Cisnienie sprezania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mACK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Cisnienie sprezania

Post autor: mACK » pn wrz 04, 2006 19:48

Witam

Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
Ostatnio zmieniony pn lis 05, 2007 14:43 przez mACK, łącznie zmieniany 1 raz.



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Re: [mk3] cisnienie sprezania

Post autor: fend18 » pn wrz 04, 2006 19:50

mACK pisze:Witam

Dzisiaj bylem u mechanika wymienic paski i plyny
Przy okazji kazalem sprawadzic cisnienie sprezania bo bierze olej (1l na 4000km)
wyszlo 9,5 ; 13 ; 7,5 ; 8,5
Mechanik radzi mi wymiane pierscieni i uszczelniaczy itd czyli remoncik silnika... co wy na to?? (chodzi mi m.in o to cisnienie)
PS. W ABU jakie jest nominalne i minimalne cisnienie sprężania w cylindrach??
Poprzedni temat zostal skasowany.
strasznie nierowne to cisnienie, nie masz przedmuchow na uszczelce pod glowica? nei ma z niej wyciekow oleju ? oleju nie ma w plynie? taki maly remoncik na pewno wyrowna cisnienie i zmniejszy zuzycie oleju ktore i tak nie jest duze no ale sa znaczne roznice na poszczegolnych garach



Awatar użytkownika
mACK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: mACK » pn wrz 04, 2006 19:59

Nie ma wycieków oleju w plynie tez nie widac oleju , fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn wrz 04, 2006 20:11

mACK pisze:Poprzedni temat zostal skasowany.
No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn wrz 04, 2006 20:20

normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego :chytry:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
mACK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: mACK » pn wrz 04, 2006 20:22

vwarek pisze:No właśnie też jestem zdziwiony. Odpowiem jeszcze raz. Różnica 13 - 7,5 jest bardzo duża i niezdrowa dla silnika. Pytałem wcześniej czy mechanik jak sprawdzał ciśnienie to robił "próbę olejową" żeby wykluczyć nieszczelność głowicy?
Nie wiem czy robil próbę olejową bo nie pytałem ,ale jak pisalem sugeruje mi ze pierscienie są do wymiany wiec chyba stwierdzil ze nie ma nieszczelności glowicy.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn wrz 04, 2006 20:26

Jeśli nie robił próby olejowej to koniecznie trzeba zobić. Wykaże czy zawory, czy pierścienie.Nie ma sensu robić cokolwiek bez diagnozy.



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » pn wrz 04, 2006 20:31

marek2907 pisze:normalne ciśnienie sprężania w granicach 11-13 (zależy od silnika) i mniej więcej równe na wszystkich garach takie różnice jak u ciebie świadczą o zużyciu pierścieni zarówno olejowych (fakt ze jak sie zagrzeje i postoje w korku przez kilka minut to potrafi zadymic na niebiesko prza chwile) jak i pierścieni "pracy". jak to wymienisz to silnik troche mniej paliwa żłopnie i zęba będzie miał lepszego :chytry:
hm mi sie wydaje ze jakby to byly pierscionki to szlo by na wszystkich garach w miare rowno, najlepiej niech zrobi probe olejowa wtedy bedzie wszystko jasne, moze cos jeszcze z zaworami nei tak



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn wrz 04, 2006 21:29

bodzio_j pisze:Jeśli nie robił próby olejowej to koniecznie trzeba zobić. Wykaże czy zawory, czy pierścienie.Nie ma sensu robić cokolwiek bez diagnozy.
Tak jak kolega napisał... Z naciskiem na ostatnie zdanie ;) .
A sugerować to można wymianę całego silnika (bo nie pochodzi) albo auta (bo nie pojeździ) tylko jaki to ma sens... ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » pn lis 05, 2007 12:12

ja zakupilem manowetr i wyszlo w moim nz tak:
13 12.7 12.7 13.3 (bar)
dodam ze autko jest z '89 roku w moim posiadaniu od 6 miesiecy
zrobilem nim ok 5 tys
przy zakupie licznik pokazywal ok 95000km !!!!!!!!!!!,byl zepsuty tzn pokazywal szybkosc ale kilometry nie lecialy wiec stwierdzilem ze to wina krecenia licznika przed sprzedaza :chytry: ale tak sobie teraz mysle ze skoro takie cisnienie to moze faktycznie miec niewielki przebieg
dodam ze wnetrze pojazdu jest bardzo zadbane. interesuje mnie jakie cisnienia macie w swoich nz-tach????????????? :grin:

[ Dodano: 05 Lis 2007 12:26 ]
poprawka:manometr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości