W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: rolmik » wt lut 04, 2014 21:01

markk, w mieście tego nie sprawdzisz tak samo jak poza nim najlepiej dłuższa trasa


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
markk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: wt lis 20, 2012 09:57
Lokalizacja: WPY , WWA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: markk » śr lut 05, 2014 00:46

rolmik pisze:markk, w mieście tego nie sprawdzisz tak samo jak poza nim najlepiej dłuższa trasa
często taka 100 km pokonuje. z tego połowa na tempomacie.
120 km/h i 4.8 l/100 km na komputerze średniego spalania.


TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: rolmik » śr lut 05, 2014 21:18

markk, skrzynia 5 czay 6


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
markk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: wt lis 20, 2012 09:57
Lokalizacja: WPY , WWA

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: markk » śr lut 05, 2014 21:46

5 , motor sdi.


TOLEDO ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=562978" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: rolmik » śr lut 05, 2014 21:48

markk pisze:sdi.
koniec tematu nie ma co porównywać sdi pali mniej niż tdi więc różnica bedzie minimalna


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » wt lut 11, 2014 18:58

Ok przetestowałem po raz pierwszy jazdę "wybiegami" średnio w ciągu dnia przejeżdżając tak 2- 2.5km na dystansie 30km - w tych 2.5km zawiera się również hamowanie silnikiem. Chciałbym zauważyć, że test nie był pozbawiony błędu, gdyż trzy raz auto przejechał około 1.5km - zostało zgaszone i ponownie uruchomione i jechałem normalnie do domu. Przez trzy dni jeździłem po kompost do ogródka :helm: Czas trwania testu 8 dni. wcześniejsze dni jeździłem normalnie.
Ok - dystans jaki pokonałem w ciągu tych dwóch tygodni to 433km .. na 21.45 ON co daje średnie spalanie 4.95l/100km - więc różnica względem ostatniego pomiaru to 0.08l/100km więc 80ml/100km :goof: Więc oszczędność w granicach błędu pomiarowego.
Więc większe znaczenie mają tu warunki atmosferyczne - temperatura, ubicie spalania do 4.6/4.7l/100km może okazać się realne dopiero na wiosnę i w lecie.
Podsumowując, jeden test to za mało, aby wyciągnąć jakieś głębsze wnioski, zobaczymy co wyjdzie za kolejne dwa tygodnie, tym razem spróbuje coś jeszcze innego wprowadzić do testu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt lut 11, 2014 19:06

italiano_83, napisz jeszcze jakie warunki drogowe czy były korki czy ich było


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » wt lut 11, 2014 19:49

inż. Mk2_marcin pisze:italiano_83, napisz jeszcze jakie warunki drogowe czy były korki czy ich było
Nie no korków nie było, może z dwa razy czekałem przed przejazdem kolejowym na przejazd pociągu i z dwa razy wlekłem się za ciągnikiem rolniczym jakiś czas.
Temperatura -1 do 4 C z rana i jak wracałem z pracy to 3-4C. Ostatni tydzień wiało od czwartku/deszcz.
Droga z ograniczeniem do 80km/h po drodze mam cztery ronda i trzy skrzyżowania ( większe) Wyjazd z wioski około 1km ograniczenie do 30/50km/h
W jednym miejscu po drodze progi zwalniające - zwalnia się do 40/50km/h z 80km/h. Wjazd na teren gdzie jest moja firma 50km/h też około 1-1.5km.
Opony zimowe 195/65/r15, z rana ogrzewanie/ czasami grzane siedzenia dopóki w aucie się nie zrobi ciepło.
Jadąc do pracy mam jeden jeden duży zjazdy z górki ~ 600m - zjazd z autostrady, jeden podjazd pod górkę małą z~ 400m i jeden mały zjazd z górki~ 300m,
I jak wracam to odwrotnie, mały podjazd 300m, potem zjazd z 400m i duży podjazd 600m po łuku, żeby przejechać nad autostradą + 1km dojazd do domu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mosfet » wt lut 11, 2014 20:10

Ja już to jakiś czas temu sprawdzałem. Różnice w spalaniu są w granicach błędu pomiarowego. W każdym razie rzecz nie warta kłótni, niech sobie każdy jeździ jak mu wygodniej. Ja wole silnikiem hamować, nie wiem czemu, tak się nauczyłem i tak mi jest wygodniej.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » wt lut 11, 2014 20:24

mosfet pisze:Ja już to jakiś czas temu sprawdzałem.
To trzeba było opisać w tym temacie, przydało by się do porównania. Ja się nie spotkałem z tym, więc zacząłem testować na własnym aucie, po jednym teście nie mam z czego wniosków wyciągać. Taki testów to trzeba zrobić kilka/kilkanaście wyciągnąć średnią, wziąć pod uwagę warunki panujące na drodze, warunki atmosferyczne, obciążenie auta itp. Jeśli chodzi o generowanie niskiego zużycia paliwa to mam trasę do duszy, 15km to niemal połowę silnik się nagrzewa do temperatury roboczej, gdybym miał 30km w jedną stronę, to i bez hamowania silnikiem i wybiegów miał bym pewnie niższe średnie jak obecnie.
W lecie jeżdżąc autostradą jakieś 60/70% reszta droga z ograniczeniem do 80km/h potrafiłem ubić średnie z baku do 5l/100km.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mosfet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz lis 11, 2012 18:18
Lokalizacja: Rybnik

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: mosfet » wt lut 11, 2014 20:45

Pisałem o tym kilka stron wcześniej - musiało Ci umknąć. Zresztą temat jest tak długi, że komu by się chciało wszystkie strony czytać :D
W każdym bądź razie ja różnicy nie zauważam w spalaniu, a robiłem kiedyś test taki, że cały jeden bak przejechałem tak jak lubię czyli hamując silnikiem, a kolejny bak przejechałem męcząc się i wyrzucając na luz - różnica rzędu 0,2 litra na korzyść hamowania silnikiem jest żadna moim zdaniem. Testy robiłem na pełnych bakach, bo praktycznie czas jeżdżę w takim samym trybie - 60% miasto reszta trasa.
Nie trzeba moim zdaniem robić jakiś testów w sterylnych i powtarzalnych warunkach, bo w sumie testy robi się cały czas na drodze. Zresztą teraz doszedłem do wniosku że jeżdżę po to żeby mieć z tego też jakąś przyjemność i po programie auto pali nawet 8-9 litrów i trudno niech pali :D



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » wt lut 11, 2014 21:06

mosfet pisze:doszedłem do wniosku że jeżdżę po to żeby mieć z tego też jakąś przyjemność i po programie auto pali nawet 8-9 litrów i trudno niech pali
Mi to nie przeszkadza, większość drogi nie ma jak wyprzedzić - auta się mijają często, a reszta drogi to zakaz wyprzedzania :panna:
Więc mi na rękę, to co "zaoszczędzę" wolę spożytkować na autostradzie w DE jak jadę do domu :hehe:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: Shmatan » czw lut 13, 2014 16:07

rolmik pisze:markk, jechałem na sylwestra do Krakowa cały czas a4 w 1 str kiedy jechałem na tempo pokazało 6,3(5 os 4 zapasy % prędkość ok 130)
z powrotem jechałem na nodze bez tempo spalanie pokazał mi 5,9 ja u siebie w ibi mam opcje spalanie 1 (czyli takie dniowe i ) 2 ogólne podobnie śr [predkość o tyle dobrze ze są bramki i mogłem w miarę obiektywnie zmierzyć bramki przejechałem praktycznie bez czekania więc wyniki są porównywalne a po 2 jeżdżę ciężarówką i czasami gadamy o spalaniu i kolega powiedział mi kiedyś coś takiego auto na tempomacie nie zwolni tylko weźmie z baku żeby utrzymać prędkość a jak sam trzymasz pedał w 1 miejscu to pod górkę auto zejdzie z obrotów ale potem na nie wróci
Dokładnie, dlatego na tempomacie ciągle możesz utrzymać optymalne obroty i spalić mniej.



Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: rolmik » czw lut 13, 2014 20:23

Shmatan, chyba źle mnie zrozumiałeś na tempo spalił więcej


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości