[mkIV]problem z turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
[mkIV]problem z turbiną
Witam,
Po prostu pewnego dnia odpaliłem i wg mnie turbina nie działała (brak charakterystycznego gwizdu a silnik strasznie mułowaty się zrobił) po 2 dniach działała przez 1 dzień potem znowu nic. Pojechałem na VAG wykazał oszkodzenie przepływomerza i brak ciśnienia ładowania. Podnieśliśmy samochód - zdjelismy węże przy turbie i turbina się obraca choć wg mnie tak jak nie powinna tzn. po gwałdownym dodaniu gazu turbina się rozpędza ale po odjąciu obroty turbiny spadają równie szybko jak obroty silnika (sądząc po odgłosie). Czasam jeszcze zauważam podczas jazdy takie nagłe zwiekszenie mocy na chwile potem znowu nic. Czy turbina powolu pada czy to zawór? Silnik AXR przebieg 75 000km.
Pozdrawiam
Piotr
Po prostu pewnego dnia odpaliłem i wg mnie turbina nie działała (brak charakterystycznego gwizdu a silnik strasznie mułowaty się zrobił) po 2 dniach działała przez 1 dzień potem znowu nic. Pojechałem na VAG wykazał oszkodzenie przepływomerza i brak ciśnienia ładowania. Podnieśliśmy samochód - zdjelismy węże przy turbie i turbina się obraca choć wg mnie tak jak nie powinna tzn. po gwałdownym dodaniu gazu turbina się rozpędza ale po odjąciu obroty turbiny spadają równie szybko jak obroty silnika (sądząc po odgłosie). Czasam jeszcze zauważam podczas jazdy takie nagłe zwiekszenie mocy na chwile potem znowu nic. Czy turbina powolu pada czy to zawór? Silnik AXR przebieg 75 000km.
Pozdrawiam
Piotr
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
75 tys km prawidłowo eksploatowana turbina nie powinna pasc. Poza tym sam piszesz, że po 2 dniach działała. Raczej zawór. Czekamy jeszcze na podpowiedzi innych Może ktoś zna podobne sytuacje?
A tak na marginesie: pamiętasz, żeby zawsze odczekać kilkadziesiąt sekund przed wyłączeniem silnika i nie piłowaniu pow 2000 obr/min przed nagrzaniem silnika do temp pracy?
Pozdro
A tak na marginesie: pamiętasz, żeby zawsze odczekać kilkadziesiąt sekund przed wyłączeniem silnika i nie piłowaniu pow 2000 obr/min przed nagrzaniem silnika do temp pracy?
Pozdro
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Czujnik temperatury poietrza i ciśnienia bezwzględengo w kolektorze. O ten chodzi?
Skopiuję wytyczne na jego temat odnośnie parametrów i diagnostyki:
Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (Manifold Absolute Pressure - MAP) mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze wlotowym.
Specyfikacje:
Czujnik temperatury powietrza:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
pór: 200 - 300 omów / 90 °C
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
napięcie zasilania: 5 V
DIAGNOSTYKA
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Czujnik temperatury powietrza:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do uziemienia bezpośredniego. Jeśli jest podłączone do ECU:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 3 i 4 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do bezpośredniego uziemienia. Jeśli jest ono podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze: Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Wyjąć czujnik z kolektora wlotowego i podłączyć pompę próżniową.
Włączyć zapłon i przyłożyć kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.
[ Dodano: 01 Wrz 2006 15:32 ]
dodałem wytyczne odnośnie diagnostyki tego czujnika, trzeba by trochę pomierzyć. Zdjęcie przedstawia czujnik. Nie wiem na ile się to przyda w praktyce
Skopiuję wytyczne na jego temat odnośnie parametrów i diagnostyki:
Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (Manifold Absolute Pressure - MAP) mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze wlotowym.
Specyfikacje:
Czujnik temperatury powietrza:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
pór: 200 - 300 omów / 90 °C
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
napięcie zasilania: 5 V
DIAGNOSTYKA
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Czujnik temperatury powietrza:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do uziemienia bezpośredniego. Jeśli jest podłączone do ECU:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno ono wynosić 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 3 i 4 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do bezpośredniego uziemienia. Jeśli jest ono podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia:
Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze: Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Wyjąć czujnik z kolektora wlotowego i podłączyć pompę próżniową.
Włączyć zapłon i przyłożyć kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.
[ Dodano: 01 Wrz 2006 15:32 ]
dodałem wytyczne odnośnie diagnostyki tego czujnika, trzeba by trochę pomierzyć. Zdjęcie przedstawia czujnik. Nie wiem na ile się to przyda w praktyce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:00
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
Witam,
Mimo że mam złamane żebro pogrzebałem koło samochodu. Zdjąłem wąż ten gumowy przed kolektorem dolotowym i stwierdzam organoleptycznie że turbina dmucha. Zająłem również czujnik ciśnienia ten przy intercoolerze i co się okazało. Tam nie było wtyczki!!!!!! Pod gumka ochronną były gołe niezaizolowane przewody i czujnik w ogóle nie był podłączony!!!! Litości. Nie wiem kiedy to sie stało czy to było od początku (samochód mam 6 miesięcy i jestem 2 właścicielem) czy gdzieś mechanikowi jak badał turbo się urwał kabelek. W każdym razie tydzień temu nie pokazywał błędu. Nieważne.
Wg etki nr wtyczki to: 1J0 973 704. CZy można dojść po kolorach kabli który kabel do którego pinu lub dość w jakis inny sposób. Bo nawet jakbym kupił oryginalną wtyczkę to to to też będę miał problem z podłaczeniem. Z tego co wywwnioskowałem z poprzedniego postu to nr.3 to +5V. czyli któryś musi byc masa no i odczyty. Silnki to AXR '02. Nr czujnika 039906 051B.
Help plissss
Mimo że mam złamane żebro pogrzebałem koło samochodu. Zdjąłem wąż ten gumowy przed kolektorem dolotowym i stwierdzam organoleptycznie że turbina dmucha. Zająłem również czujnik ciśnienia ten przy intercoolerze i co się okazało. Tam nie było wtyczki!!!!!! Pod gumka ochronną były gołe niezaizolowane przewody i czujnik w ogóle nie był podłączony!!!! Litości. Nie wiem kiedy to sie stało czy to było od początku (samochód mam 6 miesięcy i jestem 2 właścicielem) czy gdzieś mechanikowi jak badał turbo się urwał kabelek. W każdym razie tydzień temu nie pokazywał błędu. Nieważne.
Wg etki nr wtyczki to: 1J0 973 704. CZy można dojść po kolorach kabli który kabel do którego pinu lub dość w jakis inny sposób. Bo nawet jakbym kupił oryginalną wtyczkę to to to też będę miał problem z podłaczeniem. Z tego co wywwnioskowałem z poprzedniego postu to nr.3 to +5V. czyli któryś musi byc masa no i odczyty. Silnki to AXR '02. Nr czujnika 039906 051B.
Help plissss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 160 gości