[MK3] Zle wskazania temperatury wody! Co moze byc przyczyna?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- SeBiDiN_GTI
- BlackMagicPower
- Posty: 220
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 14:17
- Lokalizacja: PVWR
- Kontakt:
Mam to samo. Po zmianie czujnika wskaźnik pokazuje temperaturę 110. Wyjąłem pojechałem do sklepu zamienili mi na inny i to samo. Przewody nie puchły, silnik się niegrzał. Dla pewności podłączyłem silnik pod komuter i pokazuje wszystko ok odpowiednią temeraturę. Jeżdżę tak od ponad roku. Nie ptrzejmuj się tym jak nie ma oznak żeby silnik się grzał
[ Dodano: Sob Wrz 02, 2006 2:31 pm ]
[ Dodano: Sob Wrz 02, 2006 2:31 pm ]
układ sam się odpowietrzakanapakinczkin pisze:a on sie czasem sam nie odpowietrza??????????
kodek
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
ja bym jednak nie ryzykowal i nie jezdzil z takim czujnikiem ktory wskazuje 110, jak ci kiedys temp. wzrosnie i sie nie zorientujesz to przegrzejesz silnik.
mialem niedawno podobny problem.
wsk.temp. ciagle pokazywal 70st. pojechalem wymienili mi czujnik temp. i nagle nowy zaczal wskazywac 110 az sie lampka zaswiecila.
wymienilem jeszcze raz ten czujnik, wymienilem termostat i dla pewnosci czujnik przy chlodnicy.
i wszystko gra, teraz mam idealnie 90st.
slyszalem ze na 3 czujniki temp. jeden jest dobry
mialem niedawno podobny problem.
wsk.temp. ciagle pokazywal 70st. pojechalem wymienili mi czujnik temp. i nagle nowy zaczal wskazywac 110 az sie lampka zaswiecila.
wymienilem jeszcze raz ten czujnik, wymienilem termostat i dla pewnosci czujnik przy chlodnicy.
i wszystko gra, teraz mam idealnie 90st.
slyszalem ze na 3 czujniki temp. jeden jest dobry
Ja wymieniałem ostatnio płyn chłodniczy (na zimę ) i okazało się, że układ odpowietrzający (taka cienka rurka od silnika do zbiornika wyrównawczego) był zatkany! Mechanik sie dziwił dlaczego pokazuje dobrą temperaturę, bo jak się okazało, robi się w silniku poduszka powietrzna (przez to że zatkany odpowietrznik) i wypycha wodę z silnika.. i się strasznie grzeje. Wg. mnie, gdyby było zwarcie wskaźnik pokazywał by 110 st odrazu po wlaczeniu zapłonu, gdyż przy zwarciu jest zasada "wszystko albo nic" czyli albo by nic nie pokazywał albo odrazu full, gdyż nie ma żadnego opornika w przypadku zwarcia... więc jeżeli temperatura podnosi się wam stopniowo w czasie jazdy do 110 st to napewno któryś z czujników...
- daro-driver
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kingsajz.
- Kontakt:
ja mam podobny problem, w zeszlym tygodniu jechalem do poznania - wszystko fajnie pieknie ale w poznaniu 110stopni i dym z pod maski :/ niezalaczyl sie wentylator... ostygl i pojechalem dalej ale non stop sie grzal :/ pozniej wentylator podlaczylem na krotko i niby dzialal... wymienilem czujnik i juz dziala podczas jazdy ale i tak pokazuje 100-110stopni :/ no i ubywa mi wody z ukladu chlodniczego co to moze byc ?
Panowie ja tez mialem jazde z wskazaniami temp. na poczatek zima poszedl termostat temp byla niska ponizej wymienilem pokazywal 90. Wisona sytuacja sie powtozyla znowu wymienilem termostat oplukalem silnik zalalem nowitki plyn i co znowu to samo maks 70 i wiatrak pracuje. Czujnik wentylatora tez wczesniej wymienailme wiec widzialem ze jest ok. Doszy mnie sluchy ze to problem o ktorym piszecie a wiec cos z zasilaniem. Jestem elktrykiem- automatykiem z zawodu co prawda nie samochodowym ale pojecie o pradzie mam. wiec zrobilem pomiar i zmierzylem rezystancje czujnika- ktory okazal sie dobry wedlug tego co podal ktos na forum niby zaczerpniete z programu serwisowego. podczas pracujacego silnika od zimnego mierzylem i notowalem temp. wentylator zaloczyl sie przy 87 stopniach w zbiorniczku wiec wszstko ok na wskazniku zas bylo nie spelna 70. wiec sprawa wydala sie prosta zakupilem nowy czujni ( zólty ) niby do tego silnika i co pupa. pokazuje podobnie jak wam 110 no prwie bo teraz juz troszke mniej. i dalem sobie z tym spokoj glownie chodzilo mi o to zeby pokazywal wiecej i zestyki pomiaru dla Vaga zeby pokazywaly wyzsza temp bo to sie wiarzez mniejszym spalaniem. mamy wrzesien od wisony zrobilem jakies 15 tys i wsio jest ok a temp stabilna miedzy 108 a 110 nawet w 34 upaly.
co do sprawdzenia zegarow proponuje przekrecic zaplon i zewrzec styki 1-3 i sprawdzic czy wychyla sie na maksa wskaznik jesli tak problem masy jest z glowy.
Jezeli wskaznik sie nie wychyli to chaktycznie moze byc problem z kablem ale nie z masa a samym zasilaniem czujnika i wskaznika. jezeli ma za niskie napiecie przy zwrtych stykach nie wychyli wskaznik na mksa. Podobno jest to problem stabilizatora zaislajacego zestaw wskazników( napewno taki istnieje) widzialem go w sklepie za niezla sumke zreszta ale oczywiscie nie zakupilem tylko idalem sie do sklepu z elektronika i zamiast 65 zeta kupilem za 1,20 na wszelki wypadek ale powiem szczerze ze nie znalazlem go u siebie a po sprawdzeniu poprzez zwrcie nie szukalem bo jezeli wskaznik sie wychyla na maks jest wszystko ok z zasilaniem tylko czujniki ktore nam sprzedaja maja dziwne parametry. Jest jeszcze jedna mozliwosc a wiec pomiar rzeczywistej temp(pamietajcie ze nalezy miezyc tem cieczy wlewajacej sie cieniutkim werzykiem do zbiorniczka wyrownaczego z krocca glowicy, bo to jest zblizona temp przy czujniku) i jezeli jest ok mozna ustawic zegary do czujnika. Wskaznik ma mozliwosc kalibracji jak np amperomierz czy woltomierz analogowy ( zabytek) ale ten krok wiarze sie ze stalym rozkalibrowaniem zegarow. Mozna rónież przy za duzych wskazaniach dolozyc w szerg rezystor ale jaki to juz trzeba sobie zmierzyc i wyliczyc ale mysle ze w granicach 10 - 20 ohmow bo mniej wiecej o tyle zmienia sie rrzystancja czujnika przy zmanie 10 stopni w gornym zakresie ale glowy za t uciac nie dam trzeba to po prostu zmierzyc
Czy warto sie w to bawic??
Jak temp jest ok i wentylator pracuje chyba nie bo taki czujnik i za 30 zeta i tak sie zepsuje skoro co trzeci jest dobry wlosi zalewaja nas badziewiem oprocz aut sprzedaja gowniane zamiennki ....:D:D
co do sprawdzenia zegarow proponuje przekrecic zaplon i zewrzec styki 1-3 i sprawdzic czy wychyla sie na maksa wskaznik jesli tak problem masy jest z glowy.
Jezeli wskaznik sie nie wychyli to chaktycznie moze byc problem z kablem ale nie z masa a samym zasilaniem czujnika i wskaznika. jezeli ma za niskie napiecie przy zwrtych stykach nie wychyli wskaznik na mksa. Podobno jest to problem stabilizatora zaislajacego zestaw wskazników( napewno taki istnieje) widzialem go w sklepie za niezla sumke zreszta ale oczywiscie nie zakupilem tylko idalem sie do sklepu z elektronika i zamiast 65 zeta kupilem za 1,20 na wszelki wypadek ale powiem szczerze ze nie znalazlem go u siebie a po sprawdzeniu poprzez zwrcie nie szukalem bo jezeli wskaznik sie wychyla na maks jest wszystko ok z zasilaniem tylko czujniki ktore nam sprzedaja maja dziwne parametry. Jest jeszcze jedna mozliwosc a wiec pomiar rzeczywistej temp(pamietajcie ze nalezy miezyc tem cieczy wlewajacej sie cieniutkim werzykiem do zbiorniczka wyrownaczego z krocca glowicy, bo to jest zblizona temp przy czujniku) i jezeli jest ok mozna ustawic zegary do czujnika. Wskaznik ma mozliwosc kalibracji jak np amperomierz czy woltomierz analogowy ( zabytek) ale ten krok wiarze sie ze stalym rozkalibrowaniem zegarow. Mozna rónież przy za duzych wskazaniach dolozyc w szerg rezystor ale jaki to juz trzeba sobie zmierzyc i wyliczyc ale mysle ze w granicach 10 - 20 ohmow bo mniej wiecej o tyle zmienia sie rrzystancja czujnika przy zmanie 10 stopni w gornym zakresie ale glowy za t uciac nie dam trzeba to po prostu zmierzyc
Czy warto sie w to bawic??
Jak temp jest ok i wentylator pracuje chyba nie bo taki czujnik i za 30 zeta i tak sie zepsuje skoro co trzeci jest dobry wlosi zalewaja nas badziewiem oprocz aut sprzedaja gowniane zamiennki ....:D:D
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości