przegrzane tarcze 239 mm

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: prezesik25 » śr lut 05, 2014 19:04

Witajcie.

Od ok miesiąca zauważyłem u siebie drżenie kierownicy przy hamowaniu w zakresie prędkości 70-100 km/h. Tarcze były kupione w sierpniu 2013 r. marki Zimmermann.
Latem mam założone alu 15", a zimą 13". Na tarczach zrobione ok 6 tys.km.
Czy jest możliwe, że przegrzałem tarcze? Kolor jest normalny stalowy, nie jakiś fioletowy z oznakami przegrzania. Klocki nie wiem jakiej firmy są.
Sprawdzałem tarcze na zdjętym kole i na obu stronach tarcze podczas obracania chodzą w klockach lżej-ciężej, nie widać optycznie odchylania tarcz od klocków, ale czuje się ten niewielki opór.
Zwrócę uwagę, że nie mam luzów w zawieszeniu, czy to w drążkach czy w łożyskach.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: przemal » śr lut 05, 2014 20:56

Przegrzane nie ale zwichrowane. Rozgrzane tarcze + woda i taki efekt.


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: prezesik25 » śr lut 05, 2014 23:35

Dzięki.

Jutro jadę po nowe tarcze.

Czy jest do mnie opcja założenia tarcz wentylowanych oraz dedykowanych do nich klocków pod te same zaciski? Zaciski mam te stare jeszcze z mk2.
Czy to będzie większe zabezpieczenie od zwichrowania tarcz?
Ostatnio zmieniony śr lut 05, 2014 23:41 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: J.B.S. » śr lut 05, 2014 23:40

Jak będziesz nowe montował to zprawdź czy nie biją piasty.a przy tym i nowe tarcze.bo jak sa krzywe piasty to nowe tarcze też się pokrzywią.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: Shmatan » czw lut 06, 2014 10:27

prezesik25 pisze:Sprawdzałem tarcze na zdjętym kole i na obu stronach tarcze podczas obracania chodzą w klockach lżej-ciężej
Na zdjętym kole nie są równo dołożone do piasty (śrubka dociska punktowo) - są to setne części mm ale wystarczą.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

przegrzane tarcze 239 mm

Post autor: prezesik25 » pn lut 10, 2014 00:32

Dostałem podpowiedź, aby wyczyścić dokładnie piastę. Zdjąłem tarcze i w zauważyłem, że piasty w niektórych miejscach mają zgrubienia od rdzy. Zeszlifowałem te miejsca papierem ściernym na kątówce, wyczyściłem również tarcze od środka z oznak rdzy. Założyłem je (nowe już kupione), lecz po przejechaniu się bicie podczas hamowania jest dalej...
Cóż, jutro jadę na stację diagnostyczną na przegląd, przy okazji wyszarpią mi samochód porządnie, abym był pewny, że nie ma żadnych luzów i potem założę nowe tarcze (również Zimmermann) i dam znać, czy to coś dało.


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości