Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » wt sie 29, 2006 15:23
dokladnie tak bizak jak otwieram auto i trzymam kluczyk w pozycji na otwieranie to moge nawet cala szybe otworzyc kluczykiem - skoro h\jest to normalne to ok.
sprawdzilem bezpieczniki i sa ok zegar mam przy wylaczonym kluczyku.... kurna teraz zupelnienie wiemczego szukac
aha ... wyciagalem radio bo mi slabo odbieralo problem z antena i przy okazji widzialem ze juz ktos tam grzebal moze ktorys z przewodow w momencie odpalania robi reset tych wskazan? moze to cos Wam podpowie ale czy radio (gamma costam) powinno miec jakies podswietlenia jak pracuje bo moje nie ma
pozdro
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 16:24 przez
coliniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Coliniak
Failure is not an option...
-
Chmielu
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Chmielu » wt sie 29, 2006 15:28
coliniak pisze:jak otwieram auto i trzymam kluczyk w pozycji na otwieranie to moge nawet cala szybe otworzyc kluczykiem - skoro h\jest to normalne to ok.
Tak powinno być
Kurcze... to może rzeczywiście gdzieś masz zwarcie...
Tylko, że wtedy też by jakiś bezpiecznik poszedł...
Skoro to nie jest bezpiecznik to nie bardzo mam pomysł...
Jak opisałeś problem to był to typowy przypadek spalonego bezpiecznika...
Na fabrycznym radiu nie bardzo się znam, ale 99%, że powinno działać w nim podświetlenie...
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » wt sie 29, 2006 16:29
Bezpieczniki sa chyba ok - dla pewnosci sprawdzę je pozniej ohmomierzem
wykasowalem info o tych inspekcjach i pojechalem do sklepu, specjalnie na licznik nie patrzylem a tu w powrotnej drodze patrze a predkosciomierz nie pracuje, trip nie zlicza km obrotomierz ok

bezpiecznik czy co cholera?
[ Dodano: 29 Sie 2006 18:04 ]
na dodatek licznik km tez sie zatrzymal o co tu chodzi? help me
Coliniak
Failure is not an option...
-
magal
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:18
- Lokalizacja: WAWA
Post
autor: magal » wt sie 29, 2006 18:48
wymień akumulator i problem zniknie
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » wt sie 29, 2006 19:23
magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie
????? jestes pewien ze to za slabe aku i przy rozruchu siada? a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow?
Coliniak
Failure is not an option...
-
magal
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:18
- Lokalizacja: WAWA
Post
autor: magal » wt sie 29, 2006 22:07
coliniak pisze:magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie
????? jestes pewien ze to za slabe aku i przy rozruchu siada? a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow?
w moim przypadku tak było, w momencie przekręcania kluczyka ( kiedy zaczynał chodzić rozrusznik) cos tak jakby "terkotało" za licznikiem i w tym czasie resetował się licznik km dziennych oraz zegarek. wymieniłem akumulator bo mój był juz stary i od tamtej pory problemu nie ma.
Może spróbuj wyjąć akumulator i podładowac prostownikiem.
pozdo
-
bizak
- Ma gadane

- Posty: 233
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
- Lokalizacja: Rogoźno
-
Kontakt:
Post
autor: bizak » wt sie 29, 2006 22:10
magal pisze:wymień akumulator i problem zniknie
ale co ma slaby aku do tego ze nie pokazuje mu jak szybko jedzie i nie nalicza mu kilometrow, sprawdz wtyczke od licznika moze jest luzna, a czy przypadkiem licznik nie byl cofany lub rozkrecany? moze soft sie wysypal albo gdzies zimne luty w liczniku??
magal pisze:w moim przypadku tak było, w momencie przekręcania kluczyka ( kiedy zaczynał chodzić rozrusznik) cos tak jakby "terkotało" za licznikiem i w tym czasie resetował się licznik km dziennych oraz zegarek. wymieniłem akumulator bo mój był juz stary i od tamtej pory problemu nie ma.
Może spróbuj wyjąć akumulator i podładowac prostownikiem.
co do tego to sie zgodze to "trykanie" to jest start licznika bo zaniku calkowitym napiecia lub odlaczeniu to jest poprostu ustawianie wskazuwek na wlasciwym miejscu
natomiast co do radia to najprawdopodobniej zarowka ci sie przepalila od podsietlania, radio musi byc podswietlane natomiast co do wiazki kabli do radia to musialbys to upozadkowac ale z miernikiem i sprawdzic ktory kabel gdzie musi isc
Pozdrawiam Bizak
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » wt sie 29, 2006 23:36
Bizak jak dojsc do tej wtyczki zeby ją sprawdzić a za duzo nie uszkodzić przy tym
pozdro
Coliniak
Failure is not an option...
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » ndz wrz 03, 2006 12:20
wtyczka siedzi w gniezdzie licznika ok, porada sie przydala super rozbiorka i montaz poszedl sprawnie. Problem w tym, ze nadal chodzi mi tylko obrotomierz

. Predkosciomierz, licznik km i trip stoja w miejcu a zegar resetuje sie na 12.00 po kazdorazowym uruchomieniu silnika. Nie za bardzo wiem ja to dalej ugryzc. Moze przewody od radia robia jakies przywarcie w jakims obwodzie, nie wiem juz sam.
Czy mozna jakos zdjagnozowac samemu bledy z kompa tak jak to jest naprzyklad w Oplu - robi sie zworke na konkretnych pin'ach we wtyczce od kompa i odczytuje sie kody blyskowe.
Czy tylko zostaje podlaczenie do kompa i ile to kosztuje?
pozdro
Coliniak
Failure is not an option...
-
bizak
- Ma gadane

- Posty: 233
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
- Lokalizacja: Rogoźno
-
Kontakt:
Post
autor: bizak » ndz wrz 03, 2006 12:27
coliniak pisze:wtyczka siedzi w gniezdzie licznika ok, porada sie przydala super rozbiorka i montaz poszedl sprawnie. Problem w tym, ze nadal chodzi mi tylko obrotomierz

. Predkosciomierz, licznik km i trip stoja w miejcu a zegar resetuje sie na 12.00 po kazdorazowym uruchomieniu silnika. Nie za bardzo wiem ja to dalej ugryzc. Moze przewody od radia robia jakies przywarcie w jakims obwodzie, nie wiem juz sam.
Czy mozna jakos zdjagnozowac samemu bledy z kompa tak jak to jest naprzyklad w Oplu - robi sie zworke na konkretnych pin'ach we wtyczce od kompa i odczytuje sie kody blyskowe.
Czy tylko zostaje podlaczenie do kompa i ile to kosztuje?
pozdro
sprobuj jeszcze poszukac czegos tu
http://viaken.pl/forum/
jest tam dzial liczniki moze tu ci ktos pomoze
musialbys miec jeszcze opis wyprowadzen we wtyczce co idzie do licznika zeby posprawdzac czy np sygnal do predkosciomierza idzie itp czy gdzies napiecie nie zanika, kurcze nie weim co to moze byc, moze soft sei wysypal??
Pozdrawiam Bizak
-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » pn wrz 04, 2006 15:48
a jak sie soft wysypal to jak to stweirdzic i jak to zalatwic?
Coliniak
Failure is not an option...
-
dziechu
- Forum Master

- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Post
autor: dziechu » pn wrz 04, 2006 17:51
Tak jak pisal Daszczyk - to problem z akumulatorem. Liczniki sa podtrzymywane napieciem z akumulatora, ale nie moze ono spasc ponizej ok. 5V, bo wtedy sie zeruja. Kiedy aku jest sprawny, napiecie podczas rozruchu spada do 7-8V. Ale jezeli aku jest niedoladowane, jest juz mocno zuzyte albo jest zly styk na klemach - podczas rozruchu bedzie sie licznik i zegar zerowac. Zacznij od doladowania aku, sprawdzenia (wyczyszczenia) klem. Jezeli nie pomoze - aku do wymiany (w zimie moze juz nie zapalic). To nie jest zaden problem bezpiecznikow.
[ Dodano: 04 Wrz 2006 17:54 ]
coliniak pisze:a co z predkosciomierzem i licznikiem kilometrow
Licznik kilometrow (calkowitych) jest zapisywany w pamieci Flash - nie kasuje sie po odpieciu aku. Z predkosciomierzem nie wiem o co ci chodzi, kiedy zapalasz zawsze jest na 0

-
coliniak
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Post
autor: coliniak » pn wrz 04, 2006 20:57
Tak, predkosciomierz jest na zero zarowno przed jak i po odpaleniu
ile Voltow powinien mieć aku bez obciazenia a ile pod obciazeniem?
Coliniak
Failure is not an option...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości