Michał_1977 pisze:
Domyślam się,ze chodzi o ten silnik
dokładnie o ten AAZ z 93 roku, pompa bez fasolek na kole.
Michał_1977 pisze:Matiuas,silnik AAZ lubi sobie zrobić kuku i ściąć klin na wale.Jeśli regulacja pompą nie przyniesie oczekiwanego rezultatu,musisz zbadać,czy pasek na pompie nie przeskoczył lub od razu wszystkie ustawienia i klina na wale.
Silnik ze względu na problem, który z nim miałem
viewtopic.php?f=35&t=531519 został dokładnie sprawdzony: cały rozrząd rozkładałem , oglądałem czoło wału i się miło zdziwiłem, wcześniejszy właściciel założył wał z TDI. Dałem nową śrubę wału, nowe koło pasowe wielorowkowe bo takie miało bicie że aż powycinało rowki z paska, oczywiście nowe wszystkie paski i rolkę rozrządu. Traz koło pasowe chodzi bez żadnych bić
Po ustawianiu wszystkiego na znakach miałem problem z odpaleniem, dopiero gdy dzisiaj cofnełem o jeden ząbek koło pompy silnik zaczął normalnie pracować i odpalać, ale jeżeli ustawię wał i wałek rozrządu na znaki, to nie zgadzają się znaki na pompie, możliwe że ktoś kiedyś źle poskładał ? Teraz będę jeszcze wałczył paskiem rozrządu, który pomiędzy pompą a wałkiem pośrednim ucieka troszkę na zewnętrzną część koła wałka pośredniego, tak było też wcześniej i na kole pasowym (wielorowkowym) pasek rozrządu wyrzeźbił rowki, czy to może być wina pompy czy panewki zewnętrznej wałka pośredniego? czy mam luzy na wałku niestety nie sprawdziłem przed poskładaniem rozrządu.