Co kupić - manual czy automat?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
Co kupić - manual czy automat?
panowie a jak się ma targanie lawety za automatem??konkretnie chodzi o a6 c5 2,8v6 w tiptronicu.auto ciągło by na lawecie golfa II nie więcej jak 5 razy w roku odcinki po ok 300-400km.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Co kupić - manual czy automat?
Przy takim obciążeniu
spokojnie da radę. No chyba że laweta pospawana z szyn kolejowychdawid018 pisze:na lawecie golfa II nie więcej jak 5 razy w roku odcinki po ok 300-400km.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
Powoli przymierzam się do kupna MK5 GTI. Sporo się muszę dowiedzieć, żeby nie władować kasy w błoto. Najpierw jednak mam pytanie co do skrzyni, bo czytałem, że błędem jest kupować GTI z manualem zamiast DSG. Była to jednak opinia jednego gościa, więc nie ma chyba co jej brać za bardzo do siebie. Co więc wybrać? Osobiście wolałbym manuala ze względu na chyba większą frajdę z jazdy, bądź co bądź, już trochę sportowym autem. Poza tym chyba w razie jakichś problemów jest tańsza w utrzymaniu.
Co kupić - manual czy automat?
błędem jest kupowanie jakiegokolwiek auta z silnikiem o mocy ok 200KM +++ w manualu. Toż to męczarnia dla kierowcy, opon i sprzęgłaPaffeu pisze:że błędem jest kupować GTI z manualem zamiast DSG
każdy tak mówi dopóty nie pojeździ takim i stwierdzi że zasadniczo bez trakcji nie da się tym jeździć. Jeżeli to lekki mały hatchback, jeszcze FWDPaffeu pisze:Osobiście wolałbym manuala ze względu na chyba większą frajdę z jazdy
jak trafisz na zajechaną lub model z wadami owszem - zwłaszcza DSG gdzie wymiana sterownika to koszt ok 8 tyś zł !! ale kpl sprzęgła do nowych silników i skrzyń manualnych też potrafi przyprawić o zawrót głowy połową tej kwoty...Paffeu pisze:Poza tym chyba w razie jakichś problemów jest tańsza w utrzymaniu.
Przejedź się GTI z DSG, wrzuć na manual i pozmieniaj biegi, zapewniam, lepszej frajdy nie ma. Mocny jak tur silnik i pełna kontrola mocy przekazywanej na koła
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
Może jak się przejadę to zmienię zdanie. Na razie jednak chyba nadal wolę manual. Zwłaszcza, że ja nie będę go piłował, tylko przez większość czasu raczej normalnie użytkował. Kolega ma Passata 2.0 TDI z DSG. Jest sens w ogóle się nim przejechać, czy różnica jest za duża by się tym sugerować?
Co kupić - manual czy automat?
Jeżeli to CR 170KM będzie frajda.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
Śmiem twierdzić iż DSG to obecnie jedna z lepszych skrzyń na rynku.
Sypią się nieserwisowane. Ale znam wiele przypadków przelotu 190 czy 240tys km bez jakiegokolwiek serwisu.
A szkoda bo co 60tys km obowiązkowo !!
No cóż... 722.6 (jak u mnie) już nie kupisz
Sypią się nieserwisowane. Ale znam wiele przypadków przelotu 190 czy 240tys km bez jakiegokolwiek serwisu.
A szkoda bo co 60tys km obowiązkowo !!
No cóż... 722.6 (jak u mnie) już nie kupisz
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
W rodzinie były 3 passaty, wszystkie kupione jako nowe, były serwisowane w aso. W każdym do wymiany mechatronika. W jednym padła poniżej 100tys przebiegu...
Superb 3.6 FSI olej wymieniany w aso co 60 tys, przy przebiegu 134tys do wymiany mechatronika. W passatach nie pamiętam jaki koszt, w superbie ponad 6 tys, ale SKODA Auto Polska zgodziła się na naprawę gwarancyjną po gwarancji. Koszt tylko robocizny.
Jeśli dsg to obowiązkowo diagnostyka skrzyni w aso przed zakupem. W skodzie chyba 150zł, więc znośnie.
Superb 3.6 FSI olej wymieniany w aso co 60 tys, przy przebiegu 134tys do wymiany mechatronika. W passatach nie pamiętam jaki koszt, w superbie ponad 6 tys, ale SKODA Auto Polska zgodziła się na naprawę gwarancyjną po gwarancji. Koszt tylko robocizny.
Jeśli dsg to obowiązkowo diagnostyka skrzyni w aso przed zakupem. W skodzie chyba 150zł, więc znośnie.
Co kupić - manual czy automat?
gadałem tam gdzie wymieniam olej w swojej skrzyni, gościu mówi że dsg dobra skrzynia, ale na początku elektronikę ładowali zalaną jakimś ciulowym żelem i olej ją przegryzał i dlatego padają to jego słowa
Co kupić - manual czy automat?
No właśnie się tego boję. Poza tym można trafić, a raczej trudno nie, na GTI, które było mocno eksploatowane i skrzynia nie będzie w dobrym stanie. Z manualem jednak może być prościej i taniej...
a tak odbiegając od skrzyń... Możecie rzucić okiem na to http://allegro.pl/show_item.php?item=3833393662 ? Wszysko chyba ok, tylko skąd 5 właścicieli w 8 letnim aucie ?
a tak odbiegając od skrzyń... Możecie rzucić okiem na to http://allegro.pl/show_item.php?item=3833393662 ? Wszysko chyba ok, tylko skąd 5 właścicieli w 8 letnim aucie ?
Re: Co kupić - manual czy automat?
Nie wiem co to znaczy później. Paski były z 2007 roku(przed zmianą na cr) a superb z lutego 2009szczyku pisze:gadałem tam gdzie wymieniam olej w swojej skrzyni, gościu mówi że dsg dobra skrzynia, ale na początku elektronikę ładowali zalaną jakimś ciulowym żelem i olej ją przegryzał i dlatego padają to jego słowa
Liczba właścicieli tego auta faktycznie odstrasza...
Co kupić - manual czy automat?
Coś mi się o uszy obiło że w 2010 coś tam poprawili, zmodernizowali w skrzyniach DSG - właśnie w związku z tymi układami sterowania zanurzonymi w oleju.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
Ja dopóki nie przesiadłem się na automat, zawsze byłem zdania, że manual i manual. No nie. Automat górą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości