M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 09, 2014 23:28

zdziebel1987 pisze:z czego wstawić wtryski, myślę z Audi 2,5 V6 TDI...
Nie podejdą do 1.9TDI
zdziebel1987 pisze:turbo bije 1,5 bar
Tu nie chodzi tylko o ciśnienie. Najważniejsza jest charakterystyka, a k24 ma ją beznadziejną.
zdziebel1987 pisze:Pompa wtryskowa z układem LDA z Passata B4
:bylo:
Pompa z TD nie nadaje się do M-TDI. Szukaj pompy 11mm z jakiegoś fabrycznego M-TDI. Jest napisane w tym temacie jak pompa się nadaje, więc nie będę pisał po raz kolejny jak to pompa.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 09, 2014 23:33

zdziebel1987 pisze:Witam, właśnie się przygotowuje do zrobienia M-TDI ponieważ mój AAZ nie wytrzymał, co zrobić aby wyszło 200KM?
Taaa... 200KM z m-tdi... już to widzę... :helm:
zdziebel1987 pisze:Do M-TDI z czego wstawić wtryski, myślę z Audi 2,5 V6 TDI...
na pewno nie nie na tym te 200KM, bo niestety v6 ma inne wtryski niż 1.9TDI ( chociaż wiem... cena kompletnych wtrysków z 2.5 TDI v6 jest bardziej kusząca niż z 2.5 TDI R5 :helm: ).
zdziebel1987 pisze:turbo bije 1,5 bar, ale mogę podkręcić do 2 bar
no i...?? Co Tobie da podbicie doładowania do 2 barów, skoro ta turbina jest ( jak każda inna zresztą ) obliczona przez producenta do pewnego założonego doładowania i zwiększanie doładowania ( wychodzenie po za mapę kompresora ) owocować będzie tym, że wydajność turbiny spada. Po co to robić??

Po za tym... w TDI ważniejszy jest przebieg momentu i mocy a nie moc max jaką osiągniesz. Są na tym forum auta, które przy doładowaniu niższym niż Twoje w okolicach 1 bara będą lepiej jeździć niż Twoje k24 na 2 barach.

Tak jak EnejVW, napisał... najlepiej zapodać jakaś oryginalną pompę z m-tdi i ją zmodzić niż bawić się w jakiegoś składaka i później płakać na forum, że nie chce to jechać a tylko dymi :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

zdziebel1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 16, 2011 20:28
Lokalizacja: Morąg/Łączno

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zdziebel1987 » pn lut 10, 2014 18:48

marcinas1983 pisze:
zdziebel1987 pisze:Witam, właśnie się przygotowuje do zrobienia M-TDI ponieważ mój AAZ nie wytrzymał, co zrobić aby wyszło 200KM?
Taaa... 200KM z m-tdi... już to widzę... :helm:

Z AAZ wycisnąć 200KM to nie problem, gorzej z trwałością
zdziebel1987 pisze:Do M-TDI z czego wstawić wtryski, myślę z Audi 2,5 V6 TDI...
na pewno nie nie na tym te 200KM, bo niestety v6 ma inne wtryski niż 1.9TDI ( chociaż wiem... cena kompletnych wtrysków z 2.5 TDI v6 jest bardziej kusząca niż z 2.5 TDI R5 :helm: ).

Mówili mi że z V6 podchodzą, ale po sprawdzeniu na necie wyglądu podobne są w R5, jutro będę miał za BEER z multiwana
zdziebel1987 pisze:turbo bije 1,5 bar, ale mogę podkręcić do 2 bar
no i...?? Co Tobie da podbicie doładowania do 2 barów, skoro ta turbina jest ( jak każda inna zresztą ) obliczona przez producenta do pewnego założonego doładowania i zwiększanie doładowania ( wychodzenie po za mapę kompresora ) owocować będzie tym, że wydajność turbiny spada. Po co to robić??

Bałem się że biędzie problem z podłączeniem VNT, ale można pobawić się podciśnieniem, tak jak na foto,
Obrazek

tylko muszę rozgryść co oznacza to po lewej str.

będę mniał turbo z Audi A4 02r 1,9 TDI AVF 131KM, podobna jak w AWX

Po za tym... w TDI ważniejszy jest przebieg momentu i mocy a nie moc max jaką osiągniesz. Są na tym forum auta, które przy doładowaniu niższym niż Twoje w okolicach 1 bara będą lepiej jeździć niż Twoje k24 na 2 barach.

Tak jak EnejVW, napisał... najlepiej zapodać jakaś oryginalną pompę z m-tdi i ją zmodzić niż bawić się w jakiegoś składaka i później płakać na forum, że nie chce to jechać a tylko dymi :helm: .
słyszałem że dobrze jest wstawić z Land Rowera 2,5..... ale koszt około 1000zł



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » pn lut 10, 2014 19:07

zdziebel1987,słyszałem że dobrze jest wstawić z Land Rowera 2,5..... ale koszt około 1000zł
dobrze słyszałeś, i tyle będzie kosztować praktycznie każda pompa nadająca się do użytku(choć gwarancji nie daje), bo jeśli dobrze poszukasz na allegro to znajdziesz pewnie coś w granicach 300zł ale to jest loteria, bo na 10 takich pomp 7 to złom. najlepiej szukaj z gwarancją rozruchową i testuj.



zdziebel1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 16, 2011 20:28
Lokalizacja: Morąg/Łączno

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zdziebel1987 » pn lut 10, 2014 19:22

http://allegro.pl/land-rover-defender-2 ... 75829.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Taką pompę jak co to mam szukać czy inną?



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pn lut 10, 2014 19:40

zdziebel1987 pisze:http://allegro.pl/land-rover-defender-2 ... 75829.html
Taką pompę jak co to mam szukać czy inną?
Dokładnie taką, ale nie za taką cenę. W przedziale 300-400zł można znaleźć taką pompę. Ja taką kupiłem i koledze załatwiłem i wszystko działa. Nie od ceny zależy stan pompy, a lepiej zaryzykować mniejszą kasę :chytry:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » pn lut 10, 2014 19:40

tak tego typu pompy: tu masz z gwarancją rozruchową: http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-landr ... 59391.html" onclick="window.open(this.href);return false;



zdziebel1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 16, 2011 20:28
Lokalizacja: Morąg/Łączno

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zdziebel1987 » pn lut 10, 2014 21:09

Dzięki czas cisnąć grosza i działać...



sethenslow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:37

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: sethenslow » ndz mar 02, 2014 21:28

witam moze ktos z was mi pomoze . mam vw t4 1.9 td ktore padlo i zmienilem sam goly slupek z wtryskami jest teraz 1z cala reszta zostala od td . zmiany w pompie . tlokorozdzielacz 11mm fala wyzsza od serii o 1 mm gora od dukato2.5 tdi zawor cisnienia tez zmieniony autko w miare jedzie na pierwszych 3 biegach 4 ujdzie a na 5 jest koniec do 110km/h jedzie pozniej sie toczy 135 km/h to maks ile udalo mi sie go narazie rozpedzic na moim odcinku testowym . turbo przegladniete jest ok wtyski bylu na maszynie nie leja jest ladna mgielka otwieraja sie przy ok 170 atmosferach . auto nie kopci na czarno i chocbym chcial je tak ustawic nie da rady ? prosze o jakas pomoc ?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » ndz mar 02, 2014 21:59

z czego tłoczek i fala? jaka podkładka pod tłoczkiem?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » ndz mar 02, 2014 22:31

Wydaje mi się że to wina zbyt małego skoku przestawiacza pierścienia. Pewnie masz seryjny od 1.9td. Kiedyś miałem styczność z 1.9tdi na pompie z td ori. samochód powyżej 120 nie chciał jechać. Taką samą pompę przerobiłem kumplowi na 10mm i przestawiaczu o większym skoku i jeździł jak seria tdi 90ps


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

zdziebel1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 16, 2011 20:28
Lokalizacja: Morąg/Łączno

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zdziebel1987 » czw mar 06, 2014 20:33

Ja już się zabrałem za M-TDI, słupek 1,9 TDI 1Z, turbo z AUDI GARETT GT1749V wtryski 0,216 z T4 FL 2,5 TDI R5, tłoczkorozdzielacz 11mm z falą z 1Z intercooler z passata b4 1Z.
obecnie pompa u pompiarza a ja czyszczę silnik, jutro malowanie, w poniedziałek uszczelnianie, odbiór pompy i składanie nowego rozrządu CONTI TECH-a



Awatar użytkownika
maniacteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:48
Lokalizacja: Skibno
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: maniacteam » pn mar 17, 2014 15:47

Witam, opiszę swój problem:
Zbudowałem M-TDI na słupku 1Z, pompa z LT 2.8, wtryski od ALH 220/300. Silnik na razie nie jest butowany, trwa docieranie pierścieni, panewek itp. Wszystko ładnie, pali od strzała, ma wręcz niesamowitą reakcję na gaz, dół wciska w fotel, góra słaba, ale to przez założoną T3. Wiem że to śmieć ale na razie nic innego nie miałem pod ręką. Przy przygazowaniu i puszczeniu gazu, silnik zakuleje i z powrotem wchodzi na normalne obroty. Podczas jazdy im szybciej, tym silnik głośniej chodzi do wręcz irytującego dźwięku. Mam w związku z tym kilka pytań:

Chodzi niesamowicie twardo jak typowy L-tek. Próbowałem wszelkich manewrów z pompą, ustawiania kątu, bez efektu, skończył mi się zakres na fasolkach. Jak to draństwo nieco wyciszyć? Przestawić koło pompy o 1/2 ząbki?
Jakie wtryski polecacie? te od ALH są dobre czy inwestować w coś innego?
Co oznacza to dziwne podskakiwanie silnika?
Czy turbina K03 wystarczy do jako takiego kulania się, czy inwestować w VNT?


Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 16:46

przedewszystkim zastosuj pompę nie 12mm z LT tylko inną, nawet z land rowera,
to żę górę masz słabą to nie wina turbo bo T3 właśnie górę ma dobrą, tylko wina właśnie pompy, a dokładnie tłokorozdzielacza i małych wtrysków.

wtryski w miarę tanio i rozwojowe można dostaćod AEL, czyli 2.5TDI R5 140KM
efekt szarpnięcia po puszczeniu gazu to za mały wydatek resztkowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości