kucie w silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ksiadzt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: pt cze 20, 2008 23:16
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Re: kucie w silniku

Post autor: ksiadzt » pt sty 11, 2013 20:45

Michał_1977 pisze:
ksiadzt pisze:jaki zegar i jakie wskazania
Jak to jaki...czujnik zegarowy do ustawienia kąta wtrysku.
Dla seryjnej pompy AAZ ustawiasz wartość 0,8mm.
jak dla seryjnej to pewnie jak jest grzebana i tak będzie trzeba sie jeszcze piescic z tym :)
jutro ogarnę to zegar już wywęszyłem :)
no to rybki zegar jest ale w procentach od bmw :/


[url=http://miniurl.pl/56681][img]http://img689.imageshack.us/img689/1438/zakonczeniekalisz7a.th.jpg[/img][/url]

replika mojej serii
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3703885#3703885

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » sob sty 11, 2014 16:45

Podczepię się do tematu ponieważ mam problem z ustawieniem kątu wtrysku na zegar, mianowicie po ustawieniu naprężenia na 2,5 mm muszę bardzo dużo cofać wałem do zatrzymania wskazówki zegara, zatrzymuje się przy wartości około 0,3mm, następnie po ustawieniu naprężenia na 1mm i tarczy na 0 kręce wałem aż zgrają się znaki na kole zamachowym wtedy na zegarze mam wartość 3,6mm i w tym momencie nie wiem co dalej z tym robić, proszę o pomoc.
Zegar mam z zakresem do 10mm, auto ma wyraźnie za wczesny kąt wtrysku - dymi na biało i ciężko odpala. Przedłużkę do zegara zrobiłem sam na podstawie porady z innego forum.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » sob sty 11, 2014 23:24

Matiuas pisze: Auto: VW Golf MK3
Silnik: AAZ
Domyślam się,ze chodzi o ten silnik :bajer:
3,6mm to wartość absurdalna :shock:
Na tarczy zegara 1mm - 0,8mm (wyprzedzenie kąta wtrysku-AAZ) = 0,2mm i na takiej wartości powinna zatrzymać się wskazówka.
Jeżeli silnik sprzed 95r to trzeba poluzować pompę i przestawiać ją (przód-tył),a jeśli z 95 lub młodszy,to popuszczasz 3 śrubki przy kole i kręcisz wałkiem pompy.

Matiuas,silnik AAZ lubi sobie zrobić kuku i ściąć klin na wale.Jeśli regulacja pompą nie przyniesie oczekiwanego rezultatu,musisz zbadać,czy pasek na pompie nie przeskoczył lub od razu wszystkie ustawienia i klina na wale.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » sob sty 11, 2014 23:59

Michał_1977 pisze: Domyślam się,ze chodzi o ten silnik :bajer:
dokładnie o ten AAZ z 93 roku, pompa bez fasolek na kole.
Michał_1977 pisze:Matiuas,silnik AAZ lubi sobie zrobić kuku i ściąć klin na wale.Jeśli regulacja pompą nie przyniesie oczekiwanego rezultatu,musisz zbadać,czy pasek na pompie nie przeskoczył lub od razu wszystkie ustawienia i klina na wale.
Silnik ze względu na problem, który z nim miałem viewtopic.php?f=35&t=531519 został dokładnie sprawdzony: cały rozrząd rozkładałem , oglądałem czoło wału i się miło zdziwiłem, wcześniejszy właściciel założył wał z TDI. Dałem nową śrubę wału, nowe koło pasowe wielorowkowe bo takie miało bicie że aż powycinało rowki z paska, oczywiście nowe wszystkie paski i rolkę rozrządu. Traz koło pasowe chodzi bez żadnych bić :D
Po ustawianiu wszystkiego na znakach miałem problem z odpaleniem, dopiero gdy dzisiaj cofnełem o jeden ząbek koło pompy silnik zaczął normalnie pracować i odpalać, ale jeżeli ustawię wał i wałek rozrządu na znaki, to nie zgadzają się znaki na pompie, możliwe że ktoś kiedyś źle poskładał ? Teraz będę jeszcze wałczył paskiem rozrządu, który pomiędzy pompą a wałkiem pośrednim ucieka troszkę na zewnętrzną część koła wałka pośredniego, tak było też wcześniej i na kole pasowym (wielorowkowym) pasek rozrządu wyrzeźbił rowki, czy to może być wina pompy czy panewki zewnętrznej wałka pośredniego? czy mam luzy na wałku niestety nie sprawdziłem przed poskładaniem rozrządu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 12, 2014 00:39

Matiuas pisze:Po ustawianiu wszystkiego na znakach
Pokrywę zaworów zdejmowałeś,wałek blokowałeś,koło pasowe z wałka zbijałeś?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » ndz sty 12, 2014 01:07

Michał_1977 pisze:Pokrywę zaworów zdejmowałeś,wałek blokowałeś,koło pasowe z wałka zbijałeś?
tak, a później kręciłem kluczem za wał i po kilka razy wszystko sprawdzałem



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 12, 2014 08:32

Matiuas pisze:później kręciłem kluczem za wał i po kilka razy wszystko sprawdzałem
Jeżeli koło wałka dokręciłeś dopiero po naprężeniu paska,to zakładam,że wszystko jest dobrze i różnicę jaką uzyskujesz podczas pomiaru,powinno udać się zniwelować za pomocą ruchów pompą (choć duża ta wartość... :-k ).
Ustaw wszystko tak jak opisałeś w 1 poscie i poluzuj pompę- 3 śruby przy kole,1 pod głowicą pompy i przestawiaj tak,aby uzyskać wartość jaka Ci podałem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » ndz sty 12, 2014 13:31

Michał_1977 pisze:Jeżeli koło wałka dokręciłeś dopiero po naprężeniu paska,to zakładam,że wszystko jest dobrze i różnicę jaką uzyskujesz podczas pomiaru,powinno udać się zniwelować za pomocą ruchów pompą (choć duża ta wartość... :-k ).
Posiadasz może zegar do ustawiania kątu wtrysku, pytam ponieważ chciałbym sprawdzić wymiary mojej przedłużki, interesuje mnie długość część gwintowanej, którą wkręca się w pompę oraz długość części wystającej popychacza, który wsuwa się do pompy. Dodatkowo zauważyłem, że koło pasowe pompy ma luz (przód-tył), mogę delikatnie pokręcać kołem i pompa nie stawia oporu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 12, 2014 23:19

Matiuas pisze:Posiadasz może zegar do ustawiania kątu wtrysku
Tak.
Matiuas pisze:mogę delikatnie pokręcać kołem i pompa nie stawia oporu.
Jak to,ani trochę? :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » pn sty 13, 2014 00:56

Michał_1977, jakbyś miał chwilę mógłbyś podać mi wymiary o których pisałem w poprzednim poście.
Michał_1977 pisze:Jak to,ani trochę? :chytry:
idzie bardzo lekko ciągnąć wyłącznie dłonią i dopiero po chwili jest opór, więc wydaje mi się że jest to luz, koło jest dobrze przykręcone, mogło coś w pompie się zużyć? Jeżeli nie to zostaje mi sprawdzić klin na wałku pompy czy nie jest wyrobiony.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » pn sty 13, 2014 23:22

Matiuas pisze:jakbyś miał chwilę mógłbyś podać mi wymiary o których pisałem w poprzednim poście
Postaram się jutro pomierzyć.
Matiuas pisze:idzie bardzo lekko ciągnąć wyłącznie dłonią i dopiero po chwili jest opór
No tak ma być.To krzywki fali przeskakują po rolkach :-)
4 przeskoki (opory) na 1 obrót kołem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » wt sty 14, 2014 00:37

Michał_1977 pisze:No tak ma być.To krzywki fali przeskakują po rolkach :-)
4 przeskoki (opory) na 1 obrót kołem.
uff aj już się bałem
Michał_1977 pisze:Postaram się jutro pomierzyć.
Z góry dziękuję :) Autko jeździ ale chodzi troszkę za głośno (moim zdaniem) i chciałbym to zegarem skorygować.



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

kucie w silniku

Post autor: Matiuas » pn lut 24, 2014 16:55

Michał_1977, jakbyś znalazł chwilę to mam wielką prośbę potrzebuje wymiarów, o których pisałem wcześniej:
Matiuas pisze:interesuje mnie długość część gwintowanej, którą wkręca się w pompę oraz długość części wystającej popychacza, który wsuwa się do pompy.
Wiesz może czy bez żadnych powikłań można wykręcić wszystkie śruby (pojedynczo, nie naraz) trzymające pompę wtryskową, muszę je wymienić bo nie trzymają i ostatnio podczas jazdy przestawiło mi kąt wtrysku, dolną śrubę (tą pod przewodami wtryskowymi) prawie w palcach dokręciłem i muszę teraz skorygować kąt wtrysku ponieważ silnik zaczął dymić na niebiesko i przerywać. Przesunąłem trochę pompę w stronę silnika w celu przyśpieszenia kąta wtrysku i teraz na zimnym odpala a na ciepłym nie i dymi na biało (w nocy ciężko to na 100% stwierdzić), w którą stronę teraz przesunąć pompę ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

kucie w silniku

Post autor: Michał_1977 » pn lut 24, 2014 20:38

Matiuas pisze:jakbyś znalazł chwilę to mam wielką prośbę potrzebuje wymiarów, o których pisałem wcześniej
Może jutro...
Hmmm,ja mam dobrą pamięć,tylko krótką :grin:
Matiuas pisze:Wiesz może czy bez żadnych powikłań można wykręcić wszystkie śruby (pojedynczo, nie naraz) trzymające pompę wtryskową
Możesz nawet 3 wykręcić i zostawić na 1 (tej z przodu,pod wężykiem zasilającym). Ważne jest,żeby jako ostatnią dokręcać tą pod głowiczką.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości