Brak iskry i wtrysku paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak iskry i wtrysku paliwa
Witajcie, po 7 latach, pierwszy raz nie wiem co mu dolega....
SILNIK 1,6 AEK
Chciałbym was prosić o radę i jakieś pomysły,
jak w temacie, odcina mi zapłon, ale po kolei
Auto jeździło normalnie, nie przerywało, nie miało trudności z odpalaniem itp.
dziś po wymianie chłodnicy, chciałem wyjechać z garażu i kaput nie odpala
(ostatnio wymieniałem wszystkie paski, świece, kable, palec rozdzielacza)
szybka diagnoza brak iskry i wtryskiwacze nie tryskają paliwem, po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa, zapala sie kontrolka (sterownik) gazu, przekręcam kluczyk i nie chce palić.
Wyjąłem kabel WN i po przyłożeniu do kolektora dolotowego po włączeniu zapłonu pojawiają się dwie iskry, podczas kręcenia nie ma iskry i znów iskra (2 razy) pojawia się podczas wyłączania stacyjki.
Pierwsza myśl czujnik halla padł..... w miedzy czasie wysunąłem wtrysk i upewniłem się że podczas kręcenia nie ma wtrysku paliwa, co tylko utwierdziło mnie to że czujnik halla.
Niestety czujnik halla jest sprawny wyjąłem z autka (sprawdziłem miernikiem i puszcza sygnał) a ja dalej mam problem.... - chyba, że impuls z halla jest za słaby i pomimo, że na mierniku widać napięcie to i tak nie działa....
Macie jakieś pomysły co może powodować odcięcie zapłonu? jakieś kostki, przekaźniki? ECU padł?
Mam od początku instalację gazową, ale z nią nigdy nie miałem problemu, zarówno na benzynie jak i na gazie pracował dobrze
są podobne tematy, ale dziwi mnie to podwójne iskrzenie na początku i na końcu kręcenia kluczykiem.....
z góry dziekuję za wszelkie sugestie
SILNIK 1,6 AEK
Chciałbym was prosić o radę i jakieś pomysły,
jak w temacie, odcina mi zapłon, ale po kolei
Auto jeździło normalnie, nie przerywało, nie miało trudności z odpalaniem itp.
dziś po wymianie chłodnicy, chciałem wyjechać z garażu i kaput nie odpala
(ostatnio wymieniałem wszystkie paski, świece, kable, palec rozdzielacza)
szybka diagnoza brak iskry i wtryskiwacze nie tryskają paliwem, po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa, zapala sie kontrolka (sterownik) gazu, przekręcam kluczyk i nie chce palić.
Wyjąłem kabel WN i po przyłożeniu do kolektora dolotowego po włączeniu zapłonu pojawiają się dwie iskry, podczas kręcenia nie ma iskry i znów iskra (2 razy) pojawia się podczas wyłączania stacyjki.
Pierwsza myśl czujnik halla padł..... w miedzy czasie wysunąłem wtrysk i upewniłem się że podczas kręcenia nie ma wtrysku paliwa, co tylko utwierdziło mnie to że czujnik halla.
Niestety czujnik halla jest sprawny wyjąłem z autka (sprawdziłem miernikiem i puszcza sygnał) a ja dalej mam problem.... - chyba, że impuls z halla jest za słaby i pomimo, że na mierniku widać napięcie to i tak nie działa....
Macie jakieś pomysły co może powodować odcięcie zapłonu? jakieś kostki, przekaźniki? ECU padł?
Mam od początku instalację gazową, ale z nią nigdy nie miałem problemu, zarówno na benzynie jak i na gazie pracował dobrze
są podobne tematy, ale dziwi mnie to podwójne iskrzenie na początku i na końcu kręcenia kluczykiem.....
z góry dziekuję za wszelkie sugestie
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Brak iskry i wtrysku paliwa
czujnik położenia wału do sprawdzenia rezystancja (550 Ohm) u mnie izolacja przy samym czujniku się posypała przewody się stykały to takie same miałem objawy
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: Brak iskry i wtrysku paliwa
dzięki! u mnie czujnik ma rezystancję ok 1200..... czyli do wymiany, jak wymienie to dam znaćbioly05011 pisze:czujnik położenia wału do sprawdzenia rezystancja (550 Ohm) u mnie izolacja przy samym czujniku się posypała przewody się stykały to takie same miałem objawy
Brak iskry i wtrysku paliwa
czujnik wymieniony i dal nie gada.... co dalej posprawdzać? macie jakieś pomysły? możliwe, że hall jest zepsuty (pomimo, że poza silnikiem przerywa sygnał?)
czy po wymianie czujnika położenia wału korbowego trzeba go podpiąć pod VAG celem wykasowania błędów?
czy po wymianie czujnika położenia wału korbowego trzeba go podpiąć pod VAG celem wykasowania błędów?
Re: Brak iskry i wtrysku paliwa
I jeszcze jedna, może kluczowa sprawa o której nie wspomniałem na początku, podczas kręcenia rozrusznikiem gaśnie cała deska rozdzielcza.... czy to może mieć związek z immo?? lub stacyjką? wkładkę stacyjki wymieniałem nie dawno, ale ją też sprawdzę.
przed chwilą dostałem sie do kostki immo, na "oko" wygląda dobrze
Czy ze stacyjki idzie +12 informujące o zapłonie? czy po przekręceniu stacyjki na 15 i X powinno być non stop zasilanie? 50 na pewno działa bo rozrusznik kręci
przed chwilą dostałem sie do kostki immo, na "oko" wygląda dobrze
Czy ze stacyjki idzie +12 informujące o zapłonie? czy po przekręceniu stacyjki na 15 i X powinno być non stop zasilanie? 50 na pewno działa bo rozrusznik kręci
Brak iskry i wtrysku paliwa
Witam, Panowie i Panie proszę o radę, moje wszystkie rozważania i zakup czujnika położenia wału korbowego były zbyteczne, za odcięcie zapłonu odpowiada immo......
wczoraj rozebrałem stacyjkę, dostałem się do centralki immo i zrobiłem kilka fotek.
podjechał znajomy mechanik i podpieliśmy laptopa za pomocą interfejsu ODBII
na vag com wyszły błędy
i pytanie do doświadczonego grona, czy opisem zamieszczonym powyżej i tym programem ze zdjęcia oraz z takim zwykłym kablem da radę zakodować kluczyk?
czy ten błąd może wskazywać uszkodzenie centralki immo?
Zrobiłem duży błąd, podczas pracy silnika, składałem pas przedni (wymieniałem chłodnicę i w czasie jak autko się nagrzewało składałem zderzak, lampy, kierunki i przeciwmgłowe)
proszę o radę, zanim znów wydam bezsensownie pieniądze, przez własną nie wiedzę
(jak zwykle dobra diagnoza to 90% sukcesu)
znajomy zostawił mi na chwile laptopa, bo musiał jechac po części i korzystając z opisu powyżej próbowałem ogarnąc temat
ale...
mam listek z loginem
login to 09236??????
po zalogowaniu wyrzuca mi taki oto błąd:
co z tym dalej począć? zanim do reszty posiwieje??
wczoraj rozebrałem stacyjkę, dostałem się do centralki immo i zrobiłem kilka fotek.
podjechał znajomy mechanik i podpieliśmy laptopa za pomocą interfejsu ODBII
na vag com wyszły błędy
i pytanie do doświadczonego grona, czy opisem zamieszczonym powyżej i tym programem ze zdjęcia oraz z takim zwykłym kablem da radę zakodować kluczyk?
czy ten błąd może wskazywać uszkodzenie centralki immo?
Zrobiłem duży błąd, podczas pracy silnika, składałem pas przedni (wymieniałem chłodnicę i w czasie jak autko się nagrzewało składałem zderzak, lampy, kierunki i przeciwmgłowe)
proszę o radę, zanim znów wydam bezsensownie pieniądze, przez własną nie wiedzę
(jak zwykle dobra diagnoza to 90% sukcesu)
znajomy zostawił mi na chwile laptopa, bo musiał jechac po części i korzystając z opisu powyżej próbowałem ogarnąc temat
ale...
mam listek z loginem
login to 09236??????
po zalogowaniu wyrzuca mi taki oto błąd:
co z tym dalej począć? zanim do reszty posiwieje??
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Brak iskry i wtrysku paliwa
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
immobiliser nie rozpoznał klucza (transpondera) przy którejś próbie uruchomienia silnika i nie pozwolił na start silnika w niektórych przypadkach pomimo takiego błędzu auto odpalało sprawdz wszystkie połączenia od immo pętla puche od immo pod względem zimnych lutów ten mały przekażnik biały na płytce immo
immobiliser nie rozpoznał klucza (transpondera) przy którejś próbie uruchomienia silnika i nie pozwolił na start silnika w niektórych przypadkach pomimo takiego błędzu auto odpalało sprawdz wszystkie połączenia od immo pętla puche od immo pod względem zimnych lutów ten mały przekażnik biały na płytce immo
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Brak iskry i wtrysku paliwa
jest lipa z kluczykiem, bo mam tylko jeden, i może padła ta pastylka w kluczyku..... i nie mam tego jak sprawdzić, wszystkie inne połączenia wyglądają dobrze, płytka sprawdzona i też wygląda OK
wtyk przy komputerze też OK,
ten komunikat mówi, ze usterka pojawiała sie już wcześniej? sporadycznie? a teraz po prostu immo postanowił zablokować start?
EDIT
właśnie był u mnie elektromechanik, wykasował błąd immo, i zalecił włożyć ten sam czujnik położenia wału korbowego, który był w aucie,
po tym podjedzie drugi raz i posprawdza wszystko
wtyk przy komputerze też OK,
ten komunikat mówi, ze usterka pojawiała sie już wcześniej? sporadycznie? a teraz po prostu immo postanowił zablokować start?
EDIT
właśnie był u mnie elektromechanik, wykasował błąd immo, i zalecił włożyć ten sam czujnik położenia wału korbowego, który był w aucie,
po tym podjedzie drugi raz i posprawdza wszystko
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Brak iskry i wtrysku paliwa
dodatkowo czy posiadasz w nim jakiś alarm (jak jest fabryczny cała puszka znajduje się pod włącznikem swiateł jak go wyjmiesz widać go będzie na puszcze pisze RdW do niego dochodzą dwie kostki ,druga sprawa czy nadal wszystko gaśnie podczas kręcenia silnikiem przyczyną może być własnie ten też alarm , sprawdź nowy czujnik położenia wału czy ma te 550 ohm , czujnik pomimo że nowy wcale nie musi być dobry w vectrze 2.0 16v dwa razy wymieniałem i lipa poprostu nie toleruje zamiennika po zakupie Siemensa auto gada
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Brak iskry i wtrysku paliwa
http://www.youtube.com/watch?v=St0S73cl ... e=youtu.be
tak to wygląda na filmiku, alarm wywaliłem, ewentulanie bym podejrzewał jeszcze wkładkę stacyjki (w zeszłym roku wsadziłem chińśki zamiennik, kilka dni temu przejrzałem ją i wygląda dobrze, ale byc może i tak nie działa prawidłowo
tylko chciałbym się upewnić rezystancję mierzymy pomiędzy 1 i 2 pinem czy 2 i 3 pinem w czujniku? i czy czujnik ma zawsze te 550 czy to zalezy od temperatury?
z tym nie tolerowaniem możesz mieć rację, tylko czy moje objawy by potwierdzały, że to ewidentnie czujnik położenia wału korbowego?
tak to wygląda na filmiku, alarm wywaliłem, ewentulanie bym podejrzewał jeszcze wkładkę stacyjki (w zeszłym roku wsadziłem chińśki zamiennik, kilka dni temu przejrzałem ją i wygląda dobrze, ale byc może i tak nie działa prawidłowo
tylko chciałbym się upewnić rezystancję mierzymy pomiędzy 1 i 2 pinem czy 2 i 3 pinem w czujniku? i czy czujnik ma zawsze te 550 czy to zalezy od temperatury?
z tym nie tolerowaniem możesz mieć rację, tylko czy moje objawy by potwierdzały, że to ewidentnie czujnik położenia wału korbowego?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Brak iskry i wtrysku paliwa
mierzymy pomiędzy 1 i 2 rezystancja się zmienia a podczas wzrostu temperatury nie działa jaki ten alarm miałeś fabryczny bo nie napisałeś sprawdż też tą kość stacyjki
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: Brak iskry i wtrysku paliwa
czyli wymontowałem dobry czujnik i włożyłem chiński nie działający zamiennik..... (myślałem że rezystancja ma być stała niezależnie od temperatury....bioly05011 pisze:mierzymy pomiędzy 1 i 2 rezystancja się zmienia a podczas wzrostu temperatury nie działa jaki ten alarm miałeś fabryczny bo nie napisałeś sprawdż też tą kość stacyjki
alarm sam zakładałem, ale kostkę odpowiadającą za odcięcie zapłonu wywaliłem
no nic, człowiek się uczy na błędach, wsadzę z powrotem ten czujnik i zobaczę, co sie będzie działo po tym jak elektromechanik wykasował vagiem błędy immo
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Brak iskry i wtrysku paliwa
a sprawdzałeś jeszcze za włącznikien świateł czy jest jakaś puszka, jak kupiłęś jakiś zamiennik może wcale nie działać jakiej firmy to kupiłeś ja do siebie kupiłem TRW choć go założyłem na pare dni bo tego zaizolowałem i wszystko potem lakierem zamalowałem i znowu założyłem a nowy mi sie przydał akurat do sharana kostkę sprawdziłeś?
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Re: Brak iskry i wtrysku paliwa
za włącznikiem nic nie mam, żadnej puszkibioly05011 pisze:a sprawdzałeś jeszcze za włącznikien świateł czy jest jakaś puszka, jak kupiłęś jakiś zamiennik może wcale nie działać jakiej firmy to kupiłeś ja do siebie kupiłem TRW choć go założyłem na pare dni bo tego zaizolowałem i wszystko potem lakierem zamalowałem i znowu założyłem a nowy mi sie przydał akurat do sharana kostkę sprawdziłeś?
jaką kostkę? masz na myśli wkładkę stacyjki?
EDIT - właśnie sprawdziłem wkładkę stacyjki,po przekręceniu kluczyka na pinie X (kabel żółto czarny pojawia sie 12V, które zanika podczas kręcenia rozrusznikiem,
czy na obydwu pinach 15 i X powinno być napięcie, podczas "pozycji numer jeden" i kręcenia rozrusznikiem?
EDIT II - chyba tu mam odpowiedź
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 91#3554291" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony sob mar 01, 2014 18:18 przez lelon19, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości