Kąt synchronizacji PD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kąt synchronizacji PD
Witam problem polega na tym że kolega miał w swoim AJM miał źle ustawioną synchronizację wałka wynosiła ona aż 2.8 na +. Powiedziałem mu aby to skorygował jednak kiedy poluzował śruby na kole rozrządu zrobił dość znaczny ruch kołem synchronizacji. Nie zaznaczył wcześniejszych ustawień, autko nie chce teraz odpalać. Jest możliwość ustawienia teraz tego do poprzedniego stanu ?
-
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: pt gru 14, 2012 21:17
Kąt synchronizacji PD
Jest możliwoś. Po prostu zajmie to trochę więcej czasu niż jakby zaznaczył przed włożeniem tam łap.
Kąt synchronizacji PD
Może ktoś powiedzieć jak wygląda ustawianie tego ? Podesłać jakąś instrukcje ?
EDIT
Problem zażegnany - metoda prób i błędów sprawdziła się teraz synchronizacja wynosi 0.0 i waha się w granicach -0.6 / +0.6.
EDIT
Problem zażegnany - metoda prób i błędów sprawdziła się teraz synchronizacja wynosi 0.0 i waha się w granicach -0.6 / +0.6.
Ostatnio zmieniony pn cze 17, 2013 12:19 przez 10fanta, łącznie zmieniany 1 raz.
Kąt synchronizacji PD
Mam nadzieję, że podpinam się pod dobry temat.
Szybki skrót wydarzeń: rozrząd robiony 1500 km temu, kompletny. Po logach wychodzi synchronizacja bardzo rozjechana. Na jałowym skacze na od 0.0 do 3.3 na + plusie. W logu dynamicznym waha się między 0.0 nawet do 5.0 na + plusie.
Jaka może być przyczyna że synchronizacja jest tak rozjechana, że są aż takie wahania? Od 0.0 do nawet 5.0. Forumowicz w temacie oceny moich logów sugerował złe poskładanie rozrząd, zbyt słabe napięcie paska.
Macie jakieś pomysły?
Szybki skrót wydarzeń: rozrząd robiony 1500 km temu, kompletny. Po logach wychodzi synchronizacja bardzo rozjechana. Na jałowym skacze na od 0.0 do 3.3 na + plusie. W logu dynamicznym waha się między 0.0 nawet do 5.0 na + plusie.
Jaka może być przyczyna że synchronizacja jest tak rozjechana, że są aż takie wahania? Od 0.0 do nawet 5.0. Forumowicz w temacie oceny moich logów sugerował złe poskładanie rozrząd, zbyt słabe napięcie paska.
Macie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony pt lut 21, 2014 21:00 przez -michau-, łącznie zmieniany 2 razy.
GTB...
Kąt synchronizacji PD
Panowie, wszystko sprawdzone.
Pasek napięty prawidłowo, rozrząd zamontowany prawidłowo z użyciem blokady. Nie ma żadnych luzów, wszystko jest ok.
Po ustawieniu synchro obecnie waha się, na jałowym: -0.6 -1.1 -2.2 -3.3, w logu dynamicznym między obrotami 1500 a 4000 wynik: -1.1, -0.6, 0.0, 1.1.
Podczas jazdy wynik chyba jeszcze akceptowalny, za to na jałowym rozklekotane synchro.
Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?
Pasek napięty prawidłowo, rozrząd zamontowany prawidłowo z użyciem blokady. Nie ma żadnych luzów, wszystko jest ok.
Po ustawieniu synchro obecnie waha się, na jałowym: -0.6 -1.1 -2.2 -3.3, w logu dynamicznym między obrotami 1500 a 4000 wynik: -1.1, -0.6, 0.0, 1.1.
Podczas jazdy wynik chyba jeszcze akceptowalny, za to na jałowym rozklekotane synchro.
Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?
GTB...
Kąt synchronizacji PD
Jeśli wymieniali Siemmering na wale korbowym, to przyczyną takiej pracy silnika jest nieprawidłowe ( zbyt słabe )
przykręcenie śruby wału. Powinna być nowa śruba i 90Nm + 90°.
przykręcenie śruby wału. Powinna być nowa śruba i 90Nm + 90°.
Kąt synchronizacji PD
Szczerze to nie mam pojęcia czy było coś robione.
Jestem czwartym właścicielem w PL, auto ma ponad 280k km przebiegu, a ile cofnięte nie wiadomo.
Dlatego ciężko mi powiedzieć czy była taka rzecz robiona.
Wielkie dzięki za propozycję, podrzucę ten pomysł mechanikowi.
Jestem czwartym właścicielem w PL, auto ma ponad 280k km przebiegu, a ile cofnięte nie wiadomo.
Dlatego ciężko mi powiedzieć czy była taka rzecz robiona.
Wielkie dzięki za propozycję, podrzucę ten pomysł mechanikowi.
GTB...
Kąt synchronizacji PD
-michau-, daj znać kolego czy coś ruszyło w temacie skoków synchro, u mnie simering był wymieniany bo ciekło z koła pasowego ale dokręcone na tip top a kąt synchro skacze jak szalone
Kąt synchronizacji PD
Spoko, na pewno napiszę o przebiegu wydarzeń. Póki co wszystko stoi w miejscu.
Ruszę z tym tematem na początku marca. Co mogę powiedzieć, po zmianie synchro na minus, jak pisałem wcześniej, skoki są nadal, ale auto zdecydowanie bardziej dynamiczne. Spalanie na tym samym poziomie.
Ruszę z tym tematem na początku marca. Co mogę powiedzieć, po zmianie synchro na minus, jak pisałem wcześniej, skoki są nadal, ale auto zdecydowanie bardziej dynamiczne. Spalanie na tym samym poziomie.
GTB...
Kąt synchronizacji PD
-michau-, w mom przypadku kiedy "dałem" i wyszło -1.7 brak dynamiki auto spala tragicznie dużo przy -1.1 brak dynamiki auto spala dużo podobnie jak na -1.7 ... teraz dałem na +1.1 auto ma dynamike spala o niebo mniej ale na wszystkich ustawieniach ciągle skacze kąt synchro, mimo to i tak to kontroluje bo jak mu się coś odwidzi to potrafi mi się przestawić z +1.1 na +2.0
Kąt synchronizacji PD
Wiesz, z tego co czytałem do każdego auta trzeba podejść indywidualnie. Przeczytałem o wielu przypadkach na forach, jednemu dynamiczniej auto jeździ na -1.7 drugiemu na 0.0. Jeszcze ktoś miał kłopoty, auto nie jechało wcale, dopiero po ustawieniu na +2.8 było ok.
Wczoraj zrobiłem loga dynamicznego.
Z racji tego, że sam jechałem to tylko na 3 biegu, na czwórce trochę ryzyko do 160 i jeszcze obsługiwać lapka.
http://vaglog.rtnet.pl/deejaymg_162118.html" onclick="window.open(this.href);return false;
synchro pierwsza tabelka z prawej, po ustawieniu na minus, jest teraz mniej rozjechane, wahania są od -2.8 do 0.0, wcześniej były od 0.0 do +6.0.
co ciekawe podczas postoju na jałowym synchro jest delikatnie bardziej rozjechane, bo waha się w zakresie -3.3 do 0.0.
Wczoraj zrobiłem loga dynamicznego.
Z racji tego, że sam jechałem to tylko na 3 biegu, na czwórce trochę ryzyko do 160 i jeszcze obsługiwać lapka.
http://vaglog.rtnet.pl/deejaymg_162118.html" onclick="window.open(this.href);return false;
synchro pierwsza tabelka z prawej, po ustawieniu na minus, jest teraz mniej rozjechane, wahania są od -2.8 do 0.0, wcześniej były od 0.0 do +6.0.
co ciekawe podczas postoju na jałowym synchro jest delikatnie bardziej rozjechane, bo waha się w zakresie -3.3 do 0.0.
GTB...
Kąt synchronizacji PD
zle napiecie paska
napinacz skacze i czujnik G40 rejestruje tak duze odchylki na plus/minus
napinacz skacze i czujnik G40 rejestruje tak duze odchylki na plus/minus
Kąt synchronizacji PD
Byłem u mechanika, pasek napięty prawidłowo, mocno. Napinacz hydrauliczny na wymieniłem na nowy INA, ani drgnie.
GTB...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości