1.8 4motion duże spalanie

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: wojti2006 » pn lut 10, 2014 15:15

wiem, ale już po kolei robię co może mieć wspólnego z mocą.. na dodatek jest z początku zamulony i szukam też przyczyny...



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » pn lut 10, 2014 15:22

wojti2006 pisze:na dodatek jest z początku zamulony i szukam też przyczyny...
sprawdź czy zmienne długości kolektora dolotowego działają, bo jeśli podciśnienie nie steruje klapkami albo klapka jest zacięta w pozycji np: otwarta to samochód może zachowywać się tak jak to jest właśnie u Ciebie. I błędów na VAGu żadnych nie będzie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: wojti2006 » pn lut 10, 2014 16:01

jak to sprawdzić ? dam sam radę ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » pn lut 10, 2014 17:26

wojti2006 pisze:jak to sprawdzić ? dam sam radę ?
Powinien być siłownik podciśnieniowy przy kolektorze ssącym, zobacz czy działa jak dodajesz gazu i puszczasz, na wysokich obr. powinien otwierać klapki a po puszczeniu powinien zamykać, czy jakoś tak na odwrót..Dolot przydałoby się sprawdzić czy jest szczelny i odma


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: wojti2006 » wt lut 11, 2014 09:05

ten model podobno nie ma zmiennych długości kolektora przynajmniej tak znajomy mi mówił, jedynie modele VR posiadają



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » wt lut 11, 2014 12:34

wojti2006 pisze:en model podobno nie ma zmiennych długości kolektora przynajmniej tak znajomy mi mówił, jedynie modele VR posiadają
Jeśli zdejmiesz osłonę silnika i jeśli przy kolektorze mniej więcej na środku po lewej stronie (stronie kierowcy) będzie zaworek z doprowadzonym podciśnieniem to regulacja długości kolektora występuje.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: wojti2006 » wt lut 11, 2014 13:13

zaznacz w takim razie na tym o ile możesz http://img15.tablica.pl/images_tablicap ... ochowa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » wt lut 11, 2014 13:51

wojti2006, masz zrzut z etki bo na Twoim nie da się tego zaznaczyć, element nr. 17 odpowiada bezpośrednio za sterowanie długością dolotu.

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: MaciekV5 » wt lut 11, 2014 13:59

rysiektr, czy zmienne długości kolektora ssącego będą działać na postoju? Bo u mnie w VR5 na postoju to nie działa (mimo dodawania gazu itp.), tylko podczas jazdy i pod obciążeniem, a jestem pewny że działają bo jak odłączyłem gruchę to był właśnie muł. Zgodzę się, że warto to sprawdzić ale raczej pod kątem szczelności układu podciśnienia i samej gruszki.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » wt lut 11, 2014 14:35

MaciekV5 pisze:czy zmienne długości kolektora ssącego będą działać na postoju? Bo u mnie w VR5 na postoju to nie działa (mimo dodawania gazu itp.), tylko podczas jazdy i pod obciążeniem, a jestem pewny że działają bo jak odłączyłem gruchę to był właśnie muł.
szczerze, nie wiem jak to jest w VR5, w AGN gruszką steruje zawór, który sterowany jest elektronicznie, wiec to ECU decyduje kiedy ma być włączany.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: MaciekV5 » wt lut 11, 2014 14:48

rysiektr, właśnie do tego zmierzałem, w V5 też zawór tym steruje, a co za tym idzie ECU. Moim zdaniem kolega na postoju oprócz sprawdzenia szczelności, nie sprawdzi czy działają zmienne długości kolektora.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » wt lut 11, 2014 14:59

MaciekV5 pisze:Moim zdaniem kolega na postoju oprócz sprawdzenia szczelności, nie sprawdzi czy działają zmienne długości kolektora.
jeśli nie zadziała na postoju to można:
- ominąć zawór sterujący, podłączając podciśnienie bezpośrednio pod gruszkę
- odpiąć wtyczkę od zaworu i podać tam +12 i masę, zwiększając obr. regulacja powinna zacząć działać
- odpiąć podciśnienie do gruszki i się przejechać - jeśli będzie bez zmian (w sensie nadal tak samo zamulony) to raczej regulacja nie działa


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

wojti2006
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt lut 07, 2014 11:00

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: wojti2006 » śr lut 12, 2014 10:20

witam ponownie, sterowanie podciśnieniem nie działa sprawdzone wczoraj... jutro zrzucam kolektory i wymieniam przewody podciśnieniowe ponad to zauważyłem zapieczone lewe tylne koło...
jeszcze mam jeden mankament co sie nasila.. mianowicie podczas przyspieszania bądź redukowania "zawiesza się " silnik i nie kręci obrotów i prędkości przez ok 2 sek pomimo wciśniętego pedału w podłogę nawet...


edit. jakie powinna mieć właściwe parametry sonda ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 4motion duże spalanie

Post autor: rysiektr » śr lut 12, 2014 17:49

wojti2006 pisze:jeszcze mam jeden mankament co sie nasila.. mianowicie podczas przyspieszania bądź redukowania "zawiesza się " silnik i nie kręci obrotów i prędkości przez ok 2 sek pomimo wciśniętego pedału w podłogę nawet...
napraw kolektor, jak nie pomoże będziemy dalej myśleć

sonda od 0.1 do ok 1V


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości