Gaśnie na zimnym ciężko pali

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adrianogl20pe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 30, 2013 13:38

Re: Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: adrianogl20pe » ndz lut 02, 2014 13:18

pironet pisze:kolego sprawdził bym czujnik,sam napisałeś że auto pracuje normalnie jak uzyska normalną temp.Wiec możliwe że czujnik świruje i podaję błędne info do sterownika.Najlepiej było by podłączyć vaga i sprawdzić dane.
Właśnie tak zrobię jak mówisz jutro jadę na na kompa niech go sprawdza, jeszcze prosił bym niech ktoś mi podpowie gdzie ten czujnik jest, i mam takie pytanie koleżanka ma takie mk4 jak ja tylko 2002 mój jest 98 , sprawa taka u niej caly czas wywala chekenergi a u mnie nigdy nic nawet jak coś pada jest cisz, czy starsze modele miały to inaczej rozwiązane ?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: pironet » ndz lut 02, 2014 15:16

o ile pamiętam to jest gdzieś tam pod obudową na plastikowym króćcu i powinien być na 4 piny niebieski kolor samego czujnika,jeśli się mylę to proszę o poprawienie

Obrazek

co do drugiej części pytania to myślę że po prostu nie przytrafiła Ci się taka usterka która powodowała by zapalenia się kontrolki chek a u koleżanki trzeba po prostu sprawdzić dlaczego występuje błąd,ale jeśli jest to notorycznie występujący to o ile pamiętam jest tam czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym i może on świrować ale trzeba to także sprawdzić na kompie


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: tomcio06750 » ndz lut 02, 2014 15:25

czujnik bedzie znajdował sie na krućcu stojąc przed otwartą maską z prawej strony głowicy i tak jak kolega wyżej jest na 4 piny bedzie to wyglądało mniej wiecej tak
http://www.google.pl/search?newwindow=1 ... B500%3B375" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: tomcio06750 » ndz lut 02, 2014 15:26

a kolezanka niech jedzie na kompa gdzieś i to bardzo wiele wyjaśni bo takie myślenie i przypuszczanie nic tutaj nie da...



Awatar użytkownika
adrianogl20pe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 30, 2013 13:38

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: adrianogl20pe » ndz lut 02, 2014 16:46

to takie krótkie pytanie czy ten czujnik odpowiada tez za temperaturę ta co wykazywana jest na liczniku? (bo na liczniku wszystko,ok}, co do koleżanki ma nowszy silnik z EGR w głowicy , i od tego niby wywala błąd co skasują to po paru dniach od nowa.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: tomcio06750 » ndz lut 02, 2014 17:29

tak czujnik jest 4 pinowy i z niego właśnie podaje na wskaźnik i sygnał do ECU i to że pokazuje na zegarze 90 C to nie znaczy że jest dobry bo pokazywać może dobrze a sygnał wysyłać całkiem inny. ja miałem odwrotnie na zegarze pokazywało 70-80 stopni a silnik pracował normalnie stawiałem już na termostat a tu jednak czujnik i wymiana pomogła, co do koleżanki to niech zaślepi zawór EGR skasuje błąd i powinno być ok jak nie to wymiana na nowy



Awatar użytkownika
adrianogl20pe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 30, 2013 13:38

Re: Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: adrianogl20pe » ndz lut 02, 2014 22:42

tomcio06750 pisze:tak czujnik jest 4 pinowy i z niego właśnie podaje na wskaźnik i sygnał do ECU i to że pokazuje na zegarze 90 C to nie znaczy że jest dobry bo pokazywać może dobrze a sygnał wysyłać całkiem inny. ja miałem odwrotnie na zegarze pokazywało 70-80 stopni a silnik pracował normalnie stawiałem już na termostat a tu jednak czujnik i wymiana pomogła, co do koleżanki to niech zaślepi zawór EGR skasuje błąd i powinno być ok jak nie to wymiana na nowy
No zobaczymy jutro podjadę podłącze pod kompa zobaczymy co wyjdzie, nie wiem nie jeste w tej dziedzinie fachowcem ale na kompie chyba powinno pokazać ze czujnik leci w H....... ,wogle powinno coś pokazać chyba?Skoro auto nie chodzi tak jak powinno.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: marcin7x5 » pn lut 03, 2014 13:47

W autach sprzed 2000r nie było kontrolki check.



Awatar użytkownika
adrianogl20pe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 30, 2013 13:38

Re: Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: adrianogl20pe » pn lut 03, 2014 14:52

marcin7x5 pisze:W autach sprzed 2000r nie było kontrolki check.
No wreszcie ktoś jasno mi powiedział już się zastanawiałem czy możne ktoś nie zlikwidował jej bo było coś padnięte.



Awatar użytkownika
adrianogl20pe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob lis 30, 2013 13:38

Gaśnie na zimnym ciężko pali

Post autor: adrianogl20pe » pn lut 03, 2014 14:56

Co do mojej usterki z brakiem wolnych na zimnym silniku, przyczyna były zaśniedziałe styki w czujniku cieczy wd40 i czyszczenie styków pomogło auto chodzi idealnie.Dzieki za pomoc bo naprawdę wszyscy tu mi pomogli. :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości