1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Witam
Posiadam MK4 1.9 115KM. Od jakiegoś tygodnia pojawiło się stukanie w silniku (coś jakby zawory) po dodaniu gazu stukanie się zwiększa, a w sobotę wieczór gdy odpaliłem go na zimnym silniku, poczekałem chwile i zacząłem ruszać to zaczął przerywać, objawiło to sie szarpaniem samochodu. Również na zimnym silniku jest masa szarego dymu, do tej pory po odpaleniu prawie wgl nie było dymu, co mnie bardzo zmartwiło. W lipcu padła mi uszczelką pod głowicą, miał zmienianą uszczelkę, planowaną głowice, robione prowadnice zaworów, do tego nowy pasek, rolka, komplet uszczelek, czyszczony egr. W dzień odbioru samochodu padła maglownica... dodam ze przez 3 lata po kupnie nic w nim nie było praktycznie robione, a tu raptem takie 2 poważne usterki na raz... Gdy już uporałem sie z tymi problemami, odebrałem samochód i podłaczyłem pod kabel, to zauważyłem masę błędów... przez pierwszy tydzien w przeciagu nocy padał mi sam akumulator, podczas normalnego postoju samochodu, a gdy chcialem naładować, paliło mi bezpiecznik w prostowniku... Gdy juz sie jakoś z tym uporalem, pojawiło sie to... Gdy silnik sie troche nagrzeje to przestaje szarpac ale nadal cos stuka.
Bład z vag-u:
1 Fault Found:
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
Zdjęcia są robione na zimnym silniku, w odstępie mniej wiecej 1 minuty. Wieczorem jak bedzie trzeba mogą wrzucic logi statyczne.
Posiadam MK4 1.9 115KM. Od jakiegoś tygodnia pojawiło się stukanie w silniku (coś jakby zawory) po dodaniu gazu stukanie się zwiększa, a w sobotę wieczór gdy odpaliłem go na zimnym silniku, poczekałem chwile i zacząłem ruszać to zaczął przerywać, objawiło to sie szarpaniem samochodu. Również na zimnym silniku jest masa szarego dymu, do tej pory po odpaleniu prawie wgl nie było dymu, co mnie bardzo zmartwiło. W lipcu padła mi uszczelką pod głowicą, miał zmienianą uszczelkę, planowaną głowice, robione prowadnice zaworów, do tego nowy pasek, rolka, komplet uszczelek, czyszczony egr. W dzień odbioru samochodu padła maglownica... dodam ze przez 3 lata po kupnie nic w nim nie było praktycznie robione, a tu raptem takie 2 poważne usterki na raz... Gdy już uporałem sie z tymi problemami, odebrałem samochód i podłaczyłem pod kabel, to zauważyłem masę błędów... przez pierwszy tydzien w przeciagu nocy padał mi sam akumulator, podczas normalnego postoju samochodu, a gdy chcialem naładować, paliło mi bezpiecznik w prostowniku... Gdy juz sie jakoś z tym uporalem, pojawiło sie to... Gdy silnik sie troche nagrzeje to przestaje szarpac ale nadal cos stuka.
Bład z vag-u:
1 Fault Found:
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
Zdjęcia są robione na zimnym silniku, w odstępie mniej wiecej 1 minuty. Wieczorem jak bedzie trzeba mogą wrzucic logi statyczne.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
wypadanie zapłonu na 3 cylindrze- dodatkowo dawka 2,99mg na tym cylindrze to za dużo
sprawdziłbym kompresje na tym cylindrze na początku...
sprawdziłbym kompresje na tym cylindrze na początku...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Dokładnie,bo ECU wyłapuje takie mankamenty i zaczyna podlewać paliwem.Ja tak miałem w przypadku ugięcia 2 korbowodów-na 2 baniakach dawka była dużo za duża.robert14-83 pisze:sprawdziłbym kompresje na tym cylindrze na początku...
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Kompresja dzis była sprawdzana
Pierwszy cylinder 29 bar
Drugi cylinder 30 bar
Trzeci cylinder 23 bar
Czwarty cylinder 29 bar
Co może być przyczyna tak małej kompresji na 3 cylindrze ?
Pierwszy cylinder 29 bar
Drugi cylinder 30 bar
Trzeci cylinder 23 bar
Czwarty cylinder 29 bar
Co może być przyczyna tak małej kompresji na 3 cylindrze ?
Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Mogą to być nieszczelne zawory, słabe pierścienie, porysowany cylinder, zgięty korbowód, itp.
Jednym słowem znów wydatki, trzeba zdejmować głowicę i sprawdzać.
Jednym słowem znów wydatki, trzeba zdejmować głowicę i sprawdzać.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
korba krzywa,miałem podobnie,żygneło olejem i po ptokach.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
No i mamy odpowiedźIwan166 pisze:Pierwszy cylinder 29 bar
Drugi cylinder 30 bar
Trzeci cylinder 23 bar
Czwarty cylinder 29 bar
Kompresja na trzecim za mała i dlatego pompka dla niego tak podlewa paliwem.
Spróbuj jeszcze raz wykonać pomiar,tylko z próbą olejową.Jak z próbą olejową ciśnienie wzrośnie,to pierścienie puszczają,a jak nie wzrośnie,to czapa do roboty,bo zawory nie trzymają.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Próba olejowa została wykonana ale plunęło olejem w miernik i przestał działać, wiec nie wiem ile by wyszło... Stało się to z dnia na dzień, no i weźmy pod uwagę te stukanie, jeśli pierścienie albo korba byłaby uszkodzona, pojawiłoby się stukanie ? Od czego zacząć ? Zdejmować znowu głowicę ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Iwan166, Stukanie pojawia się od nadmiernej ilości paliwa.Iwan166 pisze:jeśli pierścienie albo korba byłaby uszkodzona, pojawiłoby się stukanie ?
Wszystko ułożyło się w logiczną całość,tylko bez próby olejowej nie będziesz wiedział,co naprawiać i pogrążysz się w kosztach.
A cóż to za miernik? Mój nie płata takich figliIwan166 pisze:Próba olejowa została wykonana ale plunęło olejem w miernik i przestał działać
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Mechanicy się ciągle upierają przy tym ze padnięty jest 3 wtrysk, co wy na to ? bo nie widzi mi się specjalnie wyjmować wtryski, wozić nie wiadomo gdzie, płacić nie wiadomo ile, by wyszło potem, że są dobre...
- bartek18150
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
- Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
- Kontakt:
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Za duza ruznica Cisnien i klepanie bedzie, szarpanie tez bo nastawnik musi sie namachac zeby to skorygowac. A wtryski nie zaszkodzi sprawdzic.
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
jaki nastawnik ,przecież to pompowtryskbartek18150 pisze:szarpanie tez bo nastawnik musi sie namachac zeby to skorygowac
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
- bartek18150
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
- Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
- Kontakt:
1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku
Niby nie zaszkodzi sprawdzić ale cena sprawdzenia jednego około 100 zł x4 do tego wyjecie i jakieś 500 zł wychodzi, a sprawdzić żeby sprawdzić też bez sensu... wczoraj doszliśmy do wniosku ze winny jest chyba zawór wylotowy, bo podczas sprawdzania wyszły jakies problemy ze spalinami, coś nie tam gdzie trzeba ida.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości