Zamiana martwego ASZ na BLT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Fahoo » pn lut 17, 2014 20:19

Detektor, zastanawiales sie o ile sa słabsze ba od al ze nazywasz je slabszymi?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » pn lut 17, 2014 20:43

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo i po co :grin:
Ja napisałem tylko to co kiedyś nie raz wyczytałem na naszym forum. Oczywiście domyślam się ,że różnice są
zapewne bardzo niewielkie bo w przeciwnym razie BLT miałby ze 120KM w serii a nie 130.
Skoro napisałeś do mnie w taki sposób to powiem Ci, że bardzo chętnie wysłucham twojej opinii na ich temat :bajer:


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Fahoo » pn lut 17, 2014 21:15

6%


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » pn lut 17, 2014 21:29

Na pierwszy rzut oka różnica wydaje się niewielka lecz tak naprawdę jest na tyle znaczna ,że śmiało można w takim razie
nazywać je słabszymi od AL-ek. Uważasz ,że nie mam racji ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: zgredd » pn lut 17, 2014 22:32

Można napisać ze Ba i AL są podobne wydajnościowo. Przy robieniu mocy powyżej 200km, dużo wynika z kondycji silnika i pompek.



Awatar użytkownika
owieczka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Audi A3 8L
Silnik: AGR

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: owieczka » wt lut 18, 2014 07:02

Na racingforum forum wyczytałem, że wirniki w tym turbo są ciut mniejsze niż w gt1749va i szału ta turbina nie robi :/ 170/360 to podobno maks. Jedyny plus to taki że w tych kkk podobno nie zapiekała się zmienna geometria?



Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Jing » wt lut 18, 2014 07:57

Przerabiałem ostatnio czyszczenie turbiny w moim AXR i powiem mam że oddałem to do CTR Tuning, dobrze że to Garrett bo KKK to mozna rozkręcić i nie koniecznie da się skręcić, jednak KKK są słabsze i widać to robiąc program ;)


Quattro - AVF

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: zgredd » wt lut 18, 2014 17:13

Kolega ma około 400nm na turbinie KKK i nie mniej niż 170km ponieważ z ASZ na 176km jedzie równo. Niestety nie wypowiem się jeśli chodzi o zapiekanie geometrii ponieważ ani w KKK ani w garecie nigdy się to u nich nie stało może dlatego że żaden nie uprawia eco jazdy. Twierdze ze jest dużo niuta na KKK ponieważ auto mocno gniecie od dolnego zakresu obrotów koła zapalają się nawet na 3 biegu a założone opony nie są 10 letnimi ogórkami.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » wt lut 18, 2014 18:41

owieczka pisze:Jedyny plus to taki że w tych kkk podobno nie zapiekała się zmienna geometria
Jak kupiłem swoje auto to przy okazji zafundowałem sobie fabrycznie nówkę Garretta z gwarancją oczywiście i powiem Ci, że
po za jednym przypadkiem gdzie celowo zapiekłem zmienną geometrię bo robiłem sobie pewne doświadczenia to nigdy wcześniej ani później nie miałem problemów ze zmienną geometrią w tej 1749VA. Na razie zrobiłem na niej około 80tyś.km.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

MK42003r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 04, 2014 14:17

Zamiana martwego ASZ na ARL

Post autor: MK42003r » sob mar 29, 2014 15:06

witam. Kolatam sie z takim problem otoz moj zmodzony ASZ strasznie sie wali.... jak nie pompki to uszczelka to wycieki spod uszczelki wsadzilem w ten silnik w same remonty okolo 2.7tys... Mam okazje kupic ARL z przebiegiem 180tys z pompkami AL za 2400 i teraz takie pytanie czy jak wsadze tego arl to trzeba wrzucac kompa od arl czy od ASZ moze zostac?? czy wogole jest sens robic podmianke z ASZ na ARL?? pomozcie panowie ;p



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: Detektor » ndz mar 30, 2014 10:50

Sterownik zostaje twój stary bo oczywiście mówimy o wymianie samego słupka. Po za tym czy taka wymiana ma sens ? To zależy,
jeżeli znasz osobiście ten silnik lub bierzesz go z pewnego żródła to może i ma. W innym przypadku weż pod uwagę że te silniki
były wsadzane w tym samym czasie co ASZ i mogą być w podobnej kondycji. Po prostu krótko mówiąc to może być loteria.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: xander_88 » pn mar 31, 2014 00:25

MK42003r, teraz juz chyba za pozno, skoro wsadziłeś 2.700 w remonty :) jak zmieniałeś uszczelke to mogłeś kupić swierzą głowice (czesem mozna trafić w śmiesznej kasie) bo to juz chyba ostatnia rzecz, ktora moze Ci sie sypnąć . 2400+przekładka+oleje,plyny filtry = +-3.500 , stary silnik moze sprzedasz za 1300-1500 z pompkami, chyba, ze Ci nie zalezy na czasie to, jak kogoś przycisnie... za cene z portali aukcyjnych. pozdr


ex: MK4 245 km/460nm

MK42003r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 04, 2014 14:17

Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: MK42003r » pn mar 31, 2014 05:34

i kupilem swieza glowice nie plantowalem swoja kupilem z walkiem i cala gora bez pompek za 500zl swoja mam w kartonie w garazu. gosc oddaje mi za 2100 silnik z pompkami AL gwarancja rozruchowa. podjade jeszcze do Fahoo jak bedzie mial chwile to mi mojego ASZ zobaczy konkretnie ;p



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Re: Zamiana martwego ASZ na BLT

Post autor: paulinka646 » sob cze 07, 2014 10:17

Panowie a Mi co byscie doradzili?mam mk4 ARL i padła Mi głowica.niechce juz tego robic bo koszt remontu głowicy a dokładnie całego srodka to 1.350zł. wiec postanowiłem poszukac samego slupka.
Jaki bedzie najlepszy i najmłodszy pasujący słupek zamiast mojego ARL-A?
czy szukac tez BLT czy BTB bo juz sam niewiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości