Check engine
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Witam,
golfik zagazowany. A było to tak. Odpalam, jadę, dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję bo czerwone. Poczułem, że silnik coś nierówno zapracował, patrzę, a silnik zgasł... Nie udało mi się go ponownie uruchomić... Noc była więc zostawiłem auto na parkingu obok. Na drugi dzień samochód odpalił jakby się nic nie stało, od razu zajechałem do znajomego warsztatu. Szukaliśmy przyczyny, błąd na komputerze 16885, P0501, 41F5. Check engine świecił się od dość dawna... Jak już auto było w warsztacie chciałem, żeby coś z tym zrobić. Kolega wymienił mi impulsator z jakiejś starej skrzyni, lecz check po skasowaniu zapala się ponownie po krótkiej chwili (możliwe, że oba czujniki są walnięte lecz to chyba mało prawdopodobne). Wskazówka prędkościomierza i km działa normalnie, na kompie podczas jazdy też prędkość pokazuje. Radio nie jest oryginalne, na czas prób odpięliśmy je całkowicie, check dalej sie pokazywał. Sprawdzałem bezpieczniki 7, 11, 15 bo gdzieś o nich wyczytałem, że mogą mieć znaczenie. Przy zapłonie jest na nich napięcie.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to dalej ugryźć? Gdzie i czego szukać?
Jeszcze takie spostrzeżenie. Poczytałem i czy możliwe jest, że przyczyną zgaśnięcia może być uszkodzony przekaźnik nr 12 (109)?? Wyczytałem że może być on również powodem dla którego nie można się połączyć z vagiem, U mnie taki problem właśnie wystąpił. Kolega ktsem się podłączał.
Jakieś sugestie?
Ten przekaźnik to chyba tylko w dieslach. Ale w benzyniakach jest przekaźnik pompy paliwa? Chyba nr 53...
Ledwo nadążam czytać Wasze odpowiedzi...
golfik zagazowany. A było to tak. Odpalam, jadę, dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję bo czerwone. Poczułem, że silnik coś nierówno zapracował, patrzę, a silnik zgasł... Nie udało mi się go ponownie uruchomić... Noc była więc zostawiłem auto na parkingu obok. Na drugi dzień samochód odpalił jakby się nic nie stało, od razu zajechałem do znajomego warsztatu. Szukaliśmy przyczyny, błąd na komputerze 16885, P0501, 41F5. Check engine świecił się od dość dawna... Jak już auto było w warsztacie chciałem, żeby coś z tym zrobić. Kolega wymienił mi impulsator z jakiejś starej skrzyni, lecz check po skasowaniu zapala się ponownie po krótkiej chwili (możliwe, że oba czujniki są walnięte lecz to chyba mało prawdopodobne). Wskazówka prędkościomierza i km działa normalnie, na kompie podczas jazdy też prędkość pokazuje. Radio nie jest oryginalne, na czas prób odpięliśmy je całkowicie, check dalej sie pokazywał. Sprawdzałem bezpieczniki 7, 11, 15 bo gdzieś o nich wyczytałem, że mogą mieć znaczenie. Przy zapłonie jest na nich napięcie.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to dalej ugryźć? Gdzie i czego szukać?
Jeszcze takie spostrzeżenie. Poczytałem i czy możliwe jest, że przyczyną zgaśnięcia może być uszkodzony przekaźnik nr 12 (109)?? Wyczytałem że może być on również powodem dla którego nie można się połączyć z vagiem, U mnie taki problem właśnie wystąpił. Kolega ktsem się podłączał.
Jakieś sugestie?
Ten przekaźnik to chyba tylko w dieslach. Ale w benzyniakach jest przekaźnik pompy paliwa? Chyba nr 53...
Ledwo nadążam czytać Wasze odpowiedzi...
Check engine
mrkamil105 pisze: Na drugi dzień samochód odpalił jakby się nic nie stało, od razu zajechałem do znajomego warsztatu.
mrkamil105 pisze:Szukaliśmy przyczyny, błąd na komputerze 16885, P0501, 41F5.
to może zacznijmy od tego byłeś w warsztacie czy nie. Podpięliście się i odczytaliście błędy czy też nie. Bo sprzeczne informacje piszesz.mrkamil105 pisze:Wyczytałem że może być on również powodem dla którego nie można się połączyć z vagiem,
Druga sprawa - gaśnie na gazie czy na benzynie też. Trzecia sprawa
a czytałeś link - jak złapało błąd impulsatora to myślisz że jak odepniesz radio to błąd zniknie? Check zgaśnie jak usuwasz przyczynę błędu i skasujesz. Więc tak - skoro radio nieoryginalne - wyjąć - wypiąć pin odpowiedzialny za impulsy prędkości (gala) i go zaizolować i można wpiąć spowrotem radio. Potem dopiero skasować błąd w sterowniku silnika.mrkamil105 pisze:Radio nie jest oryginalne, na czas prób odpięliśmy je całkowicie, check dalej sie pokazywał.
Jak nadal błąd będzie występował to być może swoim radiem uwaliłeś wyjście na liczniku ale to potem trzeba dumać, jak się błędu nie będzie dało skasować.
a ostatnia sprawa - 1,6 16v - zastanawiam się jak długo jeszcze będę pisał - rok i kod silnika PODAWAĆ
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Fakt, może nie do końca jasno się wypowiedziałem.
- błąd katalizatora - nie wiem do końca jaki
- błąd 16885 (ten błąd powoduje że świeci mi się check engine - świecił się od dawna i wiedziałem że to błąd z tego czujnika)
Żadnego innego, "nowego" błędu wskazującego na przyczynę zgaśnięcia silnika na światłach nie było...
Objaw który może również nieć znaczenie jest taki, że kolega nie mógł podłączyć się vagi'em tylko kts'em. Vag w ogóle nie mógł nawiązać łączności. Stąd po przewertowaniu forum moje zapytanie o możliwość walniętego przekaźnika 53.
Jutro jadę do gazownika na regulację gazu (tak na wszelki wypadek). Mam sekwencję 24 BRC.
Jutro kupimy nowy impulsator, bo nie mamy pewności, że używka nie jest uszkodzona. Czuję jednak, że to nie będzie to. Wskazówka prędkościomierza normalnie chodzi, na podpiętym komputerze podczas jazdy wskazuje tą samą prędkość co wskazówka na liczniku.
Na drugi dzień jak auto odpaliło od razu pojechałem na warsztat i zostawiłem samochód. Błędy jakie się pokazały:grg474 pisze:to może zacznijmy od tego byłeś w warsztacie czy nie. Podpięliście się i odczytaliście błędy czy też nie. Bo sprzeczne informacje piszesz.
- błąd katalizatora - nie wiem do końca jaki
- błąd 16885 (ten błąd powoduje że świeci mi się check engine - świecił się od dawna i wiedziałem że to błąd z tego czujnika)
Żadnego innego, "nowego" błędu wskazującego na przyczynę zgaśnięcia silnika na światłach nie było...
Objaw który może również nieć znaczenie jest taki, że kolega nie mógł podłączyć się vagi'em tylko kts'em. Vag w ogóle nie mógł nawiązać łączności. Stąd po przewertowaniu forum moje zapytanie o możliwość walniętego przekaźnika 53.
Zgasł na gazie. Na benzynie nigdy się nie zdarzyło. Ze dwa razy ok pół roku temu zgasł podczas jazdy ale od razu można było uruchomić. Dwa sporadyczne przypadki, które nie pojawiły się od tamtej pory. Na dłuższych trasach, zdarza mu się szarpnąć ze dwa, trzy razy (jadę np na 5 stałą prędkością i nagle szarpnięcie) - jednak dzieje się tak naprawdę rzadko.grg474 pisze:Druga sprawa - gaśnie na gazie czy na benzynie też.
Jutro jadę do gazownika na regulację gazu (tak na wszelki wypadek). Mam sekwencję 24 BRC.
Czytałem. Wymiana impulsatora na używkę która została ze starej skrzyni, usunięcie błędu - wyjechaliśmy w trasę. Po chwili check zaświecił się ponownie. Podejrzenie pasło na radio. Odpięliśmy je całkowicie, skasowaliśmy check i pojechaliśmy w trasę (radio odpięte). Po chwili check znowu się zapalił... Radio było wymieniane dawno, kupiłem samochód z tym radiem i wszystko było ok. Check pojawił się dużo później.grg474 pisze:a czytałeś link - jak złapało błąd impulsatora to myślisz że jak odepniesz radio to błąd zniknie? Check zgaśnie jak usuwasz przyczynę błędu i skasujesz.
Jutro kupimy nowy impulsator, bo nie mamy pewności, że używka nie jest uszkodzona. Czuję jednak, że to nie będzie to. Wskazówka prędkościomierza normalnie chodzi, na podpiętym komputerze podczas jazdy wskazuje tą samą prędkość co wskazówka na liczniku.
Rok 2000, grudzień. Kod - przykro mi ale nie wiemgrg474 pisze:rok i kod silnika PODAWAĆ
Check engine
nie reguluj zanim nie usuniesz usterek (prędkość i sonda)mrkamil105 pisze:utro jadę do gazownika na regulację gazu (tak na wszelki wypadek).
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Ok, wstrzymam się.
Co do tego, że zgasł mam przynajmniej jakieś punkty zaczepienia: przekaźnik 53, sprawdzenie kompa, czytałem o egr
Jednak co do samego checka, jeśli na nowym czujniku znowu będzie błąd, to nie znalazłem nigdzie pomysłu jak dalej to ugryźć. No ale zobaczymy jutro jak się włoży nowy.
Co do tego, że zgasł mam przynajmniej jakieś punkty zaczepienia: przekaźnik 53, sprawdzenie kompa, czytałem o egr
Jednak co do samego checka, jeśli na nowym czujniku znowu będzie błąd, to nie znalazłem nigdzie pomysłu jak dalej to ugryźć. No ale zobaczymy jutro jak się włoży nowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Witam,
na chwilę obecną bez zmian. Przepatrzone styki, zajrzane do komputera w podszybiu. Wymieniony przekaźnik 100 bo byl lekko ruszony zębem czasu. Dalej brak połączenia z vagiem. Idzie tylko kts. Jutro wypinam licznik i daje do przejrzenia czy nie ma zimnych lutów. Tak czy siak coś w nim lekko nie łączy bo mruga podświetlenie.
Pytanie:
na które piny idzie + i - w przekaźniku 409? Bo wyjąłem żeby sprawdzić podpinając do aku, ale albo coś źle robię albo nie działa. Ale jakby nie działał to chyba auto by nie odpaliło... po włożeniu go słychać załączającą się pompę.
na chwilę obecną bez zmian. Przepatrzone styki, zajrzane do komputera w podszybiu. Wymieniony przekaźnik 100 bo byl lekko ruszony zębem czasu. Dalej brak połączenia z vagiem. Idzie tylko kts. Jutro wypinam licznik i daje do przejrzenia czy nie ma zimnych lutów. Tak czy siak coś w nim lekko nie łączy bo mruga podświetlenie.
Pytanie:
na które piny idzie + i - w przekaźniku 409? Bo wyjąłem żeby sprawdzić podpinając do aku, ale albo coś źle robię albo nie działa. Ale jakby nie działał to chyba auto by nie odpaliło... po włożeniu go słychać załączającą się pompę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Witam,
licznik wyjęty, luty poprawione. Dalej bez zmian... następny krok... dokładne sprawdzenie wszystkich wyjść - wejść z licznika na kompa w podszybiu.
Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
licznik wyjęty, luty poprawione. Dalej bez zmian... następny krok... dokładne sprawdzenie wszystkich wyjść - wejść z licznika na kompa w podszybiu.
Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Witam,
dziś sytuacja lekko się zmieniła.
Zajechałem na stację benzynową z palącym się check engine. Zatankowałem tak, że wskazówka była lekko poza połową na wskaźniku. Odpaliłem, przejechałem trochę - check zniknął... Dodam tylko, że zazwyczaj tankuję niecałe pół zbiornika benzyny, bo jeżdżę na gazie a pb na co dzień potrzeba tyle co na rozgrzanie. Błąd na komputerze nie wskazuje na nic z paliwem, ale czy wskazanie czujnika paliwa może mieć wpływ na zapalający się check? Może to być jakoś powiązane?
dziś sytuacja lekko się zmieniła.
Zajechałem na stację benzynową z palącym się check engine. Zatankowałem tak, że wskazówka była lekko poza połową na wskaźniku. Odpaliłem, przejechałem trochę - check zniknął... Dodam tylko, że zazwyczaj tankuję niecałe pół zbiornika benzyny, bo jeżdżę na gazie a pb na co dzień potrzeba tyle co na rozgrzanie. Błąd na komputerze nie wskazuje na nic z paliwem, ale czy wskazanie czujnika paliwa może mieć wpływ na zapalający się check? Może to być jakoś powiązane?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Widzę, że temat nie ma zbyt dużego zainteresowania. Postanowiłem, że doprowadzę go do końca i będę opisywał co i jak, może kiedyś komuś się przyda.
Spostrzeżenia na dziś:
- po ostatnim tankowaniu check się nie palił blisko tydzień, dziś, gdy wskazówka wskazywała ciut mniej niż połowa zbiornika zapalił się ponownie. Zatankowanie do pełna już nic nie dało. Check się pali. Także wcześniejsze spostrzeżenie, że zatankowałem więcej i to miało jakiś związek z checkiem był zwykłym zbiegiem okoliczności...
- po zatankowaniu gazu nie przełącza na gaz stawiam na mróz...
Obecnie check się pali i jeżdżę na benie. Zrobi się ciut cieplej będę coś myślał dalej.
Jakby jednak ktoś chciał się włączyć do dyskusji - zapraszam, wszelkie porady mile widziane.
Spostrzeżenia na dziś:
- po ostatnim tankowaniu check się nie palił blisko tydzień, dziś, gdy wskazówka wskazywała ciut mniej niż połowa zbiornika zapalił się ponownie. Zatankowanie do pełna już nic nie dało. Check się pali. Także wcześniejsze spostrzeżenie, że zatankowałem więcej i to miało jakiś związek z checkiem był zwykłym zbiegiem okoliczności...
- po zatankowaniu gazu nie przełącza na gaz stawiam na mróz...
Obecnie check się pali i jeżdżę na benie. Zrobi się ciut cieplej będę coś myślał dalej.
Jakby jednak ktoś chciał się włączyć do dyskusji - zapraszam, wszelkie porady mile widziane.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Check engine
a może zawór odpowietrzenia zbiornika sie zacina jak mówisz że po tankowaniu było ok bądz coś pompą paliwa może sie dziać
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 23:30
Check engine
Kurcze, najdziwniejsze jest to, że z kompa jest błąd czujnika prędkości ze skrzyni biegów... tam sporo przepatrzone: radio, luty na liczniku, podmieniony czujnik, oczyszczone styki w podszybiu, sprawdzony przekaźnik i nic...
Z tym paliwem to tylko tak z obserwacji. Nie wiem czy to nie przypadek, chociaż sprawa jest dziwna. Wcześniej zatankowałem jedną kreskę ponad połowę na liczniku. Check zniknął, pojawił się jak wskazówka delikatnie spadła poniżej połowy. Od razu zatankowałem ponownie, tym razem 3/4 zbiornika. Jednak po ponownym tankowaniu check nie zniknął... jeździłem tak trochę i gdy z tych 3/4 zbiornika zeszło na jedną kreskę powyżej połowy - check zniknął... I teraz się nie świeci .
Ten zawór odpowietrzania przeczyścić czy jakoś inaczej można go sprawdzić? Pompka niby przy zapłonie pracuje, załącza się i wyłącza.
Z tym paliwem to tylko tak z obserwacji. Nie wiem czy to nie przypadek, chociaż sprawa jest dziwna. Wcześniej zatankowałem jedną kreskę ponad połowę na liczniku. Check zniknął, pojawił się jak wskazówka delikatnie spadła poniżej połowy. Od razu zatankowałem ponownie, tym razem 3/4 zbiornika. Jednak po ponownym tankowaniu check nie zniknął... jeździłem tak trochę i gdy z tych 3/4 zbiornika zeszło na jedną kreskę powyżej połowy - check zniknął... I teraz się nie świeci .
Ten zawór odpowietrzania przeczyścić czy jakoś inaczej można go sprawdzić? Pompka niby przy zapłonie pracuje, załącza się i wyłącza.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Check engine
to że pracuje to nie znaczy że jest do końca sprawna może dawać nie właściwe ciśnienie i tez może się tak dziać albo jej przekażnik tez może szwankować...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości