[MK2 GTD] Co zrobić z turbiną?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

andyj

[MK2 GTD] Co zrobić z turbiną?

Post autor: andyj » pn sie 30, 2004 10:35

Co zrobić z turbiną w 1,6GTD z intercoolerem? Regenerować czy kupić używaną, gdzie i za ile? Za ile można opchnąć zużytą? Co grozi silnikowi jazda na padniętej turbince? Jak ktoś może pomóc odpowiedziami z góry dzięki...
Ostatnio zmieniony pn wrz 04, 2006 21:16 przez andyj, łącznie zmieniany 1 raz.



arek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: arek » pn sie 30, 2004 10:51

ja bym szukał takiej po regeneracji....... jak turbo bierze Ci olej to lepiej nie jezdzil na niej, kup inną i po sprawie, a starą sprzedasz ludziom , którzy regenerują turinki.


Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » pn sie 30, 2004 11:14

arek pisze:ja bym szukał takiej po regeneracji....... jak turbo bierze Ci olej to lepiej nie jezdzil na niej, kup inną i po sprawie, a starą sprzedasz ludziom , którzy regenerują turinki.
Tez nie wiadomo co sie kupi.Mozna kupic jeszcze gorsza padline.Jedz do zufanego mechanigo niech ja rozbierze i zobaczy czy sie da z nia cos zrobic.Moze sa tylko do wymiany lozyska.Jak nic sie nie da zrobic to szukaj uzywki.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
PREVENT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:25
Lokalizacja: Szczecin
Auto: GOLF 7 VARIANT HIGHLINE
Silnik: CXXB

Post autor: PREVENT » pn wrz 04, 2006 20:35

Jazda na padnientej turbinie będzie miała wpływ na moc silnika (będzie słabszy) a jeśli chcesz kupić turbine to kup regenerowaną bo dają na nią gwarancje , a starą biorą oni. Jeśli kupisz ze szrotu to możesz kupić gorsze padło.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn wrz 04, 2006 21:39

Pół biedy gdy tylko auto jest słabsze na padnietej turbinie. Największy problem możesz mieć gdy puści uszczelnienie po stronie sprężarki (ta srebrna strona) - jeśli olej z układu smarującego dostanie się do kolektora i do cylindrów to silnik dostanie astronomicznych obrotów i jeśli go natychmiast nie zdławisz hamując na biegu to po prostu rozleci sie - były juz takie przypadki. Tak więc śpiesz z wymianą...



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 04, 2006 22:01

arek pisze:ja bym szukał takiej po regeneracji....... jak turbo bierze Ci olej to lepiej nie jezdzil na niej.
a skąd wiadomo że u andyj-a bieże olej akurat turbina ? :chytry:



bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » wt wrz 05, 2006 10:12

Wystarczy odkrecic rure z dolotem powietrza i zobaczyc czy z turba cieknie czarne ;)



Awatar użytkownika
PREVENT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:25
Lokalizacja: Szczecin
Auto: GOLF 7 VARIANT HIGHLINE
Silnik: CXXB

Post autor: PREVENT » wt wrz 05, 2006 20:52

Jeśli dostanie się olej w dużej ilośći do cylindrów to może się skonczyć żle z silnikiem. Olej nie da się sprężyć i może dojść do wygięcia korbowodów.



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » wt wrz 05, 2006 22:52

PREVENT, tam nie leci litrami tyko mały przeciek i to co sie moze stać to ze ten olej zacznie sie spalać w cylindrze i napędzać silnik


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » wt wrz 05, 2006 23:25

Jutro zabieram sie za moje turbo ;)



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » śr wrz 06, 2006 16:23

Nie wystarczy zdjac rury z dolotu powietrza do turbo. Jak masz zapchany filtr powietrza to tez tam bedzie olej i co zrobisz?? Wymienisz turbine bo leje. Glupota. Jest jeszcze cos takiego jak sprawdzenie turbiny na szczelnosc. Jedziecie do pierwszej lepszej firmy ktora robi turba i mowicie ze chcecie sprawdzic turbine i wtedy albo leje albo nie. Jak nie to wymieniacie filtr powietrza i czyscicie przewody od turbo i odme silnika. Jka to nie pomaga to znaczy ze juz uszczelniacze na popychaczach sie juz koncza. Jezeli chodzi o wyzucanie oleju na strone goraca ( zeliwna obudowa) to tez nie do konca. Jezeli jest silikon to bedzie puszczala olej. Jezeli jest przytkany odplyw oleju badz tam przewod od odplywu to tez bedzie lala. Moim zdaniem sprawdzenie turbiny na szczelnosc nie jest drogie. Bedziecie robili jak uwazacie. A co do tego co moze zrobic turbina to w najgorszym wypadku rozwalic tlok jezeli powstanie duzy luz i kolo aluminiowe bedzie sie wycieralo a co za duzym luzem idzie urywa sie walem i macie lipe bo wtedy silnik do remontu a turbine trzeba nowa.
Pozdrawiam


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » pt wrz 08, 2006 20:57

No i to jest w sumie bardzo rzeczowa rada :)

Ja rozkrecilem wczoraj swoje turbo ( dam za kilka dni fotki ) no i faktycznie jak mowi marcinoGTI, czasem wystarczy sprawdzic szczelnosc itd..bo olej moze lac z roznych przyzyn ( tak jak u mnie :/ ) i wystarczy kilka prostych zabiegow i turbo wroci do zycia :)



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pt wrz 08, 2006 21:59

Napisalem to wszystko z tego wzgledu ze nie zawsze tzreba wywalic odrazu 600 czy 800 zlotych na naprawe turbo bo leje. Nie na tym rzecz polega zeby naprawiac cos co jest dobre. Warto sprawdzic rozne rzeczy zanim powiemy 100% turbina padla. Taki juz jestem bo tego sie nauczylem w mojej pracy bo siano mozna latwo zarobic ale po co.


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 09, 2006 11:31

Chłopaki ale też można samemu sprawić czy turbo leje. Po co wywalać kase na sprawdzanie szczelności. Ja sobie sam sprawdziłem i sobie wiem że bierze tak 0,5 litra na zmiane i jak szpuluję. I niech sobie bierze tyle, a moc napewno nie spadła.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości