Check engine

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » sob sty 18, 2014 20:01

Witam,
golfik zagazowany. A było to tak. Odpalam, jadę, dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję bo czerwone. Poczułem, że silnik coś nierówno zapracował, patrzę, a silnik zgasł... Nie udało mi się go ponownie uruchomić... Noc była więc zostawiłem auto na parkingu obok. Na drugi dzień samochód odpalił jakby się nic nie stało, od razu zajechałem do znajomego warsztatu. Szukaliśmy przyczyny, błąd na komputerze 16885, P0501, 41F5. Check engine świecił się od dość dawna... Jak już auto było w warsztacie chciałem, żeby coś z tym zrobić. Kolega wymienił mi impulsator z jakiejś starej skrzyni, lecz check po skasowaniu zapala się ponownie po krótkiej chwili (możliwe, że oba czujniki są walnięte lecz to chyba mało prawdopodobne). Wskazówka prędkościomierza i km działa normalnie, na kompie podczas jazdy też prędkość pokazuje. Radio nie jest oryginalne, na czas prób odpięliśmy je całkowicie, check dalej sie pokazywał. Sprawdzałem bezpieczniki 7, 11, 15 bo gdzieś o nich wyczytałem, że mogą mieć znaczenie. Przy zapłonie jest na nich napięcie.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to dalej ugryźć? Gdzie i czego szukać?


Jeszcze takie spostrzeżenie. Poczytałem i czy możliwe jest, że przyczyną zgaśnięcia może być uszkodzony przekaźnik nr 12 (109)?? Wyczytałem że może być on również powodem dla którego nie można się połączyć z vagiem, U mnie taki problem właśnie wystąpił. Kolega ktsem się podłączał.

Jakieś sugestie?

Ten przekaźnik to chyba tylko w dieslach. Ale w benzyniakach jest przekaźnik pompy paliwa? Chyba nr 53...
Ledwo nadążam czytać Wasze odpowiedzi... :banghead:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Check engine

Post autor: grg474 » ndz sty 19, 2014 18:32

mrkamil105 pisze: Na drugi dzień samochód odpalił jakby się nic nie stało, od razu zajechałem do znajomego warsztatu.
mrkamil105 pisze:Szukaliśmy przyczyny, błąd na komputerze 16885, P0501, 41F5.
mrkamil105 pisze:Wyczytałem że może być on również powodem dla którego nie można się połączyć z vagiem,
to może zacznijmy od tego byłeś w warsztacie czy nie. Podpięliście się i odczytaliście błędy czy też nie. Bo sprzeczne informacje piszesz.
Druga sprawa - gaśnie na gazie czy na benzynie też. Trzecia sprawa
mrkamil105 pisze:Radio nie jest oryginalne, na czas prób odpięliśmy je całkowicie, check dalej sie pokazywał.
a czytałeś link - jak złapało błąd impulsatora to myślisz że jak odepniesz radio to błąd zniknie? Check zgaśnie jak usuwasz przyczynę błędu i skasujesz. Więc tak - skoro radio nieoryginalne - wyjąć - wypiąć pin odpowiedzialny za impulsy prędkości (gala) i go zaizolować i można wpiąć spowrotem radio. Potem dopiero skasować błąd w sterowniku silnika.
Jak nadal błąd będzie występował to być może swoim radiem uwaliłeś wyjście na liczniku ale to potem trzeba dumać, jak się błędu nie będzie dało skasować.
a ostatnia sprawa - 1,6 16v - zastanawiam się jak długo jeszcze będę pisał - rok i kod silnika PODAWAĆ


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » ndz sty 19, 2014 22:29

Fakt, może nie do końca jasno się wypowiedziałem.
grg474 pisze:to może zacznijmy od tego byłeś w warsztacie czy nie. Podpięliście się i odczytaliście błędy czy też nie. Bo sprzeczne informacje piszesz.
Na drugi dzień jak auto odpaliło od razu pojechałem na warsztat i zostawiłem samochód. Błędy jakie się pokazały:
- błąd katalizatora - nie wiem do końca jaki
- błąd 16885 (ten błąd powoduje że świeci mi się check engine - świecił się od dawna i wiedziałem że to błąd z tego czujnika)
Żadnego innego, "nowego" błędu wskazującego na przyczynę zgaśnięcia silnika na światłach nie było...

Objaw który może również nieć znaczenie jest taki, że kolega nie mógł podłączyć się vagi'em tylko kts'em. Vag w ogóle nie mógł nawiązać łączności. Stąd po przewertowaniu forum moje zapytanie o możliwość walniętego przekaźnika 53.
grg474 pisze:Druga sprawa - gaśnie na gazie czy na benzynie też.
Zgasł na gazie. Na benzynie nigdy się nie zdarzyło. Ze dwa razy ok pół roku temu zgasł podczas jazdy ale od razu można było uruchomić. Dwa sporadyczne przypadki, które nie pojawiły się od tamtej pory. Na dłuższych trasach, zdarza mu się szarpnąć ze dwa, trzy razy (jadę np na 5 stałą prędkością i nagle szarpnięcie) - jednak dzieje się tak naprawdę rzadko.
Jutro jadę do gazownika na regulację gazu (tak na wszelki wypadek). Mam sekwencję 24 BRC.
grg474 pisze:a czytałeś link - jak złapało błąd impulsatora to myślisz że jak odepniesz radio to błąd zniknie? Check zgaśnie jak usuwasz przyczynę błędu i skasujesz.
Czytałem. Wymiana impulsatora na używkę która została ze starej skrzyni, usunięcie błędu - wyjechaliśmy w trasę. Po chwili check zaświecił się ponownie. Podejrzenie pasło na radio. Odpięliśmy je całkowicie, skasowaliśmy check i pojechaliśmy w trasę (radio odpięte). Po chwili check znowu się zapalił... :-( Radio było wymieniane dawno, kupiłem samochód z tym radiem i wszystko było ok. Check pojawił się dużo później.
Jutro kupimy nowy impulsator, bo nie mamy pewności, że używka nie jest uszkodzona. Czuję jednak, że to nie będzie to. Wskazówka prędkościomierza normalnie chodzi, na podpiętym komputerze podczas jazdy wskazuje tą samą prędkość co wskazówka na liczniku.
grg474 pisze:rok i kod silnika PODAWAĆ
Rok 2000, grudzień. Kod - przykro mi ale nie wiem



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Check engine

Post autor: grg474 » ndz sty 19, 2014 23:10

mrkamil105 pisze:utro jadę do gazownika na regulację gazu (tak na wszelki wypadek).
nie reguluj zanim nie usuniesz usterek (prędkość i sonda)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » ndz sty 19, 2014 23:43

Ok, wstrzymam się.
Co do tego, że zgasł mam przynajmniej jakieś punkty zaczepienia: przekaźnik 53, sprawdzenie kompa, czytałem o egr

Jednak co do samego checka, jeśli na nowym czujniku znowu będzie błąd, to nie znalazłem nigdzie pomysłu jak dalej to ugryźć. No ale zobaczymy jutro jak się włoży nowy.



mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » wt sty 21, 2014 22:17

Witam,
na chwilę obecną bez zmian. Przepatrzone styki, zajrzane do komputera w podszybiu. Wymieniony przekaźnik 100 bo byl lekko ruszony zębem czasu. Dalej brak połączenia z vagiem. Idzie tylko kts. Jutro wypinam licznik i daje do przejrzenia czy nie ma zimnych lutów. Tak czy siak coś w nim lekko nie łączy bo mruga podświetlenie.

Pytanie:
na które piny idzie + i - w przekaźniku 409?
Bo wyjąłem żeby sprawdzić podpinając do aku, ale albo coś źle robię albo nie działa. Ale jakby nie działał to chyba auto by nie odpaliło... po włożeniu go słychać załączającą się pompę.

Obrazek



mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » czw sty 23, 2014 23:09

Witam,
licznik wyjęty, luty poprawione. Dalej bez zmian... następny krok... dokładne sprawdzenie wszystkich wyjść - wejść z licznika na kompa w podszybiu.

Ma ktoś może jakiś inny pomysł?



mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » pn sty 27, 2014 17:23

Witam,

dziś sytuacja lekko się zmieniła.

Zajechałem na stację benzynową z palącym się check engine. Zatankowałem tak, że wskazówka była lekko poza połową na wskaźniku. Odpaliłem, przejechałem trochę - check zniknął... Dodam tylko, że zazwyczaj tankuję niecałe pół zbiornika benzyny, bo jeżdżę na gazie a pb na co dzień potrzeba tyle co na rozgrzanie. Błąd na komputerze nie wskazuje na nic z paliwem, ale czy wskazanie czujnika paliwa może mieć wpływ na zapalający się check? Może to być jakoś powiązane?



mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » pt sty 31, 2014 23:23

Widzę, że temat nie ma zbyt dużego zainteresowania. Postanowiłem, że doprowadzę go do końca i będę opisywał co i jak, może kiedyś komuś się przyda.
Spostrzeżenia na dziś:

- po ostatnim tankowaniu check się nie palił blisko tydzień, dziś, gdy wskazówka wskazywała ciut mniej niż połowa zbiornika zapalił się ponownie. Zatankowanie do pełna już nic nie dało. Check się pali. Także wcześniejsze spostrzeżenie, że zatankowałem więcej i to miało jakiś związek z checkiem był zwykłym zbiegiem okoliczności...

- po zatankowaniu gazu nie przełącza na gaz :banghead: stawiam na mróz...

Obecnie check się pali i jeżdżę na benie. Zrobi się ciut cieplej będę coś myślał dalej.

Jakby jednak ktoś chciał się włączyć do dyskusji - zapraszam, wszelkie porady mile widziane.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Check engine

Post autor: tomcio06750 » sob lut 01, 2014 19:05

a może zawór odpowietrzenia zbiornika sie zacina jak mówisz że po tankowaniu było ok bądz coś pompą paliwa może sie dziać



mrkamil105
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30

Check engine

Post autor: mrkamil105 » pn lut 03, 2014 14:58

Kurcze, najdziwniejsze jest to, że z kompa jest błąd czujnika prędkości ze skrzyni biegów... tam sporo przepatrzone: radio, luty na liczniku, podmieniony czujnik, oczyszczone styki w podszybiu, sprawdzony przekaźnik i nic...

Z tym paliwem to tylko tak z obserwacji. Nie wiem czy to nie przypadek, chociaż sprawa jest dziwna. Wcześniej zatankowałem jedną kreskę ponad połowę na liczniku. Check zniknął, pojawił się jak wskazówka delikatnie spadła poniżej połowy. Od razu zatankowałem ponownie, tym razem 3/4 zbiornika. Jednak po ponownym tankowaniu check nie zniknął... jeździłem tak trochę i gdy z tych 3/4 zbiornika zeszło na jedną kreskę powyżej połowy - check zniknął... I teraz się nie świeci :kac: .

Ten zawór odpowietrzania przeczyścić czy jakoś inaczej można go sprawdzić? Pompka niby przy zapłonie pracuje, załącza się i wyłącza.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Check engine

Post autor: tomcio06750 » śr lut 05, 2014 20:15

to że pracuje to nie znaczy że jest do końca sprawna może dawać nie właściwe ciśnienie i tez może się tak dziać albo jej przekażnik tez może szwankować...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości