Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
Witam,
posiadam dwie pompy wtryskowe,z których chciałbym zbudować jedną dostosowaną do silnika 1.6td,1.9td...
a mianowicie:
-każdemu znana z vw 0460 484 027-oczywiście o oznaczeniu R,
-oraz z silnika VM 2.4td o oznaczeniach 0460 404 046-i oznaczeniu L
jak wiadomo magiczna 6 cyferka w oznaczeniach oznacza rozmiar tłokorozdzielacza i sekcji,jedynie kierunek pomp jest problemem...
Budowę,zasadę działania pomp VE,jak ich montaż i demontaż są mi znane i nie stanowią problemu, z dostrajaniem tłokorozdzielaczy za pomocą podkładek również sobię radzę, jednak miałem doczynienia z pompami 'prawymi' R, dostałem jednak od ojca ową 'lewą' pompę i chciałbym coś ciekawego zbudować
Więc rożnice w pompie L to kierunek pracy tłoczka przyspieszacza i fala tłokorozdzielacza... Do zbudowania nowej pompy potrzebowałbym korpus z pompy R oraz falę-hm i tu jest problem gdyż z tego co zauważyłem tłokorozdzielacz 10mm z pompy L nie różni sie od takich z R,
ipytanie czy fala z 8mm tłokorozdzielacza pasuje do 10mm tlokorozdzielacz? czy ktos bawił się już przy "lewych" pompach?
Liczę na waszą pomoc,pozdro
sory z skróty L,R... ale myślę,że się połapiecie
posiadam dwie pompy wtryskowe,z których chciałbym zbudować jedną dostosowaną do silnika 1.6td,1.9td...
a mianowicie:
-każdemu znana z vw 0460 484 027-oczywiście o oznaczeniu R,
-oraz z silnika VM 2.4td o oznaczeniach 0460 404 046-i oznaczeniu L
jak wiadomo magiczna 6 cyferka w oznaczeniach oznacza rozmiar tłokorozdzielacza i sekcji,jedynie kierunek pomp jest problemem...
Budowę,zasadę działania pomp VE,jak ich montaż i demontaż są mi znane i nie stanowią problemu, z dostrajaniem tłokorozdzielaczy za pomocą podkładek również sobię radzę, jednak miałem doczynienia z pompami 'prawymi' R, dostałem jednak od ojca ową 'lewą' pompę i chciałbym coś ciekawego zbudować
Więc rożnice w pompie L to kierunek pracy tłoczka przyspieszacza i fala tłokorozdzielacza... Do zbudowania nowej pompy potrzebowałbym korpus z pompy R oraz falę-hm i tu jest problem gdyż z tego co zauważyłem tłokorozdzielacz 10mm z pompy L nie różni sie od takich z R,
ipytanie czy fala z 8mm tłokorozdzielacza pasuje do 10mm tlokorozdzielacz? czy ktos bawił się już przy "lewych" pompach?
Liczę na waszą pomoc,pozdro
sory z skróty L,R... ale myślę,że się połapiecie
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
Nic z tego nie będzie,bo budowa korpusu tłokorozdzielacza lewo obrotowego,wyklucza jego pracę w prawo i kolejność wtrysku też się poprzestawia.
Mając potrzebę kolejności wtrysku 1-3-4-2 ,to po zmianie obrotów wyjdą cuda wianki (przy założeniu,że w ogóle ta pompa ma taką kolejność).
W/g listy w linku,wychodzi że jest to pompa prawa
http://dizelinfo.narod.ru/esi_ve4-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mając potrzebę kolejności wtrysku 1-3-4-2 ,to po zmianie obrotów wyjdą cuda wianki (przy założeniu,że w ogóle ta pompa ma taką kolejność).
W/g listy w linku,wychodzi że jest to pompa prawa
http://dizelinfo.narod.ru/esi_ve4-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
sorki pomyłka w oznaczeniu-->0460 404 042
ale z tego co mnie się wydaje to kolejność wtrysku nie powinna się różnic na tej sekcji hmm... czyli jednak trza ją rozebrać i naocznie sprawdzić
dzięki za zainteresowanie a mogłbyś mi w skrócie wyjaśnić czemu korpus nie pozwoli na obrót w prawo?
a sam tłokorozdzielacz 10mm mógłby pracować z falą od 8mm?
ale z tego co mnie się wydaje to kolejność wtrysku nie powinna się różnic na tej sekcji hmm... czyli jednak trza ją rozebrać i naocznie sprawdzić
dzięki za zainteresowanie a mogłbyś mi w skrócie wyjaśnić czemu korpus nie pozwoli na obrót w prawo?
a sam tłokorozdzielacz 10mm mógłby pracować z falą od 8mm?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
kuCu176, tak czytam to co napisałem i nie wiem czy się śmiać czy płakać... . Napiszę Tobie tak... pompa L ( lewa ) po zamontowaniu do silnika gdzie pracuje R ( prawa ) nie zadziała, tak samo jak zapodasz tłokorozdzielacz z pompy lewej do prawej nie zadziała to. Pierwsza opcja spowoduje, że pompa nie zassie paliwa, a druga opcja spowoduje, że pompa zassie paliwo, ale nie poleci nic na wtryski. A żeby Tobie to zobrazować dokładniej to... wyciągnij oba tłoczki z pompy lewej i prawej i je porównaj do siebie, a dokładnie ustaw sobie je nacięciami, które wchodzą w bolczyk fali i zobacz jak są tłoczki różnie przestawione.
Re: Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
spoko nie musisz się aż tak denerwowaćPierwsza opcja spowoduje, że pompa nie zassie paliwa, a druga opcja spowoduje, że pompa zassie paliwo, ale nie poleci nic na wtryski. A żeby Tobie to zobrazować dokładniej to... wyciągnij oba tłoczki z pompy lewej i prawej i je porównaj do siebie, a dokładnie ustaw sobie je nacięciami, które wchodzą w bolczyk fali i zobacz jak są tłoczki różnie przestawione.
co do tłoczka postaram się go na dniach wyciągnąć i porównać nacięcia ale sekcja wraz tłoczkiem podawały w takiej samej kolejności wtrysk w lewą stronę odwracając również mamy zachowaną sekwencję jednak myśle,że jedyną przeszkodą jest układ z bolcem fali i tłoczkiem gdyż tu może być przesunięcie o kąt...
A w wczesniejszych moich postach napisałem o zaadoptowaniu samego tłokorozdzielacza i sekcji z lewej do reszty gratów z prawej-więc nie rozumię odpowiedzi ,że nie zassie paliwa postaram się wyciągnąc potrzebne elementy i opiszę
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
kuCu176, żeby nie być niesłownym to Tobie napiszę, że testowałem taki układ i... to się nie sprawdzi. Kupiłem kiedyś pompę lewą, kiedy o tym jeszcze nie wiedziałem, założyłem ją całą do auta i jakie było moje zdziwienie gdy nie zassała paliwa... przełożyłem znów całą sekcję tłoczącą do pompy od 1.6TD i pompa paliwo już zasysała, ale nie wylatywało na rurki... jak wyciągniesz tłoczki i ustawisz je nacięciami pod bolec fali prosto do siebie to zobaczysz, że reszta nacięć przestawiona jest o pewien kąt i łącząc to z falą od pompy prawoskrętnej nie będzie działać. Po prostu tłoczek będąc na wzniosie max fali może minąć się z otworkiem wyjściowym z głowiczki na wtrysk i dzięki temu paliwo nie poleci o to mi chodziło. Gdyby to było takie proste jak się wydaje to już dawno ludzie by założyli to o czym piszesz. Niestety nie tędy droga.
Ps.
Ja się nie denerwuję, po prostu chcę Tobie zaoszczędzić czasu na kombinacjach, z których i tak nic nie wyjdzie bo sam osobiście to przerabiałem, ale może Tobie się to uda.
Ps.
Ja się nie denerwuję, po prostu chcę Tobie zaoszczędzić czasu na kombinacjach, z których i tak nic nie wyjdzie bo sam osobiście to przerabiałem, ale może Tobie się to uda.
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
no i to jest konkretna odpowiedz,dzięki
ale jescze o tym przesunięciu,skoro tłokorozdzielacz z pompy prawej patrząc na niego od strony z otworem na bolec to otwor cisnieniowy jest o pewien kąt w prawo zas ten sam otwor z tłokorozdzielacza z lewej pompy przesunięty jest w lewo, czyli odwrotna sekwencja kolejności wtrysku bylby problem rozwiązany zamieniając przewody wtryskiwaczy...
ale czy jednak ten tlokorozdzielacz ma przesuniętyy otwór o pewien kąt w lewo? a z czego była ta pompa?
ale jescze o tym przesunięciu,skoro tłokorozdzielacz z pompy prawej patrząc na niego od strony z otworem na bolec to otwor cisnieniowy jest o pewien kąt w prawo zas ten sam otwor z tłokorozdzielacza z lewej pompy przesunięty jest w lewo, czyli odwrotna sekwencja kolejności wtrysku bylby problem rozwiązany zamieniając przewody wtryskiwaczy...
ale czy jednak ten tlokorozdzielacz ma przesuniętyy otwór o pewien kąt w lewo? a z czego była ta pompa?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
Coś mi świta,chyba z Vectry lub Omegi była...marcinas1983 pisze:Kupiłem kiedyś pompę lewą, kiedy o tym jeszcze nie wiedziałem, założyłem ją całą do auta i jakie było moje zdziwienie gdy nie zassała paliwa... przełożyłem znów całą sekcję tłoczącą do pompy od 1.6TD i pompa paliwo już zasysała, ale nie wylatywało na rurki
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
kuCu176,
dokładnie z omegi 2.3TD, gdzie pompa była montowana w miejscu aparatu zapłonowego... hehehe.Michał_1977 pisze:z Omegi była...
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
No Chopy mieliście rację przekonałem się dermatologicznie,znaczy na własnej skórze...
Więc przyglądałem się tłokorozdzielaczom i szukałem przyczyny która wykluczała pracę tłokorozdzielacza Lewego w prawą stornę,
a więc sam tlokorozdzielacz posiada nacięcie (otwór) rozdzielające(cy) i nacięcie ssące,które nie są w jednej lini lecz przesunięte względem siebie o ok.5 stopni-dzięki temu uniemożliwia to kolizji dwóch "suwuw" pracy tłoczka czyli po zamknięciu kanału ssącego następuje tłoczenie otwiera się dopiero kanał rozdzielający z ciśnieniem wyjsciowym.
Porównanie obu tłoczków: L i R
Tłokorozdzielacz z lewej strony L, a z prawej P:
reszta fotek
Tłokorozdzielacz L ma rozdzielający rozdzielający ułożony w lewo względem blokady i nacięcie ssące również przesunięte w lewo względem nacięcia rozdzielającego.
Tłokorozdzielacz R natomiast ma otwory ułożone w przeciwnym kierunku niż w tłokorozdzielaczu L,
Wnioski:
Tłokorozdzielacz L obracając się w prawo koliduje "suwami" pracy-->kanał ssący otwiera się chwilę przed początkiem tłoczenia(czyli zdązył zassać)lecz na początku tloczenia był jeszcze otwarty ,czyli powodowało to o czym marcinas1983 wspomniałeś,że pompa zassała ale nie wylatywało nic z przewodów-tłoczek ssał ropę i część jej wracała "z kąd przyszła" zas niewielka ilość została przetłoczona i odprowadzona kanałem odprowadzającym przy przesówce...to tak jako ciekawostka
Trochę takie sprawozdanie wyszło ale konkretne i mysle,że będe ostatnim,który będzie próbował z lewego zrobić prawego
Ale są pewne dla mnie plusy bo głowiczka nie różni się od prawo skrętnej,czyli gdy moja cromowska zakonczy dobre czasy to mogę ją przeszczepić hehe
W sumie otwieram i zamykam pozdro
Więc przyglądałem się tłokorozdzielaczom i szukałem przyczyny która wykluczała pracę tłokorozdzielacza Lewego w prawą stornę,
a więc sam tlokorozdzielacz posiada nacięcie (otwór) rozdzielające(cy) i nacięcie ssące,które nie są w jednej lini lecz przesunięte względem siebie o ok.5 stopni-dzięki temu uniemożliwia to kolizji dwóch "suwuw" pracy tłoczka czyli po zamknięciu kanału ssącego następuje tłoczenie otwiera się dopiero kanał rozdzielający z ciśnieniem wyjsciowym.
Porównanie obu tłoczków: L i R
Tłokorozdzielacz z lewej strony L, a z prawej P:
reszta fotek
Tłokorozdzielacz L ma rozdzielający rozdzielający ułożony w lewo względem blokady i nacięcie ssące również przesunięte w lewo względem nacięcia rozdzielającego.
Tłokorozdzielacz R natomiast ma otwory ułożone w przeciwnym kierunku niż w tłokorozdzielaczu L,
Wnioski:
Tłokorozdzielacz L obracając się w prawo koliduje "suwami" pracy-->kanał ssący otwiera się chwilę przed początkiem tłoczenia(czyli zdązył zassać)lecz na początku tloczenia był jeszcze otwarty ,czyli powodowało to o czym marcinas1983 wspomniałeś,że pompa zassała ale nie wylatywało nic z przewodów-tłoczek ssał ropę i część jej wracała "z kąd przyszła" zas niewielka ilość została przetłoczona i odprowadzona kanałem odprowadzającym przy przesówce...to tak jako ciekawostka
Trochę takie sprawozdanie wyszło ale konkretne i mysle,że będe ostatnim,który będzie próbował z lewego zrobić prawego
Ale są pewne dla mnie plusy bo głowiczka nie różni się od prawo skrętnej,czyli gdy moja cromowska zakonczy dobre czasy to mogę ją przeszczepić hehe
W sumie otwieram i zamykam pozdro
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
kuCu176, ujmę to tak... wszystko idzie zrobić, wszystko idzie przerobić... jak masz dostęp do sprzętu to można zaspawać te nacięcie i wyciąć w odpowiednim miejscu jak dla pompy prawoskrętnej, tylko po co?? Można pójść inną drogą i kupić pompę od VM'a prawoskrętną 10mm ( bodajże na łańcuchu rozrządu a nie na kołach ) i problem z głowy.
Pompa wtryskowa L- czyli przeróbka na R
Nie no tej stali raczej nie dałoby rady przerobic,a obrobka tego to magia
Prawdę mówiąc liczyłem na to,że te dwa nacięcia-> rozdzielające i nacięcie ssące są w jednej linii i w lewej i w prawej,wtedy byłyby uniwersalne tylko z inną kolejnością wtrysków ale z nadziei kicha
ale za to głowice tłoczka można przeszczepić,więc jakaś część w zapasie zawsze będzie-->mam pompę z tłoczkiem 10mm więc ta sekcja w sam raz
I sprawdziłem czy fala z 8mm pasuje do 10mm i pasuje więc również zostaje wiedza na przyszłość
dzięki za zainteresowanie tematem
Prawdę mówiąc liczyłem na to,że te dwa nacięcia-> rozdzielające i nacięcie ssące są w jednej linii i w lewej i w prawej,wtedy byłyby uniwersalne tylko z inną kolejnością wtrysków ale z nadziei kicha
ale za to głowice tłoczka można przeszczepić,więc jakaś część w zapasie zawsze będzie-->mam pompę z tłoczkiem 10mm więc ta sekcja w sam raz
I sprawdziłem czy fala z 8mm pasuje do 10mm i pasuje więc również zostaje wiedza na przyszłość
dzięki za zainteresowanie tematem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości