igus, dokładnie tak samo działa patent z korkiem i butelką, tylko po prostu nie musisz pamiętać o odkręcaniuigus pisze:Witam
Ja zawsze po przyjechaniu np. z pracy odkręcam korek od oleju i zostawiam na noc otwartą odmę tak, aby para wydostała się z silnika. Do dziś nie mam problemu z odpalaniem. Oczywiście muszę odkręcać i zakręcać ale to minimalny wysiłek. Sprawdzam też wężyk od filtra powietrza czy tam nie ma odmy i nie mam. Tak zalecał mi mechanik.
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
u mojego brata w ibizie 1.4 AUD kupiliśmy nowy korek, przewierciliśmy na wylot i zamontowaliśmy wąż gumowy 14mm. Wąż do butelki i tam zbiera się woda- para wodna skrapla się w wężu i spływa do butelki. Dodatkowo co miesiąc czyszczenie odmy...
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Dlatego w nowych modelach silników odma wchodzi za przepustnicą, żeby silnik wysysał opary, a wlot jest przez korek z filtra powietrza
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Naprawde nie chce sie narazic innym, ale gdyby, nie fakt, ze mam w swoim golfie 118 tys przebiegu i zalozylem nowa instalacje sekwencyjna najchetniej bym go sprzedal. Wczesniej mialem 3 francuzy akurat w dieslu peugeot 306 hdi renault megane 1.9 dti i scenic 1.9 dci, moze tafilem na egzemplarze, ale takich cudow zima nigdy nie mialem. Jesli ja wracam z dzieckiem od lekarza i musze stanac awaryjnie, bo mi olej wywalil przez bagnet, to nie mam slow...
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
No nie dziwota, też bym się *#cenzura#*piter- pisze:Naprawde nie chce sie narazic innym, ale gdyby, nie fakt, ze mam w swoim golfie 118 tys przebiegu i zalozylem nowa instalacje sekwencyjna najchetniej bym go sprzedal. Wczesniej mialem 3 francuzy akurat w dieslu peugeot 306 hdi renault megane 1.9 dti i scenic 1.9 dci, moze tafilem na egzemplarze, ale takich cudow zima nigdy nie mialem. Jesli ja wracam z dzieckiem od lekarza i musze stanac awaryjnie, bo mi olej wywalil przez bagnet, to nie mam slow..
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Czekając na sprzyjające warunki (u mnie "tylko" minus 6 ) zamontowałem wyczyszczoną odmę plus zamontowany wynalazek, tak jak inni forumowicze. Nie wygląda to estetycznie, ale mam nadzieję, ze nie bede juz tej zimy stawał
Koszt łącznie:
-korek - 4.3 zł,
-kolanko - 2 zł,
-wąż - 5 zł,
-otulina 1.6 zł.
plus klej, który miałem.
Ja wywierciłem większe otwory, aby był lepszy przelot, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
Wrzuce pare zdjęć, może komuś się przydać.
Koszt łącznie:
-korek - 4.3 zł,
-kolanko - 2 zł,
-wąż - 5 zł,
-otulina 1.6 zł.
plus klej, który miałem.
Ja wywierciłem większe otwory, aby był lepszy przelot, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
Wrzuce pare zdjęć, może komuś się przydać.
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
piter-, lepszym rozwiązaniem byłoby puścić go nad silnikiem, wtedy bez znaczenia czy rurka zamarzła czy nie - odmrozi się od ciepła silnika.
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
A zamontował ktoś podgrzewaną puszkę odmy o oznaczeniu 036 103 464 AH (odma silnika BBY) nie wymieniając przy tym kolektora ssącego ? Jak wiadomo w.w. odma ma inny wąż (sztywniejszy) oraz wyjście węża jest w stronę przepustnicy...
Idzie przedłużyć jakoś podgrzewany wąż który jest już u mnie w axp ? Czy trzeba się pakować w wymiane kolektora ssącego ?
Idzie przedłużyć jakoś podgrzewany wąż który jest już u mnie w axp ? Czy trzeba się pakować w wymiane kolektora ssącego ?
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Skoro wąż jest sztywniejszy to nie powinno byc problemu jak się go podłaczy do puszki filtra powietrza. Nawet jak sie go zesztukuje i przedłuzy.
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Witam !
Posiadam silnik AUA 1,4 16v FABI , i sorki że się wtrącam w dyskusję - pomyślałem że przydadzą się moje doświadczenia .http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... &p=6421417#" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem jak w/w - odma już raz ta cholera załatwiła motor i teraz chucham dmucham żeby się ustrzec , tyle wstępu .
Głowicę mechanik założył z dodatkową odmą odpowietrzającą w razie gdyby ta oryginalna zamarzła to to ma uchronić przed drastycznymi konsekwencjami ( ja ją wprowadziłem do butelki i jak pojawia się maź z olejem to fabryczna odma jest do czyszczenia trzeba tylko to kontrolować)
Po wszystkich forach szukam " cudownego rozwiązania " i |Lipton" .
W końcu trafiłem na podgrzewaną puszkę odmy , spodobał mi się ten pomysł tym bardziej że przeczytałem gdzieś że tak robił serwis jak była na te odmy akcja gwarancyjna .
kupiłem na Allegro ( 84 zł.) zamontowałem ( DA SIĘ SPOKOJNE POŁĄCZYĆ DO OBUDOWY FILTRA za pomocą kawałka oryginalnej gumowej odmy ) w sobotę i obserwowałem - odma bez maźi , radość trwała krótko , coś mnie tknęło żeby zobaczyć tą dołożoną odmę a tam pełna butelka ," pampers mi się wypełnił" ze strachu . Odkręciłem odmę z podgrzewaczem dzisiaj i powróciłem do poprzedniej wersji .
Wolę czyścić co sobotę niż wywalać kasę na drogi olej 5W50 .
Moim skromnym zdaniem :
odma z podgrzewaczem rożni się konstrukcyjnie , i nie chodzi mi o sam podgrzewacz czy kształt ,od tej montowanej fabrycznie ,tylko o rozwiązania które widać po wymontowaniu . to co wyczytałem to odma którą zakupiłem PA6 - GF 30 to odma do modelu sil. bb..i aud i.... jeszcze do 1,6 tdi .ale nie do AUA !
Dodam że podgrzewacz ma termik i po uzyskaniu określonej górnej temperatury się rozłącza i vice - wersa , zastanawiam się czy wymienić kolektor na ten z przyłączem odmy i czy to wystarczy? czy też blok ma inną konstrukcję dedykowaną pod konkretną odmę .
Raz jeszcze przepraszam że opisuje swoje spostrzeżenia z fabi w forum dla golfa - ale jśli chodzi o te motory 1,4 16V to jedna cholera .http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... &p=6421417#" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam - i życzę bez mroźnych dni
Posiadam silnik AUA 1,4 16v FABI , i sorki że się wtrącam w dyskusję - pomyślałem że przydadzą się moje doświadczenia .http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... &p=6421417#" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem jak w/w - odma już raz ta cholera załatwiła motor i teraz chucham dmucham żeby się ustrzec , tyle wstępu .
Głowicę mechanik założył z dodatkową odmą odpowietrzającą w razie gdyby ta oryginalna zamarzła to to ma uchronić przed drastycznymi konsekwencjami ( ja ją wprowadziłem do butelki i jak pojawia się maź z olejem to fabryczna odma jest do czyszczenia trzeba tylko to kontrolować)
Po wszystkich forach szukam " cudownego rozwiązania " i |Lipton" .
W końcu trafiłem na podgrzewaną puszkę odmy , spodobał mi się ten pomysł tym bardziej że przeczytałem gdzieś że tak robił serwis jak była na te odmy akcja gwarancyjna .
kupiłem na Allegro ( 84 zł.) zamontowałem ( DA SIĘ SPOKOJNE POŁĄCZYĆ DO OBUDOWY FILTRA za pomocą kawałka oryginalnej gumowej odmy ) w sobotę i obserwowałem - odma bez maźi , radość trwała krótko , coś mnie tknęło żeby zobaczyć tą dołożoną odmę a tam pełna butelka ," pampers mi się wypełnił" ze strachu . Odkręciłem odmę z podgrzewaczem dzisiaj i powróciłem do poprzedniej wersji .
Wolę czyścić co sobotę niż wywalać kasę na drogi olej 5W50 .
Moim skromnym zdaniem :
odma z podgrzewaczem rożni się konstrukcyjnie , i nie chodzi mi o sam podgrzewacz czy kształt ,od tej montowanej fabrycznie ,tylko o rozwiązania które widać po wymontowaniu . to co wyczytałem to odma którą zakupiłem PA6 - GF 30 to odma do modelu sil. bb..i aud i.... jeszcze do 1,6 tdi .ale nie do AUA !
Dodam że podgrzewacz ma termik i po uzyskaniu określonej górnej temperatury się rozłącza i vice - wersa , zastanawiam się czy wymienić kolektor na ten z przyłączem odmy i czy to wystarczy? czy też blok ma inną konstrukcję dedykowaną pod konkretną odmę .
Raz jeszcze przepraszam że opisuje swoje spostrzeżenia z fabi w forum dla golfa - ale jśli chodzi o te motory 1,4 16V to jedna cholera .http://forum.vwgolf.pl/posting.php?mode ... &p=6421417#" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam - i życzę bez mroźnych dni
- blyskawica
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 10:50
- Lokalizacja: Rybnik
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Wlasnie przeczytalam caly temat i nigdzie nie ma wzmianki czy mozna wymienic odme silnika z jej przeczyszczeniem nie wymieniajac przy tym jej uszczelek ( uszczelka w ksztalcie D, i ta okragla).
Nowe, oryginalne uszczelki mam od 2012 roku.
Czy czyszczac odme kazdy z Was wymienia uszczelki, czy jest to zabieg tylko profilaktyczny ?
Nowe, oryginalne uszczelki mam od 2012 roku.
Czy czyszczac odme kazdy z Was wymienia uszczelki, czy jest to zabieg tylko profilaktyczny ?
Grunt to mieć marzenia , podstawa to je realizować !
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Jak dotychczas - ja nie wymieniałem uszczelek , bardziej z zapomnienia, kupna nowych ,niż z oszczędności !
Jak do tej pory nie ma przecieków , ale za każdym razem smaruje oringi wazeliną techniczna.
Jak do tej pory nie ma przecieków , ale za każdym razem smaruje oringi wazeliną techniczna.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Ja mam swoje od nowościblyskawica pisze:Wlasnie przeczytalam caly temat i nigdzie nie ma wzmianki czy mozna wymienic odme silnika z jej przeczyszczeniem nie wymieniajac przy tym jej uszczelek ( uszczelka w ksztalcie D, i ta okragla).
Nowe, oryginalne uszczelki mam od 2012 roku.
Czy czyszczac odme kazdy z Was wymienia uszczelki, czy jest to zabieg tylko profilaktyczny ?
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Zobaczymy jak dalej bedzie, ale na chwile obecna nie widze, aby cos zamarzalo. Waz w pozycji pionowej wszystko wyrzuca i powiem szczerze, ze jestem zdziwiony ile tego jest. Po 3 dniach zrobilem ok 100 km dalaczam zdjecie, moze niewyrazne, ale sopel widac. Zastanawiam sie, czy moze to miec zwiazek, ze dzis zapalila mi sie kontrolka od diagnostyki silnika. Mozliwe, ze to sprawa z IG, bo juz 3 razy byla taka sytuacja i trzeba bylo regulowac mieszanke.btard pisze:piter-, lepszym rozwiązaniem byłoby puścić go nad silnikiem, wtedy bez znaczenia czy rurka zamarzła czy nie - odmrozi się od ciepła silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości