Cisnienie sprezania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mACK
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
- Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Cisnienie sprezania
Witam
Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 14:43 przez mACK, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [mk3] cisnienie sprezania
strasznie nierowne to cisnienie, nie masz przedmuchow na uszczelce pod glowica? nei ma z niej wyciekow oleju ? oleju nie ma w plynie? taki maly remoncik na pewno wyrowna cisnienie i zmniejszy zuzycie oleju ktore i tak nie jest duze no ale sa znaczne roznice na poszczegolnych garachmACK pisze:Witam
Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?mACK pisze:Poprzedni temat zostal skasowany.
The quieter you become, the more you are able to hear...
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- mACK
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
- Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Nie wiem czy robil próbę olejową bo nie pytałem ,ale jak pisalem sugeruje mi ze pierscienie są do wymiany wiec chyba stwierdzil ze nie ma nieszczelności glowicy.vwarek pisze:No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?
hm mi sie wydaje ze jakby to byly pierscionki to szlo by na wszystkich garach w miare rowno, najlepiej niech zrobi probe olejowa wtedy bedzie wszystko jasne, moze cos jeszcze z zaworami nei takmarek2907 pisze:normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Tak jak kolega napisał... Z naciskiem na ostatnie zdanie .bodzio_j pisze:Jeśli nie robił próby olejowej to koniecznie trzeba zobić. Wykaże czy zawory, czy pierścienie.Nie ma sensu robić cokolwiek bez diagnozy.
A sugerować to można wymianę całego silnika (bo nie pochodzi) albo auta (bo nie pojeździ) tylko jaki to ma sens...
The quieter you become, the more you are able to hear...
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
ja zakupilem manowetr i wyszlo w moim nz tak:
13 12.7 12.7 13.3 (bar)
dodam ze autko jest z '89 roku w moim posiadaniu od 6 miesiecy
zrobilem nim ok 5 tys
przy zakupie licznik pokazywal ok 95000km !!!!!!!!!!!,byl zepsuty tzn pokazywal szybkosc ale kilometry nie lecialy wiec stwierdzilem ze to wina krecenia licznika przed sprzedaza ale tak sobie teraz mysle ze skoro takie cisnienie to moze faktycznie miec niewielki przebieg
dodam ze wnetrze pojazdu jest bardzo zadbane. interesuje mnie jakie cisnienia macie w swoich nz-tach?????????????
[ Dodano: 05 Lis 2007 12:26 ]
poprawka:manometr
13 12.7 12.7 13.3 (bar)
dodam ze autko jest z '89 roku w moim posiadaniu od 6 miesiecy
zrobilem nim ok 5 tys
przy zakupie licznik pokazywal ok 95000km !!!!!!!!!!!,byl zepsuty tzn pokazywal szybkosc ale kilometry nie lecialy wiec stwierdzilem ze to wina krecenia licznika przed sprzedaza ale tak sobie teraz mysle ze skoro takie cisnienie to moze faktycznie miec niewielki przebieg
dodam ze wnetrze pojazdu jest bardzo zadbane. interesuje mnie jakie cisnienia macie w swoich nz-tach?????????????
[ Dodano: 05 Lis 2007 12:26 ]
poprawka:manometr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 237 gości