Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamilx94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn paź 07, 2013 20:51

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: kamilx94 » śr gru 18, 2013 15:31

Witam

Mógłby ktoś podrzucić zdjęcie gdzie dokładnie jest zapłon do stacyjki ( + ) ? Bo chce sobie zamontować światła do jazdy dziennej.

I jeszcze jedno. Jak mam z świateł dziennych (ledy) podłączyć biały kabelek do świateł pozycyjnych to jak to mam zrobić ?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: rysiektr » czw gru 19, 2013 15:19

kamilx94,
Weź próbówkę do ręki albo miernik i przy skrzynce bezpieczników znajdziesz bez problemu.
Tak samo z postojówkami. Dodatkowo, żeby nie ciągnąć za daleko przewodów, + od pokojówek masz przy wtyczkach od lamp przednich.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
przeziom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pt lis 25, 2011 09:39
Lokalizacja: Kielce

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: przeziom » pt gru 20, 2013 00:32

W Passacie B5 podłączyłem światła do jazdy dziennej tylko pod przełącznik świateł.
Jest tak: po przekręceniu zapłonu włączają się, lecz przy rozruchu są odłączane tak jak inne niepotrzebne odbiorniki. Po przełączeniu na pozycyjne LEDy automatycznie gasną. Posprawdzaj sobie probówką ( ewentualnie żarówka 12v i dwa kable do niej przylutowane są świetnym substytutem ), a jak jesteś leń to mogę jutro sprawdzić i Ci podesłać co gdzie wpiąć :)


---
facebook.com/*#cenzura#*

aura1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:25
Lokalizacja: Elbląg

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: aura1 » ndz gru 22, 2013 09:37

Ja zrobiłem trochę inaczej: sygnał włączenia dziennych pociągnąłem z wiązki od alternatora chyba niebieski kabelek więc włączały się w momencie kiedy alternator zaczął ładować, w wyłącznik ledów od świateł pozycyjnych. Oczywiście wszystko na przekażnikach. Całą opoerację przeprowadziłem w komorze silnika.



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Damian92 » ndz gru 22, 2013 10:03

aura1, najlepsze rozwiązanie :pub:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: grg474 » ndz gru 22, 2013 21:43

aura1, rozumiem że wyłączenie włącznikiem zrobiłeś również - bo swiatła dzienne + mijania = dowód do zabrania. Swiatła do jazdy dziennej mają być tak wykonane/załączane aby były wyłączane po włączeniu świateł mijania :pub:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Damian92 » ndz gru 22, 2013 21:50

grg474, czytanie ze zrozumieniem się kłania :)
aura1 pisze:w wyłącznik ledów od świateł pozycyjnych
Plus do altka ( do tego cienkiego od kontrolki) minus do karoserii a biały od wyłączania do mijania albo pozycji jak kto woli.



aura1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 23, 2009 14:25
Lokalizacja: Elbląg

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: aura1 » pn gru 23, 2013 22:06

Ja akurat miałem ledy automatyczne jeden + załączał drugi wyłączał, ale można to zrobić na 2 przekażnikach: jeden załącza ledy po aktywowaniu ładowania z alternatora drugi przekaźnik po włączeniu pozycyjnych rozłącza zasilanie pierwszego i po sprawie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Qto » pn gru 23, 2013 22:10

masę na przekaźnik dać z postojówki (jak się nie pali to będzie tam masa)...po włączeniu masa zmieni się na plus i przekaźnik się rozłączy bo nie będzie miał masy - mamy ogarnięte na jednym przekaźniku



adijed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 22:50
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: adijed » ndz gru 29, 2013 17:55

Witam a czy nie można podłączyć pod alternator bez przekaźników, tak aby ledy włączały się wtedy, gdy będzie napięcie ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Qto » ndz gru 29, 2013 18:09

nie można



Awatar użytkownika
Damian92
NEB-raska...
NEB-raska...
Posty: 1837
Rejestracja: pn gru 28, 2009 23:55
Lokalizacja: Elbląg

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Damian92 » ndz gru 29, 2013 20:31

Qto, można, jak masz z automatem to można :) U mnie tak jest i działa, plus z altka (ze wzbudzenia) masa z karoserii a ten od wyłączania do postojówek.
Włączają się po odpaleniu silnika a gasną po zgaszeniu albo po włączeniu postojówek :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: Qto » ndz gru 29, 2013 22:11

Damian92 pisze:jak masz z automatem to można
no czyli z przekaźnikiem...bo czym innym jest ten "automat" :chytry:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Zapłon stacyjki = światła do jazdy dziennej.

Post autor: grg474 » ndz gru 29, 2013 22:32

Damian92 pisze:Plus do altka ( do tego cienkiego od kontrolki) minus do karoserii a biały od wyłączania do mijania albo pozycji jak kto woli.
no to mi narysuj lub wytłumacz
przewód 1 -
Damian92 pisze:Plus do altka ( do tego cienkiego od kontrolki)
przewód 2 -
Damian92 pisze:minus do karoserii
przewód 3 -
Damian92 pisze:a biały od wyłączania do mijania albo pozycji jak kto woli.
czytając to dochodze do wniosku że masz 3 przewody w urządzeniu które wymaga 2 :bigok:

Ja to mam rozwiązane tak jak to robi vw ale ktoś wejdzie na ten temat przeczyta twój post i zrobi zwarcie w aucie :bigok:

jeśli zrobiłeś to na przekaźniku to też inaczej dawałeś
Ostatnio zmieniony ndz gru 29, 2013 22:40 przez grg474, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości