16v turbo poraz kolejny

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: bugalon » wt wrz 24, 2013 10:39

Wszyscy Ci dobrze radzą - kup 1.8T. Będzie naprawdę dużo taniej. Wiem bo przerabiałem jedno i drugie. Koszt turbienia samego 16V jest wyższy niż zrobienie mk2 z 1.8T z nowym wydechem, nowymi hamulcami 5x100 kupionymi od VRa (przod i tyl razem z belkami i wozkami), obszyciem tapicerki i kompletem nowych kół :).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: wojti » wt paź 01, 2013 08:31

potwierdzam


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

lukasz1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr paź 06, 2010 23:29

Re: 16v turbo poraz kolejny

Post autor: lukasz1983 » czw gru 05, 2013 02:14

witam
a ja troszkę odświeże temat...... i doradzcie......
KR już uturbiona ( 10tyś to połknoł i nie odbił nawet ) :grin:
mam ją też złożone na gratach z S2 22T, turbo k26. wtryski hmmmm z rovera 2.0t i cała reszta jak należy.....
sezon przejezdziłem na 300km i planuje podejść do 400+
A pytanie jaką turbine zastosować bo z tej mojej więcej niewypluje ????
co ze sprzęgłem, przeróbka czy spiek ????
I jakiegoś dobrego magica ktory mi to wystroji ( woj pomorskie) ?????
pozdrawiam



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: bugalon » czw gru 05, 2013 21:36

Do 400+ to nie tylko turbina i wtryski ale i cale bebechy w silniku sa do wymiany.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

lukasz1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr paź 06, 2010 23:29

16v turbo poraz kolejny

Post autor: lukasz1983 » pt gru 06, 2013 00:58

blok mam ideał z tłokami z S2....myślisz że rozpadnie to się?????
pompy paliwa, dolot, wydech też jest oki.........
to co niewytrzyma???



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: bugalon » sob gru 07, 2013 20:43

Korbowody nie dadza rady - ale gdybys zadal sobie trochę trudu i przejrzal szukajkę to bys spokojnie się o tym dowiedział bez konieczności zadawania takich pytan po raz n-ty.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: RasPL » pn gru 09, 2013 22:21

A jak to jest ze świecani zapłonowymi ?
Pacjent 9A CR 9.2:1, cewka standard, cisnienie do 0.8-1 bar
seryjnie latał na bosch F6DTC .
Czy prawdą jest ze szacunkowo na każde +100hp wzgledem serii schodzi sie o 1 z wartosci cieplnej (zimniejsze) czyli w tym przypadku wyszło by ze bosch F5DTC a NGK BKR7E
Co mu tam wsadzić i jaką przerwę ustawić ? 0.65mm ?


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

16v turbo poraz kolejny

Post autor: golfiarz1 » pn gru 09, 2013 23:48

najlepsze z audi s2 f5dpor


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: bugalon » wt gru 10, 2013 17:40

Z tą ciepłotą to trzeba uwazac zeby nie przesadzic. Generalnie to w mądrych książkach piszą o stopniu co 50 koni ale nie wyobrazam sobie w swoim aucie dac swiec o cieplocie zmienionej az o 5-6 stopni. Generalnie trzeba cieplote tak dobierac doswiadczalnie zeby swieca nie wywalala zaplonow na zimnym a na cieplym zeby nie tracila zdolnosci do samooczyszczania. Zestaw z audi s2 na pewno jest najpewniejszy tyle ze to 100 za sztuke :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: RasPL » wt gru 10, 2013 20:01

I w tym wlasnie rzecz ze eksperymentalnia da sie dobrac swieczki ale trzeba duzo z kieszeni wysypac. A niby taka mala rzecz. F5DPOR da sie wyrwac za 50zl/szt alternatywa moze byc BKR7EIX lekko tansza ale mniej pewna czy ogarnie.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

16v turbo poraz kolejny

Post autor: golfiarz1 » śr gru 11, 2013 00:10

bierz te F5DPOR i bedzie spokoj 200 zl raz i tyle sa zamienniki ngk ale niewiem jak sie sprawuja ponoc sa oki


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: bugalon » śr gru 11, 2013 18:44

Tylko trzeba uwazac, te zamienniki z NGK mają w nieco innym miejscu umieszczoną elektrodę. Wyglada to tak jak by swieca NGK miala troche wiecej gwintu i wchodzila glebiej w glowice. Wyczytalem gdzies ze to jest celowy zabieg bo specjalisci z ngk cos tam stwierdzili ze przy takim umiejscowieniu efektywniej sie spala mieszanka. Pytanie tylko czy przy doladowaniach na poziomie 1,5-2 barów nie będzie to czasem większa przeszkoda niż zaleta.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Re: 16v turbo poraz kolejny

Post autor: golfiarz1 » śr gru 11, 2013 19:05

bugalon pisze:Tylko trzeba uwazac, te zamienniki z NGK mają w nieco innym miejscu umieszczoną elektrodę. Wyglada to tak jak by swieca NGK miala troche wiecej gwintu i wchodzila glebiej w glowice. Wyczytalem gdzies ze to jest celowy zabieg bo specjalisci z ngk cos tam stwierdzili ze przy takim umiejscowieniu efektywniej sie spala mieszanka. Pytanie tylko czy przy doladowaniach na poziomie 1,5-2 barów nie będzie to czasem większa przeszkoda niż zaleta.

w tamtym roku na vag racing jak mi szlag trafil 1 swiece boscha rafal od czerownego mk2 vr6t poratowal mnie 1 uzywka bym mogl wrocic do domu i wtedy rozmawialismy na temat swiec i on latal na ngk i twierhadzil ze tyle co my jezdzimy moga byc i ngk sa tansze a i co sezon mozna je wymieniac bo koszt 15zl a dmuchal wtedy min 1,5 bara albo i wiecej ale sam wiesz ze niezawsze oplaca sie oszczedzac


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: luckash » śr gru 11, 2013 20:58

Ja mam NGK PFR7B i nie miałem problemu z iskrą



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości