AUKMULATOR CZY ALTERNATOR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

AUKMULATOR CZY ALTERNATOR

Post autor: x27 » śr lut 16, 2005 12:15

golf 1,8 GT
napicie na alternatorze przy wylaczonych obciazeniu i wlonczonym silniku to 13,4 V , pobor pradu (przy wylonczonychw wsyztkich odbiornikach i silniku to 0,5 A)
kupilem jakiegos SZNAJdera 65Ah

podzialal miesiac dobrze i zaczely sie problemy(nie trzyma dluzej niz kilka godizn ) o go oddalem i go ŻEKOMO wymienili

dsotalem niby drugi taki sam i znow jest to samo po okolo miesiacu zaczyna trzymac kilka godzin

prad ladowania powinien byc jakies 14 V tego co sie oreirntuje ale zeby to miala jakas tak roznice wielka ?

nie mam pojecia czy oni mie w bambucho robia i wciskaja ten sam aku i cos tam doleja czy ten altternator se w kulki leci ..[pasek kilnowy naciagniety]


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » śr lut 16, 2005 12:28

umnie jest napięcie 14.3 na właczonym silniku a na zgaszonym wszystkim jest napiecie 13 z groszem ;] więc chyba terz alternator musisz zrobić ;] polecam wymienić regulator napięcia na alternatorze mała pierdółka ze szczotkami ;] i radze wymienić tego sznajdera czy h wie co na np centre ;] jednak mimo braku reklamy to dobry aku ;] ojciec miała takie w ciężarówce 180 Ah i wytrzymały 6 lat !! a powino sie wymieniac co 5 ;] mój jenox nie wytrzyma drugiej zimy żeby dieslem kręcić ale benzyne powinien utrzymać ;] ja mam jenoxa na gwarancji a 0.5 niewiem czy to tak dużo a jak to miezyłes ?? moze masz ciagle zmacniacza właczonego ?? :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr lut 16, 2005 15:50

Ja bym stawial na podjezdzony alternator i regulator napiecia...



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » śr lut 16, 2005 18:33

a regulator napiecia w ktorym miejscu jest ?


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » śr lut 16, 2005 19:25

Taka ciekawostka, mam alternator Motoroli i fabryczny regulator napięcia daje 13,3 V, ale wszystko śmiga.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 16, 2005 19:56

x27 pisze:a regulator napiecia w ktorym miejscu jest ?
Stojąc przodem do silnika jest z prawej strony alternatora na boku (taki czarny , ni to prostokąt ni to trapez. Przykręcany na 2 wkręty )


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr lut 16, 2005 20:31

Kontrolka od ladowania na wylaczonym silniku swieci ??
Ja mialem cos takiego ze urwal sie kabel od kontrolki i nie swiecila jak przekrecilem kluczyk. A ladowac zaczynal jak sie go przegazowalo ;)
Nie mialem czasu tego zrobic i kilka dni z miernikiem podpietym w gniazdo od zapalniczki jezdzilem ;) Mozesz miec juz koncowki szczotek :( ale raczej bedzie to aku - tak mi sie wydaje - bo mowisz ze nie trzyma wiecej niz kilka godz. Ale kilka godz po naladowaniu go prostownikiem i nieruszaniu samochodu czy tez po kilku odpaleniach i przejechaniu jakiejs tam drogi ?? jak odpalisz silnik to wzrasta napiecie ??
Ja mam centre i nie narzekam. Ja wiem ze sa tansze akumulatory ale uwazam ze w tej kwestii lepiej jest wydac troszke wiecej bo centra to firma z tradycja i znaja sie na rzeczy po drugi nie denerwujesz sie zima ze auto nie pali bo pradu nie ma. Na moim aku latam juz trzecia zime i nigdy nie protestowal ;) A kupujac tanszy i wymieniajac go czesciej wcale sie nie oszczedza :( Ja wiem ze w gre wchodzi jeszcze kasa :(



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Re: AUKMULATOR CZY ALTERNATOR

Post autor: j_jasiu » śr lut 16, 2005 20:35

x27 pisze:golf 1,8 GT
napicie na alternatorze przy wylaczonych obciazeniu i wlonczonym silniku to 13,4 V , pobor pradu (przy wylonczonychw wsyztkich odbiornikach i silniku to 0,5 A)
kupilem jakiegos SZNAJdera 65Ah

podzialal miesiac dobrze i zaczely sie problemy(nie trzyma dluzej niz kilka godizn ) o go oddalem i go ŻEKOMO wymienili

dsotalem niby drugi taki sam i znow jest to samo po okolo miesiacu zaczyna trzymac kilka godzin

prad ladowania powinien byc jakies 14 V tego co sie oreirntuje ale zeby to miala jakas tak roznice wielka ?

nie mam pojecia czy oni mie w bambucho robia i wciskaja ten sam aku i cos tam doleja czy ten altternator se w kulki leci ..[pasek kilnowy naciagniety]
Chyba za duży aqu wsadziłeś i alternator nie wyrabia z ładowaniem, a swoją drogą pewnie masz zwalony alternator/regulator napięcia.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » śr lut 16, 2005 21:06

jak jest uszkodzony regulator to napięcie rośnie wraz z obrotami; dużo ponad prawidłowe 14,4V. Mówiłeś, że "pobor pradu przy wylonczonychw wsyztkich odbiornikach i silniku to 0,5 A" jeżeli tak to aku jest dobry a masz gdzieś zwarcie.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 16, 2005 21:58

piott pisze:jak jest uszkodzony regulator to napięcie rośnie wraz z obrotami; dużo ponad prawidłowe 14,4V. Mówiłeś, że "pobor pradu przy wylonczonychw wsyztkich odbiornikach i silniku to 0,5 A" jeżeli tak to aku jest dobry a masz gdzieś zwarcie.
Dokąłdnie. Ja miałem nawet 17!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr lut 16, 2005 22:03

Ale jak wytlumaczycie fakt ze miesiac jezdzi bez problemu a pozniej klops ?? Gdywy byla sytuacja ze ewidentnie gdzies prad ucieka to byloby to widoczne od momentu zamontowania aku a nie dopiero po ok miesiacu. Nigdy nie miezylem ile pradu pobiera sie przy wylaczonych odbiornikach - bo przeciez tak naprawde to nie wszystko jest odlaczone - chociaz pol ampera to moze jest troszke za duzo - trudno mi powiedziec nie mierzylem tego :(

Pozdro:

Slawek.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » śr lut 16, 2005 22:24

Powinny byc jakies nieduze miliampery jak to trzyma tylko zegarek i np centralke od alarmu...pol ampera to jest strasznie duzo- jakis 6 watowy odbiornik- nie sadze zeby cos takiego tam bylo...moze jakies zwarcie...np od wilgoci i dlategomoze pojawiac sie po czasie



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » śr lut 16, 2005 22:37

Trzeba by bylo podlaczyc amperomierz i po kolei wszystkie bezpieczniki i przekazniki wyjmowac. na rozrusznik tez idzie prosto z aku kabel. moze tam cos delikatnie styka - trza by odlaczyc kabel od rozrusznika, jak rozrusznik bzyka ??

Pozdro:

Slawek.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr lut 16, 2005 23:47

No dokładnie. 0.5 to za duzo. Ja mam 8mA (Radio na podtrzymaniu).
Jak sobie będzie od naładowania 0.5A zrzeral to po miesiący klęknie, albo i prędzej.
Trzeba tak jak wspominano, pokoleji bezpieczniki i szukać przyczyny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 356 gości