Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kszum17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 23:31

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: kszum17 » pn sty 13, 2014 00:14

Witam
Posiadam Samochód audi 1.9tdi silnik afn 110KM. Wymieniałem oring na śrubie (trójkątnej) umieszczonej z tyłu pompy między przewodami wysokiego ciśnienia. Po tej operacji samochód nie odpala pomimo licznych prób odpowietrzania. Jak luzuje nakrętki na wtryskiwaczach to ropa leci wydaje mi się dosyć mocnym strumieniem.
Proszę o poradę.



mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: mechatronik1988 » pn sty 13, 2014 22:04

Widze że nie tylko mi się nie udało. Podobno nic się nie dzieje jak się odkręca tą nakrętke, ale niech sie mądrzejsi wypowiedzą.
Robiłeś coś jeszcze przy aucie, bo w moim przypadku szmate wciągneło w kolektor :rozpacz: i z tąd problemy z autem.
Wygieło 1 zawór, za naprawę zapłaciłem 780zł u mechanika. Teraz pozostaje sprawdzić czy silnik będzie poprawnie pracować na uszczelnionej przeze mnie pompie.



kszum17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 23:31

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: kszum17 » pn sty 13, 2014 22:21

Nic więcej nie robiłem. Na szczęście udało się uruchomić samochód. Przyczyną był ciut za gruby simering który się troche przycioł podczas zakręcania śruby. Ropa nie ciekła ale widocznie brał lewe powietrze. Zakupiłem oryginalny komplet uszczelek złożyłem, chwile odpowietrzania i maszyna chodzi.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol26 » śr sty 15, 2014 18:44

Ja te uszczelkę wymieniałem pod blokiem i wszystko poszło jaj zakładał scenariusz:-)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » śr sty 15, 2014 20:07

kszum17 pisze:Nic więcej nie robiłem. Na szczęście udało się uruchomić samochód. Przyczyną był ciut za gruby simering który się troche przycioł podczas zakręcania śruby.
Do pompy zakładamy tylko ori rozmiary oringów ...zakładanie innych rozmiarów ,szczególnie na głowiczce i pokrywkach timingu ,kończy się zwykle tak samo ,trzeba drugi raz wymieniać ,oringi drogie nie są ,ale roboty od groma ....szczególnie jak trzeba drugi raz wyciągać pompę .Ostatnio poprawiałem po koledze ,który załozył zbyt gruby oring pod pokrywką timingu ,co gorsze od strony silnika ,wiec jak nie uda się odkręcić ,to musimy wymontować pompę ...niestety musiał ją wyciągać drugi raz ,bo od zbyt dużego oringu ,"odciął "się na okrągło kawałek, i zablokował tłoczek timingu ,co skończyło się zablokowaniem ruchu tłoczka


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kszum17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 23:31

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: kszum17 » sob sty 18, 2014 01:54

Na szczęście wyciągnołem ten simering w całości. Dzięki za rade na Przyszłość będe pamiętał.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: yaroz » sob sty 18, 2014 18:00

Odkopie temat. Jestem po wymianie oringu (tego dużego). Zakupiłem zestaw naprawczy http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pomp ... 41690.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Numery z tego zestawu:BOSCH 2467010003, VW 038198051D. Trochę się różnią od oznaczeń na mojej pompie, miałem inną końcówkę oznaczenia.
Oring był koloru zielonego.

Wymiana trwała ok 5 godzin z małymi kłopotami. Nie mogłem odkręcić lewej dolnej śruby torx ponieważ była objechana.
Musiałem odkręcić wszystkie cztery króćce znajdujące się w pompie i tą dużą nakrętkę pomiędzy nimi, aby mięć dostęp do tej śruby torx. Trochę ropy wyleciało i została plama pod autem :ass:
Po którejś próbie złapania jej żabką samozaciskową udało mi się ją odkręcić. A potem robiłem wszystko tak jak opisane w tym temacie.
Miałem problemy z odpowietrzeniem układu. Za chiny nie chciał odpalić. Odkręcałem nakrętki przy wtryskach i przy pompie i nic. Filtr zalałem ON zalałem ropą, i też nic. Aż rozłądował mi się akumulator. Odpalił Dopiero za którymś razem na holu. Potem jeszcze miał problemy z odpalaniem, ale po przegonieniu auta, teraz odpala od strzała. :okej: :bigok:


Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » sob sty 18, 2014 18:08

yaroz pisze:Numery z tego zestawu:BOSCH 2467010003, VW 038198051D. Trochę się różnią od oznaczeń na mojej pompie, miałem inną końcówkę oznaczenia.
Bo to jest zestaw do pompy 90 konnej ,która ma inne uszczelki dekielków timimgu ,w twojej z AFN -a ,są to gumowane aluminiowe płaskie uszczelki ,a w zestawie są oringi ,bo takie są w pompie 90 konnej :hmm: Oring głowiczki ,w zestawie zawsze jest zielony ,a w pompach ,fabryczne zawsze będzie czarny
yaroz pisze:Miałem problemy z odpowietrzeniem układu. Za chiny nie chciał odpalić. Odkręcałem nakrętki przy wtryskach i przy pompie i nic. Filtr zalałem ON zalałem ropą, i też nic.
Odkręcanie nakrętek nic nie pomoże ,jak pompa sucha :hmm: jak jest sucha , nie zaciągnie ,o czym sie przekonałeś Trzeba było zalać na fula pompę ,a nie filtr ,filtra przecież nie opróżniałeś :bajer: a najlepiej użyć pompki gruszki ,pompując aż ropa pojawi się w przewodzie powrotnym.Ale skąd miałeś o tym wiedzieć ,jak robiłeś pierwszy raz :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

mechatronik1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: pn wrz 16, 2013 20:34

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: mechatronik1988 » sob sty 18, 2014 18:50

Jak munior, pisze, jak pompa zalana paliwem i sprawna bez odkręcania przewodów wtryskowych prawie od strzała odpala.
Przynajmniej u mnie tak było i to na kijowej dawce na nastawniku 12mg :grin:
Jakby kogo interesowało to przełożyłem swoją pompe co ją uszczelniałem i działa poprawnie mimo ślaczków na tłoczku.

munior to są zestawy z tymi aluminiowymi uszczelkami pokryw tymingu? U mnie też niby 90 koni ale uszczelki te metalowe.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » sob sty 18, 2014 21:04

mechatronik1988 pisze:U mnie też niby 90 koni ale uszczelki te metalowe.
Metalowe,a raczej aluminiowe, gumowane uszczelki ,są we wszystkich pompach z korpusem "kratkowanym " ,czyli nowszym ...w gładkich ,są oringi ...w tym przypadku i nie tylko ,starsze rozwiązania ,znaczy mniej problematyczne ,tańsze ....ale w nowszych musieli "ulepszyć " dobre ,na "lepsze " zamieniająć prosty oring ,na "wypasioną " uszczelkę ... :grin: Nadgorliwość powinna być karalna :chytry: ale gdyby nie ona ,to tunerzy i mechnicy ,by nie mieli co robić ,a tak ...a to mapy startowe spierd...ne ,a to w nowszej vacum pompie w AFN -nach ,notorycznie luzuje się kruciec ,i ucieka podciśnienie ,można by tak wyliczać długo :jezor: Dobre i sprawdzone rozwiązania ,już były , nowsze ,w moim przekonaniu ,prawie zawsze zanczy ,gorsze ,droższe i bardziej awaryjne :hmm: ale od jakiegoś czasu , nie robi się aut na lata ,tylko na gwarancję :jezor: A potem dobrze się zarabia ,na tych "ulepszonych " wynalazkach


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: bzdzioch1 » sob sty 18, 2014 21:27

munior pisze:
mechatronik1988 pisze:U mnie też niby 90 koni ale uszczelki te metalowe.
Metalowe,a raczej aluminiowe, gumowane uszczelki ,są we wszystkich pompach z korpusem "kratkowanym " ,czyli nowszym ...w gładkich ,są oringi ...w tym przypadku i nie tylko ,starsze rozwiązania ,znaczy mniej problematyczne ,tańsze ....ale w nowszych musieli "ulepszyć " dobre ,na "lepsze " zamieniająć prosty oring ,na "wypasioną " uszczelkę ... :grin: Nadgorliwość powinna być karalna :chytry: ale gdyby nie ona ,to tunerzy i mechnicy ,by nie mieli co robić ,a tak ...a to mapy startowe spierd...ne ,a to w nowszej vacum pompie w AFN -nach ,notorycznie luzuje się kruciec ,i ucieka podciśnienie ,można by tak wyliczać długo :jezor: Dobre i sprawdzone rozwiązania ,już były , nowsze ,w moim przekonaniu ,prawie zawsze zanczy ,gorsze ,droższe i bardziej awaryjne :hmm: ale od jakiegoś czasu , nie robi się aut na lata ,tylko na gwarancję :jezor: A potem dobrze się zarabia ,na tych "ulepszonych " wynalazkach



ale konstruktorzy by się spienili po tej wypowiedzi :grin: ale taka jest prawda dobre i mniej awaryjne już" były" a teraz trzeba mieć dobre ubezpieczenie z holowaniem w pakiecie :grin:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » sob sty 18, 2014 21:38

bzdzioch1 pisze:ale konstruktorzy by się spienili po tej wypowiedzi :grin: ale taka jest prawda dobre i mniej awaryjne już" były"
Ci "konstrutorzy " zaliczyli już tyle wpadek ,że powinni się ze wstydu pod ziemię zapaść :grin: Inżyniery ,ulepszacze od siedmiu boleści...kiedyś robili silniki ze sporym zapasem wytrzymałości ,dzieki czemu nasz kultowy 1,9 tdi ,nawet po 20 tu latach ,bez problemu znosi podniesienie mocy do 120 -130 kucy ....ciekawe jak współczesne wynalazki ,po 20 tu latach ,zniosły by podobny zabieg ,jak są wyżyłowane na maxa :chytry: nie zniosły by ,bo za 20 lat , sladu po nich nie będzie :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: yaroz » ndz sty 19, 2014 11:05

munior pisze:Trzeba było zalać na fula pompę
Tak żebym wiedział na przyszłość :bajer: , w którym miejscu wlać tą ropę do pompy? :hmm:


Obrazek
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm :satan:
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » ndz sty 19, 2014 11:20

yaroz pisze:Tak żebym wiedział na przyszłość :bajer: , w którym miejscu wlać tą ropę do pompy?
Zainwestować ok.30 zł w popkę gruszkę i założyć na przewód zasilający ,albo jak wolisz ,zrzucić nastawnik :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości