


MODEL: VW Jetta
Silnik:

3.2 VR6 BDB
zmiana wałka wydechowego i koła rozrządu na starszą wersję
Układ wydechowy zaadoptowany z Golfa V6
Klapa w wydechu, dwa katalizatory, 4 sondy, działający SAI, EVAP
Układ napędowy:



Skrzynia 6-biegów 4x4 02M DRP
zmienione biegi 3,4,5,6 od skrzyni HDS
Przednie półosie custom
Przeguby wew. 108 zew. 90
Wał 2 częściowy
Przednia część Golf MK4 V6
Tylna część `Golf MK4 V6 skrócony, obtoczony tylny łącznik
Tylny dyfer Haldex MK4 V6
Tylne półosie custom
Przeguby wew. 100 zew. 80
Zawieszenie:
Przód: Przedni wózek MK3, przestawione mocowania silnika, Stabilizator przedni 20mm, Amortyzatory Bilstein B8, Sprężyna Eibach Prokit.
Tył: Tylny wózek syncro przerobiony pod Haldex, Stabilizator tylny 18,5mm, Amortyzatory GAZ-Shocks z 40 stopniową regulacją twardości, Sprężyny KW
Układ hamulcowy:



Serwo 11 cali
Pompa hamulcowa Brembo M85049 23,81mm
Pompa ABS/EDS 4x4 ATE MK20
Zaciski przód MK4 54 pod 312 mm
Tarcze przód Zimmerman 312/25
Zaciski tył MK4 38
Tarcze tył Zimmerman 239/10
Nadwozie:
Wymieniona podłoga bagażnika na wersję Syncro


Przerobiony tunel środkowy od tylnej kanapy do lewarka zmiany biegów

Rallye front. Lampy przerobine na BiXenon z soczewkami FX-R 3.0 z samopoziomowaniem, miejsce na światła długie zaadoptowane jako światła dzienne. Wysuwane sprzyskiwacze reflektorów

[youtube][/youtube]
Pakiet GTI

Lotka tylna z Jetty GT USA plastikowa

Hydraulicznie otwierana i zamykana tylna klapa
[youtube][/youtube]
Wnętrze:
Deska rozdzielcza Skoda Octavia
Zegary Audi A3 8L Full FIS
Climatronic MK4
Włącznik świateł chrom Passat B6
Tempomat

Czarna podsufitka z lampką z A3 8P i przełącznikiem szyberdachu z A5
Czarne daszki przeciwsłoneczne MK6 GTI
Lusterko fotochromatyczne z A6 C6 + Czujnik deszczu MK4
Słupki tapicerowane

Eletryczna roleta tylnej szyby

Boczki drzwiowe custom na bazie Jetty FAW




Fotele przednie z Audi A5. Grzane, w pełnej elektryce

Kanapa tylna z Audi A5


Elektronika:
Sterownik silnika MK4 R32
Sterownik ABS MK20 S3 Quattro
Sterownik poziomowania lamp A6 C5 lift (Dynamische LWR)
Sterownik Haldex oryginalny pracuje fabrycznie
Sterownik centralnego zamka Audi CV-Pump (oryginalne piloty VW)
Sterownik oświetlenia Arduino (sterowanie światłami pozycyjnymi, mijania, halogeny, p.mgielne tył, podświetlenie tablicy rozdzielczej, funkcja Comming/Leaving Home, czujnik zmierzchu, obsługa wyświetlacza (temp. oleju, ciś. oleju, napięcie)
Sterownik szyb/lusterek Arduino (Obsługa panelu i joysticka z MK4, funkcja auto na przednich drzwiach)
Sterownik tylnej klapy Arduino
Sterownik drugiego akumulatora Arduino (dołączanie drugiego aku podczas pracy silnika celem ładowania oraz w razie potrzeby po włączeniu zapłonu jeśli pierwszy jest rozładowany)
Sterownik wycieraczek z MK4 z czujnikiem deszczu
Infotainment:
Audi Navigation Plus RNS-E
Głośniki przednie Alpine S-type SPS-171A
Głośnik basowy FOCAL Acces A2
Wzmacniacz FOCAL
Tuner DVB-T WIWA HD50
Bluetooth Audi High
Kamera cofania.



Od bardzo długiego czasu, gdzieś tam głęboko w myślach zawsze miałem słabość do Jetty. Jednak przed przesiadką zawsze powstrzymywały mnie tablice w golfie. Miała być wspawana podłoga do golfa, potem stwierdziłem że kupię inną budę - ori golfa syncro. Jednak pewnego razu pojawiła się na tablicy Jetta Syncro. Nie było czasu jechać jej obejrzeć i tak minął tydzień czy dwa. W końcu pojechaliśmy z Frankiem i niestety okazało się, że max co można za nią dać to 50gr za kilo. Czas który minął między zobaczeniem ogłoszenia, a obejrzeniem nieszczęsnej Jetty zaowocował decyzją - ma być Jetta i c... basta. Szukanie kolejnej 4x4 mijało się z celem z uwagi na niecałe 1000 wyprodukowanych egzemplarzy. Wymagania niebyły więc duże - zdrowa, prosta, tania, niekoniecznie ładna. Po paru miesiącach szukania znalazła się sztuka zgodna z założeniem.

Jetta CL 1.6 Kat. 1990 r. - Pod warstwą brudu okazała się całkiem przyzwoitym samochodem. Z zewnątrz oczywiście brzydka, jakieś tam drzwi wgniecione, jakieś tam podrdzewiałe, klapa pogryziona przez konia, trochę porysowana. Za to podłoga w jednym kawałku bez rdzy, podłużnice, progi proste jak strzała również bez rdzy. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że auto nie widziało z bliska struktury żadnego drzewa ani innej przydrożnej ozdoby.





Plan na auto jest bardzo prosty. Z podstawowych rzeczy trzeba włożyć do niego:
To



potem pomalować i przełożyć resztę gratów z golfa. Wiele rzeczy chciałbym przy okazji wykończyć, poprawić.
Na rozgrzewkę wybebeszyłem wnętrze i skułem masy bitumiczne z podłogi celem końcowej weryfikacji czy na pewno chcę ją robić.

Weryfikacja przeszła pomyślnie więc po oczyszczeniu pryśnięte epoksydem.

Pierwsza praca przy niej została wykonana więc można powiedzieć że projekt rozpoczęty.