Golf V Plus
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
Golf V Plus
Witam,
Kupiłem golfa V plus z 2005 roku, jednak w aucie nie ma oryginalnego radia vw. Jeśli mogę to prosił bym o polecenie jakiegoś dobrego radia seryjnego lub nie, ( w przyszłości plan rozbudowy CarAudio).
Znalazłem dwa zdjęcia:
http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S ... G_0477.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S ... G_4879.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem jednak jakie to są modele i czy są coś warte.
Ile mogę przeznaczyć na taka inwestycję myślę ze za 500-1000 zł coś dobrego się znajdzie.
Pozdrawiam.
Kupiłem golfa V plus z 2005 roku, jednak w aucie nie ma oryginalnego radia vw. Jeśli mogę to prosił bym o polecenie jakiegoś dobrego radia seryjnego lub nie, ( w przyszłości plan rozbudowy CarAudio).
Znalazłem dwa zdjęcia:
http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S ... G_0477.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://2.bp.blogspot.com/_y2Yifl1vjns/S ... G_4879.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem jednak jakie to są modele i czy są coś warte.
Ile mogę przeznaczyć na taka inwestycję myślę ze za 500-1000 zł coś dobrego się znajdzie.
Pozdrawiam.
Golf V Plus
Tenchu pierwsze to zdaje się, że jakiś amerykaniec, a drugie to RNS510.
Pierwsze raczej mało rozwojowe, cenowo w 500zł się zmieścisz, jednak bez wyjść RCA, więc jeśli myślisz o wzmacniaczu to jedynie poprzez wyjścia HI lub poprzez konwerter HI-LOW.
Drugie to nawigacja z możliwością odpalenia 2-kanałowego wyjścia RCA, jednak zdecydowanie przekracza Twój budżet, bo ceny RNS-ów zaczynają się od ok. 1500zł za starsze modele. Masz auto z 2005r., więc raczej musiałbyś szukać wersji B, czyli starszej żeby nie zżerał prądu, nowsze wersje będą go zżerały, więc trzeba byłoby wymienić Gatewaya na nowszego (od literki L w górę) lub też wgrać na RNS-a starszy soft nie zżerający prądu.
Jeśli nie zależy Ci na nawigacji to możesz poszukać RCD510, poza navi w zasadzie to samo co RNS510, jednak również pozostaje problem zżerania prądu.
RCD510 można kupić już od 500-600zł.
Jeśli chcesz coś lepszego (bardziej rozwojowego) to niestety, ale musisz zwielokrotnić swój budżet, np.:
http://allegro.pl/blaupunkt-philadelphi ... 86474.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/stacja-adayo-ce69c8-v ... 34880.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W obu masz navi, pociągną AutoMapę, masz wyjścia RCA i wiele innych bajerów.
Pierwsze raczej mało rozwojowe, cenowo w 500zł się zmieścisz, jednak bez wyjść RCA, więc jeśli myślisz o wzmacniaczu to jedynie poprzez wyjścia HI lub poprzez konwerter HI-LOW.
Drugie to nawigacja z możliwością odpalenia 2-kanałowego wyjścia RCA, jednak zdecydowanie przekracza Twój budżet, bo ceny RNS-ów zaczynają się od ok. 1500zł za starsze modele. Masz auto z 2005r., więc raczej musiałbyś szukać wersji B, czyli starszej żeby nie zżerał prądu, nowsze wersje będą go zżerały, więc trzeba byłoby wymienić Gatewaya na nowszego (od literki L w górę) lub też wgrać na RNS-a starszy soft nie zżerający prądu.
Jeśli nie zależy Ci na nawigacji to możesz poszukać RCD510, poza navi w zasadzie to samo co RNS510, jednak również pozostaje problem zżerania prądu.
RCD510 można kupić już od 500-600zł.
Jeśli chcesz coś lepszego (bardziej rozwojowego) to niestety, ale musisz zwielokrotnić swój budżet, np.:
http://allegro.pl/blaupunkt-philadelphi ... 86474.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/stacja-adayo-ce69c8-v ... 34880.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W obu masz navi, pociągną AutoMapę, masz wyjścia RCA i wiele innych bajerów.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Golf V Plus
Ewentualnie bez większego kombinowania może kupić MFD2 i spokojnie zmieści się w budżecie. A też może uruchomić wyjścia RCA.
Golf V Plus
Ja bym się jeszcze upewnił, że jest wiązka radia oryginalna w aucie bo z VW to różnie bywa.
Jak nie ma to nie pchałbym się w oryginalne radia.
Jak nie ma to nie pchałbym się w oryginalne radia.
Golf V Plus
W rodzinie mam Passata b6 z PL który wyszedł bez fabrycznego radia i byłem mega zdziwiony jak okazało się że ma wszystko pod fabryczne radio.
Golf V Plus
Tak ale VW rozróżnia sytuacje:
- auto bez radia fabrycznego z przygotowaniem pod montaż - jak zaznaczysz przy zamówieniu bez radia.
- auto bez śladu po instalacji radiowej.
Co prawda ma jeszcze znaczenie wyposażenie standardowe itp ale lepiej na to uważać. A radia te nie będą poprawnie działać bez CAN.
U mnie np w Polo MY2007 śladu po oryginalnej instalacji nie było. Jedyny element, który można uznać za kawałek instalacji radia do antena na dachu kończąca się kablem 15 cm i tyle...
- auto bez radia fabrycznego z przygotowaniem pod montaż - jak zaznaczysz przy zamówieniu bez radia.
- auto bez śladu po instalacji radiowej.
Co prawda ma jeszcze znaczenie wyposażenie standardowe itp ale lepiej na to uważać. A radia te nie będą poprawnie działać bez CAN.
U mnie np w Polo MY2007 śladu po oryginalnej instalacji nie było. Jedyny element, który można uznać za kawałek instalacji radia do antena na dachu kończąca się kablem 15 cm i tyle...
Golf V Plus
Ok, dziękuje wszystkim za odpowiedzi dzisiaj zdemontuje stare radio i zobaczę czy jest fabryczna instalacja VW. Możecie mi powiedzieć w jaki sposób najprościej sprawdzić jaką się ma wersje gateway?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Golf V Plus
Gateway jest pod kierownicą nad pedałami z prawej strony i tylko po nr. częsci możesz go "zinterpretować" ale w 2005 będzie wyładowywał aku nowszy rns.
Moim zdaniem nie pchaj się w te badziewne i koszmarnie drogie rns a jak zależny Ci na dvd, nawigacji itp to polecam np kenwooda DNX520BT dopasowanego do vw oryginalnie nie masz problemu z wtyczkami oraz kolorem (sprawdzone) podobno też ma sterowanie z kierownicy i współpracuje z wyświetlaczem MFA plus (tego nie sprawdzałem) do tego z USB odtwarza filmy.
Masz też bloototh ( w RNS + 600-1000 PLN) i można dorwać na allegro za 1200-1300 PLN trochę drożej ale warto dołożyć
Moim zdaniem nie pchaj się w te badziewne i koszmarnie drogie rns a jak zależny Ci na dvd, nawigacji itp to polecam np kenwooda DNX520BT dopasowanego do vw oryginalnie nie masz problemu z wtyczkami oraz kolorem (sprawdzone) podobno też ma sterowanie z kierownicy i współpracuje z wyświetlaczem MFA plus (tego nie sprawdzałem) do tego z USB odtwarza filmy.
Masz też bloototh ( w RNS + 600-1000 PLN) i można dorwać na allegro za 1200-1300 PLN trochę drożej ale warto dołożyć
Golf V Plus
1) DNX520BT - do obsługi multifunkcji potrzebuje dodatkowego interfejsu (koszt od 600zł w górę). Jeśli chodzi o MFA+ to już go nie obsługuje.Maciuś01 pisze:polecam np kenwooda DNX520BT dopasowanego do vw oryginalnie nie masz problemu z wtyczkami oraz kolorem (sprawdzone) podobno też ma sterowanie z kierownicy i współpracuje z wyświetlaczem MFA plus (tego nie sprawdzałem) do tego z USB odtwarza filmy.
2) ADAYO CE69C8 - wybór stacji radiowych i utworów z CD będzie obsługiwane z multifunkcji, obsługa telefonu z BT już nie. MFA+ nie będzie obsługiwane.
3) Blaupunkt Philadelphia 835 - wybór stacji radiowych i utworów z CD będzie obsługiwane z multifunkcji, obsługa telefonu z BT już nie. MFA+ podobno jest obsługiwane, ale od kilku osób słyszałem, że jednak nie będzie obsługiwane.
Przy czym opis powyższych funkcji o DNX520BT mam od użytkownika tej stacji, ADAYO CE69C8 testowałem u siebie, Blaupunkt Philadelphia 835 mam od osoby, która montowała tą stację w Passacie B6 z czerwonymi zegarami, ale niestety nie miałem możliwości przetestowania jej osobiście.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Golf V Plus
Jeżeli mam w tym momencie RCD 310 to przy wymianie na Philadelphia 835 będe musiał wymieniać geteway-a na wersje min L?
MK5 GTI - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=535910" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf V Plus
Jeśli masz teraz RCD310 i nie "zżera" Ci prądu to znaczy, że raczej już masz Gatewaya od L w górę, ewentualne coś w radiu było grzebane.bart_vtec pisze:Jeżeli mam w tym momencie RCD 310 to przy wymianie na Philadelphia 835 będe musiał wymieniać geteway-a na wersje min L?
Swoją drogą to jeśli nadal masz radio z fotki z Twojego tematu to raczej masz RCD300, więc pewnie i Gatewaya poniżej L.
A wracając do Twojego pytania - nawet jeśli masz Gatewaya poniżej L to nie będziesz musiał go wymieniać.
Wymiana Gatewaya na wyższy jest konieczna przy zmianach na oryginalne radia (RCD310/510, RNS510, itp).
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Re: Golf V Plus
Fakt mam RCD 300 :/ ale dzięki za odpKamel pisze:Jeśli masz teraz RCD310 i nie "zżera" Ci prądu to znaczy, że raczej już masz Gatewaya od L w górę, ewentualne coś w radiu było grzebane.bart_vtec pisze:Jeżeli mam w tym momencie RCD 310 to przy wymianie na Philadelphia 835 będe musiał wymieniać geteway-a na wersje min L?
Swoją drogą to jeśli nadal masz radio z fotki z Twojego tematu to raczej masz RCD300, więc pewnie i Gatewaya poniżej L.
A wracając do Twojego pytania - nawet jeśli masz Gatewaya poniżej L to nie będziesz musiał go wymieniać.
Wymiana Gatewaya na wyższy jest konieczna przy zmianach na oryginalne radia (RCD310/510, RNS510, itp).
MK5 GTI - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=535910" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf V Plus
Kupiłem mk5 z zamontowanym RCD 510 i nie zżera prądu. Czy to znaczy, że bez żadnego rzeźbienia mogę wstawić dowolny rocznik RNS 510. ?
Re: Golf V Plus
Tak, widocznie masz bramkę GATEWAY przynajmniej w wersji LAmbroo pisze:Kupiłem mk5 z zamontowanym RCD 510 i nie zżera prądu. Czy to znaczy, że bez żadnego rzeźbienia mogę wstawić dowolny rocznik RNS 510. ?
MK5 GTI - http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=535910" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości