Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Moderator: Tomek
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Witam wszystkim! Jestem nowym użytkownikiem forum .Zakupiłem kilka miesięcy temu Vw Bora 1.9TDI 150km ARL i chciałbym się dowiedzieć przy jakich obrotach zmieniać biegi (jakie obroty na danym biegu są odpowiednie ),aby auto było jak najbardziej elastyczne.Oczywiście ma to iść w parze z bezpieczną granicą dla silnika .Ogólnie nie jestem osobą która lubi szybko jeździć, wręcz jestem ostrożnym kierowcom,ale lubię uczucie wciskania w siedzenia,jeśli oczywiście droga i warunki na to pozwalają .Niektórzy pewnie będę się śmieli ,że przy takiej mocy to co to za wrażenia ,lecz dla mnie jak na pierwsze auto jest to efekt oszołamiający . Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc!
Re: Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Osobiście sądzę, że każdy ma indywidualny styl jazdy i nie ma się z czego śmiać. A jeśli chodzi o pytanie to mogę jedynie powiedzieć jak jeżdzę ja. Załóżmy stojąc na światłach ruszam na pierwszym biegu kręcę samochód na 1900/2000 obrotów i delikatnie drugi bieg przy takiej prędkości obrotowej najlepiej zachowuje sie auto podczas zmiany biegu (wg mnie) drugi bieg także do ok 2000, trzeci bieg w zależności od sytuacji jeśli chce troche dynamiczniej przyspieszyć 2300-2400, jeśli zwyczajna spokojna jazda rownież 2000 kolejne wyższe biegi wg podobnego schematu. Jeżdżąc po mieście staram sie nie przekraczać tych wartości, jeśli chodzi o trasę to diesel także musi poczuć ze żyje i czasami rzecz jasna na nagrzanym silniku lubię podtrzymać go na wyższych obrotach 3-4 tysiące.
Podejrzewam ze temat wybuchnie opiniami i fachowcami, zaznaczam ze są to osobiste przekonania każdego kierowcy.
Od siebie mogę powiedzieć tylko tyle ze jeśli jest to Twój pierwszy diesel dbaj o silnik a bedzie pracował bezawaryjne. Wymiany dobrego oleju na czas, porządne paliwo, nie wkręcanie na wysokie obroty zimnego silnika i dać odpocząć turbinie na wolnych obrotach po zakończeniu jazdy, ja stosuje zasadę po mieście minutkę a przy długiej trasie nawet 5 minut klekotu, do dziś dnia silnik pracuje jak szwajcarski zegarek.
Pozdrawiam
Podejrzewam ze temat wybuchnie opiniami i fachowcami, zaznaczam ze są to osobiste przekonania każdego kierowcy.
Od siebie mogę powiedzieć tylko tyle ze jeśli jest to Twój pierwszy diesel dbaj o silnik a bedzie pracował bezawaryjne. Wymiany dobrego oleju na czas, porządne paliwo, nie wkręcanie na wysokie obroty zimnego silnika i dać odpocząć turbinie na wolnych obrotach po zakończeniu jazdy, ja stosuje zasadę po mieście minutkę a przy długiej trasie nawet 5 minut klekotu, do dziś dnia silnik pracuje jak szwajcarski zegarek.
Pozdrawiam
Re: Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
lukaszn0 dziękuję bardzo za wypowiedź .Mimo ,że jestem młodym kierowcą bo mam zaledwie 19lat to bardzo dbam o wszystko ,bo samochodu dorobiłem się sam i wiem jak boli portfel każdy wygrany grosz.Ogólnie do wszystkich zasad jakie napisałeś powyżej stosuję się nagminnie . Naczytałem się tyle tego wszystkiego na internecie ,że głowa mała ,a jak sprawdziłem ceny części to o auto dbam jak o perełkę ,byle nic niepotrzebnie odmówiło posłuszeństwa Ogólnie w codziennym trybie jazdy jeżdżę na podobnych obrotach co ty ,a może nawet ciut niższych.Bardziej chciałbym się dowiedzieć w jakim przedziale obrotów(oczywiście w granicach rozsądku=bezpieczne) moje auto ma największe przyśpieszenie. Szukałem wykresów do Arl ,ale niestety nie znalazłem ,dlatego czekam na dalsze odpowiedzi.Pozdrawiam!
- RysiekAsthmatdi
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Witam, Ja jeżdżę prawie jak kolega lukaszn0 lecz jak mam jak i gdzie lubię na ciepłym silniku na trójcę przeciągnąć go do 4400 obrotów raz na jakiś czas tak żeby geometria się nie zasłała w turbawce...
A tako to rutyna żeby nie zajechać motorowni...
A tako to rutyna żeby nie zajechać motorowni...
W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno"
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
RysiekAsthmatdi
Właśnie o to mi chodziło jaka jest bezpieczna granica na ciepłym silniku(w sensie do ilu obrotów można przeciągnąć autko
A powiedz mi jak przepalasz samochód to na 1,2 biegu też autko gonisz do 4,4tyś obrotów czy może mniej ? .Bo mi się wydaje ,że na niższych biegach to jest to trochę nie zdrowe dla silnika.Jak byś miał chwile czasu to odpisz w jakim zakresie obrotów kręcisz samochód na poszczególnych biegach ,żeby wyrzucić ten cały nagar .Aktualnie więcej jeżdżę na krótkich trasach,a nie chciałbym zasyfić turbinki.
Pozdrawiam i dzięki za poświęcenie czasu odnośnie mojego pytania!
Właśnie o to mi chodziło jaka jest bezpieczna granica na ciepłym silniku(w sensie do ilu obrotów można przeciągnąć autko
A powiedz mi jak przepalasz samochód to na 1,2 biegu też autko gonisz do 4,4tyś obrotów czy może mniej ? .Bo mi się wydaje ,że na niższych biegach to jest to trochę nie zdrowe dla silnika.Jak byś miał chwile czasu to odpisz w jakim zakresie obrotów kręcisz samochód na poszczególnych biegach ,żeby wyrzucić ten cały nagar .Aktualnie więcej jeżdżę na krótkich trasach,a nie chciałbym zasyfić turbinki.
Pozdrawiam i dzięki za poświęcenie czasu odnośnie mojego pytania!
- RysiekAsthmatdi
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
buzek5 u mnie na wtryskach 216 i po programie na 1 i na 2 biegu jeżdżę delikatnie i też uważam z pedałem gazu się obsługuję naprawdę delikatnie bo asfalt zwija się....
przeważnie jeżdżę tak :
na jedynce do 2 tyś
na dwójce do 2-2,5 tyś
na trójce do 3- tak jak wspomniałem raz na tydzień do 4,5 tyś go przeciągam
na czwórce do 3 tyś
na piątce w trasie jeżdżę równo 3 tyś rpm
i nigdy mi nie palił więcej jak 6 L on....no chyba że w zimie ciut więcej....
Ja też latam na krótkich odcinkach, geometrie w turbawce czyściłem i kolektor ssący...
dobry znajomy mechanik mi powiedział żeby geometria się nie zastała to trzeba go przegonić raz na jakiś czas do końca rpm...
ja mam egr zaślepiony grubymi blaszkami z allegro http://allegro.pl/zestaw-zaslepek-egr-t ... 81150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
także jest troszkę lepiej
Pozdrawiam Serdecznie
przeważnie jeżdżę tak :
na jedynce do 2 tyś
na dwójce do 2-2,5 tyś
na trójce do 3- tak jak wspomniałem raz na tydzień do 4,5 tyś go przeciągam
na czwórce do 3 tyś
na piątce w trasie jeżdżę równo 3 tyś rpm
i nigdy mi nie palił więcej jak 6 L on....no chyba że w zimie ciut więcej....
Ja też latam na krótkich odcinkach, geometrie w turbawce czyściłem i kolektor ssący...
dobry znajomy mechanik mi powiedział żeby geometria się nie zastała to trzeba go przegonić raz na jakiś czas do końca rpm...
ja mam egr zaślepiony grubymi blaszkami z allegro http://allegro.pl/zestaw-zaslepek-egr-t ... 81150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
także jest troszkę lepiej
Pozdrawiam Serdecznie
W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno"
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Dzięki za odpowiedz.W moim przypadku przy minusowych stopniach potrafi i z 8l wziąć ,ale przy 150km i 7 kilometrowej trasie w jedną stronę no to nie spodziewajmy się cudów .Dodam ,że jeżdżę właśnie w podobnym zakresie obrotów co Ty. W moim przypadku na + jest to ,że mam 6 bieg więc na trasie można jechać ekonomicznie :] .Po za tym nie mam pojęcia jak ci pali lekko ponad 6 przy krótkich dystansach( zależy też ile w Twoim przypadku wynosi krótki odcinek, w moim przypadku jest to 7km jak powyżej napisałęm ) .Pozdrawiam!
- RysiekAsthmatdi
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
No w moim jest to do 15-20 km,
A tak szczerze to na starych wtryskach (o otworkach 185) i na oryginalnym programie to na na takie pyrkanie po 15 km -20 km to na baku robiłem 920 km i zaświecała mi się rezerwa.....tylko ja nie przyśpieszam nie potrzebnie jak mam zaraz hamować.
Tak jak pisał kolega italiano_83 na innych postach alh+216 + virus= wcale nie wysokie spalanie !
No zależy od pilota inny ma nogę jak słoń i od tunera bo inny podleje zdrowo i z dymem a u innego się nie da podlać po pompa odmawia i nawiązując do tematu ja po tym zabiegu nie zauważyłem spalania większego, heh....komp pokazuję 4,9 z 870 km ....
Pozdrawiam.
A tak szczerze to na starych wtryskach (o otworkach 185) i na oryginalnym programie to na na takie pyrkanie po 15 km -20 km to na baku robiłem 920 km i zaświecała mi się rezerwa.....tylko ja nie przyśpieszam nie potrzebnie jak mam zaraz hamować.
Tak jak pisał kolega italiano_83 na innych postach alh+216 + virus= wcale nie wysokie spalanie !
No zależy od pilota inny ma nogę jak słoń i od tunera bo inny podleje zdrowo i z dymem a u innego się nie da podlać po pompa odmawia i nawiązując do tematu ja po tym zabiegu nie zauważyłem spalania większego, heh....komp pokazuję 4,9 z 870 km ....
Pozdrawiam.
W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno"
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
U mnie akurat dane z komputera to są bardzo przekłamane. W ogóle nie pokrywają się z rzeczywistością. Pokazuje mi ,że niby pali 9l a w rzeczywistości z 7,5(sprawdzałem pod korek) .A jeszcze chciałbym się Ciebie zapytać odnośnie spalania po uruchomieniu silnika oraz po rozgrzaniu.U mnie gdy zapale samochód na Mfa pokazuje mi z 1,5l/h i na tym poziomie się trzyma. Gdy przejade z 5/6km to oscyluje na poziome 0.8l/h w czasie postoju np.przed światłami.Czy jest to odpowiednia dawka? Ogólnie RysiekAsthmatdi sorry ,że zadaje tyle pytań ,ale to moje pierwsze autko i mam je od niedawna, a chciałbym poznać opinie ludzi którzy już trochę w tym siedzą Pozdrawiam!
- RysiekAsthmatdi
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 12:33
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
buzek5 ty masz motorownie ARL 150 KM na pompo-wtryskach a spalanie zależy od bardzo dużej ilości czynników począwszy od rozmiaru i szerokości kół , ciśnienia opon od dawki od stanu pompo-wtrysków i od całej motorowni. Nie wiem czy jest to odpowiednia dawka bo ja mam całkiem inny motor, U mnie jak zimny motor to na jedynce pokazuje i 22 l na / 100 ale to komp zlicza temperaturę silnika i na zewnątrz itp.
napisz w ten post http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=412950" onclick="window.open(this.href);return false;
bo widzę że siedzą tam spece od ARL...
Pozdrawiam
napisz w ten post http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=412950" onclick="window.open(this.href);return false;
bo widzę że siedzą tam spece od ARL...
Pozdrawiam
W ludziach budzą się ambicje gdy wyprzedza ich auto które przecież "nie powinno"
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
147 KM 323 NM
https://www.youtube.com/watch?v=l5tc_UXLi3w" onclick="window.open(this.href);return false;
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
Wiem że odkop ale takie coś zmiennej geometrii nie pomoże Jeśli chcesz zmienną geometrię w ten sposób przeczyścić to turbinka musi się rozgrzać, czyli wyższe obroty (powyżej powiedzmy 3.3 tyś) i tak przez jakiś czas, nie musi być na najwyższym biegu, nawet trójka wystarczy, około 100 km/h i tak przez jakiś czas, turbo się rozgrzeje i przepali to co niedobre ją blokujeRysiekAsthmatdi pisze:lubię na ciepłym silniku na trójcę przeciągnąć go do 4400 obrotów raz na jakiś czas tak żeby geometria się nie zasłała w turbawce...
Najbardziej elastyczne obroty dla Diesla
ja mam właśnie 1.9TDI ATD/AXR zrobione na 150km i 333NM,i jeżdżę od 3lat tak samo,czekam ażeby silnik osiągnął min 80stopni,i czasem to but pod 4k,nie zależnie od biegu,mam jedno-mas i już mnie nie martwi czy dwumas podoła jeżdżę ok 2x w tyg trasę 300km autostradą i często na blacie pokazuje się 200km/h,a nigdy nie schodzę poniżej 120km/h,spalanie średnio na 100km przelliczając na pełny bak jest ok 6,4-8L przy wartościach prędkości powyżej 140km/h a w mieście przy dynamicznej jeździe nie przekroczy 8L,koła mam 17" szerokość 225,i tu też ważne są inne czynniki jak ciśneinie w oponach liczba pasażerów temperatura zewnętrzna i stan pompek,ja swoim mam dwie do regeneracji...nie miażdży to spalanie mojego portfelu jest b.odpowiednie do stylu jazdy,zaznaczam że poprzedni właściciel był uczulony i jeździł śmiesznie ciągle przed 2k obr zmieniał bieg i rzadko wkręcał nawet na więcej niż 2.5k obr i zatarł zmienna geometrię,także na zimnym silniku śmiało daję mu do 2k obr czasem niechcący się zdarzy 2,2ale mu to nie zaszkodzi-powtarzam co koledzy-paliwko musi być najwyższej jakości,olej b.dobry polecam castrol edge turbo diesel 5w30 ew 5w40 i nie rzadziej niż co 15tys km i nie rzadziej niż co roku,dbać o autko wymieniać co trzeba i będzie służyć latami jak i moje pozdrawiam !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości