problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: Fafik258 » śr lut 19, 2014 21:38

Słuchaj nie masz nic do stracenia przy 2000 obrotów masz 1,65 bara. Zdrowy silnik ma 2 bary na biegu jałowym. Nie masz nic do stracenia bo albo pompa nie nabija albo panewki zużyte. Jak będziesz rozbierał i składał sam koszta nie będą duże



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: jhosef » śr lut 19, 2014 21:54

Fafik258 pisze:Słuchaj nie masz nic do stracenia przy 2000 obrotów masz 1,65 bara. Zdrowy silnik ma 2 bary na biegu jałowym. Nie masz nic do stracenia bo albo pompa nie nabija albo panewki zużyte. Jak będziesz rozbierał i składał sam koszta nie będą duże
2 bary to minimum dla żyjącego silnika a nie prawidłowa wartość na "zdrowego".



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: Fafik258 » śr lut 19, 2014 22:04

jhosef pisze:
Fafik258 pisze:Słuchaj nie masz nic do stracenia przy 2000 obrotów masz 1,65 bara. Zdrowy silnik ma 2 bary na biegu jałowym. Nie masz nic do stracenia bo albo pompa nie nabija albo panewki zużyte. Jak będziesz rozbierał i składał sam koszta nie będą duże
2 bary to minimum dla żyjącego silnika a nie prawidłowa wartość na "zdrowego".
Zdrowy silnik ma 2 bary na biegu jałowym...
biegu jałowym...
biegu jałowym..
biegu jałowym.
Echo :hmm:
Ile Ty chciałbyś mieć na jałowym? Lub ile masz?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: jhosef » śr lut 19, 2014 22:08

Fafik258, sory, umknęło mi te "jałowym"



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: Fafik258 » śr lut 19, 2014 22:13

:pub:
jhosef pisze:Fafik258, sory, umknęło mi te "jałowym"



Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: aikon353 » czw lut 20, 2014 08:45

" onclick="window.open(this.href);return false;

ale czy to może być wina tego??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: jhosef » czw lut 20, 2014 09:09

aikon353 pisze:ale czy to może być wina tego??
Nie. To nie pasek, ze luźny będzie się ślizgał.



Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: aikon353 » czw lut 20, 2014 09:21

Yyy nie zrozumiałem przepraszam to łańcuch jest i ten ślizgał łańcuch??

jhosef Soory ale nie zrozumiałem przesłania :crazy:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: jhosef » czw lut 20, 2014 09:27

Chodzi o to, że łańcuch luźny będzie hałasował. Ale przez zazębienie nie jest w stanie przekazywać obroty z inną prędkością niż zaprojektowana przez producenta. Chyba, że miałby tak wytarte zęby, że by po nich przeskakiwał.
A jak pompa osiąga zadane prędkości to powinna wytwarzać właściwe ciśnienie.

A jak nie wytwarza to jest zużyta (co właściwie da się sprawdzić poprzez pomiary luzu) lub ciśnienie jest gdzieś tracone w magistrali. Ale abyś nie kupował na przypał nowej pompy muszę powiedzieć, że są one dość trwałe.



luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 606
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: luke320 » czw lut 20, 2014 22:29

Do stycznia 1994r. luz łańcucha 1.5-2.5mm.Po tym okresie luz na łańcuchu 4-5mm.



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: alex_7692 » ndz lut 23, 2014 00:08

Panowie, podłącze się do tematu, u mnie problem wygląda następująco: Po nagrzaniu bzyczała mi kontrolka od oleju pow 2000 obr. min, pojechałem na pomiar ( nie było mnie przy mechanikach jak mi mierzyli ciśnienie) byłem u dwóch różnych i każdy podał mi zbliżone wartości: ok 3,1 bara przy 2000 obr i kolo 1 bara na wolnych, zmieniłem czujnik wyższego ciśnienia i teraz kontrolka się odzywa tylko w zakresie od 2050 do 2150/2200. :grrr: Nie wiem już co może być nie tak, obstawiam licznik. Może jeszcze pompka paliwa mi puszcza paliwo do oleju, chce ją zmienić. Macie jakieś sugestie?
Silnik 1.3 gaźnik.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 23, 2014 00:43

Licznik to wątpię, czujnik to zwykły włącznik licznik do tego nie ma żadnej awaryjnej elektroniki.
Ponieważ ciśnienie masz kiepskie min na jałowych to 1.2 bara, to można podejrzewać że jak jedziesz i porządnie się rozgrzeje to może jednak ciśnienie spadać na tyle że sygnalizuje. Benzyna możliwa ale co tu gdybać wyjmij bagnet oleju i patrz czy nie przybywa oleju. I pytanie czy właściwy czujnik założyłeś


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: alex_7692 » ndz lut 23, 2014 01:18

Z tego co znalazłem to do mojego silnika powinny być takie czujniki: 0,15-0,45 brązowy i 1,2-1,6 bara czarny, takie też są założone. Na bagnecie nie widać żeby przybywało oleju ale czuć benzynę z oleju i oparów gdy odkręcam korek. Na wolnych obrotach nigdy mi się nie zaświeciła kontrolka.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: aikon353 » czw mar 06, 2014 13:19

Witam ponownie
Autko naprawione ciśnienie przy 90*
Jalowy 1,5
2tyś - 2,5
Ponad 4tyś - ponad 4 bara

Nowa pompa oleju plus kompletny rozrzad olej filtr płyn chodzący
1030zł

Dziękuje za uwagę i za pomoc i wypowiedzi :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości