Regulacja LDA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » wt gru 31, 2013 11:41

bartek18150 pisze: Ta sprawnei zorganizowana czarna chmura na asfalcie.... o jakim ty spalaniu mowisz??? wlanie paliwa i wyrzucenie je tłumikiem.... wlej wtedy jak juz ładuje zeby stechiometrycznosc uzyskac :jaja: :los2:

jeśli to jest xłe wystrojenie to jakie jest dobre twoim zdeniem?

[youtube][/yuotube]

" onclick="window.open(this.href);return false;

ostatnie filmik z ruszeniem z 1200rpm

[youtube][/youtube]

bo nie było malutkie turbo pokroju GT20 czy T2 tylko GTB2260VK tam wirnik swoje waży możne je na wysokich biegach obudzić przy niskich obrotach ale zmiana prędkości wirnika na niższych obrotach przebiega leniwie.


uważasz to za złe wystrojenie?

to wiedz że maksimum mocy osiąga się na nieco przekroczonej granicy dymienia, czyli z wydechu są już wyraźnie widoczne spaliny, nie czarna ściana ale są wyraźnie widoczne.

stechiomertryczny współczynnik nadmiaru powietrza stosuje sie tylko i wyłącznie w silnikach benzynowych i to nie do końca, bo silniki Zi pracują w granicach 1,0-1,2 przy małych obciążeniach, natomiast moc maksymlaną uzyskuje sie w granicach 0,9-0,95 wspłóczynnika nadmiaru powietrza, natomiast Diesel szczególnie na komorze wirowej, a o takim właśnie mówimy granicę dymiania osiąga już w okolicach wspołczynnikqa nadmiaru powietrza 2-2,7. mówimy to o standardowym silniku a nie o odprężonym jak w moim wypadku.
powiedzmy że u mnie do granicy dymiania potrzbny jest współczynnik nadmiaru powietrza równy w przybliżeniu 3.0 odprężenie, a także obróbka komór wirowych( powiększenie ich pojemności a także średnicy ujść) spowodowało że ten silnik zaczyna osągać swoją max sprawność dopiero w obecności sporego ciśnienia doładowania.

więc gadkę o składzie stechiometrycznym sobie odpuść bo się tylko ośmieszasz i obnażasz braki w wiedzy.
żeby dyskutować na poziomie trzeba mieć wiedzę, a ja przyjąłem zasadę że nie jestem najmądrzejszy jesli jest taka możliwość chętnie się uczę od mądrzejszych, ale Ty niestety do nich nie należysz, więc daruj sobie próby pouczania mnie, bo ja sie ładnych kilka lat bawie tylko silnikami na komorze wirowej( moje upodobania) i na wtrysku bezpośrednim, także swoje doświadczenie mam.
bartek18150 pisze: arwam napisał(a):a możliwie duży moment obrotowy w możliwie najwyższych obrotach to recepta na dużą moc i to nie zależnie od tego w jakim silniku kręcisz


Cie matka chyba w benzynie kompała....
jak nie potrafisz w prosty sposób przebudować silnika pod duży moment nisko to wszystko wyjasnia.

ty wiesz o czym mówisz?
bo widzę że nie , jesli nie mam racji to dlaczego silniki motocyklowe mimo że mają małe momenty obrotowe dlaczego uzyskują często moce zarezerwowane dla aut i to z większymi silnikami, mimo malutkiego momentu obrotowego?

po drugie przebudowa silnika na większy moment to nie małe koszty bo wtedy trzeba co najmniej korby kute zastosować a to jest przecież groszow koszt, jakieś 2000-3500zł, a potem co z tego jak i tak wyrwie Ci wał z mocowań...

a tu masz przykład co się dzieje z dołem od TDI ( wał i korby)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
co z tego że nawet Ci korby wytrzymają( skrzywiona korba to efekt złamania wału, cała reszta była w stanie idealnym) skoro nie wytrzymuje ani blok ani podpory wału korbowego.
lista zniszczeń:
rozerwany blok na wysokości pierwszego cylindra,złamany wał, skrzywiona korba na pierwszym garze, wyrwane cztery na pięć podpór wału korbowego.


a miało tylko pompę tylko 12mm, i turbo GT2052V.
i nie chrzań mi jak to nie umiem ja nic zrobić, może to się Ty pochwal co zdziałałeś do tej pory?

bo jak na razie nic oprócz krytyki nie ma...


a temat brzmi: Regulacja LDA więc jeśli jeszcze jeden koment nie na temat a osobiście napiszę do Moda aby Tu posprzątał,

chcesz podyskutować na temat organizacji procesów spalania, to najpierw zacznij normalnie gadać a nie jak potłuczony, i załóż w odpowiednim dziale odpowiedni temat, a puki nie zaczniesz normalnie rozmawiać tylko gównem wszystkich dookoła obrzucać dyskusję uważam za zamkniętą!!!!!!!!!!!!!!!!

nie po to zakładałem ten dział żeby tu były kłótnie !!!!!

Regulamin Działu Speed TD



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Regulacja LDA

Post autor: drakula500 » wt gru 31, 2013 12:36

...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:01 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » wt gru 31, 2013 13:35

natomiast podejście poaków jest takie : "że jedyne słuszne podejście do tematu to moje podejście"
zrób coś od siebie a potem dopiero wytykaj błędy innych, jak mówiłem że wysteruję mechnicznie VNT było że się nie da, pokazałem że się da.

teraz identyczne sytuacja jest tu. jedyne szłuszne podejście do tematu to wasze podejście. :panna: :panna: :panna:
więcej upomnień nie będzie.... temat jest o LDA a nie dupie marynie.
napisałem jakie ma mam podejście do tematu usuwania dodatkowej dźwigni, a nie kazałem sie wam z nim Zgadzać.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Regulacja LDA

Post autor: marcinas1983 » wt gru 31, 2013 15:43

arwam, weź mi wytłumacz jedno... dlaczego czytając ten temat i inne gdzie się wdajesz w głębsze dyskusje, odnoszę wrażenie że jest "Twoja Arwamowa prawda" oraz prawda innych, która się dla Ciebie nie liczy?? Dlaczego jak się wywiązuje jakaś dyskusja to zawsze jak ktoś pisze coś odmiennego od Ciebie to wzywasz moda po to żeby zamknął temat i usunął posty??
arwam pisze:a temat brzmi: Regulacja LDA
to dlaczego zacząłeś przytaczać przykłady co się dzieje jak zapoda się większe tłokorozdzielacze niż ori?? Skoro temat jest o regulacji LDA to niech o tym będzie a nie o większych tłokorozdzielaczach.

Wklejasz filmiki z hamowni... AGMA, która to hamownią tylko jest z nazwy... prosty przykład... pomiar trwa za krótko, na tej samej hamowni Michał_1977 wyszedł jakiś marny wynik 150KM jak i 258Nm, a na stacjonarnej hamowni maha 190KM/325Nm?? Jak widzisz różnica znaczna.

Dlaczego Twoje wywody nigdy nie są poparte jakimiś "namacalnymi" dowodami?? Zawsze tylko w koło ta sama śpiewka, a jakiś dowodów na poparcie Twoich teorii jak nie było tak nie ma.

To załóżmy nowy temat i tam przenieśmy dotychczasową dyskusję.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » wt gru 31, 2013 17:58

marcinas1983, nie chodziło o sam pomiar tylko żeby niektórzy mniej pojętni zarzucając mi że miałem przelany silnik stwierdzili że jednak było tyle ile potrzeba



arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » czw sty 02, 2014 00:13

co do reszty sobie daruję bo szkoda klawiatury na Ciebie, co do tego:
bartek18150 pisze:A stechiometrycznosc tyczy sie kazdego paliwa, definicja mowi o idealnej proporcji spalania co nie idzie w parze z takimi klebami.

to w dieslu nawet przy bezpośrednim wtrysku potrzebny jest nadmiar powietrza około dwukrotny, w komoreze spalania niż by to wynikało z dawki paliwa i jego składu chemicznego, chcesz pouczać innych a walisz tak kardynalne gafy że aż się srać chce...


a co do dymienia, mogłem zrobić bezdymnie, ale turbo by wstawało znacznie wolniej, jak deptam do spodu to naprawde uwierz mi że mam gdzieś czy auto zakocpi czy nie, co innego dymienie pod ustabilizowanym ciśnieniem doładowania, krótkotrwałe "bąki" nie są szkodliwe

.
bartek18150 pisze:Krutko mowiąc zaplon ON trwa zbyt długo by przebiegal sprawinie przy 6tysiach
kąt wtrysku dynamiczny, naprawdę działa cuda, możę zapytaj grzesiekmk2 jak jeździł mój golf, jakoś nie narzekał że nie chce jechać



arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » czw sty 02, 2014 11:43

bartek18150 pisze: ale sam mnie potwierdzasz ze jest zaleznosc powietrza do paliwa i to jest stechiometrycznosc i to z niego otzrymamy
:panna: :panna:

czy to jest tak ciężkie do zrozumienia w w Dieslu nie ma czegoś takiego jak skład mieszanki?

masz tylko skalę zadymienia, i dział tlenu w spalinach. nawet przy mozno przekroczonej granicy dymienia tlenu jest całkiem sporo, skład stechiometryczny to taki gdzie w komorze spalania po zamknięciu zaworów masz tyle tlenu, ile potrzeba do całkowitego spalenia paliwa, czyli np do spalenia jednego atomu węgla potrzeba dwóch atomów tlenu. to jest skład stechiometryczny,
a co innego jest ilość powietrza potrzebna do spalenia całkowitego, w dieslu potrzeba około 2-3razy więcej tlenu niż to wynika ze składu chemicznego paliw.
czym mniejszy współczynnik nadmiaru powietrza, tym temp spalin wyższa, odwrotnie niż w benzynie.

czym niższe ciśnienie wtrysku tym gorsze rozpylenie, nawet nowe diesle zdrowo przykopcą jak im się depnie, często nawet mocniej niż stare diesle, dlatego że pracują na mniejszym nadmiarze powietrza przy max obciążeniu,
zdemontuj tylko fap to zobaczysz jaki to ekologiczny wynalazek,

a co do kąta wtrysku radzę się trochę dokształcić, założenia były zbudować silnik który będzie z mocą ciągnął po za skalę obrotomierza, i to się udało zrealizować...

nawet w górze nie dymił, przy pełnym doładowaniu, więc sobie daruj śpiewkę o szybkośći spalania, ON, dopiero po zwiększeniu dawki zaczynał się batory i płomyk z wydechu przy wysokich obrotach, i gazie do spodu, dopiero wtedy spadała prędkość spalania paliwa, bo go już było za dużo, a temp przy butowania skakała jak oszalała,


nie miał być silnik który będzie ukręcał półosie, tylko taki który będzie się wysoko kręcił. takie były założenia przy budowie i takie były efektu, więc z łaski swojej zejdź ze mnie.



napisałeś:
Szanujac normalnych użytkowników, bede w tym temacie wypiowiadal sie tylko i wyłacznie o LDA
więc proszę Cię trzymaj się tego



Awatar użytkownika
bartek18150
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
Kontakt:

Regulacja LDA

Post autor: bartek18150 » czw sty 02, 2014 19:49

.
Ostatnio zmieniony sob lis 29, 2014 23:56 przez bartek18150, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Regulacja LDA

Post autor: Michał_1977 » czw sty 02, 2014 20:57

marcinas1983 pisze:To załóżmy nowy temat i tam przenieśmy dotychczasową dyskusję.
A jak nazwiemy ten temat?
Może "Pompy,opony i turbiny na sznurkach"? :los2:
marcinas1983, tutaj na 3 ostatnich stronach,jest o wszystkim i o niczym jednocześnie...ciągłe odbijanie piłeczki :panna:
arwam pisze:A moderatora proszę o posprzątanie w temacie i w przypadku ponownego spamowania odpowiednie "udekorowanie"
Przeczytałem w całości to co tutaj napisaliście i ja napiszę tak- czasami śmiałem się do rozpuku,a czasami miałem ochotę przywalić warnem,a że bilans wyszedł na 0,to macie konta czyste.
Natomiast jeśli nalegasz o "udekorowanie",to obiektywnie podchodząc do sprawy (jam jest sędzia sprawiedliwy :grin: )musiałbym Ci Panie Arku przywalić co najmniej kilka warnów,bo tyle by się uzbierało na 3 ostatnich stronach :chytry: Chyba tego nie chcesz? :bajer:
drakula500 pisze: arwam napisał(a): ponieważ prędkość podawania paliwa jest stosunkowo mała, a przeciągnięcie okresu czasu wtrysku nie da Ci nic po za wysokim EGT, można sobie rozciągać okres czasu wtrysku mając większe tłokorozdzielacze, wtedy paliwo jest lepiej rozpylane,



I dzięki temu poniekąd łajka poleciała w kosmos, a arwam od tamtej pory ma zawsze racje nawet jak jej nie ma.

Cholernie się dziwie, że jeszcze nikt nie zwrócił Ci uwagi na Twój sposób postępowania. Zawsze wymyślasz teorie tylko po to, żeby wyszło na Twoje. Nie będę już dodawał, że przez Ciebie bezpośrednio nie ma co najmniej kilku wartościowych ludzi na forum bo po prostu wymiękli wobec twardych realiów narzucanych przez Ciebie, na które zresztą dziwnym trafem nikt tu nie ma wpływu (bądź nie chce mieć) i nikt nie chce uleczyć choć trochę atmosfery na forum. A Tobie brak jakiejkolwiek obiektywności, żeby spojrzeć na siebie krytycznie i w pewnym momencie przestać. Nawet jak piszesz o jakichś kosztach typu opony to czytanie tego, podejrzewam, doprowadza 90% odwiedzających wątek do nudności. Jak Ci tak szkoda opon czy innych eksploatacyjnych, to wróć do serii i się nie udzielaj, pomożesz sobie i innym.

Tym wspaniałym akcentem wypadałoby skończyć polemikę, zresztą, już przed napisaniem wiedziałem, że tak będzie. Uderz w stół, a Arwam się odezwię. Nie potrzebnie sobie robiłem nadzieję, że da się tu w dziale TD normalnie porozmawiać, lepiej po prostu powymieniać się PW z użytkownikami jak robiłem to do tej pory i robi to większość właśnie przez Ciebie. Rządź dalej Arwam, powodzenia w Twojej hegemonii autorytatywnej życzę Ci.
Mógłbym cytować i komentować do bólu,ale po co....Natomiast ten post w cytacie,dziwnym zbiegiem okoliczności nawiązuje Panie arwam do wielu moich wypowiedzi,które kierowałem do Ciebie.Prawda jest taka,że gdy zostajesz zapędzony w "kozi róg",zaczynasz odwracać kota ogonem i chwytasz się swoich tez bez pokrycia.Tutaj temat o LDA i usunięciu ogranicznika,a tu już ni z gruchy,ni z pietruchy- opony,pompy 14 i inne cuda-wianki.
Powiem więcej (dalej nawiązując do postu drakula500)- pamiętasz użytkownika Ciepek? Może nie pamiętasz,ale ludziska tutaj na forum pamiętają i po tym jak z Tobą walczył na słowa tak samo jak to co teraz i tutaj widzimy,usunął wszystkie swoje posty i poszedł sobie z tego forum.
Później dostałem kilkanaście PW od userów,żeby Cię sprowadzić do parteru,bo już mają dosyć Twoich wywodów,a Ciepek może nie był tak długo związany z tym forum,ale miał za sobą rzeszę ludzi,którzy z chęcią czytali to co pisał,a napisał m.in. ciekawy poradnik jak bardzo fajnie podkręcić motor AAZ.
Ciepek do mnie też napisał i mimo iż twierdził,że będzie się udzielał jeszcze tutaj,nie widzę jego postów.Po prostu ciepłym moczem olał sprawę.

Nie zrozum mnie w ten sposób,że teraz tylko Ciebie się czepiam,bo we trzech zrobiliście tutaj taki meksyk,że bania puchnie... :panna:
Będę tutaj zaglądał i pragnę Cie,a w zasadzie WAS poinformować,że jeśli pojawi się jeszcze jakaś dyskusja nie związana z tytułem tematu,to posypią się warny z banem włącznie,jeśli zajdzie tak potrzeba! :chytry:
Czy wyraziłem się jasno?

arwam fakt,że znamy się prywatnie parę lat poza forum,nie powstrzyma mnie przed pokolorowaniem Ci profilu,jeśli olejesz to co wyżej napisałem.Możemy się spotkać,zapalić grilla,pogadać o doopie marynie,pompach,turbinach (na sznurku :rotfl: ),ale tutaj są zasady,które każdy musi respektować,Ty również.Nie będzie zmiłuj i na nic będą skargi do adminów.
Tyle z mojej strony (na razie :chytry: )


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Regulacja LDA

Post autor: jaszczur » czw sty 02, 2014 21:55

jak Panowie sie nie uspokoicie to ja wkroczę,a wtedy będzie,źle,a Tobie kolego arwam jagodnik nie pomoże,bo już któryś raz z kolei nie będzie ulgi



arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » czw sty 02, 2014 22:57

to może odrazu Ban za bycie sobą i posiadanie własnego zdania?
bo widzę od dłuższego czasu że wytyczanie sobie celów nie zgodnych z ogólnie przyjętymi tredami, w tuningu, jest nie mile widziane, a już na pewno nie, posiadanie wiedzy i ewentualne wykazanie komuś luk w jego rozumowaniu.

jak wcześniej Ja pisałem żeby trzymać się tematu to zlewka totalna,

jak zwykle dostaje się temu który chce coś zdziałać, jak ma być Ban to odrazu możecie usunąć konto, bo po co ma ktoś zajmować miejsca na dysku kto myśli logicznie a nie powtarza za każdym jak papuga.
ja nie kwestionuję zasług ani osiągnięć innych, ale jak komuś brakuje wiedzy zaczyna się siadać na to jakie ma osiągnięcia i jak udokumentowane.
mi to już szczerze zaczyna wisieć bo, jak zwykle jak się chce coś zdziałać to się komuś nie spodoba, i jak się nadarza okazja to jak to mówią? "jak się chce psa uderzyć to i kij się znajdzie"



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Regulacja LDA

Post autor: Michał_1977 » pt sty 03, 2014 09:05

arwam pisze:to może odrazu Ban za bycie sobą i posiadanie własnego zdania?
Nie,za samo posiadanie własnego zdania,nie dostaniesz bana,ale jeśli nie będziecie trzymać się tematu,tylko awanturować,wytykać sobie błędy i na siłę udowadniać kto ma rację,a tym samym- produkować spam,to zaczną sypać się warny i może dojść również do banowania.
arwam pisze:ja nie kwestionuję zasług ani osiągnięć innych
Nie potrafisz też powiedzieć sobie STOP i wycofać się z rozmowy,tylko brniesz w nią coraz głębiej i w końcu efekt jest,jaki jest...Podobnie zachowuje się Maciarewicz i jego wyimaginowana teoria zamachu...
arwam pisze:"jak się chce psa uderzyć to i kij się znajdzie"
Uwierz mi,nie chcę tego.Każdy kto otrzymał ostrzeżenie ode mnie,na prawdę sam sobie na to zapracował.Zawsze podchodzę obiektywnie do sprawy i tak samo tutaj napisałem,że jak się sytuacja nie zmieni,to profile pokoloruje wszystkim,nie tylko Tobie,czy np. samemu bartek18150.
Jesteśmy dobrymi kolegami i myślę,że nawet jeśli miałoby zazgrzytać między nami tu na forum,to poza forum nic się nie zmieni :bajer:
Puki co mam nadzieję,że będzie tutaj spokój.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Regulacja LDA

Post autor: arwam » pt sty 03, 2014 12:03

Michał_1977 pisze: arwam napisał(a):"jak się chce psa uderzyć to i kij się znajdzie"


Uwierz mi,nie chcę tego.Każdy kto otrzymał ostrzeżenie ode mnie,na prawdę sam sobie na to zapracował

to akurat Nie do Ciebie było.
to że nie potrafię sobie powiedzieć stop jak słyszę takie farmazony to też jest fakt...
zobacz też ile razy usiłowałem, przywołać do porządku i pisania w temacie, jaki to miało efekt, jakbym nic o piasaniu na temat nie pisał,

a odnośnie rosnących kosztów, było w kontekście użytkowania tak przerobionego LDA na pompie o większym tłokorozdzielaczu,


a co do tematu to nadal podtrzymuję że nie ma potrzeby całkowitego usuwania dźwigni ręcznego odciniania dopływu paliwa.
wystarczy podszlifować krawędź
a najpierw wyregulować dawkę, na większą, mniejszym wycięciem skierować boost pin i mamy efekt podobny z tym że auto znacznie łatwiej odpala, minus takiego rozwiązania że przy odpalaniu w momencie jak załapie puści czarnego bąka.


podstawa to znać zasadę działania pompy, a potem zdecydować się, co się chce uzyskać daną modyfikacją i odpowiednio podziałać
samo podniesienie dynamiki, to podstawa zwiększyć dawkę, pompy AAZ zostały przez fabrykę zdławione nastawami, jeśli nikt nigdy nie ingerował w pompę to sama zmiana boost pina nie wiele daje, w połączeniu z regulacją dawki i użyciem mniejszego wycięcia na boost pinie uzyska się efekt lepszej dynamiki bez ściany dymu za autem.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Regulacja LDA

Post autor: drakula500 » pt sty 03, 2014 17:12

...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:00 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości