***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » wt lut 11, 2014 17:28

güt pisze:czy kazdy 90KM jest bez dwumasu?
Nie, w zasadzie większość ma dwumas, a te bez dwumasu to były modele z początku produkcji, a i to nie wszystkie.
güt pisze:Nie chcialbym wydawac na nowe wtryskiwacze duzych pieniedzy w porownaniu z regeneracja pompy VP
Bez przesady, pompowtryski możesz w miarę dokładnie sprawdzić przed zakupem i mieć sporą pewność, że Ci nie padną, o ile oczywiście nie wlejesz jakiegoś trefnego paliwa. Pompowtryski przy odpowiednim traktowaniu wytrzymają i pół miliona km, a może i więcej, a jak Ci już padną, to wcale nie jesteś skazany na zakup nowych - są używki no i regeneracja, która obecnie nie jest bardzo kosztowna i przywraca im sprawność zbliżoną do nowych (oczywiście o ile jest wykonana na dobrych częściach i przez kogoś kto ma o tym pojęcie). A z czasem pewnie i ceny pompek będą spadać. Popatrz też na ilość aut z pompowtryskami, która jeździ - jest ich masa i jakoś bardzo się nie psują. Do tego auta z PD są nowsze niż te z VP - można zakładać, że też w lepszym stanie (oczywiście to nie norma)
güt pisze: Ewentualnie jest sens kupowania najprostrzego 90KM TDI bez dwumasu, VTG i podciagniecia go do przynajmniej 130KM? Czy taki silnik bedzie trwaly?
Wydaje mi się, że nie ma sensu - żeby z 90KM wyciągnąć co najmniej 130, mody muszą już być większe i nie wystarczy program. Tu musisz się nastawić na zmianę wtrysków, nowy program, większy intercooler, warto by też pomyśleć wtedy nad zmianą sprzęgła na mocniejsze.... Jak podliczysz koszt takich modyfikacji, to lepiej pomyśleć nad jakimś PD, w którym dodatkowo będziesz miał skrzynię 6-tkę, a za pieniądze które wsadzisz w mody, możesz wymienić dwumas i jeszcze Ci sporo zostanie :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: liteon0 » wt lut 11, 2014 18:49

Herbu, troche przesadzasz... zeby z 90KM zrobic 130-150KM to fakt inne wtryski + program ale po co zmieniac IC i sprzeglo? Kumpel z ALH zrobil 150KM a polecialy tylko wtryski 216 i program. IC i sprzeglo seria


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » wt lut 11, 2014 19:11

liteon0 pisze:Herbu, troche przesadzasz... zeby z 90KM zrobic 130-150KM to fakt inne wtryski + program ale po co zmieniac IC i sprzeglo? Kumpel z ALH zrobil 150KM a polecialy tylko wtryski 216 i program. IC i sprzeglo seria
To teraz kwestia czasu zanim ten osprzęt się zesra.

Taka prawda że ktoś kto robi już jakikolwiek grubszy Tuning to powinien zadbać by osprzęt jednostki był wzmocniony i wytrzymalszy niż seria.
Między 90KM a 150KM to jest bardzo duża różnica każdy 1KM to większa temperatura większe tarcie i obciążenie dla jednostki.

Ja mam ASZ i powiem ci szczerze zanim zrobię program obłoże go gratami mam już zrobiony FMIC teraz wzmocnie dwumas kevlarem bądź dam BTB zobaczymy.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » wt lut 11, 2014 19:17

liteon0 pisze:ale po co zmieniac IC i sprzeglo?
Standardowe przy większej mocy pewnie i tak za długo nie pociągnie. Nie żeby było słabe, ale nikt nie robi takiej mocy, żeby spokojnie i delikatnie jeździć, więc przy ostrzejszym traktowaniu takie sprzęgło się wcześniej czy później wyzionie ducha.
Xandar pisze:Taka prawda że ktoś kto robi już jakikolwiek grubszy Tuning to powinien zadbać by osprzęt jednostki był wzmocniony i wytrzymalszy niż seria.
O to mi chodziło - a tu już koszty szybko rosną i nie wystarczy chip z allegro za 20 zł :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » wt lut 11, 2014 19:42

herbu pisze:
liteon0 pisze:ale po co zmieniac IC i sprzeglo?
Standardowe przy większej mocy pewnie i tak za długo nie pociągnie. Nie żeby było słabe, ale nikt nie robi takiej mocy, żeby spokojnie i delikatnie jeździć, więc przy ostrzejszym traktowaniu takie sprzęgło się wcześniej czy później wyzionie ducha.
Xandar pisze:Taka prawda że ktoś kto robi już jakikolwiek grubszy Tuning to powinien zadbać by osprzęt jednostki był wzmocniony i wytrzymalszy niż seria.
O to mi chodziło - a tu już koszty szybko rosną i nie wystarczy chip z allegro za 20 zł :)
To ktoś kto chce się tym zająć to niech zbiera kasę albo da sobie spokój bo potem po takich "tunerach" samochody to same śmietniki i leci wszystko bo nikt z głową nie robił.
Ja nie mówię tu o delikatnym chipie robionym w normalniej firmie ale mówię o bardziej radykalnych modach.



güt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 07, 2014 22:10

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: güt » wt lut 11, 2014 20:20

Wejde wam w dyskusje.
herbu pisze:O to mi chodziło - a tu już koszty szybko rosną i nie wystarczy chip z allegro za 20 zł :)
Nie mam zamiaru wstawiac czipow czy boxow z allegro. Wiem ile to kosztuje i co moze mi grozic po zlym zestrojeniu silnika. Pod tym wzgledem jak z lekarzem, wybiore najlepszego w okolicy i wstawie chip dedykowany pod konkretnie moja jednostke. Odpuszczam temat modowania 90KM. Nie chce robic nic poza chipem. Byle nie dymil po mocnym dodatniu gazu.
herbu pisze:Pompowtryski przy odpowiednim traktowaniu wytrzymają i pół miliona km, a może i więcej, a jak Ci już padną, to wcale nie jesteś skazany na zakup nowych - są używki no i regeneracja, która obecnie nie jest bardzo kosztowna i przywraca im sprawność zbliżoną do nowych
Ojciec w co prawda w CDI mial nieprzyjemnosc doswiadczenia awarii wtryskow i z tego co pamietam zaplacil okolo 4-5 tys. Nie znam zakresu naprawy. Ile moze to kosztowac dla 1.9 TDI PD 116/130KM?

Gdzies czytalem, ze 1.9TDI 116KM byl jednostka przejsciowa, krotko produkowana i duzo lepiej zainwestowac w 130KM silnik w ktory Golf wyposazany byl od 2001r. Nie moge znalezc zrodla.



Awatar użytkownika
Xandar
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 562
Rejestracja: czw lip 08, 2010 16:31
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Xandar » wt lut 11, 2014 20:33

güt pisze: Ojciec w co prawda w CDI mial nieprzyjemnosc doswiadczenia awarii wtryskow i z tego co pamietam zaplacil okolo 4-5 tys. Nie znam zakresu naprawy. Ile moze to kosztowac dla 1.9 TDI PD 116/130KM?

Gdzies czytalem, ze 1.9TDI 116KM byl jednostka przejsciowa, krotko produkowana i duzo lepiej zainwestowac w 130KM silnik w ktory Golf wyposazany byl od 2001r. Nie moge znalezc zrodla.
Jeżeli już pójdą ci PD to najlepiej dać do ogarniętych ludzi np CowBoy u nas na forum od razu przygotuje ci Pompki pod większą moc ;) i będzie Hulać jak ta lala natomiast jeżeli będziesz chciał zrobić serie to też będzie dobrze
Sądzę że ceny zmodzonych pompek np z zapasem do 250KM to jakieś 1900zł za komplet ale im niżej to ceny też niższe nie ma tragedii ;)



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » wt lut 11, 2014 20:33

güt pisze:1.9TDI 116KM byl jednostka przejsciowa, krotko produkowana
wręcz odwrotnie - to najpopularniejsza odmiana mocy w PD`kach


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » wt lut 11, 2014 20:51

güt pisze:Ojciec w co prawda w CDI mial nieprzyjemnosc doswiadczenia awarii wtryskow i z tego co pamietam zaplacil okolo 4-5 tys. Nie znam zakresu naprawy. Ile moze to kosztowac dla 1.9 TDI PD 116/130KM?
Żeby padły Ci wszystkie pompki, to musiałbyś mieć strasznego pecha (chyba, że zalałbyś jakiegoś bardzo trefnego paliwa). Poza tym pompowtryskiwacze to nie są rzeczy, które zużywają się co kilkadziesiąt tys. km. Oczywiście, trzeba brać pod uwagę, że większość diesli ma skręcony przebieg, więc i osprzęt będzie w jakimś tam stopniu zużyty. Ale jeśli podepniesz pod kompa auta, to w jakimś stopniu jesteś w stanie sprawdzić stan pompek i zminimalizować ryzyko.
A jak byś miał już pecha i musiał naprawiać pompki, to regeneracja kosztuje już od 150-200 zł za szt., więc tragedii nie ma.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

erwinszczak_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
Lokalizacja: Otwock

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: erwinszczak_ » wt lut 11, 2014 22:23

güt pisze:Ojciec w co prawda w CDI mial nieprzyjemnosc doswiadczenia awarii wtryskow i z tego co pamietam zaplacil okolo 4-5 tys. Nie znam zakresu naprawy. Ile moze to kosztowac dla 1.9 TDI PD 116/130KM?
CDI to silniki wlasnie CR, wiec inny rodzaj zasilania, a do tego chyba kazde CDI bez dpf-a kopci, nie sugeruj sie nim.Rodzice mieli kiedys paska b5 130 hp, w momencie sprzedazy 200 tys org przebiegu i zeby zakopcil to trzeba bylo do czerwonego pola pociagnac, a innaczej wogole, moje mondeo na VP, przebieg faktyczny wychodzi ok 300 tys i tez zeby zakopcilo musze ciagnac do czerwonego pola, innaczej dymka nie puszcza ( specjalnie kilka razy jak znajomi za mna jechali to sie potem o to pytalem ), znajomego a3 110 VP kopcilo ostro dopiero jak przez 20 tys oleju nie zmienil :helm: , a po wymianie jak reka odjol...



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Prezes156 » śr lut 12, 2014 22:23

Jeśli moge coś wtrącić o tych wtryskach...
Wtryski, turbo, dwumas itp. to wszystko może się zepsuć wiadomo.... Ale prawda jest taka że nie musi.... Moim zdaniem przy kupnie trzeba po prostu zwrócić uwagę na dany egzemplarz który nas interesuje... Jeśli już wybierzesz jakiś konkretny rodzaj silnika to po prostu trzeba by poszukać możliwie jak najlepszego egzemplarza... Ja mam na przykład MK IV który ma podniesioną moc z ori 90 ( nie byłem na hamowni więc co do konika nie wiem). Moja kobieta kupiła go już 6 lat temu i dalej śmiga, oczywiście wszystkie wymiany na czas itp. Ani nie padło jeszcze turbo, nie kopci itp. Zapieprza niesamowicie i fakt , faktem sprzęgło już wymienione i masa innych części eksploatacyjnych ale nic poza tym...absolutnie żadnej awarii..(codziennie do pracy 40km) Przebieg?? Na wyświetlaczu prawie 360 000... A nie wiem ile było cofnięte.... ;). Także to wszystko zależy jak trafisz a tego tak na prawdę nigdy nie wiesz... możesz tylko po prostu szukać, szukać i szukać czegoś dobrego ;) . Bardzo ubolewam nad tym że ruda go bierze bo był obtarty z każdej strony niestety....
Aha... zapomniałem napisać że ta podniesiona moc nie wynika z chip'a z allegro tylko podobno ktoś pisał program pod ten dany egzemplarz włącznie ze zmianą mapy etc. Nie jestem ekspertem ale kiedyś byłem u jednego magika żeby odczytać błąd poduszek i niby jakoś coś tam posprawdzał itp. ;).


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
Paffeu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw sty 09, 2014 17:43
Lokalizacja: śląskie

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Paffeu » pt lut 14, 2014 17:38

Czy jeżeli z VINu wynika, że ostatni przegląd był robiony przy jakimś tam przebiegu to oznacz to, że jest tak na 100%? Możliwe jest by z oryginalnej książki dane mijały się z tymi z komputera VW?

I jeszcze jedno - czy naklejki na pasie przednim mogą być jakąś gwarancją, że nie było poważnego dzwonu z przodu?



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » pt lut 14, 2014 17:52

Paffeu pisze:Czy jeżeli z VINu wynika, że ostatni przegląd był robiony przy jakimś tam przebiegu to oznacz to, że jest tak na 100%? Możliwe jest by z oryginalnej książki dane mijały się z tymi z komputera VW?

I jeszcze jedno - czy naklejki na pasie przednim mogą być jakąś gwarancją, że nie było poważnego dzwonu z przodu?
Nie ważne co jest w papierowej książce, ważne jest to co mają w ASO. Tylko bądź uczulony na triki typu wymiana żarówki czy regulacja świateł na ostatniej wizycie w ASO.
Koszt naklejek na pas przedni to w ASO koszt ~50-60zł, więc sam sobie odpowiedz.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jhosef » pt lut 14, 2014 18:48

Paffeu pisze:I jeszcze jedno - czy naklejki na pasie przednim mogą być jakąś gwarancją, że nie było poważnego dzwonu z przodu?
Nie. Można kupić pas z rynku wtórnego z wlepkami lub same wlepki w ASO za grosze...
Paffeu pisze:Czy jeżeli z VINu wynika, że ostatni przegląd był robiony przy jakimś tam przebiegu to oznacz to, że jest tak na 100%? Możliwe jest by z oryginalnej książki dane mijały się z tymi z komputera VW?
Należy przyjąć, że prawda jest na serwerach VW a nie w książce serwisowej. Nie ma przymusu korzystania w ASO więc nie wszystko musi tam być. Podobnie jak nie wszystkie wizyty w ASO są w książce serwisowej bo np nie ma zabardzo tam miejsca na wpisy pt wymiana klocków hamulcowych.

Jakieś tam błędy mogą sie zdarzyć ale to raczej wyjątki pt komuś się palec obemsknął ale nie należy na to liczyć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości