[Passat 2E 2.0] problem z zaworami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

[Passat 2E 2.0] problem z zaworami

Post autor: darek i jadzka » pt wrz 01, 2006 20:34

witam.....mam problem odnosnie zaworow????????????kiedy jade np.pod gore tzn.jak silnik pracuje pod obciarzeniem(zwlaszcza jak dodam gazu )slychac odglosy klekotu zaworow.Wszystko dzieje sie jak silnik jest dobrze cieply(po przejechaniu ok.20km)co moze byc przyczyna????????????????
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 02, 2006 13:35 przez darek i jadzka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » pt wrz 01, 2006 20:39

Moze byc przyczyna zbyt wczesny zaplon sprawdz lampa stroboskopowa czy znaki sie zgadzaja.


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » pt wrz 01, 2006 20:43

co do zaplonu to chyba raczej nie gdyz niedawno wymienialem rozrzad i bylo wszystko ustawiane.Takie objawy byly tez przed wymiana.A co sadzisz o ojeju gdyz ma juz troszku przejechane???????????a moze samoragulatory siadaja???????????



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt wrz 01, 2006 23:19

może i popychacze(samoregulatory) ale to powinien tez chyba na zimnym klepać.
A olej to jesli ma przejechane wiecej niz mozna :P i już nadaje sie do wymiany, to radziłbym wymienić bo tym sposobem odrzucisz jedną z przyczyn klekotania albo rozwiążesz problem ;)
pzodrawiam!



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » sob wrz 02, 2006 14:36

Przyczyną może być zużyty olej, zapchany filtr olejowy. Jeżeli nie a masz półsyntetyk to moze pora na zmianą na mineralny. Jeżeli nie to to popychacze do wymiany. Na zimnym silniku zawory mogą stukać ale później powinny ucichnąć.


kodek

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » sob wrz 02, 2006 17:22

witam....na zimnym silniku jest dosc w normie klepie moze przez sekunde.Olej ma napewno dobrze powyzej 10tys. ale nie wiem jak to wyliczyc gdyz wczesniej bral olej i czesto dolewalem.Dzisiaj kupie olej i zaczne eliminowac przypuszczenia.Teraz mam zalany mineralny lotos ale dowiedzialem sie ze to badziewie i mysle zalac Elfem??????????



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » sob wrz 02, 2006 19:26

To może być przyczyna. Zmień olej. Choć są osoby które chwalą Lotos ja zachwalam CASTROL. Zmień olej wymień filtr i zobaczysz czy jest lepiej. Jak nie to trzeba będzie szukac dalej.


kodek

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » sob wrz 02, 2006 19:41

kupilem ELF SPORTI mineralny i mam nadzieje ze to jest przyczyna,napewno cena tych olejow sie rozni.AHA ostatnio jak zmienialem olej to nie wymienilem filtra to moze on sie zapchal??????????????



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz wrz 03, 2006 00:23

filtr wymienia sie razem z olejem :) !
pozdro!



darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » ndz wrz 03, 2006 14:06

wiem wiem ze filtr sie wymienia razem z olejem
a czy to moze ten filtr jest zapchany???????????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 03, 2006 14:11

2E ma czujnik spalania stukowego. Więc jeśli faktycznie dzwonią zawory to może jest uszkodzony. Nie za bardzo wiem jak go sprawdzić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki

Post autor: darek i jadzka » ndz wrz 03, 2006 14:46

ale dlaczego te stuki slychac tylko przy obciazeniu silnika??????????normalnie autko jak sie jedzie po prostej czy na wolnych obrotach chodzi normalnie,i dlaczego to sie dzieje jak silnik sie rozgrzeje ,czyli jak olej robi sie zadki?????????????jezeli by siadl czujnik to wydaje mi sie ze dzialo by sie to caly czas............



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 03, 2006 17:37

Spalania stukowe właśnie pojawia się przy większym obciążeniu silnika. Nie wiem czy to właśnie u Ciebie to, a nie jakieś szklanki czy panewki. Ale spalanie stukowe to takie charakterystyczne dzwonienie, znane ze starych fiatów 125. Weź jakiegoś mechanika do auta i przewieź, na pewno pomoze zdiagnozować.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » ndz wrz 03, 2006 22:04

Straszny błąd nie wymienić filtra. Zrób to szybko. Zapchany filtr powoduje że pompa daje mniejsze ciśnienie także na popychacze. Poza tym gdy silnik jest gorący olej jest rzadki.


kodek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości