Witam
Mam Golfa 1.6 z 91 benzyna/gaz
Muszę akumulator zmienić
Podczas ostatniego sprawdzania akumulatora, wyszło mi ładowanie 13.60 volt
gdy podłanczam sie voltomierzem bezpośrednio do alternatora ma 14.10 volt
Jak podłanczam sie bezposrednio kablem z klemy minus do obudowy alternatora, to napiecie się podwyższa o 0.20 vol
W czym może być proble?
Czy takie napiecie ładowania jest szkodliwe dla nowego akumulatora - czy sie naładuje?
Codziennie robie ok 25 km na trasie
Prąd ładowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prąd ładowania
Genesis72, posprawdzaj wszystkie styki i połączenia, spryskaj jakimś kontaktem w spreju i powinno się poprawić, u mnie na aku jest tyle co na alternatorze.
Prąd ładowania
Jeśli masz nowy akumulator to przeczytaj w instrukcjii jak powinno wyglądać jego pierwsze uruchomienie, Jeśli jest sucho ładowany i należy go od razu zamontować to nie martw się niczym, niektóre akumulatory wymagały najpierw naładowania. Spróbuj poprawić masowanie silnika, ten miedziany przewód z minusa akumulatora będzie już zaśniedziały itd, to pogorsza przewodnictwo, przeczyść lub nawet zamontuj nowy.
Prąd ładowania
Witam ponownie
JAk mase dodatkowa kablem pociagnę do obudowy alternatowa to napięcie się porawia, ale o jakie 0.20 volta
Czy alternator kablem plusowym powinien być podlaczony bezposrednio z akumulatorem, czy przez rozrusznik?
U mnie kabel najpierw leci do rozrusznika, a potem z rozrusznika do akumulatora
JAk mase dodatkowa kablem pociagnę do obudowy alternatowa to napięcie się porawia, ale o jakie 0.20 volta
Czy alternator kablem plusowym powinien być podlaczony bezposrednio z akumulatorem, czy przez rozrusznik?
U mnie kabel najpierw leci do rozrusznika, a potem z rozrusznika do akumulatora
Prąd ładowania
ja miałem zrobione tak, że miałem bezpośrednio pociągnięte kable z alternatora to akumulatora. wiadomo dodatni i ujemny. najlepiej przekrojem nie mniejszym niż 6mm2.
to że dodatni idzie przez rozrusznik tylko pogarsza sprawę bo jest kolejny punkt styku gdzie może wystąpić spadek napięcia ładowania. Mam teraz seata z 98r i tak kabel plusowy jest podłączony bezpośrednio z aku.
to że dodatni idzie przez rozrusznik tylko pogarsza sprawę bo jest kolejny punkt styku gdzie może wystąpić spadek napięcia ładowania. Mam teraz seata z 98r i tak kabel plusowy jest podłączony bezpośrednio z aku.
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Prąd ładowania
Genesis72, pojawia czasem problem ze zmasowaniem alternatora do silnika, tzreba oczyśćić papierem ściernym powierzchnie styku mocowania altka do łapy i potem mocno przykręcać, szczegolnie wtedy jak się jeździło z niedokręconym altkiem to pojawia się na tych łączeniach jakiś tlenek - bardzo dobry izolator.
A co do puszczenia kabla nie typowo czyli z ominięciem rozrusznika, to można ale nie widze sensu, jeśli rozrusznik ma jakieś przebicie to i tak ucieczka prądu będzie tylko dłuższą droga przez dodatkowy kabel.
A co do puszczenia kabla nie typowo czyli z ominięciem rozrusznika, to można ale nie widze sensu, jeśli rozrusznik ma jakieś przebicie to i tak ucieczka prądu będzie tylko dłuższą droga przez dodatkowy kabel.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości