[MK2] kłęby niebieskiego dymu...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] kłęby niebieskiego dymu...
...zauważyłem ostatnio,że jak jechałem dwupasmówką ok.120km/h to z rury wydobywał sie niebieski dym i to dość sporo.Wygląda na to i raczej napewno,że spala olej,tylko teraz pytanie którędy,czy przez pierścienie,czy zawory.Rano jak odpalam to raczej nie kopci tylko wtedy jak wejdę na wyzsze obroty(ponad.3000obr.,tak mi sie wydaje,bo nie mam obrotka)choc nie zawsze i raczej na wyższych biegach.Spala oleju ok.0,4l/1000km.Jaką diagnoze byście postawili?
Ostatnio zmieniony ndz paź 22, 2006 13:06 przez ck, łącznie zmieniany 1 raz.
ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku.
jedyna chyba metodą na wykluczenie pierścieni jest pomiar ciśnienia na cylindrach choć to też nie zawsze bo moze nie mieć ciśnienia z innych powodów nie koniecznie z powodu pierścieni.
Powiem tak koszt uszczelniaczy zaworowych jest nieduży a jak już sobie sam potrafisz zrobić to w ogóle tyle co materiał. Cena uszczelniacza to ok.1-2zł za sztuke a więc około 15 złoty za wszystkie i do tego uszczelka pod pokrywe no chyba ze miałes zmienianą.
Takie moje zdanie
pozdro!
jedyna chyba metodą na wykluczenie pierścieni jest pomiar ciśnienia na cylindrach choć to też nie zawsze bo moze nie mieć ciśnienia z innych powodów nie koniecznie z powodu pierścieni.
Powiem tak koszt uszczelniaczy zaworowych jest nieduży a jak już sobie sam potrafisz zrobić to w ogóle tyle co materiał. Cena uszczelniacza to ok.1-2zł za sztuke a więc około 15 złoty za wszystkie i do tego uszczelka pod pokrywe no chyba ze miałes zmienianą.
Takie moje zdanie
pozdro!
raczej nie - kopciłby przy uruchomieniu. Skoro kopci przy wyższych obrotavh a raczej jest to bardziej zauważalen to stawiam jednak na pierścienie (no bo turbo nie masz). Z tym że jeżeli by już doszło do wymiany to i tak zrzucasz głowicę a wtedy można uszczelniacze profilaktycznie wymienićkawowy19 pisze:ja bym stawiał na uszczelniacze ale cieżko jest postawić diagnoze w takim przypadku
Witam. Też obstawiałbym, że to uszczelniacze i od tego bym zaczął, bo koszt jak wcześniej napisano jest naprawdę niewielki. Aczkolwiek trudno jest postawić jednoznaczną i trafną diagnozę. U mnie też kopcił zarówno po odpaleniu na zimnym silniku jak na rozgrzanym w trakcie jazdy. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ja też obstawiałbym uszczelniacze.
Mi też brał troche oleju i kopcił przy odpaleniu po dłuższym postoju, niedawno wymieniałem uszczelke pod glowicą (przedmuchy) i przy okazji wymieniłem uszczelniacze - niektóre przy wyjmowaniu pokruszyły sie - przebieg 240kkm.
Mi też brał troche oleju i kopcił przy odpaleniu po dłuższym postoju, niedawno wymieniałem uszczelke pod glowicą (przedmuchy) i przy okazji wymieniłem uszczelniacze - niektóre przy wyjmowaniu pokruszyły sie - przebieg 240kkm.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
U mnie narazie nie ma żadnych skoków obrotów,ale może być wytarty lub mogą być.A ile do mojego tak orientacyjnie pierścionki by kosztowały?greg pisze:obajawem były skoki obrotów ja to nazwywałem "kulaniem" normalnie odczuwasz jak jedne cylinder ma problemy - ewentualnie - pomiar ciśnienia - na tym cylindrze będzie duża różnica ( u mnie było o 6)ck pisze:a po czym poznać jak pierścień pęknie,słychac coś czy jakis inny objaw jest?
Katalog
Fabryka Pierścieni Tłokowych "PRIMA" S.A.
ul. Liściasta 17, 91 - 357 Łódź
Sklep
Numer telefonu 0-42 617 41 50
Numer faksu 0-42 650 72 10
E-mail sklep@fpt-prima.com.pl
Fabryka Pierścieni Tłokowych "PRIMA" S.A.
ul. Liściasta 17, 91 - 357 Łódź
Sklep
Numer telefonu 0-42 617 41 50
Numer faksu 0-42 650 72 10
E-mail sklep@fpt-prima.com.pl
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
U mnie Jetta brała koło 0,5 litra oleju na 100. Silnik do remontu, a co najmniej do wymiany pierścieni. Kopcił na niebiesko jak nie wiem co, szczególnie jak się ostro gazu dało:( Jest prosty sposób na sprawdzenie, czy to pierścienie: tam znajdziesz móją podpowiedź: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#632498
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 474 gości