W silnikach benzynowych niewielki w dieslu do 50% zerknij w vagu na kanał 3 włącz basic seting i porównaj ilości dostarczonego powietrza, Przy otwartym egr wartość na przepływomierzu spada o połowę (druga połowa to spaliny).wesol pisze:Tak dziala ten egr jak nawet jedziesz ze stala predkocią. tylko wiesz moze jaki jest udzial tego EGR i i ile spalin trafia do dolotu?? Naprawde niewiele. Na uczelni mowiono nam ze udzial jest narawde niewielki- do 3 %. Nowsz ejednostki na systemach CR maja juz nieco wiekszy udzial EGR. W naszych tdi to raczje znikoma jednak jest ta recyrkulacja.
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Pamiętaj tylko o pewnym fakcie, BS to kanał ustawień podstawowych, czyli dzieją się się w nim dość skrajne rzeczy, dlatego między innymi mruga kontrolka świec żarowych. To, że EGR działa w zakresie 0-1 w czasie loga bs, nie oznacza, że tak działa podczas jazdy. Na mieszance 50/50 trudno by było pojechać.rotkeh pisze:W silnikach benzynowych niewielki w dieslu do 50% zerknij w vagu na kanał 3 włącz basic seting
Odpal sobie meass bloks i potrzymaj auto na obrotach jałowych z 3 minuty i patrz na wskazania w 003 po włączeniu EGR...słychać jak się włącza bo silnik zmienia wyraźnie "ton" odgłos pracy i pamiętajmy to bieg jałowy żadnych obciążeń dla silnika.
Podstawowy problem to nie wydajność alternatora ładowanie akumulatora to czy jest podgrzewacz czy go nie ma, tylko dystans jaki auto pokonuje, jak ktoś jeździ do 10km/15km na raz.. to nawet nie ma co tematu poruszać, tudzież jeździ po mieście- niestety Panowie... pomyłka z dieselm ani wygody ani oszczędności z tego nie będzie tylko problemy. Tu się sprawdzi małe pb lepiej, taniej cieplej i bez problemów z przeciążaniem akumulatora - to świecami żarowymi przy rozruchu to tymi z podgrzewacza podczas jazdy...
W dieslu tylko zamontować ogrzewanie postojowe i dogrzewać silnik na krótkich dystansach.
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Zgodzę się że, w basic setting mamy skrajne sytuacje, takie gdy jedziemy autem ze stałą prędkością z wzniesienia(50/50) i pod górkę (100/0). Bazuje na obserwacjach wskazań z vaga w czasie jazdy,chciałem wesolowi pokazać różnicę a w basic najlepiej to widać . Dwa lata temu nie miałem pojęcia że mam podgrzewacz ,przez przypadek zainteresowałem się tymi świeczkami i do czego służą. Po całym tygodniu takiej jazdy na krótkich dystansach w mrozy miałem nie auto tylko bryłę lodu. Teraz może to znikome odczucie ale po dotarciu na miejsce zdąży mi nagrzać auto w środku i odmrozić szyby ( tak jak pisałem już, nie grzanie auta przed jazdą a po dotarciu na miejsce i najważniejsze świeczki +EGR).Ciekawe co mieli na myśli inżynierowie VW montując taką pomyłkę w autach na kraje skandynawskie ,krótkie czy długie dystansy. Nie chcę się upierać przy czymś mi takie rozwiązanie odpowiada reszta robi jak uważa, ekonomia -mikrokomfort
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Nie chce mis ie wypowiadac o tym tekscie z udzialem egr do 50% bo to godzi w moja osobe. Temat ten walkowalismy na uczleni i jak wczesniejsze autka maja udzial na poziomie 3% recyrkulacji. Tak 3% bo prosze sobie porownac ilosc pwoietrza zassanego przez silnik a ilosc powietrza przetloczoneog przez ta smeiszna rurke fi18 mm z wszelkimi przewęzeniami po drodze. W dzisiejszych jednostkach dieslowskich pdaja ze udzial spalin jest na poziomie do 30% ale to nie wiem jak oni to tam wyliczyli-w jakiej to skali i w jakich okolicznosciach ale z teog co mialem na uczleni to bylo ze udzial spalin w silnikach najnowszej generacji CR jest do 7%. Nie wiem jesli ktos sie chce klucic to zapraszam na Politecnike Szczecińską tam jest na 3 czy 4 pietrz epare gabinetów z doktorami od teog typu spraw to moze wyjasnia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Tak samo jak średnie spalanie .4.5l/100km a w rzeczywistości 6.3wesol pisze:poziomie do 30% ale to nie wiem jak oni to tam wyliczyli-w
Podgrzewacz płynu chłodzącego
tak też myślę, dlatego mam już drugą, albo trzecią zimę aku żelowy na którym temperatura nie robi wrażeniawesol pisze:na 99% bilans pradowy czyli prad pobrany z aku plus to ze aku wymrozony ... bedzie neistety ujemny.
mam jakieś 4kW na życzenie, tak webasto i polecam każdemurotkeh pisze:Te 3 świeczki ( 350 watów) może niewiele ale co nam po 5-10 KW jak ich nie mamy na starcie
Poniekąd jedno i drugie, ponieważ są ze sobą spięte aczkolwiek chyba typowo raczej alternator (o ile nadąża z produkcją prądu, typowo 80A czyli jakiś kilowat może oddać maksymalnie) jeśli instalacja ma większy pobór to już aku pomaga.rotkeh pisze:może się mylę ale przy napięciu 14,29 V co jest obciążane akumulator czy alternator
Spokojnie - bez nerwacji... teoretyzuję sobie. Mam diesla bo ropa była po 3,80 a ganiałem 500km tygodniowo. Wciąż ganiam, ale mniej.italiano_83 pisze:jak ktoś jeździ do 10km/15km na raz.. to nawet nie ma co tematu poruszać, tudzież jeździ po mieście- niestety Panowie... pomyłka z dieselm ani wygody ani oszczędności z tego nie będzie tylko problemy.
Żona zmieniła pracę i teraz męczy swojego JTD po 2-3km, jeszcze potrafi na tym dystansie czasami 3x zapalać (przystanki w sklepach)
zima dopiero się zaczyna, uświadamiam ją od dłuższego czasu jak to się skończy i już jeden aku (swoją drogą wysłużony) wykończyła
inna sprawa że komunikacja miejska nie istnieje a nikomu po drodze ją do tej roboty zabierać.
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Podgrzewacz płynu chłodzącego
A mnie ten podgrzewacz złości. Dzisiejszy przykład: na zewnątrz -1,5 (odczyt z FIS), musiałem skrobać szyby, Intake Air Temp. na VAG-u 3,6 st. - i oczywiście podgrzewacz się nie uruchamia - na ostatniej pozycji w grupie 16 (Aux. heat) jedynka, czyli niespełniony warunek temperatury, choć teoretycznie ma niby to grzać poniżej 5 stopni, ale widać u mnie musi być zimniej. Czytałem, że u niektórych te świeczki grzeją dopiero na minusie. Zamierzam dorobić swój układ sterujący albo nawet odpalać podgrzewacz ręcznie.
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
tu masz warunki i temat był już przerabiany viewtopic.php?f=35&t=263558&hilit=podgr ... p%C5%82ynu" onclick="window.open(this.href);return false;lwlw pisze:A mnie ten podgrzewacz złości. Dzisiejszy przykład: na zewnątrz -1,5 (odczyt z FIS), musiałem skrobać szyby, Intake Air Temp. na VAG-u 3,6 st. - i oczywiście podgrzewacz się nie uruchamia - na ostatniej pozycji w grupie 16 (Aux. heat) jedynka, czyli niespełniony warunek temperatury, choć teoretycznie ma niby to grzać poniżej 5 stopni, ale widać u mnie musi być zimniej. Czytałem, że u niektórych te świeczki grzeją dopiero na minusie. Zamierzam dorobić swój układ sterujący albo nawet odpalać podgrzewacz ręcznie.
(zostawiaj podniesioną maskę na noc to spełni Ci warunki )
To co dmucha przez tą rurkę fi 18 na wolnych obrotach, da rade to samo na wyższych pomyśl spaliny są pod coraz wyższym ciśnieniem wdmuchiwane ,a ile ich wleci zależy od otwarcia EGR (100% otwarcia na wysokich obrotach to 50% spalin, warunek jedziesz z góry stałą prędkością ),wesol pisze:Nie chce mis ie wypowiadac o tym tekscie z udzialem egr do 50% bo to godzi w moja osobe. Temat ten walkowalismy na uczleni i jak wczesniejsze autka maja udzial na poziomie 3% recyrkulacji. Tak 3% bo prosze sobie porownac ilosc pwoietrza zassanego przez silnik a ilosc powietrza przetloczoneog przez ta smeiszna rurke fi18 mm
Jeszcze coś, EGR Off -470 mg/R ,EGR on -205 mg/R - weż nam wytłumacz czemu nagle przy włączonym EGR przepływa 2 razy mniej powietrza przez przepływomierz przy tych samych obrotach silnika i jak to się ma do tych 3 %...30% bo mi wychodzi 56% spalin weź na wykład i zapytaj co oni na to. (chyba że biorą średni wkład spalin na eksperymentalnym odcinku a my tu rozmawiamy o sytuacjach skrajnych, także skup się na tych wykładach i dawaj fakty a nie domysły )
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Podgrzewacz płynu chłodzącego
wskazania przpelywki nie sa proporcjonalne liniowo do teog ile powietrza przpelywa- to powienies wiedziec. Podniesienie dolaodwania na turbo o 0.2 bara daje pwoietrza wiecej o okolo prawie 80% wiecej mimo ze 0.2 bara przy 2 barach to zaledwie 10%.
Do tego wszystkiego musisz wiedziec ale chyba italiano tu gdzes wspominal ze EGR nie ma pracy zero jedynkowej co mozesz sobie zaobserwowac w w blokach BS. Czyli na jalowych na postoju otwiera sie dosc mocno ale podczas jazdy z rowna predkoscia to sie naprawde slabawo otwiera.
Do tego wszystkiego musisz wiedziec ale chyba italiano tu gdzes wspominal ze EGR nie ma pracy zero jedynkowej co mozesz sobie zaobserwowac w w blokach BS. Czyli na jalowych na postoju otwiera sie dosc mocno ale podczas jazdy z rowna predkoscia to sie naprawde slabawo otwiera.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Czy przekaźniki podgrzewacza są sterowane z kompa na pewno masą? Tak tu gdzieś czytałem, ale to by znaczyło, że z drugiej strony cewki przekaźnika musi być plus. Ja tego plusa nie mam, bezpiecznik OK.
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
lwlw pisze:Czy przekaźniki podgrzewacza są sterowane z kompa na pewno masą? Tak tu gdzieś czytałem, ale to by znaczyło, że z drugiej strony cewki przekaźnika musi być plus. Ja tego plusa nie mam, bezpiecznik OK.
Tak sterowane są masą, (jak kombinujesz "lewe" sterowanie do nich to nie zapomnij zabezpieczyć komputer, najlepiej przed bocznikiem na kabelku od kompa diodę)
a tu o tym czytałeś : viewtopic.php?f=35&t=263558&hilit=podgr ... p%C5%82ynu" onclick="window.open(this.href);return false;
Musi być ten plus tzn. 2 plusy jeden prosto z bezpiecznika na aku drugi ze skrzynki bezpiecznikowej w kabinie ,chyba że końcówki nie łączą w kostkach lub na kablu (żarówka w dłoń i szukaj gdzie znika ) napięcie sterowania tymi przekaźnikami idzie najprawdopodobniej z bezpiecznika nr.43 skrzynka bezpieczników w kabinie tak by wynikało ze schematu dla golf 4
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Podgrzewacz płynu chłodzącego
podaj napiecie staly plus z jednej tej nuzki ktora jest wlasnie laczona w przekazniku by podawac napeicie juz na swiece na ta nóżke gdzie wlasnie nie masz tego plusa. Powinno ladnie zatrybic jesli reszta obwodu jest sprawna i ECM bedzie sterowal praca tych swieczek. Dzisiaj umnie byl rano mróz i sprawdzalem próbówką ze pieknie podaje prad na swieczki. Puki co to jeszcze mam to pdopiete ale przyjda wieksz emrozy to raczej to rozlacze bo nie widzi mi sie to pseldo podgrzewanie silnika.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Podgrzewacz płynu chłodzącego
Brak tego plusa na niebiesko-żółtym to jedna rzecz. To mogę sobie łatwo naprawić. Bardziej wkurza mnie to, że przy małym przymrozku ECU i tak nie wysterowuje nawet jednego przekaźnika, bo wg niego niespełnione są warunki temperaturowe (jedynka na ostatniej pozycji). Dlatego chce tym sterować po swojemu.
Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
W tym temacie przeczytałem większość postów i najlogiczniejsze rozwiązanie wstawienia bocznika z układem czasowym ( na lini pomiaru temperatury w dolocie),lwlw pisze:Brak tego plusa na niebiesko-żółtym to jedna rzecz. To mogę sobie łatwo naprawić. Bardziej wkurza mnie to, że przy małym przymrozku ECU i tak nie wysteruje nawet jednego przekaźnika, bo wg niego niespełnione są warunki temperaturowe (jedynka na ostatniej pozycji). Dlatego chce tym sterować po swojemu.
tak żeby układ załączał się na jakieś 2 min po przekręceniu stacyjki, a potem przełączał tak jak jest w oryginale. Na pewno zmieniłby się czas grzania świec rozruchowych ale to myślę ze najmniejszy problem. Rezystor dobrany w zależności o ile stopni wcześniej ma się załączyć układ, Włącznik byłby załączany tylko kiedy chcemy oszukiwać komputer(choć mógłby być non stop włączony ).
Przekaźnik czasowy np. taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p97 ... acy-2tp600" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps. Zmieniłem foto układu robiąc połączenie bezpośrednie opornika a nie na zasadzie przełączania (komputer mógłby wykryć to jako przerwa w obwodzie i sypnąć błędem)
Wesol czy Ty nie potrafisz uszanować jakiegoś tematu , nie masz zamiaru montować czegoś takiego , nic nie wnosisz do tematu robiąc tylko śmietnik ,potem inni chcąc znaleźć jakieś info muszą godzinami przewalać jakiś post żałosne, zastanów się czy chcesz pomóc czy tylko smiecić ,jakbyś poczytał z UWAGĄ to byś wiedział że:wesol pisze:troszke to dziwne mimo wszystko ze czujnik temp powietrza dolotowego zwlaszcza w silniku uturbionym decyduje o zalaczaniu takiego podgrzewacza. W zasadzie dobre przegonienie auta i turbo dmuchnie cieplym powietrzem w dolot i co wylacza nam to ten dogrzewacz?? Jelsi juz mialbym uzywac tego dogrzewacza to chyba faktycznie bym sobie osobno zrobil jakis uklad sterujacy- czasowy np na 5 czy 10 mnut zalaczajacy te swieczki plus jakis termostat od żelazka przykrecony do bloku silnika gdzies albo czegos innego.
1. Warunki załączenia podgrzewacza są sprawdzane w momencie uruchamiania silnika (jeśli chcesz co minutę odpalać i gasić to rób te swoje mostki i wsadzaj żelazko w silnik)
2.Jeśli użyjesz vaga to zerknij sobie w grupe 16 którą specjalnie dla takich jak Ty wkleiłem, kilka postów wyżej żeby nie było bezsensownych domysłów jak załączają się te świece ,wystarczy porównać to co jest w rubryczkach ,a jesli chcesz załączać to na 10 min proszę bardzo tylko nie wypisuj potem głupot że nagle Ci auto zaczeło palić na krótkim odcinku nie 7 l a 12 l .
3. Polecam dla Ciebie http://www.docsimon.pl/towar/piracetam- ... 60x-1200mg" onclick="window.open(this.href);return false; na pewno pomoże tu i na uczelni.Jeszcze zastanów się czy nie zmienić kierunku na filozofie
Ostatnio zmieniony śr sty 01, 2014 14:37 przez rotkeh, łącznie zmieniany 2 razy.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości