[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- 
				Maszan
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 818
 - Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
 - Lokalizacja: Skawina, malopolska
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
No dobra Pany przod ladnie dziala ,ale odzywa sie prawy tyl(w Vagu tez jkest blad tego zamka) : odbija przy zamykaniu przy 15km/h ,  nie zalacza swiatla wewntarz.Pytanie : mikrostyk jest w tym samym miejscu co w przednim zamku ?oraz jak sie do tego dobrac tzn.jak rozlaczyc klamke ze zamkiem bo rozumiem ze zamek wychodzi z platem wewnetrznym?
			
									
									VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
						VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Ja też wymieniłem zasrany mikrostyk, ale...
Drzwi zamykają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 20km/h TAK POWINNO BYĆ, ale drzwi od kierowcy od razu się otwierają, brzęczek też nie działa, ale w tym przypadku wina leży pewnie gdzieś indziej, bo przy informacji o rezerwie i serwisie też nie działa...
Tylko co może być przyczyną otwierania tych drzwi w czasie jazdy, tzn. otworzą się i tak zostają??
			
									
									Drzwi zamykają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 20km/h TAK POWINNO BYĆ, ale drzwi od kierowcy od razu się otwierają, brzęczek też nie działa, ale w tym przypadku wina leży pewnie gdzieś indziej, bo przy informacji o rezerwie i serwisie też nie działa...
Tylko co może być przyczyną otwierania tych drzwi w czasie jazdy, tzn. otworzą się i tak zostają??
- 
				Maszan
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 818
 - Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
 - Lokalizacja: Skawina, malopolska
 
Re: [mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Przyczyna nie tkwi w mikrostyku tylko pewnie krzywka wylaczajaca go jest peknieta(palstik ktorym jest oblana) i nie styka sie dobrze z powierzchnia dzyndzla mikrostyku- zaloz na mikrostyk sprezysta blaszke taka na szerokosc obudowy mikrostyku.Ja wycialem blaszke z puszki po kontakt sprayu boll'a- jest cienka i sprezysta.rafalheba pisze:Ja też wymieniłem zasrany mikrostyk, ale...
Drzwi zamykają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 20km/h TAK POWINNO BYĆ, ale drzwi od kierowcy od razu się otwierają, brzęczek też nie działa, ale w tym przypadku wina leży pewnie gdzieś indziej, bo przy informacji o rezerwie i serwisie też nie działa...
Tylko co może być przyczyną otwierania tych drzwi w czasie jazdy, tzn. otworzą się i tak zostają??
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
						VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: [mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Witam. Mam pytanie odnośnie tej Diody. Czy jest ona również w tylnych drzwiach?. Otóż problem polega na tym, że po otwarciu tylnych prawych drzwi (za pasażerem) nigdzie nie włącza się światło(na dole drzwi + podsufitówki). Reszta drzwi działa. Sprawdzałem słupek(połączenie pod gumową osłoną między drzwiami,a słupkiem) i wszystko jest ok. Podniosłem wykładzinę i nie znalazłem nic niepokojącego. Rozciąłem koszulki na przewodzie brązowym, z którego wychodzą dwa brązowe, oraz czarno brązowym, który rozdziela się na 6 przewodów czarno brązowych. Brzęczyk świateł działa.
			
									
									[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Panowie zapewne to mikrostyk, ale juz pisze o co kaman. Chodzi o prawe drzwi, jak otwiera sie je jest cisza, zero oswietlenia czy kopertowki. Jednakze jak nie domkne drzwi tak dokladnie i ciagne za klamke to oswietlenie sie zalacza chwilowo. Rozumiem, ze do mikrostyka musze sie dostac?
			
									
									- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
lukjach, bez rozebrania zamka się nie obejdzie...a przyczyna pewnie podobna do tej co jest opisana dwa posty wyżej
			
									
									[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Witam forumowiczów!
Na początku chciałem podziękować za tak fajne forum, które wybawiło mnie już z wielu opresji z moim Golfem 4 w roli głównej...
 
Spotkał mnie ostatnio problem z brakiem oświetlenia przy otwieraniu drzwi kierowcy i dzięki temu wątkowi zdiagnozowałem uszkodzenie diody w drzwiach. Zdemontowałem tapicerkę, odnalazłem zaizolowaną czerwoną obudowę z oryginalną diodą, która po wydobyciu i przebadaniu okazała się uszkodzona. Kiedy przy otwartych drzwiach zrobiłem w tym miejscu "zworkę" miernikiem, oświetlenie zadziałało. Idąc za poradą kolegi xisio (pierwszy post), zakupiłem diodę BYP680, o taką: http://abc-electronics.com.pl/pl/p/Diod ... 0-100R/703" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać na zdjęciu, dioda jest połączona ze śrubką, a jej rozmiar "nieco" odbiega od diody oryginalnej. Wcześniej myślałem, że wcisnę tenże zamiennik do oryginalnej czerwonej obudowy i ładnie się to zamontuje jak było wcześniej. Niestety nie będzie takiej możliwości ze względu na rozmiary. Teraz pojawiają się moje pytania: Czy dobrym pomysłem będzie zamontowanie nowej diody bez środkowej części czerwonej obudowy i zaklejenie środka izolacją? Czy nie będzie się zbytnio grzała w takich warunkach? Niby śrubka będzie robić za radiator, ale nie będzie już takiego dostępu do powietrza... Czy może lepiej podarować sobie izolację - ale czy wtedy nie będzie ryzyka zawilgocenia? Zastanawiam się też, czy uda mi się przylutować gwint śrubki do styku w czerwonej obudowie.
			
									
									Na początku chciałem podziękować za tak fajne forum, które wybawiło mnie już z wielu opresji z moim Golfem 4 w roli głównej...
Spotkał mnie ostatnio problem z brakiem oświetlenia przy otwieraniu drzwi kierowcy i dzięki temu wątkowi zdiagnozowałem uszkodzenie diody w drzwiach. Zdemontowałem tapicerkę, odnalazłem zaizolowaną czerwoną obudowę z oryginalną diodą, która po wydobyciu i przebadaniu okazała się uszkodzona. Kiedy przy otwartych drzwiach zrobiłem w tym miejscu "zworkę" miernikiem, oświetlenie zadziałało. Idąc za poradą kolegi xisio (pierwszy post), zakupiłem diodę BYP680, o taką: http://abc-electronics.com.pl/pl/p/Diod ... 0-100R/703" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widać na zdjęciu, dioda jest połączona ze śrubką, a jej rozmiar "nieco" odbiega od diody oryginalnej. Wcześniej myślałem, że wcisnę tenże zamiennik do oryginalnej czerwonej obudowy i ładnie się to zamontuje jak było wcześniej. Niestety nie będzie takiej możliwości ze względu na rozmiary. Teraz pojawiają się moje pytania: Czy dobrym pomysłem będzie zamontowanie nowej diody bez środkowej części czerwonej obudowy i zaklejenie środka izolacją? Czy nie będzie się zbytnio grzała w takich warunkach? Niby śrubka będzie robić za radiator, ale nie będzie już takiego dostępu do powietrza... Czy może lepiej podarować sobie izolację - ale czy wtedy nie będzie ryzyka zawilgocenia? Zastanawiam się też, czy uda mi się przylutować gwint śrubki do styku w czerwonej obudowie.
- 
				Waldi1122
 - Nowicjusz

 - Posty: 11
 - Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:59
 - Lokalizacja: Małopolska
 - Auto: MK4 TDI
 - Silnik: AXR
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Witam wszystkich, kompetentnych i laików!!
Po kilkukrotnym rozbieraniu i składaniu drzwi ( co jak wszyscy wiedzą nie jest proste ) naprawach starego zamka, montażu kupionej używki
 poddaję się.
Kupuję nowy zamek i tu jest problem: jakiej firmy ? Z tego co się zorientowałem robi takie zamki VIKA, jakaś francuska firma, ktoś tam jeszcze. Oryginał z wiadomych względów mnie nie interesuje.
Szerokich dróg i gumowych słupów!!!
			
									
									Po kilkukrotnym rozbieraniu i składaniu drzwi ( co jak wszyscy wiedzą nie jest proste ) naprawach starego zamka, montażu kupionej używki
Kupuję nowy zamek i tu jest problem: jakiej firmy ? Z tego co się zorientowałem robi takie zamki VIKA, jakaś francuska firma, ktoś tam jeszcze. Oryginał z wiadomych względów mnie nie interesuje.
Szerokich dróg i gumowych słupów!!!
- ciachotdi
 - diesel m@ster

 - Posty: 1121
 - Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
 - Lokalizacja: Aalsmeer
 - Auto: Seat mii
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
np. 
http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lew ... 90727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lew ... 90727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- 
				barthezz1985
 - Nowicjusz

 - Posty: 10
 - Rejestracja: pt sty 03, 2014 22:36
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Qto jak możesz to wyjaśnij właśnie jak to zrobić, bo nie każdy jest fachowcem od elektryki/elektroniki. Mimo, że miejscami są tylko 2 kable to trzeba też wiedzieć co, gdzie i jak podłączyć i jak ustawić miernik. Ja, np. jestem kompletnie zielony w tych sprawach, a chciałbym posiąść tą tajemną wiedzę i myślę, że inni, tacy jak ja, też.Qto pisze:Jak ogarniesz luty i wyczyścisz zamek to sprawdź miernikiem poprawność działania mikrostyku (chyba nie trzeba pisać jak - tylko dwa kabelki są).
Z góry dzięki.
pozdrawiam
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Mikrostyk to poprostu włącznik. Naciskając go masz mieć połączenie wychodzących z niego kabli. Więc jeżeli posiadasz miernik, ustawiasz go na test diody ( w taką pozycję co po połączeniu przewodów miernik piszczy), łączysz jeden kabel miernika z jednym z mikrostyka, drugi analogicznie, i jeżeli po wcisnieciu mikrostyka miernik zapiszczy, stycznik jest ok. Chyba bardziej łopatologicznie nie da się wytłumaczyć.
			
									
									- 
				motorzystaa
 - Nowicjusz

 - Posty: 31
 - Rejestracja: ndz sty 12, 2014 01:17
 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Ja u siebie też nie mogę dojść do ładu i składu. Pomijając fakt że z pilota otwierają i zamykają się drzwi które popadnie to mam problem z oświetleniem wnętrza. Żarówki wszystkie sprawne. Po otworzeniu obojętnie których przednich drzwi żadna lampka się nie świeci. Na włączonych światłach słychać piiiiiiiii. Jak otworzę tylne drzwi obojętnie które to lampki w przednich drzwiach się świecą i nad drzwiami też. I tak czytam po różnych forach i każdy pisze inaczej. Co Wy koledzy radzicie najpierwsze sprawdzić ??
			
									
									- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
grubo...motorzystaa pisze:Jak otworzę tylne drzwi obojętnie które to lampki w przednich drzwiach się świecą
jakiś dokładany alarm czy coś ? Generalnie podejrzewam że będzie trzeba rozebrać trochę auto aby sprawdzić co jest grane - chyba że jakieś dokładany moduł cudownie wpięty...
- 
				motorzystaa
 - Nowicjusz

 - Posty: 31
 - Rejestracja: ndz sty 12, 2014 01:17
 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
 
[mkIV] Uszkodzony mikrostyk, alarm, oświetlenie wnętrza
Alarmu nie mam. Oryginalnie był centralny zamek z kluczyka, a teraz jest z pilota i działa jak chce, ale prawych tylnych drzwi mi jeszcze nigdy nie otworzyło  
A jest to możliwe że ktoś źle podpiął radio itak wszystko wariuje ??
			
									
									A jest to możliwe że ktoś źle podpiął radio itak wszystko wariuje ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości
