Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » sob lut 01, 2014 21:13
wronek1 pisze:ja dzisiaj załozyłem u siebie wałek z sdi
A jak z kulturą pracy silnika - głośnością, coś się zmieniło w stosunku do ori wałka z 1z ?
wronek1 pisze:Myślicie że można to jeszcze lekko podkrecić ?
Podobno spada poziom zadymienia, więc można podlać więcej paliwa...
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
wronek1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 788
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: wronek1 » sob lut 01, 2014 21:27
hmm , co do głośności to cieżko mi sie wypowiedzieć bo mam pełen przelot i ogólnie auto dosyć głośne . Myślę ze jakiejś znacznej róznicy nie ma bo osobiście nic nie wyczułem . Czytałem że powinna być bardziej twarda praca , ja nic takiego nie zaobserwowałem ... ale podobnie miałem jak wkładałem nowe wtryski , też sporo osob pisze ze na nowych wtryskach 216 auto inaczej pracuje bo wtryski sie układają, a ja jak w przypadku wałka tez nic nie odczułem takiego.
Co do dawki to narazie zostawię
auto i tak kopci ...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
banshee12
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: banshee12 » sob lut 01, 2014 22:19
Podlać więcej paliwa to znaczy podnieść je w mapach paliwowych, a nie samym nastawnikiem czy VAGiem.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
-
wronek1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 788
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: wronek1 » sob lut 01, 2014 22:30
no to nic nie ruszam , bo nie ma sensu dla mnie jechac po samym wałku na korekte . Zobaczymy w poniedziałek co wyjdzie z tego...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
banshee12
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: banshee12 » ndz lut 02, 2014 09:23
To czekamy na wyniki pomiarów.
Ty pompujesz 1,15b z jakiej turbiny? Jak z VNT (VA) to śmiało możesz podnieść ciśnienie do 1,25b i dymu będzie dużo mniej.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
-
wronek1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 788
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: wronek1 » ndz lut 02, 2014 10:42
z t15stki , seryjne T z 1z.
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » ndz lut 02, 2014 11:12
Panowie trzymajmy się tematu - temat jest o wałku sdi, a wkraczanie w sferę ile tam dmuchnąć, żeby nie było dymu to już trochę wykracza bo "ramy" .
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+
-
wronek1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 788
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: wronek1 » pn lut 03, 2014 19:03
nowy wałek za wiele nie dał , wg starego wykresu doszło 13nm i 4.7KM. Widocznie za słabe mam mody , dodatkowym modem był przelot - nie wiadomo czy on tez troszke nie poprawił osiągów.
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
banshee12
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: banshee12 » pn lut 03, 2014 19:29
Masz wykres na wałku tdi? Możliwe, że przyrost jest w całym zakresie... Chciałbym to porównać.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
-
wronek1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 788
- Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: wronek1 » pn lut 03, 2014 20:27
w dziale speed z wykresami jest moj poprzedni na walku z tdi i bez przelotu z przed 2 miesiecy .
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
-
banshee12
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: wt lis 05, 2013 19:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: banshee12 » pn lut 03, 2014 20:45
Porównując sobie w wolnej chwile oba twoje wykresy wychodzi na to, że doszło Niutona w całym zakresie obrotów, około 20Nm od 3000rpm aż do końca w porównaniu z poprzednim modem. O ile nie była ruszona dawka paliwa to zawsze jakiś przyrost.
ASV+dół ASZ, wałek 38E, pompa 11, turbo ASZ, sprzęgło G60
-
Bukowina_driver
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
-
Kontakt:
Post
autor: Bukowina_driver » ndz cze 29, 2014 16:22
Wiem,że kotlet-ale jako ciekawostkę znalazłem w Etce,iż wałek 028 109 101 E był stosowany w audi 80 b4 TDI 1Z w pierwszych latach produkcji..i w silnikach 1,7 SDI - to ten sam wałek..
-
JABcok20
- Forum Master
- Posty: 1838
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
- Lokalizacja: Lębork
-
Kontakt:
Post
autor: JABcok20 » ndz cze 29, 2014 16:43
W 1.7 sdi jest 028H o ile dobrze pamiętam. etka źle pokazuje... Ostatnio brałem głowicę od 1.9 sdi bodajże golf albo polo i tam był 028E. Oba wałki mam musiałbym porównać. Ten 028E z miał coś ala klapę gaszącą na wlocie do filtra ale ona nie odcinała całkowicie dolotu tylko zmniejszała średnicę.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
godles
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt lut 26, 2010 15:50
- Lokalizacja: Nadarzyn
Post
autor: godles » śr paź 01, 2014 12:46
a czy ktoś się orientuję jaki wałek jest w 1.9SDI oznaczenie silnika ASY?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości