Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Seam28
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr paź 24, 2007 10:45
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: Seam28 » wt paź 20, 2009 12:42

Witam wszystkich,

Taki problem jak w temacie, Silnik kopci na czarno po dodaniu gazu bez rówżnicy czy jest zimny czy ciepły, czy lato czy zima. Silnik 1.9 TDI 90KM/ALH (przebieg 240tyś km). A i jeszcze czasami rozrusznik wykona kilka obrotów zanim silnik zaskoczy (tu pora roku też nie ma znaczenia) jeden majster powiedział, że to mapy startowe nowe trzeba wgrać podobo...
Czy to już wtryski klękają? Jeśłi tak czy wystarczy wymienić końcówki czy to są całe wtryski? A może to nie wtryski tylko cosinnego, może wystarczy coś wyregulować?
A dodam jeszcze, że oleju nie pobiera tzn. od wymiany do wymiany.

Z góry dzięki za odpowiedzi,
Seam28



Awatar użytkownika
Procencik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: sob paź 10, 2009 14:46
Lokalizacja: Włoszczowa TLW
Kontakt:

Post autor: Procencik » wt paź 20, 2009 12:50

przy dodaniu gazu TDI zawsze kopci na czarno. Z tym że mniej lub bardziej. Przy dodaniu gazu czyli ile?? Do 4000 ob/min czy 2000?? Końcówki wtrysków się zazwyczaj wymienia


Jest nisko, jest pięknie

Moje mk3:
[img]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3268922#3268922[/img]

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt paź 20, 2009 13:09

sprawa wyglada tak:

autko za duzo paliwa dostaje a za malo powietrza. wiec mieszanka jest nie odpowiednia.

Na twoim miejscu zrobilbym nastepujace czynnosci:

Wyczyscilbym uklad dolotowy (jezeli nie wymieniales filtra powietrza to to zrob) zaslepilbym egr, wyczyscilbym ogolnie caly dolot lacznie z ic.

Jezeli to nie pomoze to koncowki wtryskow co juz jest kosztowne.

Sprawdziłbym przepływke rowniez. Jedz na kompa powiedza ci cos wiecej o wtryskach oraz przeplywce, moze bedzie tez blad egr.

Wtryski nie musza lać, najpierw posprawdzaj te tansze rzeczy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 20, 2009 13:16

Najpierw zrób logi dynamiczne vagiem podstawowych bloków i zobaczymy czy kopcenie nie jest wynikiem jakiejś nieszczelności między turbiną a kolektorem ssącym czy związane jest to z czymś innym, podaj jakie sa korekcje na wtryskach, kąt wtrysku i itd. Najpier diagnoza vagiem a potem szukanie przyczyn.



Awatar użytkownika
siwy17tg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn sty 16, 2012 14:31
Lokalizacja: Lubin

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: siwy17tg » czw cze 27, 2013 17:25

mam podobny problem jak kolega... tyle że zaczeło się to dziać po założeniu chipa (wersja box). dodam że auto wpada również w tryb awaryjny po przekroczeniu powiedzmy 3000obr/min ale to dzieje się też bez chipa.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: needved » pt cze 28, 2013 13:21

Po pierwsze jak auto kopci to należy sprawdzić cały dolot pod kątem nieszczelności, po drugie zakładanie boxów na nie sprawny silnik może skończyć się jego śmiercią.
Po trzecie żeby cokolwiek zdiagnozować potrzebne są logi i odczyt błędów ze sterownika.
Najprawdopodobniej masz przeładowanie co kończy się notlaufem
Zadaniem boxu jest oszukanie sterownika a ten zwiększa dawkę paliwa. Prawie zawsze box powoduje dymienie. Nie ma to jak porządny soft...
Wrzuć logi...



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: ciachotdi » pt cze 28, 2013 14:50

siwy17tg pisze:mam podobny problem jak kolega... tyle że zaczeło się to dziać po założeniu chipa (wersja box). dodam że auto wpada również w tryb awaryjny po przekroczeniu powiedzmy 3000obr/min ale to dzieje się też bez chipa.
to normale przy działaniu tego typów boxów - powinien być na nim zakres min i max ustaw pomiędzy powinno lekko pomóc, są boxy które posiadają dodatkowy kabel do przepływki które nie powodują efektu czarnej chmury za tobą. Ale to wszystko kupa - wgraj mapę od 110 i się poprawią osiągi - oczywiście przez tunera



Awatar użytkownika
siwy17tg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn sty 16, 2012 14:31
Lokalizacja: Lubin

Re: Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: siwy17tg » ndz cze 30, 2013 15:28

needved pisze:Po pierwsze jak auto kopci to należy sprawdzić cały dolot pod kątem nieszczelności

układ dolotowy sprawdzony... wszystko jak najbardziej szczelne... zostaje zrobienie logów ale z tym będzie problem:/bo nie bardzo mam gdzie i czym.... postaram się kogoś poszukać w okolicach Legnicy, Lubina, Głogowa



Awatar użytkownika
siwy17tg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn sty 16, 2012 14:31
Lokalizacja: Lubin

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: siwy17tg » śr gru 18, 2013 12:09

boxa już dawno wyrzuciłem..... turbo wyczyszczone bo stanęło w miejscu.... ale teraz męczy mnie kolejny problem:/ autko przejechało od wymiany oleju jakieś 3tys. km i zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju..... olej wymieniałem w tym samym dniu co czyściłem turbo..... i stąd pytanie. czy po czyszczeniu turbiny może ona przepuszczać olej???? i jak to ewentualnie sprawdzić.... ("pod blokiem" z podstawowymi narzędziami mam dostęp do kanału jakby co)



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: ciachotdi » śr gru 18, 2013 16:32

kontrola od oleju jest chyba czerwona


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: italiano_83 » śr gru 18, 2013 18:46

siwy17tg pisze:oleju jakieś 3tys. km i zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju...
Niski poziom oleju .. Czerwona to ciśnienie, pomarańczowa to poziom oleju.. albo masz za niski, albo czujnik w misce świruje, sprawdź też wtyczkę i kable.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
siwy17tg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn sty 16, 2012 14:31
Lokalizacja: Lubin

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: siwy17tg » śr gru 18, 2013 20:18

no oleju było ciutke przed minimalnym stanem....... hm teraz pytanie gdzie ucieka olej...... mam nadzieje że to tylko jakaś nieszczelność.... jutro będę sprawdzał.... a przypuszczając brak nieszczelności gdzie szukać przyczyny ubytku oleju???? dolałem 200ml po 3tys. km



trout86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lip 07, 2013 21:59
Lokalizacja: góry

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: trout86 » śr gru 18, 2013 20:30

ja miałem problem z odpaleniem, i wtedy puszczał tumany dymu. u mnie okazało się że rozrząd był przestawiony o ząbek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Silnik 1,9 TDI/ALh kopci na czarno

Post autor: italiano_83 » śr gru 18, 2013 20:32

siwy17tg pisze:... a przypuszczając brak nieszczelności gdzie szukać przyczyny ubytku oleju????
1.Odma
2. Turbo puszca
3. Spala olej
4. Wyciek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości