Temperatura pracy TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Temperatura pracy TDI

Post autor: lukasz_bliw » pt sty 03, 2014 12:19

czyli trzeba mierzyć przed montażem. Dobrze wiedzieć. (ja jeżdżę na zamienniku, oszukuje o 10 stopni - wskazówka stoi przed 80) ale mi to nie robi różnicy :P


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Temperatura pracy TDI

Post autor: KoJ@K » pt sty 03, 2014 13:50

Są różne wartości, żeby mierzyc ten czujnik:
tu są wartości dla czujnika temperatury od strony silnika, który jest odpowiedzialny za przekazywanie temp. do sterownika. Przy czym jego trzeba mierzyć na zakresie 20k. ( u mnie było 4150 - czyli obwód dobry)

Obrazek

A tutaj są wartości dla pinów, które odpowiedzialne są za wskazania na liczniku (2 i 4):
Obrazek

Najlepiej mierzyc na zakresie 2k (w moim przypadku było to poza zakresem i musiałem przestawic na 20k, gdyż u mnie pokazywało 4900 - czyli obwód zyebany ;) )
Obrazek

W drugim, starym czujniku było tak, że obwód, który idzie na zegary pokazywał 1552 przy temp. zewn. 10 stopni - czyli wskaźnik okej, ale obwód od sterownika pokazywał przy tej samej temp zewn. 0.4 - czyli nie sprawny i to już mi wywalało jako błąd czujnika G62 po podpięciu VAGa. :bajer:

Podziękowania dla mistrza hayperekpo za podesłanie tabelek, wyjaśnienie co, ile i jak. :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Temperatura pracy TDI

Post autor: KoJ@K » sob sty 04, 2014 18:41

Dla zaspokojenia drażniącego mnie wskazywania dzisiaj zakupiłem nowy czujnik, na miejscu go przemierzyłem, sprawdziłem - wskazania jak należy, więc do garażu, wymianka, VAG, jazda próbna i w końcu jest tak jak byc powinno! Na VAGu temperatura była wyższa o ~ 5-7 stopni niż temperaturą ze zbiorniczka ( VAG pokazywał 80 stopni, a w zbiorniczku był już trochę chłodniejszy płyn - 74 stopnie). W obu grupach wskazania jednakowe !! :okej:


Obrazek

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Temperatura pracy TDI

Post autor: lukasz_bliw » sob sty 04, 2014 21:09

jak w 4 zbiorniczek jest jak w 3 to ta temperatura mnie nie dziwi - zobacz jakiej średnicy jest wężyk którym dochodzi płyn - przepływ przez zbiorniczek jest zdecydowanie mniejszy za tym idzie ilość ciepła dostarczanego z nowym płynem. :pub:


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Temperatura pracy TDI

Post autor: wesol » ndz sty 05, 2014 13:53

poza tym czujnik temp jest na króćcu na glowicy. Bezposrednio plyn chlodzacy goracy po odebraniu ciepla z glowicy idzie przez czujnik temp. Juz ciepej jak tam to nie bedzie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Temperatura pracy TDI

Post autor: KoJ@K » ndz sty 05, 2014 14:48

No wiem wiem, chodzilo mi tylko o to zeby zobrazowac mniej wiecej roznice w temperaturach - na czujniku i w zbiorniczku. :bajer:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości