Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Witam,to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość
Tydzień temu zakupiłem golfika i dziś do niego dokładniej zajrzałem i przeżyłem szok . Przeguby wewnętrzne były dokręcone do skrzyni biegów śrubami,które dało się kręcić palcami ,oczywiście przegub się ruszał od tego,że był tak słabo dokręcony do skrzyni biegów.Najgorsze było to co zobaczyłem po wykręceniu śrub- gwint zgnieciony
Nie wiem czy poprzedni właściciel był taki mądry i nie dokręcił tych śrub czy się same poluzowały ,gdy je dokręciłem to przegub i tak się rusza na mocowaniu przegub/denko (nie wiem jak to się fachowo nazywa,chodzi mi o tą okrągłą część wystającą ze skrzyni biegów ).
Tydzień temu zakupiłem golfika i dziś do niego dokładniej zajrzałem i przeżyłem szok . Przeguby wewnętrzne były dokręcone do skrzyni biegów śrubami,które dało się kręcić palcami ,oczywiście przegub się ruszał od tego,że był tak słabo dokręcony do skrzyni biegów.Najgorsze było to co zobaczyłem po wykręceniu śrub- gwint zgnieciony
Nie wiem czy poprzedni właściciel był taki mądry i nie dokręcił tych śrub czy się same poluzowały ,gdy je dokręciłem to przegub i tak się rusza na mocowaniu przegub/denko (nie wiem jak to się fachowo nazywa,chodzi mi o tą okrągłą część wystającą ze skrzyni biegów ).
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
kołnierz przegubu, pewnie też gwint uszkodzony i do wymiany, efekt niedbałości pracy poprzedników.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Eh,czyli nie fajnie bo przeguby zewnętrzne przez to,że osłony są urwane też są do wymiany (strzelają nie miłosiernie) i mają luzy,koszta rosną
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Re: Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
a no niestety. Przy zakupie używanego auta na pierwszy rzut oka przy zakupie wszystko jest OK, a usterki wychodzą w praniu dopiero jak auto jest już u nowego właściciela.Artur9067 pisze:Eh,czyli nie fajnie bo przeguby zewnętrzne przez to,że osłony są urwane też są do wymiany (strzelają nie miłosiernie) i mają luzy,koszta rosną
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Artur9067, nie martw się, czesci jest zatrzęsienie możesz ryzykowac nawet kupno używanych, dołożysz trochę ale potem będzie ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Dzięki za pocieszenie
Nie chce zakładać nowego tematu ,o jedno pytanie na inny temat nikt chyba mnie nie pobije Nakrętka półosi nie idzie u mnie nawet 1 metrową rurą , w dodatku jest zardzewiała więc na żywca nie chce targać,podobno można podgrzać palnikiem i pójdzie bez problemu ,tylko co z simeringiem łożyska , bo to jest blisko nakrętki półosi więc mam obawy , że się stopi :/
Nie chce zakładać nowego tematu ,o jedno pytanie na inny temat nikt chyba mnie nie pobije Nakrętka półosi nie idzie u mnie nawet 1 metrową rurą , w dodatku jest zardzewiała więc na żywca nie chce targać,podobno można podgrzać palnikiem i pójdzie bez problemu ,tylko co z simeringiem łożyska , bo to jest blisko nakrętki półosi więc mam obawy , że się stopi :/
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Spróbuj 1,5-metrową, tylko musisz mieć wytrzymałą nasadkę i klucz.
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Ok,spróbuje - jutro załatwię dłuższą rurę i powiem czy się udało.
Dziś męczyłem się z tą śrubą 2 godziny , półtora metrowa rura,palnik,walenie młotem w śrubę,nic nie pomogło , przy okazji pękł klucz przy miejscu mocowania nasadki(vorel do kół rozsuwany ) więc ostatecznie podjadę jutro do wulkanizatora żeby spróbował pneumatykiem a jak też nie pójdzie to co robić?Rozciąć nakrętkę szlifierką?Na gwincie przegubu i tak mi nie zależy bo go muszę wymienić.
Dziś męczyłem się z tą śrubą 2 godziny , półtora metrowa rura,palnik,walenie młotem w śrubę,nic nie pomogło , przy okazji pękł klucz przy miejscu mocowania nasadki(vorel do kół rozsuwany ) więc ostatecznie podjadę jutro do wulkanizatora żeby spróbował pneumatykiem a jak też nie pójdzie to co robić?Rozciąć nakrętkę szlifierką?Na gwincie przegubu i tak mi nie zależy bo go muszę wymienić.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Pneumatyk nie da jej rady raczej. Najlepiej mieć odpowiednią nasadkę, ja mam taką starą rurową i jedna osoba ciągnie za metrową przedłużkę a druga wali młotem ale nie w nakrętkę, tylko w nasadkę - od czoła. Musisz mieć potem nową nakrętkę
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
2 metrowa rura i mocny kop w klucz (zakupiłem porządny klucz ) i poszło z obu stron , jednak dobre klucze to podstawa
Czy to normalne , że na wielowypustach jest mały luz ?
Czy to normalne , że na wielowypustach jest mały luz ?
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Wszystko złożyłem i od tygodnia auto śmiga bez stuków na skręcie
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Z tymi śrubami przegubu wewn. to jest tak: po każdym demontażu przegubu wewn. śruby powinny być nowe, wyczyszczone i odtłuszczone gwinty w otworach na śruby w kielichu i nie upaprane smarem przy montażu, a do tego wszystkie 6 śrub dokręcone równiutko tym samym momentem.
Niestety, przy innym sposobie złożenia tego (pomijając dociągnięcie na ch...ma, bez szans na późniejszą rozbiórkę), zdarzają się problemy (przerabiałem to, kiedy naprawa była nieplanowana, śrub akurat nowych nie miałem, a robione było na szybko... wystarczy jedna minimalnie słabiej dokręcona śruba, z czasem zluzują się wszystkie).
Niestety, przy innym sposobie złożenia tego (pomijając dociągnięcie na ch...ma, bez szans na późniejszą rozbiórkę), zdarzają się problemy (przerabiałem to, kiedy naprawa była nieplanowana, śrub akurat nowych nie miałem, a robione było na szybko... wystarczy jedna minimalnie słabiej dokręcona śruba, z czasem zluzują się wszystkie).
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
srubki od przeguby winny byc posmarowane klejem do gwintów bezwarunkowo. Nakretka centralna na przegub zewnetrzny jest samokontrujaca. Posmarować ja smarem i dokrecic odpowiednim niutonem- nie pamieta teraz ile ale cos kolo 200 Nm powinno byc. Nie maprawa sie cokolwiek odkrecic. Zwlaszcza ta nakretka centralna gdyz tam i tak przegub nie lata w piascie a pryznajmniej nie powinien wiecej jak dziesiatki czesci milimetra.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Skutki odkręconych śrub mocujących przegub wewnętrzny
Skoro już temat odgrzebany,to i ja swoje 2 grosze wcisnę...
po drugie- zalecam stosować oryginalne śruby VW,nie zmieniać je na nowe które dołączone są do nowego przegubu.Raz czy dwa razy przejechałem się na tych nowych śrubach i przegub faktycznie poluzował się,ale zmieniłem na ori i już się nie powtórzyło.Trochę tych przegubów zmieniłem,nie tylko w swoich VW i zostawiając ori śruby zawsze jest O.K.
Tutaj można by polemizować,bo po pierwsze- jak te śruby pozakładać,żeby się gwint nie utytłał w smarze, tutaj widać klej,ale tylko do gwintu na zewnetznymwesol pisze:srubki od przeguby winny być posmarowane klejem do gwintów bezwarunkowo
po drugie- zalecam stosować oryginalne śruby VW,nie zmieniać je na nowe które dołączone są do nowego przegubu.Raz czy dwa razy przejechałem się na tych nowych śrubach i przegub faktycznie poluzował się,ale zmieniłem na ori i już się nie powtórzyło.Trochę tych przegubów zmieniłem,nie tylko w swoich VW i zostawiając ori śruby zawsze jest O.K.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości