dla żonki trójkę GTI 2E z Włoch. Nierówno chodził na jałowym biegu. Jak potem sprawdziłem wyprzedzenie zapłonu to się okazało że było ponad minus 20 stopni. Po ustawieniu jak ma być chodzi równiutko. Ponoć to dość powszechna praktyka na zachodzie z tym cofaniem zapłonu żeby auto lepiej jeździło.homsky pisze: efekt uboczny to na zagrzanym silniku wspomniane spalanie detonacyjne.
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 11:19 pm ]
I to faktycznie działa. Żonka na mnie okrutnie wsiadła że jej auto zmuliłem.
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 11:20 pm ]
ale spalania stukowego słychać nie było. Widać czujnik robił swoje.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
homsky pisze: Jesli moja diagnoza sie potwierdzi to chyba masz problem jak pisał Paweł Marek, z czujnikiem spalania stukowego który nie koryguje wyprzedzenia zapłonu z jakiś przyczyn ,może przydałaby sie diagnostyka silnika pod obciążeniem, czyli lamptop i jazda w drogę
sterownik napewno koryguje bo gdyby nie to szybko tłoki dostalyby po dupie , a poza tym gdyby czujnik poszedl to komp przelaczy sie na tryb awaryjny a wtedy po wzroscie spalania i zamulonym silniku latwo poznac co jest 5
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
OK dla naszej nauki napisz co konkretnie zrobiłeś z tym zapłonem. Był za wczesny i poprawiłeś?darek i jadzka pisze:silnik raczej napewno nie chodzi na trybie awaryjnym gdyz autko smiga super>wczoraj bawilem sie zaplonem i jadac dzisiaj do pracy i z pracy prawie nie bylo nic slychac.......czy moze to jednak ten zaplon??????????????aha jakby kto pytal to taki czujnik orginalny kosztuje 215zl......
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
WITAM.......dokladnie to poprostu ustawilwe go na sluch.Dodalem gazu i ustawialem jak najrowniej chdzi.Ciezko powiedziec czy byl zawczesny czy za pozny gdyz krecilem w rozne strony.Czuje ze nadal nie jest idelnie ale jak narazie to nie slychac klepania.Zobaczymy co bedzie dalej.A wyczytalem ze ten czujnik spalania mozna czyscic czy to cos daje???????????????
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=60099 poczytaj nic dodać nic ująć. I jedź z zapłonem do mechanika ze stroboskopem. Nie traktuj tak autka
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
- Lokalizacja: jadowniki
Poniżej wypowiedzi uzytkownika któremu chcesz podziekowac jest "przycisk "pomógł" - poprostu go nacisnij i jużdarek i jadzka pisze:A teraz mam jeszcze pytanie:w jaki sposob przyznaje sie punkty za pomoc?
[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 20:52 ]
A tak na marginesie, jesli przestawienie zapłonu (opuźnienie) pomogło , to troche i tak dziwna sprawa - bo z tego wynika że jednak czujnik spalania stukowego nie potrafił skorygować za wczesnego zapłonu, albo jest inna opccja,: zapłon musi byc ustawiony poprawnie na stroboskopie , a czujnik wprowadza tylko niewielkie korekty jesli wyczuje detonacje, gdy zapłon bedzie za bardzo przyspieszony (przez złe ustawienie) to czujnik nie bedzie juz w stanie skorygowac go bo ma parwdopodobnie zbyt małą mozliwośc korekcji zapłonu - dobrze to wydedukowałem Paweł Marek, ????????? Czy jednak wytłumaczenie jest jeszcze inne ?????
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 498 gości