***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam mam pytanko. Zamierzam kupić golfa 4 116(chip140) ale ostatnio już były regenerowane pompo wtryski. Teraz pytanie czy to jest dobrze czy nie
Re: Odp: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady*
Witam wszystkich. Na wiosnę będę szukał Golfa Plus w benzynie 1.6 - 102 km, rocznik 2005/2006. Ile takie auto moze kosztować? Ogólnie jak widzę, mało jest aut z tym silnikiem, prawie wszystko to tsi, lub diesel. Myslałem nad 1.6-102km bo idzie wsadzić gaz i tanio jeździć jak sądze. Pytanie drugie, czy te 102 km wystarczy do normalnej jazdy? Mam teraz Zafire A 2,0 DTL-84km, jeździ się całkiem przyjemnie. Czy to porównywalna jazda będzie w VW?
Wysłane z mojego GT-I9070
Wysłane z mojego GT-I9070
- szakulvip
- Gadatliwa bestia
- Posty: 603
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
- Lokalizacja: WP
- Auto: Audi a4 b8
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
wpisz sobie w google: regenracja i zapoznaj się co znaczy te słowo a sam sobie odpowiesz na pytanie.Tomacho pisze:były regenerowane pompo wtryski. Teraz pytanie czy to jest dobrze czy nie
człowieku zapomnij że coś znajdziesz, ja szukam od 3 mc w obrębie 75km od siebie golfa V 1.6 i lipa jak dotąd a tym bardziej, że Ty chcesz golfa plus, zapomnij.Mr_Andre pisze:Na wiosnę będę szukał Golfa Plus w benzynie 1.6 - 102 km, rocznik 2005/2006. Ile takie auto moze kosztować? Ogólnie jak widzę, mało jest aut z tym silnikiem, prawie wszystko to tsi, lub diesel
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mr_Andre pisze:Golfa Plus w benzynie 1.6 - 102 km
Jeśli mogę coś doradzić to o ile robisz trochę km. A skoro chcesz kupić Golfa Plus to raczej trochę km robisz??i to pewnie z rodziną więc może pomyślisz o 1.9 TDI ?? Nie twierdzę że gaz jest zły etc. Ale miałem auta z gazem a teraz mam same TDI i powiem Ci że z tą "tanią" jazdą na gazie nie jest tak do końca... W moim przypadku miałem dwa silniki do remontu (pierścienie,uszczelniacze itp.) ponieważ gaz jest "suchym" paliwem i niestety może się tak zdarzyć jak u mnie....Mnie kiedyś też "straszyli" że TDi się psuje, drogie części itp.... Ale szczerze mniej wychodzi mnie eksploatacja teraz tych TDi niż jak miałem auta w gazie.... Każdy ma swoje odczucia oczywiście są zagorzeli fani gazu itp. A tak jak napisał "szakulvip" ciężko będzie bardzo.... ostatnio mój kolega też się uparł na ten samochód i kupił dopiero w Holandii...Mr_Andre pisze:bo idzie wsadzić gaz i tanio jeździć jak sądze
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki za odpowiedź. Prawdę mówiąc nie robię gigantycznych przebiegów rocznie, ale mimo wszystko nie chcę auta z samą benzyną. Dotarł dziś do mnie kabel VAG COM 12.12.0, więc będę mógł prześwietlić przyszłego kandydata przed zakupem. Pytanie tylko przy tym TDI 1.9 jakie wartości powinny być dla wtryskiwaczy, czyli jakie wartości są jeszcze do przyjęcia, a jakie już kwalifikują je do rychłej regeneracji? Co jeszcze mógłbym sprawdzić kablem diagnostycznym przed zakupem auta, co ujawniło by wysokie koszta ewentualnych napraw? Jak sprawdzić np sprzęgło, czy turbinę? Co jeszcze na bogato może być do naprawy?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Co znaczy gigantycznych?Mr_Andre pisze:zięki za odpowiedź. Prawdę mówiąc nie robię gigantycznych przebiegów rocznie, ale mimo wszystko nie chcę auta z samą benzyną.
Bo osobiście jakbym jeździł niewiele to nie patrzyłbym na gaz. Po co mi dodatkowe badziewie w bagażniku i pod maską...
PS miałem 3 auta z gazem z różnymi modelami butli i każda wkurza.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wartości mniejsze niż -2.8 i większe niż 2.8 oznaczają uszkodzony wtryskiwacz. Wartości między -1.5 a 1.5 - nie masz się czym martwić, a pozostałe czyli od 1.5 do 2.8 oznacza że jeszcze nie jest źle, ale już nie idealnie.Mr_Andre pisze:Pytanie tylko przy tym TDI 1.9 jakie wartości powinny być dla wtryskiwaczy
Ogólnie trzeba zrobić najprostszy auto scan i już wyjdą błędy jakie są. A, że prawie zawsze wychodzą, to już jest podstawa do negocjacji ceny.Mr_Andre pisze:Co jeszcze mógłbym sprawdzić kablem diagnostycznym przed zakupem auta, co ujawniło by wysokie koszta ewentualnych napraw?
Generalnie najdroższe rzeczy wymieniłeś - sprzęgło z dwumasem, turbina, pompowtryski. Jak to sprawdzić - wszystko znajdziesz na forum.Mr_Andre pisze:Jak sprawdzić np sprzęgło, czy turbinę? Co jeszcze na bogato może być do naprawy?
Generalnie ja od zawsze jeździłem benzyniakami z LPG, ale 3 moje ostatnie auta to diesle i nie narzekam. Koszty użytkowania w zasadzie bardzo podobne do LPG, a samo użytkowanie jakby przyjaźniejsze.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dobrze prawisz... . Jest jeszcze jedna rzecz: Nigdy w żadnej benzynie** z gazem na naszych polskich drogach gdzie musisz tu wyprzedzić tu przyśpieszyć, nie będziesz miał takiej mocy w porównaniu z niskim spalaniem.....A co do sprawdzenia podzespołów: Moim zdaniem powinieneś najpierw zdecydować jaka jednostka napędowa Cię interesuje (poczytać i wybrać) a potem oczywiście jeśli masz możliwość, czas etc. skoczyć chociażby na spot gdzieś koło Ciebie, posłuchać, popatrzeć jak powinien chodzić TDI, popytać i na pewno koledzy dobrze Ci doradzą . Potem jak odpalisz jakiś przystanek przerobiony na Golfa będziesz słyszał czy chodzi jak odrzutowiec połączony z traktorem czy "chodzi" normalnie .herbu pisze: Koszty użytkowania w zasadzie bardzo podobne do LPG, a samo użytkowanie jakby przyjaźniejsze.
**Nie dotyczy 2.5 w górę....instalacja gazowa w takim samochodzie jest i droga i przeważnie robi się to w samochodach użytkowych....
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ze spalaniem może i nie, ale z niskimi kosztami jazdy już tak.Prezes156 pisze:Nigdy w żadnej benzynie z gazem na naszych polskich drogach gdzie musisz tu wyprzedzić tu przyśpieszyć, nie będziesz miał takiej mocy w porównaniu z niskim spalaniem.....
Wszystko możesz wyszukać, bo nikt CI dokładnych danych nie poda, a w necie jest tego cała masa dla każdego silnikaMr_Andre pisze:Pytanie tylko przy tym TDI 1.9 jakie wartości powinny być dla wtryskiwaczy, czyli jakie wartości są jeszcze do przyjęcia, a jakie już kwalifikują je do rychłej regeneracji?
Ciężko wszystko tu opisać, masz dział Diagnostyka, tam jest wszystko przystępnie opisane. Jeśli to Twój pierwszy kontakt z VCDS-em(bo zakładam, że o niego Ci chodziło) to wydrukuj sobie wartości bloków pomiarowych - 003, 007, 008, 010, 011, 013 i 014 z tego co pamiętam, zrób logi auta na ciepłym silniku. Zresztą to wszystko przeczytasz w w/w dzialeMr_Andre pisze:Co jeszcze mógłbym sprawdzić kablem diagnostycznym przed zakupem auta, co ujawniło by wysokie koszta ewentualnych napraw? Jak sprawdzić np sprzęgło, czy turbinę?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tzn. to wszystko jest sprawa sporna itp. bo akurat ja trafiłem na autka którym musiałem robić remont z powodu gazu itp. a ktoś znowu może śmigać autkami z gazem i będzie wszystko cacy.....to zależy od przebiegu autka,stanu faktycznego etc. To jest temat rzeka i kwestia wielu sporów ale ja broń Bożę nie chcę z nikim polemizować piszę tylko to co zaobserwowałem u mnie , znajomych itp. Jeśli ktoś chce benzyna + LPG, nie ma problemu . Kończę już ten OT ;P.ForeCast pisze:Ze spalaniem może i nie, ale z niskimi kosztami jazdy już tak.
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Benzyna z LPG ma 2 zdecydowane przewagi na dieslem:
1. Dużo lepsze wyciszenie, choć w samochodach nowszych, czy wyższej klasy już tak bardzo tego nie czuć
2. Potencjalnie niższe koszty użytkowania (nie chodzi o paliwo) - w benzyniaku zazwyczaj brak turbiny, brak dwumasu, pompowtryskiwaczy... choć oczywiście też nie we wszystkich
1. Dużo lepsze wyciszenie, choć w samochodach nowszych, czy wyższej klasy już tak bardzo tego nie czuć
2. Potencjalnie niższe koszty użytkowania (nie chodzi o paliwo) - w benzyniaku zazwyczaj brak turbiny, brak dwumasu, pompowtryskiwaczy... choć oczywiście też nie we wszystkich
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Powiedzcie mi czy opłaca się kupić na dzień dzisiejszy rocznik 98 golfa czy już szukać te roczniki 99 bo w sumie zadnej różnicy nie ma miedzy nimi. Do wydania mam 10500Pln
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
bez różnicy, boTomacho pisze:Powiedzcie mi czy opłaca się kupić na dzień dzisiejszy rocznik 98 golfa czy już szukać te roczniki 99
bierz co lepsze, zresztą ile razy można pytać o to samoTomacho pisze:zadnej różnicy nie ma miedzy nimi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości