Witajcie.
Od ok miesiąca zauważyłem u siebie drżenie kierownicy przy hamowaniu w zakresie prędkości 70-100 km/h. Tarcze były kupione w sierpniu 2013 r. marki Zimmermann.
Latem mam założone alu 15", a zimą 13". Na tarczach zrobione ok 6 tys.km.
Czy jest możliwe, że przegrzałem tarcze? Kolor jest normalny stalowy, nie jakiś fioletowy z oznakami przegrzania. Klocki nie wiem jakiej firmy są.
Sprawdzałem tarcze na zdjętym kole i na obu stronach tarcze podczas obracania chodzą w klockach lżej-ciężej, nie widać optycznie odchylania tarcz od klocków, ale czuje się ten niewielki opór.
Zwrócę uwagę, że nie mam luzów w zawieszeniu, czy to w drążkach czy w łożyskach.
przegrzane tarcze 239 mm
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
przegrzane tarcze 239 mm
Przegrzane nie ale zwichrowane. Rozgrzane tarcze + woda i taki efekt.
Gran Turismo Iniezione
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
przegrzane tarcze 239 mm
Dzięki.
Jutro jadę po nowe tarcze.
Czy jest do mnie opcja założenia tarcz wentylowanych oraz dedykowanych do nich klocków pod te same zaciski? Zaciski mam te stare jeszcze z mk2.
Czy to będzie większe zabezpieczenie od zwichrowania tarcz?
Jutro jadę po nowe tarcze.
Czy jest do mnie opcja założenia tarcz wentylowanych oraz dedykowanych do nich klocków pod te same zaciski? Zaciski mam te stare jeszcze z mk2.
Czy to będzie większe zabezpieczenie od zwichrowania tarcz?
Ostatnio zmieniony śr lut 05, 2014 23:41 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
przegrzane tarcze 239 mm
Jak będziesz nowe montował to zprawdź czy nie biją piasty.a przy tym i nowe tarcze.bo jak sa krzywe piasty to nowe tarcze też się pokrzywią.
przegrzane tarcze 239 mm
Na zdjętym kole nie są równo dołożone do piasty (śrubka dociska punktowo) - są to setne części mm ale wystarczą.prezesik25 pisze:Sprawdzałem tarcze na zdjętym kole i na obu stronach tarcze podczas obracania chodzą w klockach lżej-ciężej
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
przegrzane tarcze 239 mm
Dostałem podpowiedź, aby wyczyścić dokładnie piastę. Zdjąłem tarcze i w zauważyłem, że piasty w niektórych miejscach mają zgrubienia od rdzy. Zeszlifowałem te miejsca papierem ściernym na kątówce, wyczyściłem również tarcze od środka z oznak rdzy. Założyłem je (nowe już kupione), lecz po przejechaniu się bicie podczas hamowania jest dalej...
Cóż, jutro jadę na stację diagnostyczną na przegląd, przy okazji wyszarpią mi samochód porządnie, abym był pewny, że nie ma żadnych luzów i potem założę nowe tarcze (również Zimmermann) i dam znać, czy to coś dało.
Cóż, jutro jadę na stację diagnostyczną na przegląd, przy okazji wyszarpią mi samochód porządnie, abym był pewny, że nie ma żadnych luzów i potem założę nowe tarcze (również Zimmermann) i dam znać, czy to coś dało.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości